612-marssi & anarkistit

:D

http://blogit.iltalehti.fi/mattiesko-hytonen/2015/12/13/tiili-cadillacin-ikkunaan/

Tiili Cadillacin ikkunaan

Röyhkeät anarkistit tunkeutuivat itsenäisyyspäivänä minun pyhälle alueelleni Töölöön. Anarkistit yrittivät väkivalloin häiritä kansallismielisten soihtukulkuetta, joka marssi Töölöntorilta Hietaniemen sankarihaudoille.

Minä en asu Töölössä, asun Helsingin ydinkeskustassa jugendtalossa, mutta Töölössä on tyttöystäväni ja minun suosikkiravintola Elite.

Runeberginkadulle yrittävien anarkistien mökä, kiroilu ja ulkoilmadokaaminen olisi pilannut tyttöystäväni ja minun dinneritunnelman. Emme menneet Eliteen itsenäisyyspäivänä.
Poliisien ansiota oli, että anarkistit eivät pystyneet montaa askelta ottamaan minun kaduillani, Mechelininkadulla ja Runeberginkadulla.

Siellä missä tyttöystäväni ja minä asumme, ei asu anarkisteja. Anarkistien majapaikat ovat Itä-Helsingissä, missä lie Kuovipolulla, Kankaretiellä, Kinttupolulla, Huttumyllyntiellä, Häyhäntiellä, Kiilopäänpolulla, Soraharjuntiellä tai Kypäräpolulla.

Anarkistit, pysykää idässä, onhan siellä Itäkeskus.

Minä en ole koskaan asunut Itä-Helsingissä, enkä asu. Kerran muistan käyneeni siellä. Istuin Itäkeskuksen edessä Peter Fryckmanin Cadillacin etupenkillä lasinsirpaleiden päällä. Fryckman selosti, kuinka joku paikallinen hamppari oli paiskannut tiiliskiven pelkääjän puolen sivuikkunan läpi.

Olen asunut Käpylässä, Lauttasaaressa, Kruununhaassa, Punavuoressa ja nyt aivan keskustassa.

Olen nähnyt anarkisteja vain lehtikuvissa ja televisiossa. En halua tietää, mille anarkistit tuoksuvat tai haisevat. En halua kuulla, kuinka he kiroilevat.

Anarkistien ainoa kieltämätön taito on peittää tekstiileillä kasvonsa. Anarkisteilla on nopeat jalat, mutta heiltä puuttuu akateeminen loppututkinto. Anarkistit eivät ole porvareita, mutta heillä on hinku tulla metrolla häiriköimään minun porvarillisille kaduilleni.

Anarkistit väittävät, että Suomessa vallitsee luokkayhteiskunta. He eivät ymmärrä, mitä he väittävät.

Minusta ei tullut anarkistia. Minulla ei ole anarkistigeeniä. Isällänikään ei ollut anarkistigeeniä.

Ennen sotia isäni asui Siltavuorenpenkereellä Kruununhaassa. Luksussijainti merinäköalalla oli mahdollinen, koska perhe asui työsuhdeasunnossa. Isäni isä oli Helsingin yliopiston anatomian laitoksen preparaattori. Googlatkaa rauhassa, anarkistit.

Siltavuorenpenkereeltä oli loistava näköala Kallioon, jossa ei asunut anarkisteja, vaikka Suomi oli silloin luokkayhteiskunta. Kalliossa asui työläisiä. Googlatkaa rauhassa, anarkistit.

Isälläni oli isänmaallinen geeni ja vähän enemmänkin. Hänen askeleensa veivät Vanhalle ylioppilastalolle, jossa hän vannoi Akateemisen Karjala-Seuran lippuvalan. Isä halusi, että Karjala ja Inkeri olisivat Suomen.

Äitini asui ennen sotia Museokadulla, Mechelininkadun ja Runeberginkadun poikkikadulla lähellä Eliteä ja parin kivenheiton päässä Hietaniemen hautausmaasta.

Vuosi sitten itsenäisyyspäivänä halveksittavat anarkistit tunkeutuivat Hietaniemen hautausmaalle. Hietaniemen sankarihaudoissa lepää kaksi setääni. Anarkistit häpäisivät sankarihautoja heittämällä seppeleen laskijoiden päälle hapansilakoita.

Tänä itsenäisyyspäivänä anarkistit yrittivät jälleen tehdä häpäisyretken Hietaniemen hautausmaalle. Häpäisy ei onnistunut. Poliisit panivat anarkistit aisoihin juuri sillä tavalla kuin piti.

Suvakki-Hufvudstadsbladet joutui soittamaan Oulun yliopistoon asti, ennen kuin se sai kaipaamansa professoritason lausunnon, jossa arvosteltiin poliisien voimankäyttöä itsenäisyyspäivänä. Poliisit eivät olisi kuulemma saaneet ampua paineaseella anarkisteja. Suomen yliopistoilla on eronsa.

Minä annan kaksitoista pistettä, douze points, maailman parhaalle poliisille, Suomen poliisille.
 
Olisi muuten mielenkiintoista tutkia, että onko anakistigeenin saanut mielensäpahoittaja perinyt sen geenin, vai onko geeni "pompshkatanut" yht´äkkiä pintaan ja saanut hepusta sitten mielensäpahoittajaksi. Sekä myös se, että missä asuu tämä geeninkantaja.
Liekö kukaan tutkinut??
 
Dan Koivulaakso & äärioikeiston riehuminen - vai olisiko sittenkin äärivasemmiston riehumista ?

Vasemmistolainen väkivalta on todellakin vaan niin paljon parempaa.


Tunnistaako muuten kukaan paikkaa tai ajankohtaa missä riehutaan ja milloin ?
 
Harmiksi tämä laki on vasta uudistamisvaiheessa. Keltaisten hommatessa valmiiksi rähinäpossen, säästyisi pennonen ja pari. Sitten rajan, spollen... yms. joutilaita reserviläisiä pätkähommiin.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000003434973.html

"Mikäli lakiuudistus toteutuu, reserviläinen voidaan palkata Puolustusvoimiin antamaan pyynnöstä virka-apua joko kotimaiselle tai ulkomaiselle viranomaiselle, sanoi kenraali Jarmo Lindberg Lappeenrannassa sunnuntaina."
 
Ja nenäliinoja itkeville anarkisteille
Liian hellää. Mirkalta tilataan kontillinen 80 santapaperia. Lähtee kyyneleet ja kyynelkanavat.

"Fasistinen natsi-sika" video. Jos kerran saa pysäyttää niin kestän 30sek asti. Sitten menee myötähäpeä liian kovaksi.
 
612 marssi on kaikelle kansalle sopiva isänmaallinen tapahtuma. Hartaushetki Itsenäisyyspäivää arvostaville.
Sen sijaan, että uutisten kärjessä on joillekin sopiva rettelöintitapahtuma soisin, että tapahtuman mainostaminen keskittyy keräämään yhteen ihan tavallisia Suomen kansalaisia joille tällainen päivä on itsenäisyyden takia tärkeä.
Uskon todella siihen että poliisi hoitaa järjestyksenpidon.
 
612 marssi on kaikelle kansalle sopiva isänmaallinen tapahtuma. Hartaushetki Itsenäisyyspäivää arvostaville.
Sen sijaan, että uutisten kärjessä on joillekin sopiva rettelöintitapahtuma soisin, että tapahtuman mainostaminen keskittyy keräämään yhteen ihan tavallisia Suomen kansalaisia joille tällainen päivä on itsenäisyyden takia tärkeä.
Uskon todella siihen että poliisi hoitaa järjestyksenpidon.

Joo, sellaisena siitä edellisikerroilla ehditty puhua. Ketäs ne järjestäjät siellä taustalla ovat?
 
On kyllä surkeaa ryhmää nämäkin, keskivertoväestöä huomattavasti suurempi osuus menee puhtaasti valtion järjestämän tukiverkon rahoilla "elämässään" eteenpäin ja sitten kiitoksena riehutaan ja hakataan hevosia itsenäisyyspäivänä. Spock repisi peliverkkarinsa tämän loogisuuden edessä.
 
Takkulaiset?
Eikös NMR ole SVL emo, joka on ilmestymässä Helsinkiin?

Jep, tämä kirjoittaja mainostaa tätä maailmalle. Lisää viestejä:

After NMR's march, there will be another fascist/"patriotic" march, called "612". It's pretty sure organizers of 612 and NMR nazis... ...co-operated to fit schedules so it's possible to attend both events

Eri kulkueet. Ensin natsimarssi ja sen jälkeen 612?

 
Jep, tämä kirjoittaja mainostaa tätä maailmalle. Lisää viestejä:

After NMR's march, there will be another fascist/"patriotic" march, called "612". It's pretty sure organizers of 612 and NMR nazis... ...co-operated to fit schedules so it's possible to attend both events

Eri kulkueet. Ensin natsimarssi ja sen jälkeen 612?


Vastarintaliike ei ole suosittu taho nationalistien keskuudessa, parempi kun pysyisivät poissa.
 
Jep, tämä kirjoittaja mainostaa tätä maailmalle. Lisää viestejä:

After NMR's march, there will be another fascist/"patriotic" march, called "612". It's pretty sure organizers of 612 and NMR nazis... ...co-operated to fit schedules so it's possible to attend both events

Eri kulkueet. Ensin natsimarssi ja sen jälkeen 612?

Oliko Rasmuksella että neljä erillistä tapahtumaa 6.12... Poliiseilla kiirettä, valitettavasti
 
Oliko Rasmuksella että neljä erillistä tapahtumaa 6.12... Poliiseilla kiirettä, valitettavasti
Kyllä tämä taas hyvältä näyttää, nuo itsepäisyyspäivän hulinat ja rähinät on vuosi vuodelta menny hullummiksi.. Kova tunku on ilmeisesti boolikulholle mennä saranapuolelta. Voi olla ihan realistista odotella että "rumihia tuloo". Mutta kuka voi sanoa ne pohojalaisemännän sanat
" siitä moon ylypiä notta tua meirän Jussi on kasaas päälimmääsenä" ?
 
Joo, sellaisena siitä edellisikerroilla ehditty puhua. Ketäs ne järjestäjät siellä taustalla ovat?
Putin tai vihervasemmisto? Ainakin nuo on ne yleisimmät taustalla häärijät palstalaisten mukaan. Tosin luin amppareita, niin vastaus voi olla myös Trumpista rohkaistuneet äärikonservatiiviset populistit.
 
Mikä sitten olisi se mpnetin hyväksymä itsenäisyyspäivän tapahtuma johon kansalainen on tervetullut osallistumaan?

612 ilmeisesti ei ole kun jo leimataan putinin järjestämäksi. Puhujaksi ilmoitettu henkilö on aktivoitunut Jussi Halla-ahon puheista. Halla-aho kuitenkin on monessa yhteydessä täällä "hyväksytty" mielipidevaikuttaja.
612 mainostaa itse itseään poliittisesti riippumattomaksi joten eikö silläkään ole mitään mahdollisuuksia - leima on läiskätty ja pysyy, niinkö?

Koittakaa ny päättää.......
 
Back
Top