Armeijan kulukuuri jakaa puolueita

baikal kirjoitti:
Eilen radiossa joku kokoomusnainen ulvoi, kuinka Suomesta häviää tuhansia yrityksiä, jos Kreikka pannaan konkkaan. Toimittaja yritti udella mekanismia, joka tuottaa tuon kauhutilan. Nainen paljasti kuinka Usassa yhden pikkupankin kaatuminen pisti satoja yrityksiä nurin....Herra hyvästi hallikkoon sanon minä.

Samaa kauhukuvaa käytettiin jo silloin kun puolusteltiin pörssikaupan leimaveron poistamista. Pörssi siirtyy muualle ja tuhannet yritykset perässä :doh:
Ja miten kävi, ko. leimavero pörssistä poistettiin, mutta yksityinen kansalainen esim. ostaessaan uutta kotia itselleen ja perheelleen, joutuu sitä edelleen maksamaan.

Ja seuraus: Suurin yksittäinen "yritysjärjestely", jonka itse olen nähnyt kierrätettävän meklarin kautta leimaveron välttämiseksi on 41 M€.
 
baikal kirjoitti:
Joku foorumin viisaista miehistä voisi postata saitille mitkä valtiot ovat mukana tukipaketissa ja kenelle on suotu vapaus päättää iha ite.


Viisaudesta en tiedä, mutta yritetään lusikalla kummiskin, kun ei aikanaan kauhalla annettu. :D

Eli euromaat ja heidän osuutensa vipeistä:

http://en.wikipedia.org/wiki/European_Financial_Stability_Facility

Tuon mukaan meidän suomalaisten osuus on maltillisesti 1484€ per nuppi vauvasta vaariin. Joillakin mailla on jopa suurempi osuus. Tosin esimerkiksi Irlanti, jonka osuus on suurempi, on todellisuudessa rahaa saamassa. Eli samahan se on paljonko takaa, kun itse saa. Meidän osana on ainoastaan lainojen takaaminen.
 
Mäkin tunnen monta ihmistä, jolla oli siinä juppihuumassa osana ainoastaan takaaminen. Vieläpä takailivat ristiin toistensa lainoja. Sitten kun dominopalikat alko kaatuilla, niin yhtäkkiä olikin osana ainoastaan takausten maksaminen. Muutama makselee niitä vieläkin.
 
Back
Top