Bell Valor, Ospreyn pienempi malli

Kun meillä on jo 20 helikopteria niin tämä uusi kalu ei toisi mitään erityistä hyötyä. Rinnakkaisen järjestelmän rakentamiseen vain palaisi rahaa. Turhaan.

lentotunnin hinta saattaa olla pienempi. Joku tekniikan ihminen voisi sanoa voiko valor toimia ilman cyclic toimintoa eli ilman washplatea vai mikä se oli. Onhan valorissa kaksi potkuria. Tosin pituuskallistuksen säätö tarvitaan, ehkä painopisteen siirtely tai pieni pyrstöpuhallin? Pitkillä matkoilla nopeushyöty korostuu, paikallisesti ei kieltämättä paljoa eroa hekosta
 
lentotunnin hinta saattaa olla pienempi. Joku tekniikan ihminen voisi sanoa voiko valor toimia ilman cyclic toimintoa eli ilman washplatea vai mikä se oli. Onhan valorissa kaksi potkuria. Tosin pituuskallistuksen säätö tarvitaan, ehkä painopisteen siirtely tai pieni pyrstöpuhallin? Pitkillä matkoilla nopeushyöty korostuu, paikallisesti ei kieltämättä paljoa eroa hekosta

Täytyy pitää huoli että se selustakenraalien täydennyslaari on rintaman lähellä niin ei tarvitse hankkia lisäkalustoa ainakaan sihen tarkoitukseen. Näin ihan washplaten pituuskallistuksesta riippumatta. En usko myöskään cyclic-toiminnon tätä laskukaavaa muuksi muuttavan.
 
Otsikossa on epätarkkuus, anteeksi vaan!
Bell Valor erottuu Ospreystä siten että ainoastaan roottorit tilttaavat mutta Ospreyssä tilttaavat sekä roottorit että roottoria pyörittävät turbiinit.
Valorin ratkaisu on parempi koska kahta moottoria yhdistää akselI joka mahdollistaa lentämisen ainoastaan yhdellä moottorilla.
Roottorin vikaantumiseen tämä ei kuitenkaan auta.

Helikoptereihin verrattuna Bell Valor on ylivoimainen sekä toimintasäteessä että nopeudessa!
 
Back
Top