Fait accompli

Mutta mikä on Putinin lopullinen tavoite? Sevastopol ja pääsy merelle ei ollut välittömästi uhattuna, Ukrainalla on ollut länsimielisiä haalituksia ennenkin. Välittömässä tulevaisuudessa Venäläiset saavuttavat tavoitteensa, mutta tämä tulee johtamaan joko sisäiseen romahdukseen tai avoimeen sotaan.

Miksi? Tsaarin aikuisen Venäjän rajojen palauttaminen? Tämä on typerä, typerä siirto.

Loppupelissä näen kaksi vaihtoehtoa, joko Putin yrittää palauttaa otteensa maasta ajamalla Venäjän ulkoiseen konfliktiin tai sitten hän elää tosiaan haavemaailmassa.

Sinä kosketat nyt etiäistä, joka hautuu minun epäluuloisessa otsalohkossa melko jykevällä tavalla: olen aistinut, että Putinin aikakausi lähenee loppuaan. Tämän cembalon jälkeen on nimittäin niin, että Venäjä joutuu uudistamaan kasvojaan, armotta. Eikä vähiten sisäpoliittisista syistä. Me näemme Putinin, mutta ketä on hänen takanaan...ne varsinaiset isot pojathan siellä ja en usko, että nämä isot tekijät kovin kauan katsovat tätä peliä. Miksi. Koska tämä tulee iskemään lujasti lompakkoa. Minä veikkaan, että Venäjän sisällä kytee todellinen aikapommi ja voi olla, että tämä nyt jo nähty sessio juontaa juurensa siihen. Nämä kansannousut etenevät kuin Siperian juna...nyt nähtiin Ukraina, seuraava VV....sitten Pietari....

Jostain näkökulmasta katsottuna Putin epäonnistui pahoin yrittäessään luoda tätä Euraasian Liittoa ja oletan, että tätä on nyt kaikkein vaikeinta niellä...kuka joutuu siinä tuleen muu kuin Presidentti`? Vahva etiäinen kummittelee nyt ja se sanoo, että Putin ei lusi kauttaan loppuun saakka.
 
Back
Top