Dokumenttejä

:rolleyes:
Ilmeisesti Norjan erkkareilla on ihan oma naisyksikkö. Kattokaa miten iloisia ja huolettomia ne on. Kattokaa tuota tunteiden tulvaa. Kattokaa niiden pitkiä hiuksia. Ihan mahdottoman söpöä touhua. Video saattaa viihdyttää ja taitella psyykettä mitä kirjavimmin tavoin, vaikka on samaan aikaan... sanotaanko erittäin mielenkiintoinen. Käännösteksti (enkku) on valitettavasti varmaan koneen kautta tuotettu... Ehdottomasti katsomisen arvoinen.


Mutta on heillä sentään kai ihan kova kunto, sitä en kiellä. Veikkaan vaan että nuo likkaparat luhistuisivat heti kun ensimmäiset luodit viuhahtavat ohi... Vaikka oli siellä ainakin yksi jolla oli selvästi taisteluhenkeä. Olen hieman ylpeä että huomasin sen ennen kuin se sanottiin. Likka mätki harjoitusvastustajaa nimittäin ihan eri mentaliteetilla kuin muut... Ja ellei joku tapata koko ryhmää huonolla heittokädellään. Kakkososassa menee savukranaatin heitto vähän pieleen hieman 21:00 jälkeen. Mikään sotilaskouluttaja en ole mutta tuon nähtyäni ehdotan että laitetaan taistelijat heittämään näytteeksi kranaatin kokoinen kivi ensin ennen kuin annetaan edes painekranaattia käteen.

Edit: Sanokaa mun sanoneen: Silloin kun ensimmäinen norjalainen naiserkkari huomaa osuneensa viholliseen niin hän sanoo "Voi ei! Mä osuin siihen! Mun pitää mennä auttamaan sitä!" :D
 
:rolleyes:
Ilmeisesti Norjan erkkareilla on ihan oma naisyksikkö. Kattokaa miten iloisia ja huolettomia ne on. Kattokaa tuota tunteiden tulvaa. Kattokaa niiden pitkiä hiuksia. Ihan mahdottoman söpöä touhua. Video saattaa viihdyttää ja taitella psyykettä mitä kirjavimmin tavoin, vaikka on samaan aikaan... sanotaanko erittäin mielenkiintoinen. Käännösteksti (enkku) on valitettavasti varmaan koneen kautta tuotettu... Ehdottomasti katsomisen arvoinen.


Mutta on heillä sentään kai ihan kova kunto, sitä en kiellä. Veikkaan vaan että nuo likkaparat luhistuisivat heti kun ensimmäiset luodit viuhahtavat ohi... Vaikka oli siellä ainakin yksi jolla oli selvästi taisteluhenkeä. Olen hieman ylpeä että huomasin sen ennen kuin se sanottiin. Likka mätki harjoitusvastustajaa nimittäin ihan eri mentaliteetilla kuin muut... Ja ellei joku tapata koko ryhmää huonolla heittokädellään. Kakkososassa menee savukranaatin heitto vähän pieleen hieman 21:00 jälkeen. Mikään sotilaskouluttaja en ole mutta tuon nähtyäni ehdotan että laitetaan taistelijat heittämään näytteeksi kranaatin kokoinen kivi ensin ennen kuin annetaan edes painekranaattia käteen.

Edit: Sanokaa mun sanoneen: Silloin kun ensimmäinen norjalainen naiserkkari huomaa osuneensa viholliseen niin hän sanoo "Voi ei! Mä osuin siihen! Mun pitää mennä auttamaan sitä!" :D

Norjassa sukupuolten välinen tasa-arvo on pitkälle viety.


Nukkuvat samoissa tuvissakin keskenään.
 
:rolleyes:
Ilmeisesti Norjan erkkareilla on ihan oma naisyksikkö. Kattokaa miten iloisia ja huolettomia ne on. Kattokaa tuota tunteiden tulvaa. Kattokaa niiden pitkiä hiuksia. Ihan mahdottoman söpöä touhua. Video saattaa viihdyttää ja taitella psyykettä mitä kirjavimmin tavoin, vaikka on samaan aikaan... sanotaanko erittäin mielenkiintoinen. Käännösteksti (enkku) on valitettavasti varmaan koneen kautta tuotettu... Ehdottomasti katsomisen arvoinen.


Mutta on heillä sentään kai ihan kova kunto, sitä en kiellä. Veikkaan vaan että nuo likkaparat luhistuisivat heti kun ensimmäiset luodit viuhahtavat ohi... Vaikka oli siellä ainakin yksi jolla oli selvästi taisteluhenkeä. Olen hieman ylpeä että huomasin sen ennen kuin se sanottiin. Likka mätki harjoitusvastustajaa nimittäin ihan eri mentaliteetilla kuin muut... Ja ellei joku tapata koko ryhmää huonolla heittokädellään. Kakkososassa menee savukranaatin heitto vähän pieleen hieman 21:00 jälkeen. Mikään sotilaskouluttaja en ole mutta tuon nähtyäni ehdotan että laitetaan taistelijat heittämään näytteeksi kranaatin kokoinen kivi ensin ennen kuin annetaan edes painekranaattia käteen.

Edit: Sanokaa mun sanoneen: Silloin kun ensimmäinen norjalainen naiserkkari huomaa osuneensa viholliseen niin hän sanoo "Voi ei! Mä osuin siihen! Mun pitää mennä auttamaan sitä!" :D
Onhan norjattarilla kuulemma kovempi kunto kuin naapurissa Ruotsissa. Ainakin itse olen reissuillani havainnut että norjalaiset naiset ovat sporttisempia/vahvempia, kuin suomalaiset ja ruotsalaiset naiset noin keskimäärin. Eräänä kesänä ajettiin autolla Ruotsin läpi ja kotimatkalla poikettiin myös Norjan puolella. Havaitsin tuon reissun aikana että norjalaiset naiset ovat muuten keskimäärin myös paremman näköisiä kuin esimerkiksi ruotsalaiset naiset. Sitä sanotaan että ruotsalaiset naiset ovat muka jotenkin poikkeuksellisen hyvän näköisiä, mutta minäpä olen asiasta täysin erimieltä.
 
Joku tainnut tämän joskus aiemmin linkatakin mp.nettiin, sillä aikoinaan tämän bongasin täältä. Todella hyvä sarja, alko jo innosteleen hakea brittipassia kouraan (sukujuuria siellä) ja lähteä itsekin kokeileen!! sai ainakin itseni miettimään miten pärjäisi harjoituksissa ja miten oma motivaatio säilyisi tilanteissa.
Haet Uttiin erikoisjääkäriksi,niin pääset testaamaan pärjäämistä ja motivaatiota.
 
In the third episode of Drugs Map of Britain, we investigate valium addiction in Scotland, where three quarters of drug related deaths involve this type of drug. Millions of the pills- both real and counterfeit- are available to buy on the streets for as little as 20p each. We meet those buying them and witness the devastating effects of addiction for someone like Levi, who’s been taking Valium since he was 13. Has the widely prescribed “mother’s little helper” become Scotland’s silent killer?




A landmark series exploring the drugs of choice in different parts of the UK. From Mamba in Wolverhampton to Heroin in Manchester, this series lifts the lid on the narcotic landscape of Britain today.




With the United States in the midst of a heroin and opiate epidemic, India Rakusen travels to the state of Ohio, where addiction has become part of everyday life.





*WARNING this film contains some graphic images* America is in the grip of a heroin and prescription-drug epidemic. More Americans - almost 50,000 per year - now die from drugs than from guns or in car accidents.
 
Joku tainnut tämän joskus aiemmin linkatakin mp.nettiin, sillä aikoinaan tämän bongasin täältä. Todella hyvä sarja, alko jo innosteleen hakea brittipassia kouraan (sukujuuria siellä) ja lähteä itsekin kokeileen!! sai ainakin itseni miettimään miten pärjäisi harjoituksissa ja miten oma motivaatio säilyisi tilanteissa.

Suomessa on maailmanluokan erikoisjoukko-osastoja, tosin ne ovat niin pieniä että ulkomailla voi olla "helpompi" päästä sisään sopimuksella.

Kuka vain reserviläinen voi hakea Suomessakin erikoisjoukkoihin, sillä missä suoritit varusmiespalveluksesi ei ole väliä.
Jos et ole vielä suorittanut varusmiespalvelustasi voit valita ainakin kolmesta eri koulutuksesta joissa saat operaattorin peruskoulutusta.

Suomen erikoisjoukot on nyt luotu, niiden tehtävät ulkomailla tulevat vain lisääntymään kun päättäjät ymmärtävät niiden arvon.
 
Viimeksi muokattu:
Joku tainnut tämän joskus aiemmin linkatakin mp.nettiin, sillä aikoinaan tämän bongasin täältä. Todella hyvä sarja, alko jo innosteleen hakea brittipassia kouraan (sukujuuria siellä) ja lähteä itsekin kokeileen!! sai ainakin itseni miettimään miten pärjäisi harjoituksissa ja miten oma motivaatio säilyisi tilanteissa.

Australian SAS-rykmentti on helpompi (vaikka yhtä kova jossei kovempi Selection) ulkomaalaiselle, jos ns. "sand beret" ja "sabre wings" kiinnostaa.

Tarvittava turvallisuusselvitys sitten onkin niin anaalinen jossa isoisän kaiman serkkukin kaivetaan esille...
 
En parempaakaan ketjua keksinyt tälle... Erittäin valistavaa materiaalia.
Aika jännä saada tietää että luotien myrkyttäminen on sotarikos. Eikö edes märällä suolalla saa voidella jotta osuma kirvelee enemmän? Desinfiointiaineella? Sehän vain samalla puhdistaisi haavan. Teoriassa. :rolleyes:
 
Havaitsin tuon reissun aikana että norjalaiset naiset ovat muuten keskimäärin myös paremman näköisiä kuin esimerkiksi ruotsalaiset naiset. Sitä sanotaan että ruotsalaiset naiset ovat muka jotenkin poikkeuksellisen hyvän näköisiä, mutta minäpä olen asiasta täysin erimieltä

Kyllä minä tämän Josefinen treffeille veisin. :rolleyes:

 
Kyllä kylmää vieläkin Hasse Windin siipi-todistus kuinka läheltä Kaukopään tehtaan piippua Hitlerin kone meni vuonna 1942.. kohdassa 30:35 minuuttia ja vähän yli. Sotalentäjät, on varmasti yksi ryhdikkäimpiä dokumentteja mutta varmasti on jo ollut täälläkin... hyvät ruotsalaiset tekstit kyllä @Herman30 .

 
Kyllä kylmää vieläkin Hasse Windin siipi-todistus kuinka läheltä Kaukopään tehtaan piippua Hitlerin kone meni vuonna 1942.. kohdassa 30:35 minuuttia ja vähän yli. Sotalentäjät, on varmasti yksi ryhdikkäimpiä dokumentteja mutta varmasti on jo ollut täälläkin... hyvät ruotsalaiset tekstit kyllä @Herman30 .

Kuinka onkaan mahdollista että onnistuit postaamaan tuon aika harvinaisen dokkarin vain pari viikkoa minun jälkeeni tänne. Kävit jopa tykkäämässä. :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä kylmää vieläkin Hasse Windin siipi-todistus kuinka läheltä Kaukopään tehtaan piippua Hitlerin kone meni vuonna 1942.. kohdassa 30:35 minuuttia ja vähän yli. Sotalentäjät, on varmasti yksi ryhdikkäimpiä dokumentteja mutta varmasti on jo ollut täälläkin... hyvät ruotsalaiset tekstit kyllä @Herman30 .


Hyvä tarina, vaan ei pidä paikkaansa. Aatun ollessa kyydissä, ei FW-200 Condor käynyt lähelläkään tehtaan piippua.

http://www.flightforum.fi/forum/index.php/topic,104766.0.html

http://yle.fi/uutiset/3-6927749
 
Vajaan vartin mittainen tietoisku siitä, mitenkä Ruotsin ilmavoimat olisi kylmän sodan aikana puolustanut maan ilmatilaa NL:n hyökkäykseltä.


Nostin tämän esille eilen ilmasotaketjussa. Tutkiskelin vähän tarkemmin, ja kyseessä on uunituore dokkari, joka esitetään Ruotsin puolustusvoimien Youtube-kanavalla. Sarjassa esitetään kuusi jaksoa ja julkaisutahti on jakso per viikko.

Tässä kuvataan hypoteettinen skenaario kylmän sodan loppuvuosilta. Neuvostoliitto hyökkää Ruotsiin ja sarja kuvaa miten Ruotsi olisi puolustautunut. Ensimmäisessä osassa erikoisjoukot suorittavat sabotaasi-iskuja liikekannallepanon vaikeuttamiseksi. Puolustuksen avainhenkilöstöä salamurhataan. Pääministeri puhuu televisiossa ja kertoo kansalaisille maan joutuneen sotaan. Koko yhteiskunnan tulee puolustautua tulossa olevaa invaasiota vastaan.


Tuossa kakkososassa ilmapuolustus asetetaan hälytystilaan ja tulossa olevassa kolmososassa merivoimat lähtevät torjumaan tulossa olevaa maihinnousulaivastoa. Arvatenkin sarjassa varmaan tullaan sitten vielä näkemään maavoimien vastahyökkäys maihinnousun sillanpäätä vastaan.
 
Kiinalaiset näyttävät esimerkkiä millä vauhdilla lipas pitää vaihtaa aseeseen, suunnilleen 14:40 eteenpäin
Edit: Hieman myöhemmin näkyy esimerkkiä miten harjoittelevat aseen vakaana pitämisessä, eli sotilas tähtää aseella normaalisti eteenpäin ja sitten aseen piipusta laitetaan roikkumaan juomapullo, ts. staattinen rasitus niin kauan kuin mies vain kestää.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top