maanpuolustus.net
  • Muut sivut
  • Haku
  • Käyttäjälista
  • Kalenteri
  • UKK
Tervehdys, vieras! (Kirjaudu — Rekisteröidy)
maanpuolustus.net › Teknologia, varusteet, kalusto ja huolto › Liikunta ja sotilasurheilu v
1 2 Seuraava »

Voi perkeleen ampuma-asento istualtaan! Ja muutakin ampumataito asiaa.

Sivuja (4): « Edellinen 1 2 3 4
Vastaa viestiin 

Arvostelu:
  • 0 Ääntä - 0 Keskimäärin
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ketju | Lineaarinen
Voi perkeleen ampuma-asento istualtaan! Ja muutakin ampumataito asiaa.
07.02.2012, 17:29
Viesti: #31
veffeade Poissa
Majuri
Mitali Mitali Mitali Mitali
Maine: 0
RE: Voi perkeleen ampuma-asento istualtaan! Ja muutakin ampumataito asiaa.
(07.02.2012 17:24)Touhottaja kirjoitti:  Täytyy tietty musitaa, että ampumakoulutuksen pitäisi alkaa ihan perusperusteista ja olla nousujohteisesti haastava. Välillä kuulee, ettei perusperusteitakaan ehditä (=ole varaa) kunnolla opettaa. Ois mahtava, kun vuoden miehillä ois sellainen nousujohteinen ammuntaohjelma, tavoitteesta tavoitteeseen. Alkaen peruspaukuttelusta, siirtyen johonkin toiminnallisempaan juttuun.

Juniori kertoili lomillaan viikonloppuna (aloitti 9.1) , että ovat olleet ampumaradalla ammuskelemassa eri asennoista ja erilaisiin maaleihin/etäisyyksiin viimeiden 2 vkon aikana joka toinen päivä ja jatkoa seuraa kuulema. Itselläni ei nuin tiheitä ammuntoja ollut p-kaudella; ammuttiin kyllä, mutta räkäpäillä...A-angry

"Lisää kuulia miehet !!"
Wanha Kaarti
Etsi kaikki käyttäjän kirjoittamat viestit
Vastaa lainaten
07.02.2012, 18:17
Viesti: #32
Touhottaja Poissa
Majuri
Mahtavia uutisia.. ainakin siihen verrattuna mitä me tehtiin.. alettin räkäpäillä ja sen jälkeen ammuttiin silloista.. oisko ollu rk-7 ammuntaa. Kaikki makuulta. Eri yksiköillä oli eri koloutustavoite aseenkäyttöön, joten jotkut paukutteli enemmän kuin toiset.

Tällä maalla ei enää ole puolustusministeriä. Koeta tässä vakavasti maanpuolustuksesta keskustella.
Vastaa lainaten
07.05.2012, 21:15
Viesti: #33
pstsika Poissa
Eversti
Mitali Mitali Mitali
Maine: 1
Minä otan hihnatuen siten, että työnnän vasemman käden hihnan ja kiväärin välistä, jonka jälkeen hihna asettuu kyynärpään luokse ja vasen käsi syöttökotelon eteen. Tulee ihan luonnostaan eikä tarvitse erikseen keskittyä tuohon. Toisena olevassa kuvassa on samanlainen suorite minkä itse teen.
Käytössä ihan tavallinen nahkaa oleva kiväärinhihna. Saman levyinen kuin rk:n, mutta vähän jäykempi.
Millaisia tekniikoita ja hihnoja muilla on?

Tähän tyyliin:

[Kuva: ching09c.jpg]
[Kuva: images?q=tbn:ANd9GcSkeIugjNO-dBtsdKJPvD8...NWCj6aCvow]
[Kuva: images?q=tbn:ANd9GcQIjA_znjcdlcTaxunxT4l...597bv0gbUA]

Tietysti jos käytössä on seuraavanlainen asehihna, niin tuo on hieman ”haasteellista”.
[Kuva: Magpul-MS2-Sling-Two-Point-for-airsoft-C...-Rifle.jpg]

God is not on the side of the big battalions, but on the side of those who shoot best.
Vastaa lainaten
07.05.2012, 21:38 (Viestiä muokattiin viimeksi: 07.05.2012 23:57 , koponen.)
Viesti: #34
koponen Paikalla
Eversti
Maine: 2
Itse käytän 1- ja 3-pistehihnoja, ja niihin tarkoitettuja tekniikoita.

EDITH: AK-aseissa 3-pistehihna, erityisesti jos on lisähimmeleitä kiinnitettynä. Painoa paljon. Sama juttu pitkissä kivääreissä. 1-pistehihna on loistava little black rifle -hommissa ja muissa hirmuisen vaarallisissa muu muu ase -jutuissa. Tai vaikka karbiini-Glockissa. Joka, kuten kaikki tiedämme, on todella paljon yleiselle järjestykselle ja turvallisuudelle vaarallisempi kuin 30-06 Petra.
Vastaa lainaten
08.05.2012, 04:16
Viesti: #35
pstsika Poissa
Eversti
Mitali Mitali Mitali
koponen kirjoitti:Itse käytän 1- ja 3-pistehihnoja, ja niihin tarkoitettuja tekniikoita.

EDITH: AK-aseissa 3-pistehihna, erityisesti jos on lisähimmeleitä kiinnitettynä. Painoa paljon. Sama juttu pitkissä kivääreissä.

Minä en ole muuten ikinä edes yrittänyt ottaa yksipistehihnalla tai 3-pistehihnalla hihnatukea! Miten se onnistuu?
3-pistehihnoista ei kyllä oikeastaan ole käyttökokemuksia vaan olen (kiväärien) asehihnojen osalta aika wanhanaikainen ja luotan suurelta osin nahkaiseen 2-pistehihnaan osin tuon hihnatuen helponkäytön takia ja osin siksi, että olen harjoitellut eniten tuon kanssa aseenkäsittelyä (ja ehkä vähän painonkin takia).
Ei kovin taktista, mutta minulle sopivin vaihtoehto.

Lainaus:1-pistehihna on loistava little black rifle -hommissa ja muissa hirmuisen vaarallisissa muu muu ase –jutuissa. Tai vaikka karbiini-Glockissa. Joka, kuten kaikki tiedämme, on todella paljon yleiselle järjestykselle ja turvallisuudelle vaarallisempi kuin 30-06 Petra.

Kaikki mustat aseet ovat pahoja.

Karbiini-Glock on kiva ampua, mutta sillä ei kyllä muuta harrasteta kuin motivaatioammuntaa… Siinä on lainsäätäjällä käynyt lapsus, kun on jätetty karbiinikiteille ja irtoperille takaportti auki ja vastaavat tehtaalta tulleet ”muu aseet” on käytännössä kielletty… En ole kyllä ollenkaan pahoillani tuosta mokasta.
Jos Glockiin laittaa jonkun RONIn kitin niin ainoa mielekäs hihna on tosiaan 1-pistehihna. Lyhyen haulikon kanssakin tuo 1-pistehihna toimii aika passelisti.

God is not on the side of the big battalions, but on the side of those who shoot best.
Vastaa lainaten
08.05.2012, 11:07
Viesti: #36
noska Poissa
Ylipäällikkö
1- ja 3-pistehihnoja on niin valtava määrä erilaisia, että aika mahdoton mennä sanomaan miten onnistuu, mutta kaikkien niiden kanssa joita itse olen tykännyt käyttää voin sanoa ettei onnistu. En kyllä tuota kaksipistehihnankaan hihnatukea käytä ellei ole erikseen siihen suunniteltu hihna ja riittävästi aikaa asetella.

Monilla 3-pistehihnoilla on yksi erityinen ominaisuus, josta pidän kun on mukana pitkä pyssy (siis oikeasti pitkä), jonka kanssa ei ole välttämättä kiire ehtiä nopeaan heittolaukaukseen -nimittäin tuo mahdollisuus käyttää sitä ampumahiihtovaljaiden tapaan. Erityisesti suksilla siirtyessä (edellyttäen ettei rinkka ole selässä) tuo ominaisuus helpottaa kummasti elämää kun ase alkaa olemaan reilusti yli metrin mittainen.

Wanha Kaarti - det Gamla Gardet - the Old Guard - la Garde Ancien - die Alte Wächter - Velha Garda - Stara Garda
http://naurunappula.com/49929/christianity.jpg
Vastaa lainaten
08.05.2012, 12:02
Viesti: #37
koponen Paikalla
Eversti
Maine: 2
Minulla on leluilla varustetussa AK:ssa 3-pistehihna, jonka "nepparikiinnitys" on niin päin, että hihnatukea voi käyttää maaten ja polvelta eteenpäin ampuessa. Valmistajasta ei ole hajuakaan. Monissa veto tuen suuntaan on juuri se, joka avaa kiinnityksen.

1-pistehihnoilla varsinaista kiristystä ja sitä kautta vakautusta ei luonnollisesti saa ainakaan benji-malleilla (joita siis itse omistan ja käytän). Silti, varsinkin liivin kanssa ampuessa pelkällä hihnalla saa olka/rintatuen hyväksi heilauttamalla aseen hiukan etukautta tukin varaan.

Itse tykkään kantaa pitkää asetta pystyssä kainalossa/kupeella, paitsi joitakin FALlin mittaisia. Siihen näillä hihnoilla on erittäin luonteva paikkansa.
Vastaa lainaten
08.05.2012, 19:24
Viesti: #38
noska Poissa
Ylipäällikkö
(08.05.2012 12:02)koponen kirjoitti:  Itse tykkään kantaa pitkää asetta pystyssä kainalossa/kupeella, paitsi joitakin FALlin mittaisia. Siihen näillä hihnoilla on erittäin luonteva paikkansa.
Kuten sanoin pidän pitkinä aseina vasta reilusti yli metrin mittaisia. Sellainen pystyssä kyljellä on hiukan haastaavaa hiihtää. Tosin vaihtoehtona on tietysti hinalle bägi jossa hyvät viillekkeet.

Wanha Kaarti - det Gamla Gardet - the Old Guard - la Garde Ancien - die Alte Wächter - Velha Garda - Stara Garda
http://naurunappula.com/49929/christianity.jpg
Vastaa lainaten
04.06.2012, 20:30
Viesti: #39
pstsika Poissa
Eversti
Mitali Mitali Mitali
(08.05.2012 19:24)noska kirjoitti:  
(08.05.2012 12:02)koponen kirjoitti:  Itse tykkään kantaa pitkää asetta pystyssä kainalossa/kupeella, paitsi joitakin FALlin mittaisia. Siihen näillä hihnoilla on erittäin luonteva paikkansa.
Kuten sanoin pidän pitkinä aseina vasta reilusti yli metrin mittaisia. Sellainen pystyssä kyljellä on hiukan haastaavaa hiihtää. Tosin vaihtoehtona on tietysti hinalle bägi jossa hyvät viillekkeet.

Yli metrin pituiset aseet ovat henkilökohtaisina aseina aika harvinaisia pl. tarkkuuskiväärit ellei henkilökohtainen aseistus ole samaa tasoa kuin reilu parikymmentä vuotta sitten osalla kenttäarmeijasta eli Mosin Nagant 1891. Pistimen kanssa se onkin varsin miehekkään pituinen.

Näpräilin tuossa hihnojen kanssa ja ainakin minun mielestäni Kalashnikov asettuu liian alas jojo-yksipistehihnaa käyttäessä. Myös paino jakautuu luonnottoman tuntuisesti eikä paketti tuossa kyljen päällä tunnu olevan kovin napakka.
Jatkan kaksipistehihnalla.

Vastaa lainaten
30.07.2012, 10:11
Viesti: #40
miheikki Poissa
Majuri
Mitali Mitali Mitali
Kilpailutuloksia EM-kisoista.

http://erc2012.eu/Standings/#pagedata
Vastaa lainaten
« Seuraavaksi vanhin | Seuraavaksi uusin »
Sivuja (4): « Edellinen 1 2 3 4
Vastaa viestiin 

• Tulostettava versio
  • Lähetä aihe ystävällesi
  • Tilaa tämä aihe
Valikko:

Käyttäjiä selaamassa aihetta: 1 Vieras
  • Ota yhteyttä
  • maanpuolustus.net
  • Palaa ylös
  • Kevytversio
  • RSS Syöte
  • UKK
Aika: 20.05.2013, 11:02 Powered By MyBB, © 2002-2013 MyBB Group. Theme created by Justin S.