Al-Qaida sytyttää maastopaloja Euroopassa

JOKO

Ylipäällikkö
BAN
Ulkomaat3.10.2012 klo 16:08| päivitetty 3.10.2012 klo 16:08
Venäläisväite: Al-Qaida sytyttää maastopaloja Euroopassa

Venäläisen turvallisuusjohtajan mukaan terroristit ovat sytyttäneet Etelä-Euroopassa tuhoa aiheuttaneita maastopaloja. Euroopassa maastopalojen syynä on pidetty kuivuutta ja helteitä.

Korkea-arvoinen venäläinen turvallisuusviranomainen syyttää terroristeja Etelä-Euroopan tuhoisista maastopaloista.

Venäjän turvallisuuspalvelun johtaja Aleksandr Bortnikov sanoo, että terroristiverkosto al-Qaida on sytyttänyt useita maastopaloja Euroopassa viime kuukausina. Bortnikovin mukaan maastopalot ovat osa terroristien strategiaa tehdä toteuttamistavaltaan halpoja iskuja.

- Tällä toimintatavalla terroristit pystyvät aiheuttamaan huomattavia vahinkoja ilman vaativia ennakkovalmisteluja, teknisiä laitteita ja suuria kustannuksia, Bortnikov sanoi uutistoimisto RIA Novostin mukaan venäläisten turvallisuusjohtajien tapaamisessa.

Bortnikov väittää, että terroristit ovat julistaneet "metsien pyhän sodan" useilla ääriryhmien verkkosivuilla. Turvallisuusjohtajan mukaan sivuilla muun muassa jaetaan ohjeita maastopalojen sytyttämiseen. Aleksandr Bortnikov toteaa, että turvallisuuspalvelujen on hyvin vaikeaa saada kiinni palojen sytyttäjiä.

Tuhoisia maastopaloja oli kesällä ja syksyllä muun muassa Espanjassa ja Portugalissa. Palojen syynä on Euroopassa pidetty kuivuutta ja heiteitä.

http://yle.fi/uutiset/venalaisvaite_al-qaida_sytyttaa_maastopaloja_euroopassa/6320408
 
Sanon minä kyllä, että jos yrittävät Pohjolassa tämän kesän sateiden jälkeen saada aikaan laajoja maastopaloja niin ovat oikeita Kalifeja.
 
baikal kirjoitti:
Sanon minä kyllä, että jos yrittävät Pohjolassa tämän kesän sateiden jälkeen saada aikaan laajoja maastopaloja niin ovat oikeita Kalifeja.

Ensi keväänä saattaisi onnistuakin. Mutta eniten olisin huolissani Venäjän puolesta, mutta vain siinä mielessä, että en halua ählyjen onnistuvan.
 
SJ kirjoitti:
baikal kirjoitti:
Sanon minä kyllä, että jos yrittävät Pohjolassa tämän kesän sateiden jälkeen saada aikaan laajoja maastopaloja niin ovat oikeita Kalifeja.

Ensi keväänä saattaisi onnistuakin. Mutta eniten olisin huolissani Venäjän puolesta, mutta vain siinä mielessä, että en halua ählyjen onnistuvan.

Minä en oikein usko tähän uutiseen. Yksittäisiä tuhopolttajia voi olla, mutta varsinaista kampanjaa ei ole.

Islamistit yrittävät todennäköisesti rajoittaa Eurooppaan ja Venäjälle tehtäviä iskuja. Tällä hetkellä nämä alueet muodostavat merkittävän rahanlähteen islamisteille ja samaan aikaan muslimien maahanmuutto länsimaihin edistää islamistien pidemmän aikavälin tavoitteita. Tilanne kehittyy islamistien kannalta suotuisaan suuntaan ja siksi he eivät halua keikuttaa venettä terrorikampanjalla tai tuhotöillä. Islamistien toiminta keskittyy toistaiseksi muslimien asuttamien alueiden hallintaan länsimaissa. He pyrkivät pitämään muslimiyhteisön muusta yhteiskunnasta irrallisena saarekkeena.
 
JOKO kirjoitti:
SJ kirjoitti:
baikal kirjoitti:
Sanon minä kyllä, että jos yrittävät Pohjolassa tämän kesän sateiden jälkeen saada aikaan laajoja maastopaloja niin ovat oikeita Kalifeja.

Ensi keväänä saattaisi onnistuakin. Mutta eniten olisin huolissani Venäjän puolesta, mutta vain siinä mielessä, että en halua ählyjen onnistuvan.

Minä en oikein usko tähän uutiseen. Yksittäisiä tuhopolttajia voi olla, mutta varsinaista kampanjaa ei ole.

Islamistit yrittävät todennäköisesti rajoittaa Eurooppaan ja Venäjälle tehtäviä iskuja. Tällä hetkellä nämä alueet muodostavat merkittävän rahanlähteen islamisteille ja samaan aikaan muslimien maahanmuutto länsimaihin edistää islamistien pidemmän aikavälin tavoitteita. Tilanne kehittyy islamistien kannalta suotuisaan suuntaan ja siksi he eivät halua keikuttaa venettä terrorikampanjalla tai tuhotöillä. Islamistien toiminta keskittyy toistaiseksi muslimien asuttamien alueiden hallintaan länsimaissa. He pyrkivät pitämään muslimiyhteisön muusta yhteiskunnasta irrallisena saarekkeena.

Joo, mutta oli se totta tai ei, niin se ajaa heidän etuaan. Kukaan ei voi oikeastaan todistaa kumminkaan päin, ellei joku (islamisti) jää nimenomaan kiinni. Pyromaaneja on muitakin, joten sellaisen kiinni jääminen ei todita mitään muuta kuin sen yksittäisen teon tekijän. Lisäksi noissa tulipaloissa ei kulje loppujen lopuksi niin montaa ihmistä, joten tuhot on lähinnä materiaalisia. Tehoaa omiin, mutta ei suututa vastapuolta niin pahasti, etteikö hyysäreiltä löydy ymmärrystä.
 
Koko uutinen on senverran koominen että tulee mieleen Kaddafi-vainaan selittelyt kansannousun alettua: levottomuuksien syy on että Libyan musliminuorille on jaettu huume-Nescafea ja asialla tietysti CIA & kumpp.
 
Einomies1 kirjoitti:
Koko uutinen on senverran koominen että tulee mieleen Kaddafi-vainaan selittelyt kansannousun alettua: levottomuuksien syy on että Libyan musliminuorille on jaettu huume-Nescafea ja asialla tietysti CIA & kumpp.

Nojaa. Saattaa noilla aineilla olla piristävä vaikutus nälkiintyvälle, mutta kaikesta huolimatta Gaddafin sakki taisi olla ainakin lähi-idän keskiarvoa paremmin ruokittu. Ainakin jos sattui kuulumaan Gaddafin suosimaan heimoon.
 
LOL. Seuraavaksi syyttävät myrskyistä Al-Qaidaa. Niin siis sitä järjestöä, jota ei ole olemassakaan edes.
 
mulla happani maito selittämättömästi jääkaapissa -> pakko olla A-Q
 
hessukessu kirjoitti:
LOL. Seuraavaksi syyttävät myrskyistä Al-Qaidaa. Niin siis sitä järjestöä, jota ei ole olemassakaan edes.

Just näin! En jaksa edes korvaani lotkauttaa kun uutisissa mainitaan AL-Qaeda ja tätä sanaa jankutetaan edelleen suomessakin medioissa tämän tästä. Kukaan ei ole huomannut että vuosiin ISAF ei ole taistellut Al-Qaedaa vastaan vaan Talibania. No fiksuhan sanoo tietysti että nehän ovat samaa paskaa tai "ihan sama".

Netissä on tietoa pullollaan siitä miten Al-Qaeda on CIA:n keksimä nimi ja tuo porukka koulutettiin aikanaan arabimaista värvätyistä, maallisista toisinajattelijoista jotka koulutettiin käytettäviksi CIA:n varjosodissa ja mm. Bosniassa Serbejä vastaan.

Uskokoon kuka mitä huvittaa, itse en jaksa enää juuri puhua tästä koska valta-osaa ei kiinnosta hakea itse tietoa vaan uskoa sitä mitä kymmenen uutisten Ylä-Anttilan Merja päättää uutisiin laittaa. Helpompi ja turvallisempi tietysti on elää näin eikä uskoa "foliohattuja" tai turhaan hakea itse tietoa eri lähteistä. Maailmassa kaikkihan on just niinkuin meille toistetaan eikä mikään jää varjoon...

Mielenkiintoisena esimerkkinä tästä hiljaisesta sensuurista toimii vaikka Iran-keskustelussa ollut linkki pätkään Iranin presidentin ja Ortodoksijuutalaisten tapaamisesta New Yorkissa. Tuskin kovin moni olisi uskonut että kukaan juutalainen suostuu ikinä edes olemaan samassa huoneessa Ahmadjinebadin kanssa. Pätkää ei ole näytetty ainakaan meillä jostain kumman syystä vaikka sillä olisi pelkkänä feikkinäkin melkoinen uutisarvo.
Voihan tietysti olla että kaverit olivat Iranin agentteja valeparroissa ja puvuissa :D

Salatut elämät ja BB saavat 100x enemmän näkyvyyttä uutisissa ja mediassa meillä kuin tällaiset asiat.

Mitä se kertoo yhteiskunnasta ja ihmisistä?
 
Back
Top