En osaa sanoa. Muistaakseni Jansson on saanut tappouhkauksia, mutta ei tietenkään viranomaisten toimesta.


Varmaan sitä, että suomalaiset viranomaiset ovat kyvyttömiä toteuttamaan fantasiansa oikeamielisestä internetistä.

Netistä taitaa muuten löytyä myös Mikko Ellilän klassikkoteksti Yhteiskunta koostuu ihmisistä, vaikka tietääkseni se olisi pitänyt poistaa netistä.

Cry me a river. Väitetyt tappouhkaukset ovat vakiokamaan uhriutumisessa ja sympatiankerjäämisessä. Vihervasemmiston vakiokaava on että tehdään jotain äärettömän läpinäkyvä provokaatio ja jäädään meisseli kovana odottamaan että joku provosoituu. Surkuhupaisin tapaus mikä tulee mieleen on ylen tuottama performanssi nimeltä musta mannerheim jonka tekijät olivat buukanneet tappouhkaus-tiedotustilaisuuden ennen kuin koko plöräys pumpattiin television kautta suomalaisten olohuoneisiin.

Se, että suomalaisesta nettiavaruudesta löytyy suomalaisten omalla nimellään kirjoittamia näkemyksiltään valtavirrasta poikkeavia ja niitä haastavia kirjoituksia on todiste siitä sananvapaus toimii.
 
Eli sanan ja mielipiteenvapaus on "sananhelinää" ja "punahilkka-satua"...?

Sanan- ja mielipiteenvapaus eivät ole sanahelinää, tai satua. Niihin liittyy niinkuin kaikkiin oikeuksiin, vastuuta omista tekemisistä.
Ei Jansonia ole kielletty kertomasta omia mielipiteitään, hän ei ole osannut, halunnut tuoda niitä julki sellaisessa muodossa kuin on sopivaa lain silmissä.
Kun sitten jääräpäisesti pidetään omasta lainkäsityksestä kiinni, käy juuri niin kuin Minuteman hyvin kuvasi. Lakihan on sellainen kun tulkitaan.
 
Sanan- ja mielipiteenvapaus eivät ole sanahelinää, tai satua. Niihin liittyy niinkuin kaikkiin oikeuksiin, vastuuta omista tekemisistä.
Ei Jansonia ole kielletty kertomasta omia mielipiteitään, hän ei ole osannut, halunnut tuoda niitä julki sellaisessa muodossa kuin on sopivaa lain silmissä.
Kun sitten jääräpäisesti pidetään omasta lainkäsityksestä kiinni, käy juuri niin kuin Minuteman hyvin kuvasi. Lakihan on sellainen kun tulkitaan.

Kuten Jussi Halla-ahon saama tuomio...?
 
En osaa sanoa. Muistaakseni Jansson on saanut tappouhkauksia, mutta ei tietenkään viranomaisten toimesta.


Varmaan sitä, että suomalaiset viranomaiset ovat kyvyttömiä toteuttamaan fantasiansa oikeamielisestä internetistä.

Netistä taitaa muuten löytyä myös Mikko Ellilän klassikkoteksti Yhteiskunta koostuu ihmisistä, vaikka tietääkseni se olisi pitänyt poistaa netistä.

Muakin on uhattu tappaa ja monta kertaa eri ihmisten toimesta. En ole menettänyt yöuniani sen takia. Nämä henkilöt kuitenkin edustavat sitä kansan osaa joka suorittaa Suomessa suurimman osan henkirikoksista.
Se että joku kirjoittaa netissä uhkauksia ei aina ole esitutkinnan arvoista. Ja ainahan voi selvitellä asioita itse, jos asia kiinnostaa enemmän. Janson ilmeisesti on tehnytkin näin.
 
Kuten Jussi Halla-ahon saama tuomio...?

En nyt jaksa muistaa mistä ja millä perusteella Halla-aho tuomittiin.
En väitä, etteikö Suomen oikeuslaitos olisi tehnyt vääriä päätöksiä. Silti olen esim. itse kirjoittanut nettiin maahanmuuttoa, viranomaistahoja, puolueita ja poliitikkoja arvostelevia kirjoituksia. Ei ole kukaan tullut haastamaan oikeuteen. Olen myös keskustellut aiheista naamatusten erimieltä olevien ihmisten kanssa, ei ole kuulunut haasteita, vaikka haukuttu on.
Pointtini on, että joskus on paikallaan katsoa peiliin ja miettiä omaa toimintaa.
 
Väitetyt tappouhkaukset ovat vakiokamaan uhriutumisessa ja sympatiankerjäämisessä.
Normaalien ihmisten keskuudessa tappouhkaukset ei ole mitään normaalia käytöstä. Vihjaatko että Jansson ei ole saanut tappouhkauksia?
 
Tässä eräs kertomus suomalaisesta sananvapaustaistelusta: http://markusjansson.blogspot.fi/p/sananvapaustaisteluni.html
On se kumma että oikeiden rikollisten kiinni saamiseen ei ole resurseja, mutta Markus Johanssonin löytyy.
On järkyttävä katsoa.

«I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it."
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Evelyn_Beatrice_Hall
On sekin kumma ettei tätä sivua ole suomenkileisena. Pitäisi olla. Ja tätä pitää kertoa jokaiselle tollolle joka unohtaa että Suomi ei ole Pohjois-Korea eikä Putinstan.

Taidan ottaa Voltairen lausen omaksi allekirjoitukseksi foorumissa.
 
Viimeksi muokattu:
Eli sanan ja mielipiteenvapaus on "sananhelinää" ja "punahilkka-satua"...?
Niin se joidenkin mielestä on. Heidän mielestään jos esittää epäkorrekteja näkemyksiä, niin kuuluukin joutua vainon kohteeksi. Että esittämällä epäkorrekteja näkemyksiä tilaa vainoa. No, tietenkin ihminen saa vastustaa sananvapautta, vaikka minusta onkin vaikea ymmärtää sellaista mielipidettä.
 
Normaalien ihmisten keskuudessa tappouhkaukset ei ole mitään normaalia käytöstä. Vihjaatko että Jansson ei ole saanut tappouhkauksia?

En usko, että Jansonin kertomat tappouhkaukset ovat keksittyjä, mutta uhkauksia on monenlaisia. Eikä ehkä kaikkia kannata ottaa tosissaan. Veikkaan että nämä uhkaukset joista Janson puhuu ovat tällaisia "laulajat puhuu kivitöistä"- luokan juttuja. Voisi tietysti kysyä, onko Janson joutunut hyökkäyksen kohteeksi, tai onko edes paljastunut suunnitelmaa sellaisesta?
toisaalta netissä kirjoitellaan jatkuvasti kaikenlaista, kaivataan jonkun kuolemaa, tai jopa uhkaillaan sellaisella. Tälläkin sivustolla on tainnut sellaista näkyä.
 
Perussuomalaisia edustanut kiinalainen maahanmuuttaja Belle Selene Xia tuntee Kiinan olot. Kun Tuomas Enbuske sanoi, että Kiinassa vainotaan toisinajattelijoita, niin Belle aivan oikein totesi, että niin tehdään myös Suomessa. Tähän varmaan liittyy se, että Selene varmasti uskaltaa kritisoida Suomea avoimemmin, kuin moni "yltiösuomalainen". On olemassa ihmisryhmä joiden itsetunto ei kestä kritisoida kotimaataan. Harmi, että ristiriidat puolueen kanssa johti toiminnan loppumiseen. Politiikka kaipaa tälläisiä henkilöitä, jotka uskaltavat kritisoida yhteiskuntamme epäkohtia.

Tässä tietoa Mikko Ellilän oikeudenkäynnistä. Ellilä hyötyisi hieman siistimmästä kielenkäytöstä enkä ymmärrä miksi pitää puhua "neekereistä", mutta tapaus on kuitenkin mielenkiintoinen. http://turkkila.blogspot.fi/2008/03/mikko-elliln-oikeudenkynti-1832008.html
 

Aiheeseen liittyen James Mashirilta on tullut asiaa laajemmin avaava kirjoitus blogiinsa imagen sivuilla:

http://blogit.image.fi/somesotilas/abstraktin-uhkan-sietamaton-kasittamattomyys/

Kirjoitus päättyy kuvaavaa jälkikirjoitukseen:

"P.S. Tästä muuten lähti sokka irti, eli Iltasanomien ja Iltalehden mukaan tein ulostulon. Tämä antaa varsin ikävän kuvan suomalaisen älyllisen sota- ja turvallisuustieteellisen keskustelukulttuurin tilasta. Sen muutosnopeus on kovin hidas."

Jolla hän siis viittaa Iltasanomissa julkaistuun kirjoitukseen ja kyllä, tämä kaikki kuvaa monella tapaa sota- ja turvallisuustieteellisen keskustelukulttuurin tilaa - uhkaa ei tohdi mainita nimeltä ainakaan virallisessa liturgiassa ja yhtälailla olemassa olevaa uhkaa pyritään väheksymään ja tässä ajassa tämä väheksyntä tai paikoin jopa syrjään työntäminen ja siitä keskustelemaan haluavien leimaaminen on hiukan oudoksuttava strategia. Johtaako se mihinkään?

vlad
 
Aiheeseen liittyen James Mashirilta on tullut asiaa laajemmin avaava kirjoitus blogiinsa imagen sivuilla:

http://blogit.image.fi/somesotilas/abstraktin-uhkan-sietamaton-kasittamattomyys/

Kirjoitus päättyy kuvaavaa jälkikirjoitukseen:

"P.S. Tästä muuten lähti sokka irti, eli Iltasanomien ja Iltalehden mukaan tein ulostulon. Tämä antaa varsin ikävän kuvan suomalaisen älyllisen sota- ja turvallisuustieteellisen keskustelukulttuurin tilasta. Sen muutosnopeus on kovin hidas."

Jolla hän siis viittaa Iltasanomissa julkaistuun kirjoitukseen ja kyllä, tämä kaikki kuvaa monella tapaa sota- ja turvallisuustieteellisen keskustelukulttuurin tilaa - uhkaa ei tohdi mainita nimeltä ainakaan virallisessa liturgiassa ja yhtälailla olemassa olevaa uhkaa pyritään väheksymään ja tässä ajassa tämä väheksyntä tai paikoin jopa syrjään työntäminen ja siitä keskustelemaan haluavien leimaaminen on hiukan oudoksuttava strategia. Johtaako se mihinkään?

vlad

Valitettavasti on pakko olla samaa mieltä Mashirin kanssa. Riippumatta siitä miten asia todellisuudessa on, syntyy kuva, että nuorempi upseeri on tehnyt ulostulon. Syntyy väistämättä kuva jossa kenraalin varpaille astutaan ja majuri Mashiri tulee kuulemaan kunniansa. Eli turvallisuuspolitiikasta ei saisi keskustella virallisen liturgia ulkopuolellla. Pidän tällaista käsitystä keskustelusta hyvinkin vahingollisena puolustuvoimille ja turvallisuuspolitiikalle.
Toivon, että kyse on vain minulle välittyvästä kuvasta eikä todellisuudesta, eli eri ja yksityishenkilöt toimijat voisivat käydä avointa keskustelua turvallisuusluokitusten sallimissa rajoissa.
 
:) Pitääpä tulla kommentoimaan, kun blogini tilastot paljastivat, että täällä juorutaan meikäläisestä. :)

Tarvitseeko Markus Jansonin oikeasti pelätä henkensä puolesta?
Onko sinusta syytä pelätä, jos verenhimoiset jihadistit toistuvasti uhkaavat suorien yhteydenottojen kauta tappaa ihmisen, joka "pilkkaa" heidän pyhää uskontoaan? Minusta ainakin "pikkuisen enemmän", kuin jos joku random-häiskä murjaisee jossain ohimennen, että "vittu mä tapan sunt". Ne saamani uhkaukset ovat ainakin suurimmaksia osaksi luettavissa blogissani (ja täällä itse asiassa paremmin ja enemmin ja tarkemmin), joten voit itse arvella, miten "uhkaavia" ne ovat. :rolleyes:Nämä Zmnako Islamin "uhkailut":rolleyes: voi jokainen sitten ehkä arvostella eri kategoriaan niiden kanssa, nämä ovat lähinnä surkuhupaisaa kuunneltavaa:

Tietysti Suomen poliisi on asiasta eri mieltä, se kun jätti tutkimatta minuun kohdistuneet tappouhkaukset kokonaan, vaikka vein poliisille tekijöiden tarkat yhteystiedotkin. Kuitenkin, hauskasti, samaan aikaan, poliisi tietenkin tutki ehdottoman tarkasti MINUN esittämäni "uhkailut" ko. poliiseille. Jännästi siis on näköjään niin, että verenhimoisten jihadistien suorista tappouhkauksista ei tarvitse välittää, eivätkä ne ole rikoksia, mutta moitteettoman (okei, yksi kiihotustuomio takana, myönnän) Suomen kansalaisen sarkastisesti vittuillen antamat "tappouhkaukset" em. asiasta ns. vertailun vuoksi sitten pitää ehdottomasti välittää ja ne ovat ehdottomasti rikoksia poliisin mielestä (kotietsintä, takavarikot, putkatus, jne.). Ei se vissiin ihan oikein mene, vai meneekö sinusta?

MItä kertoo se, että Markus Jansonin kirjoitukset ovat netissä kenen hyvänsä vapaasti luettavissa?
Mitä sen pitäisi kertoa? Ehkäpä sen, että Suomessa viranomaiset eivät onnistu kaikessa sensuurissaan. Tosin, saivat kyllä Googlen poistamaan suomenkielisestä blogger-domainista minun kiihotustekstini, mutta muissa domaineissa se yhä toki on.

En usko, että Jansonin kertomat tappouhkaukset ovat keksittyjä, mutta uhkauksia on monenlaisia. Eikä ehkä kaikkia kannata ottaa tosissaan. Veikkaan että nämä uhkaukset joista Janson puhuu ovat tällaisia "laulajat puhuu kivitöistä"- luokan juttuja.
Lueppa tuosta antamastani linkistä ja päättele itse. Tuossa ei toki ole kaikki ne uhkaukset suinkaan.

Voisi tietysti kysyä, onko Janson joutunut hyökkäyksen kohteeksi, tai onko edes paljastunut suunnitelmaa sellaisesta?
Montako kiivastuneiden muslimien hyökkäyksen kohteeksi jääneistä ihmisistä jää eloon? Olisiko minun pitänyt vaarantaa henkeni ja joutua tapetuksi, jotta uskoisit saamani uhkauksien vaarallisuuteen?

toisaalta netissä kirjoitellaan jatkuvasti kaikenlaista, kaivataan jonkun kuolemaa, tai jopa uhkaillaan sellaisella. Tälläkin sivustolla on tainnut sellaista näkyä.
Niin, eikä niistä seuraa mitään. Mutta kun minä "uhkaan", niin alkaakin seuraamaan minulle. Jännä tämä suomalainen "oikeus"käytäntö?
 
Viimeksi muokattu:
Vittu mitä vinkuleluja täältäkin löytyy. Näkeehän tuon sokeakin otsallaan että näitten itse itsensä toisinajattelijoiksi nimeämillä ei ole oikeasti mitään muuta tavoitetta kuin saada huomiota uhriutumisen kautta. Tappouhkauksia? HAH! Ainoa tapa vastata tappouhkauksiin on kysyä montako teitä on tulossa etten turhanpäiten lipasta liikaa patruunoita. Ampumattomien kuulien tyhjentäminen lippaasta laatikoihin kun on luonnonvastaista toimintaa, synti suorastaan.Janssonkin yrittää hyvin läpinäkyvällä tavalla päästä Halla-ahoksi - turhaan. Halla-aholla on pointti ja asia jota hän ajaa on ihan jotain muuta kuin omien narsistisien tarpeiden tyydyttäminen. Typerällä öyhöttämisellä ja veren nenästä kaivamisella saa vain vahinkoa aikaiseksi sille asialle jota kuvittelee edistävänsä.
 
Vittu mitä vinkuleluja täältäkin löytyy. Näkeehän tuon sokeakin otsallaan että näitten itse itsensä toisinajattelijoiksi nimeämillä ei ole oikeasti mitään muuta tavoitetta kuin saada huomiota uhriutumisen kautta. Tappouhkauksia? HAH! Ainoa tapa vastata tappouhkauksiin on kysyä montako teitä on tulossa etten turhanpäiten lipasta liikaa patruunoita. Ampumattomien kuulien tyhjentäminen lippaasta laatikoihin kun on luonnonvastaista toimintaa, synti suorastaan.Janssonkin yrittää hyvin läpinäkyvällä tavalla päästä Halla-ahoksi - turhaan. Halla-aholla on pointti ja asia jota hän ajaa on ihan jotain muuta kuin omien narsistisien tarpeiden tyydyttäminen. Typerällä öyhöttämisellä ja veren nenästä kaivamisella saa vain vahinkoa aikaiseksi sille asialle jota kuvittelee edistävänsä.
Täysin tyhjää puhetta. Sinusta siis minun pitäisi olla välittämättä tappouhkauksista? Miksei poliisi sitten ole välittämättä minun jakamistani "tappouhkauksista"? Siinä se pointti onkin, että minua kohdellaan aivan eri tavalla kuin muita. Ei ketään muuta ole jahdattu "rahankeräysrikoksesta" tällä tapaa kuin minua nyt jahdataan. Eikä ketään muuta jahdata nettilinkin jakamisesta kuten minua jahdataan (48 muuta ihmistä on jakanut saman linkin kiihotustarkoituksessa, ei kiinnosta poliisia).Tässä maassa on kasapäin sotarikollisia vapaalla jalalla, mutta niitä ei poliisi ehdi ottamaan kiinni - mutta minua ehditään ottamaan kiinni nettilinkin jakamisesta. Kuvittelenko minä sinusta tämän kaiken? Luuletko oikeasti, että minua kiinnostaa saada tämmöistä määrää paskaa niskaani (nyt tilini on jäädytetty mm.) vaan koska saisin jotain huomiota siitä? Häh? Kuules, en saa huomiota. Sehän tässä se suurin ongelma on, kun ketään ei kiinnosta, että tämä maa on nopeasti muuttumassa täydeksi tyranniaksi. Ketään ei kiinnosta. Ei ketään. Ei yhtään. Minä olisin jo kauan aikaa sitten lähtenyt täältä paskamaasta helvettiin ja jättäisin teidän mätänemään omaan paskalaariinne nimeltä Suomi, mutta kun on kaksi pientä lasta täällä, niin en voi lähteä.
 
Sinänsä ihan hyvä huomio. Sanoisin kuitenkin, että on tietyt vallalla olevat näkemykset joita voi kutsua päälinjaksi.

Laitoit ihan hyviä esimerkkejä, mutten niitä kutsu päälinjoiksi. En näe mitään päälinjoja. Omasta näkökulmastani Ylessä ja Städärissä menee mitä menee, lööppilehtien ja mainoskanavien tarjonta on mitä on, some huitelee menemään omalla tahdillaan. Ei ole enää mitään pysäyttävää topiikkia jonka äärelle kaikki kerääntyy. Enkä tiedä onko tämä hyvä vai huono vai vain uutta ja myöhemmin arvioitava. Hämmentävää ainakin.
 
Laitetaanpa tännekin nyt sitten uusi päivitys:

http://markusjansson.blogspot.com/2016/02/taas-poliisikuulustelu-uusi-rikosepaily.html
Taas poliisikuulustelu, uusi rikosepäily - ja TAAS poliisi rikkoo lakiin perustuvaa oikeuttani kuvata kuulusteluni!

Sananvapaustaisteluni jatkuu ja saa yhä koomisempia ja koomisempia piirteitä minuun kohdistettujen toistuvien viranomaisrikosten myötä (esim. tämä,tämä, tämä, tämä ja tämä, puhumattakaan tietysti tästä keppostelusta).

Olin tänään poliisikuulusteluissa mm.rahankeräysrikoksesta epäiltynä ja kuulusteluissa kerrottiin myös, että ihan tänä aamuna on tullut VIELÄ UUSI rikosepäily, eli "julkinen kehoittaminen rikokseen". Tämä rikokseen kehottaminen tuli kuulemma siitä, että Facebookissa kommentoin "Lasol-heittogatea" tyyliin:"Ei tuolla tapaa saa taloa palamaan, vaan tuli pitää saada tarttumaan kattorakenteisiin" ja "Kovalla pakkasella sammutusvesi aiheuttaa jäätyessään enemmän tuhoa kuin tulipalo"...se, että en missään vaiheessa maininnut edes VOK:ia, tai kehoittanut ketään polttamaan mitään, ei nähtävästi vaikuta mitenkään siihen, että kyseessä on viharikokseen kehoittaminen poliisin mielestä! Kun syyllinen tiedetään, niin rikoskin löytyy aina! :)

Mutta, itse kuulusteluihin. Kuten arvata saattoi, taas kerran poliisi rikkoi törkeästi lakia, kun se ei antanut minun kuvata poliisikuulusteluani. Aivan, kuten poliisi on aina ennenkin rikkonut lakia kun ei ole antanut minun kuvata poliisikuulusteluitani eikä kotietsintäänikään. Sen lisäksi poliisi riistää kameran väkivaltaisesti kädestäni vastusteluistani huolimatta. Virkarikoksen suorittajina Mikko Latvala ja Jyrki Nordberg Rauman poliisilaitokselta. Lakipykälien ja KKO:n ennakkopäätösten luvut eivät menneet näiden poliisimiesten nuppiin, vaan vastaus oli taas se tuttu "no kun esimies käskee niin me tehdään näin". Eli kun esimies käskee rikkomaan lakia, niin Suomen poliisi rikkoo lakia. Jännää. Eli jos esimies käskee seuraavalla kerralla viedä M. Jansson hiekkakuopan reunalle ja teloittaa, niin poliisimies tottelee, koska "esimies käskee"? Tulee mieleen tietyn valtakunnan tietyt jutut, joiden tekijät aina perustelivat tekojaan "no kun laki sanoi" ja "noudatin määräyksiä"...
 
Back
Top