inhaa itäkalustoa

SJ kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Höh, miksi ne kinkki-aseet olisi hävitetty, käyttämättömät rynnärit?

Koska niitä ei tarvittu! Osittain saattaa johtua siitä, että Afghanistan kyseli, josko he voisivat saada mokomat varaston täytteet.

Tästä oli vuosia sitten ihan lehdistössä asiaa,,,tai sitten se ei ollut asiaa vaan pelkkää tekstiä. SEn mukaan Suomeen tuli kiusallinen pyyntö Afganistanista aseistaa suomalaisten kinkkirynkyillä sikäläisiä ase- ja poliisivoimia. Tilanne oli kiusallinen, sotaa käyvään maahan voidaan näköjään sotilaita kyllä lähettää aseita, mutta aseita ilman sotilaita ei. Herra hyvästi hallikkoon.

Lehtikirjoituksessa väitettiin, että Kotimaa ratkaisi kiusallisen tilanteen ilmoittamalla, että kamat on harkkoina.

Mulla ei ole kyllä harmainta haisua mikä on tai oli kinkkien kohtalo.
 
Jes, hmm en muista sitä tråådia mutta olen laitanut YV niile siellä resnetissä jos ne muista sitä asiasta.

Laitan sitten kun mä saan vastauksen niiltä.
 
Hejsan kirjoitti:
Jes, hmm en muista sitä tråådia mutta olen laitanut YV niile siellä resnetissä jos ne muista sitä asiasta.

Laitan sitten kun mä saan vastauksen niiltä.

:a-smiley:
 
baikal kirjoitti:
Kartoittaisin erittäin voimallisesti nykyisessä tilanteessa myös Venäjän tarjontaa liittyen mm.

Sanon heti kättelyssä poliittisesti epäkorrektisti, että minkä hiton takia pitäisi ostaa sotakalustoa siltä ainoalta potentiaaliselta viholliselta? Lenin jo sanoi että myydään länteen hamppuköyttä niin ne hirttävät itse itsensä siihen.

- ilmatorjuntaohjushankinta, jos päädytään olalta ammuttavaan, idästä

Tuo olisi vihonviimeinen valinta, jos niillä on tarkoitus sotiakin, mistä jäljempänä.

- itäkuorma-auto maksaa noin 60% verrattuna länsikalustoon.

Kuinka paljon sitten huolto- ja käyttökustannukset ovat länsimaisia korkeammat? Venäläiset perinteisesti kuluttavat paljon ja niitä saa olla takomassa koko ajan.

Messutietojen perusteella nykyinen Venäjän kuorma-autotarjonta sotakäyttöön on yksinkertaista, toimivaa, rouheaa ja rumaa. Tarjolla on kaksiakselisista aina kahdeksan akselisiin asti, valinnanvaraa on. Ja taas joku kumppani spesifioitumaan ko. kaluihin

Olen saletti siitä, että ym. hankinnat voitaisiin ilman muuta tehdä idästä ns. huoltovarmuuden muuttumatta yhtään huonommaksi

Mistäs niitä Igloja saadaan silloin kun niitä tarvitaan? Sotasaaliinako niitä pitäisi ottaa? Unohtamatta sitä että venäläiset tietävät just eikä melkein mihin oma kalusto pystyy ja miten se toimii, mistä syystä ukrainalaisten modifioimat it-ohjukset olivatkin ikävä yllätys Georgiassa koska satavarmat ratkaisut eivät toimineetkaan odotetusti.
 
Onhan ilman muuta ironsiden kirjoituksessa pointtinsa, en kiistä. Mutta jotain "kauppatemppuja" mielestäni pitää harjoittaa, että emme näyttäytyisi "yhden vaihtoehdon" kumppanina, sillä on paha tapa nostaa hintoja. Ja en edes luule vaan olen varma, että tätä hintalitskua on suomipoika saanut tuta viime vuosina.
 
juhapar kirjoitti:
Höh, miksi ne kinkki-aseet olisi hävitetty, käyttämättömät rynnärit?

Koska ne ei ole mediaseksikkäitä nato-aseita vaan inhaa itärautaa.
 
baikal kirjoitti:
Onhan ilman muuta ironsiden kirjoituksessa pointtinsa, en kiistä. Mutta jotain "kauppatemppuja" mielestäni pitää harjoittaa, että emme näyttäytyisi "yhden vaihtoehdon" kumppanina, sillä on paha tapa nostaa hintoja. Ja en edes luule vaan olen varma, että tätä hintalitskua on suomipoika saanut tuta viime vuosina.

Tuo on ihan totta. Itse harkitsisin vaikkapa kuorma-autojen hankkimista varastoon LKP:ta odottamaan. Tietenkin osaa niistä pitäisi pitää käytössä koulutuksen takia ja samalla voitaisiin testata, että mihin niistä on käytännössä ja jos ne ovat käyttökelpoisia, niin sitten voisi tilata tarvittaessa lisääkin.

Jos tykistöä (siis telatykistöä) saisi huomattavan halvalla ja hyväksyttävää laatua (siis, että kannattaa alkaa vanhaa vedettävää kalustoa korvaamaan), niin sitäkin voisi harkita, mutta ammukset melkein joutuisi hankkimaan lännestä, (mikä varmaan onnistuisi, koska ryssillä on 155mm:n putki saatavilla ainakin joihinkin telatykkeihin), koska ryssien ammukset eivät taida olla ihan yhtä stabiileja, kuin länsivalmisteiset. Tai sellaista kuulin, että -91 Kuwaitilaisten ammusvarasto oli räjähtänyt odotellessa sotaa ja levittänyt UXO:ja ympäriinsä. Useimmat UXO:t olivat olleet länsikaliiberia ja varastossa oli ollut ammuksia lännestä ja idästä.
 
ironside kirjoitti:
Venäläiset perinteisesti kuluttavat paljon ja niitä saa olla takomassa koko ajan.
Etelässä ei itäautoja käytetty ja silti autot makasivat suuren osan ajasta korjaamolla. Vikansa oli länisautoissakin. Tosin vielä suurempi syy oli kuskeissa.

Entisen itäblokin tarjonnasta muuten mainittakoon Tatra. Vaikuttaisi olevan arvostettu peli monissa piireissä ja tuleepi nykyisestä natomaasta.Siihen suuntaan kääntäisin ainakin katseeni tilausta varten tarjouspyyntöjä tehdessä.
 
Oikeasti en kyllä usko tuohon kiinalaisaseiden hävittämiseen ilman jonkun foorumin tarinaa vahvempaa näyttöä.
 
juhapar kirjoitti:
Höh, miksi ne kinkki-aseet olisi hävitetty, käyttämättömät rynnärit?

Ajattele kun kuvissa sotilaat hyppisivät uusista NH-90 koptereista Tyyppi-56 rynkyt käsissään? Jos paikalla olisi vielä ulkomaalaisia sotilasasiamiehiä seuraamassa harjoitusta! Olisi sekin...

Toivottavasti niitä ei ole kuitenkaan hävitetty.
 
Teräsmies kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Höh, miksi ne kinkki-aseet olisi hävitetty, käyttämättömät rynnärit?

Ajattele kun kuvissa sotilaat hyppisivät uusista NH-90 koptereista Tyyppi-56 rynkyt käsissään? Jos paikalla olisi vielä ulkomaalaisia sotilasasiamiehiä seuraamassa harjoitusta! Olisi sekin...

Toivottavasti niitä ei ole kuitenkaan hävitetty.

Olettaisin, että kaikkia ei hävitetty, vaan ne ylimääräiset, joita olisi saattanut joutaa muualle.
 
SJ kirjoitti:
Teräsmies kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Höh, miksi ne kinkki-aseet olisi hävitetty, käyttämättömät rynnärit?

Ajattele kun kuvissa sotilaat hyppisivät uusista NH-90 koptereista Tyyppi-56 rynkyt käsissään? Jos paikalla olisi vielä ulkomaalaisia sotilasasiamiehiä seuraamassa harjoitusta! Olisi sekin...

Toivottavasti niitä ei ole kuitenkaan hävitetty.

Olettaisin, että kaikkia ei hävitetty, vaan ne ylimääräiset, joita olisi saattanut joutaa muualle.

Itse arvelisin (ja toivonkin), että yli 99% aseista on vielä varastossa, muutama testimielessä loppuunammuttu voi olla hävitetty. Osa lahjoitettu museoiden kokoelmiin.
 
juhapar kirjoitti:
SJ kirjoitti:
Teräsmies kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Höh, miksi ne kinkki-aseet olisi hävitetty, käyttämättömät rynnärit?

Ajattele kun kuvissa sotilaat hyppisivät uusista NH-90 koptereista Tyyppi-56 rynkyt käsissään? Jos paikalla olisi vielä ulkomaalaisia sotilasasiamiehiä seuraamassa harjoitusta! Olisi sekin...

Toivottavasti niitä ei ole kuitenkaan hävitetty.

Olettaisin, että kaikkia ei hävitetty, vaan ne ylimääräiset, joita olisi saattanut joutaa muualle.

Itse arvelisin (ja toivonkin), että yli 99% aseista on vielä varastossa, muutama testimielessä loppuunammuttu voi olla hävitetty. Osa lahjoitettu museoiden kokoelmiin.

Käsittääkseni kuitenkin ne venäläisten tankkien ja muiden ajoneuvojen kanssa tulleet aseet on kuulemma poistuneet, kun ne oli kuluneita.
 
SJ kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
SJ kirjoitti:
Teräsmies kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Höh, miksi ne kinkki-aseet olisi hävitetty, käyttämättömät rynnärit?

Ajattele kun kuvissa sotilaat hyppisivät uusista NH-90 koptereista Tyyppi-56 rynkyt käsissään? Jos paikalla olisi vielä ulkomaalaisia sotilasasiamiehiä seuraamassa harjoitusta! Olisi sekin...

Toivottavasti niitä ei ole kuitenkaan hävitetty.

Olettaisin, että kaikkia ei hävitetty, vaan ne ylimääräiset, joita olisi saattanut joutaa muualle.

Itse arvelisin (ja toivonkin), että yli 99% aseista on vielä varastossa, muutama testimielessä loppuunammuttu voi olla hävitetty. Osa lahjoitettu museoiden kokoelmiin.

Käsittääkseni kuitenkin ne venäläisten tankkien ja muiden ajoneuvojen kanssa tulleet aseet on kuulemma poistuneet, kun ne oli kuluneita.

Niin, kiinalaiset ja venäläiset ovatkin vähän eri asia...
 
juhapar kirjoitti:
SJ kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
SJ kirjoitti:
Teräsmies kirjoitti:
Ajattele kun kuvissa sotilaat hyppisivät uusista NH-90 koptereista Tyyppi-56 rynkyt käsissään? Jos paikalla olisi vielä ulkomaalaisia sotilasasiamiehiä seuraamassa harjoitusta! Olisi sekin...

Toivottavasti niitä ei ole kuitenkaan hävitetty.

Olettaisin, että kaikkia ei hävitetty, vaan ne ylimääräiset, joita olisi saattanut joutaa muualle.

Itse arvelisin (ja toivonkin), että yli 99% aseista on vielä varastossa, muutama testimielessä loppuunammuttu voi olla hävitetty. Osa lahjoitettu museoiden kokoelmiin.

Käsittääkseni kuitenkin ne venäläisten tankkien ja muiden ajoneuvojen kanssa tulleet aseet on kuulemma poistuneet, kun ne oli kuluneita.

Niin, kiinalaiset ja venäläiset ovatkin vähän eri asia...

Ei se pata välitä mistä ne tulee, sinne vain sekaan, jos joku sellaisen määräyksen on antanut.
 
Noniin löysin : http://www.res.fi/foorumi/index.php?topic=2634.msg69157#msg69157

Mitä..onko rynnäkkökivääritkin alettu sulatamaan?

Muistanko väärin että kiinalaiset ja itä-saksalaiset rynkyt meni jo poistoon

Juu oikein. Ja kiinalaisista ekaksi ne jotka oli jo putsattu ja kunnostettu
 
SJ kirjoitti:
Jos tykistöä (siis telatykistöä) saisi huomattavan halvalla ja hyväksyttävää laatua (siis, että kannattaa alkaa vanhaa vedettävää kalustoa korvaamaan), niin sitäkin voisi harkita, mutta ammukset melkein joutuisi hankkimaan lännestä, (mikä varmaan onnistuisi, koska ryssillä on 155mm:n putki saatavilla ainakin joihinkin telatykkeihin), koska ryssien ammukset eivät taida olla ihan yhtä stabiileja, kuin länsivalmisteiset. Tai sellaista kuulin, että -91 Kuwaitilaisten ammusvarasto oli räjähtänyt odotellessa sotaa ja levittänyt UXO:ja ympäriinsä. Useimmat UXO:t olivat olleet länsikaliiberia ja varastossa oli ollut ammuksia lännestä ja idästä.

Minun on edelleen vaikea uskoa että venäläinen kalusto, jos se on yhtä modernia kuin lännessä, olisi merkittävästi länsimaista halvempaa. Etenkin elikaarikustannukset huomioon ottaen voidaan olla tasoissa. Tosin kuten sanoitkin, "hyväksyttävää laatua", ehkä juuri telatykit olisivat sellaisia joiden ei tarvitsisi olla ihan sakemannien PzH2000:n tasoa, vähempikin riittäisi.
 
juhapar kirjoitti:
Höh, miksi ne kinkki-aseet olisi hävitetty, käyttämättömät rynnärit?

Eihän me tiedettä onko niitä hävitetty, mutta jos on niin sehän voidaan kyllä perustella, mielestäni ihan aiheellisesti, kenttäarmeijan koon pienentämisellä.

Käsittääksenihän noissa kiinalaisissa on ollut aikamoista laadunvaihtelua, mutta varmaan ihan hyviä pelejä tykkimiehille ja muille turhakkeille, jotka eivät vihollista edes koskaan tulisi näkemään. ;) :D
 
Hejsan kirjoitti:
Noniin löysin : http://www.res.fi/foorumi/index.php?topic=2634.msg69157#msg69157

Mitä..onko rynnäkkökivääritkin alettu sulatamaan?

Muistanko väärin että kiinalaiset ja itä-saksalaiset rynkyt meni jo poistoon

Juu oikein. Ja kiinalaisista ekaksi ne jotka oli jo putsattu ja kunnostettu

En tuota nyt pääse katsomaan, voitko copy&pasteta?

BTW: Tuokin on keskustelupalsta, voin minäkin täällä väittää olevani vaikka jeesus, muhammed tai vaikka heidän yhteinen lapsensa, ei silti siitä totta tee. :)
 
Peiperi

Miten se tehdään + (copy&pasteta)

No se oli ylläpito siellä joka vastasi sen "Juu oikein. Ja kiinalaisista ekaksi ne jotka oli jo putsattu ja kunnostettu"
 
Back
Top