Hylkää huomautus
Liity mukaan keskusteluun!

Rekisteröityminen ei kestä kuin hetkosen ja pääset keskusteluun mukaan, tervetuloa!

>>> REKISTERÖIDY <<<

Ilmavoimien tulevaisuus

Viestiketju osiossa 'Muu sotilaskalusto' , aloittaja Museo, 13.04.2010.

  1. fulcrum

    fulcrum Ylipäällikkö

    Liittynyt:
    20.05.2010
    Viestejä:
    4,508
    Tykkäykset:
    3,169
    Pisteet:
    1,286
    Lisäksi kohta Suomen eläkerahastoista rupeaa fyffet vähenemään, kun niillä ruvetaan korjaamaan tiestöä. Juuri tämä on yksi tieverkoston yhtiöittämisen tavoitteita.
     
    StmSvejk, Ressu70 ja Talvela tykkäsivät tästä.
  2. Mainos Google AdSense



  3. Ressu70

    Ressu70 Kersantti BAN

    Liittynyt:
    26.10.2016
    Viestejä:
    263
    Tykkäykset:
    171
    Pisteet:
    16
    Eikös se pitänyt olla sellainen projekti jonka jälkeen Suomessa sataa mannaa aamusta iltaan ympäri vuoden;)
     
    Tähystäjä tykkäsi tästä.
  4. Slammer

    Slammer Eversti

    Liittynyt:
    17.07.2013
    Viestejä:
    1,567
    Tykkäykset:
    1,226
    Pisteet:
    316
    Tietäisitkin. Mutta en tiedä miksi sinulla olisikaan kokemusta siitä hyvästä laadusta. Suomalaisten kokemukset saadaan yleensä kun jotain ulkoistetaan Intiaan säästöjen toivossa ja silloin ei todellakaan saada laatua.
     
    crane, Jukkis ja Ressu70 tykkäsivät tästä.
  5. Ressu70

    Ressu70 Kersantti BAN

    Liittynyt:
    26.10.2016
    Viestejä:
    263
    Tykkäykset:
    171
    Pisteet:
    16
    Olet todellakin oikeilla jäljillä!
     
  6. Ressu70

    Ressu70 Kersantti BAN

    Liittynyt:
    26.10.2016
    Viestejä:
    263
    Tykkäykset:
    171
    Pisteet:
    16
    Joskus tekisi mieli avautua Intian, Kiinan ym valtioiden tuotannon, palvelutoimintojen, tuotekehityksen ym toimien tuomista "säästöistä" kunnolla, tässä pieni purkaus. Vanha totuus siitä, että neljä hyvää tulosta tekevää työntekijää ei pysty paikkaamaan yhden ahkeran pääkonttorin exelmiehen tekemiä vahinkoja voidaan korjata suhteella 40/1 globaalissa maailmassa. Äkkiä ajatellen voi tuntua mahtavalta idealta palkata esim 5 insinööriä Kiinassa yhden suomalaisen insinöörin tilalle. Laskelmissa unohtuu vaan se, että yksi kiinalaisista käyttää 100% aikaansa vakoillakseen suomalaista yritystä, toinen käyttää 100% ajastaan varastaakseen firmasta niin paljon kuin ehtii ja aiheuttaa vahinkoa vuositasolla kolmen inssin palkan verran, kolmas ei voi tulla töihin kun feng shui mestari ei ole tarkastanut toimitiloja sen varalta, ettei tilan alla ole lohikäärmeen pesä... Neljäs varastaa vain puolet työajastaan, mutta myy kaiken työaikana tekemänsä työn tulokset entiselle Kiinalaiselle työnantajalle, joka aloittaa tuotannon kopiolla ennen kuin se palkan maksavalla yrityksellä on edes valmiina. Viides on ahkera työntekijä, mutta ei koskaan myönnä tekevänsä virheitä, ettei mene kasvot, tämän vuoksi kaikki suunnittelu johtaa lopulta aikataulun tuplaantumiseen ja valtaviin kustannuksiin organisaation muissa osissa. prosessi esim Suomessa seisoo virheiden vuoksi ja tehdas tekee huonoa tulosta tai tappiota.

    Arvatkaa mitä tekee exelmies Suomessa? Toteaa tietysti faktat! Tuotanto Suomessa ei vaan vittu kannata... johtopäätös on tietysti siirtää se Kiinaan! Koska kustannukset siellä on edullisemmat!
     
    TBman, Sarek1, Tähystäjä ja 2 muuta jäsentä tykkää tästä.
  7. MoRsE

    MoRsE Kersantti

    Liittynyt:
    06.08.2010
    Viestejä:
    129
    Tykkäykset:
    66
    Pisteet:
    16
  8. TBman

    TBman Kenraali

    Liittynyt:
    20.12.2014
    Viestejä:
    2,544
    Tykkäykset:
    2,824
    Pisteet:
    636
    Juuri näin!
    Tämä on kuitenkin täysin talouspoliittista ja siksi sinne halpamaihin mennään. Excel henkilöt (en suosi miehiä, joten jätän mainitsematta :D )
     
  9. Samses

    Samses Kenraali Mod Lahjoittaja

    Liittynyt:
    14.10.2012
    Viestejä:
    2,864
    Tykkäykset:
    2,168
    Pisteet:
    636
    Tästä on sanottu ennenkin, sanon taas. Tämä ketju on "Ilmavoimien tulevaisuus", yleinen talous- ja teollisuuspoliittinen keskustelu samoin kuin keskustelu suurhankintojen rahoituksesta yleisellä tasolla, kuuluu muualle kuin tänne.
     
    kertakenttään, TBman ja VilleK tykkäsivät tästä.
  10. Mustaruuti

    Mustaruuti Ylipäällikkö Lahjoittaja ELSO 1.0

    Liittynyt:
    28.08.2014
    Viestejä:
    5,941
    Tykkäykset:
    5,499
    Pisteet:
    1,286
    Foorumilaiset eivät ehkä tiedosta, että Suomen ilmavoimien suunniteltu hankinta on jo maailman mitassakin hyvin merkittävä. Otetaan vähän suhteutusta Eurooppaan ja Kanadaan. Typhoonien, Rafaleiden ja Gripenien valmistajamaiden ulkopuolelta, joitain lähitulevaisuudessa ulkoa ostettavia koneita (kaivoin vain F-35 esiin).

    UK 138 F-35
    Italia 90 F-35
    (Euroopan ulkopuolelta, Kanadan suunnitelma oli aikaisemmin ostaa 65 F-35)
    Suomi 60 HX
    Norja 52 F-35
    Hollanti 37 F-35
    Tanska 27 F-35
    Belgia ~ 20? XX
     
  11. arcanine98

    arcanine98 Korpraali

    Liittynyt:
    15.11.2016
    Viestejä:
    29
    Tykkäykset:
    44
    Pisteet:
    1
    Gripen NG:tähän myydään vähintään 500 kpl vuoteen 2020 mennessä, joten ei tuossa Suomen pahaiset 60 konetta tunnu missään. Ja kone on palveluskäytössä 2016. Ja vain 5 miljardilla eurolla saisi 65 Gripen NG -konetta... kaikkine käyttökuluineen 40-vuoden ajalta! Tästähän jäisi rahaa vaikka mihin alueilmatorjuntoihin, tykistöohjuksiin, sukellusveneisiin ja vaikka eduskunnan virkistyspäiviin.

    Näin siis kertoivat Kanadassa 2010: http://www.parl.gc.ca/HousePublicat...Language=e&Mode=1&Parl=40&Ses=3&DocId=4865088

    "Our expectation is that we will take a market share to give us a total export buy of not fewer than 500 aircraft in the next ten years (2010). We would look, therefore, to a total fleet size of approximately 750 Gripen NG over the ten-year period we're talking about."

    "We have no delay in our program, sir. In fact, we're ahead of our development program for the next-generation fighter. We can confirm that we will meet the in-service dates, as required by the Canadian air force, of 2016. We foresee no delays in the program."

    "In terms of acquisition and in-service costs, a fleet of 65 Gripen NG will cost you just under $6 billion Canadian. That's about $3.75 billion Canadian to acquire the aircraft, and $2 billion to operate them over 40 years, or just under $6 billion for the whole package for life."

    Reiluuden vuoksi pitäisi ottaa myös muiden yhtiöiden myyntimiesten helmiä, koska puuta heinää puhuminen ei koske vain Saabia, vaan tähän syyllistyvät kaikki valmistajat. Saabin kaverit ovat vain kehittäneet tämän taiteenlajin ehkä kaikista pisimmälle.

    Vitsit sikseen: olet aivan oikeassa - jos Suomen hankinta toteutuu tuossa laajuudessa, niin kyseessä on kaikille valmistajille erittäin merkittävä kauppa ja tätä ei aina Suomessa tajuta. Ja Suomi on siinäkin mielessä kiinnostava keissi valmistajille, että hankinta todennäköisimmin etenee suunnilleen suunnitelmien mukaan (vrt. Intia) ja hankinnan päätarkoituksena on hankkia kyvykäs monitoimihävittäjä, ei vain osaamista ja vastakauppoja teollisuudelle. Näillä on tietenkin roolinsa hankinnassa, mutta meillä itse koneella ja huoltovarmuudella on isompi painoarvo kuin monessa muussa kisassa.
     
    BarrelNut ja Gyllis1 tykkäsivät tästä.
  12. Gyllis1

    Gyllis1 Majuri

    Liittynyt:
    12.03.2016
    Viestejä:
    1,025
    Tykkäykset:
    1,167
    Pisteet:
    156
    Aika velikultia
     
    Teräsmies ja arcanine98 tykkäsivät tästä.

Jaa tämä sivu