Isänmaata puolustamaan - kyllä tai ei?

Onko suomalaisella Miehellä velvollisuus puolustaa isänmaataan asein?

  • Kyllä

  • Ei -koska naisten ei tarvitse

  • Ei -koska olen pelkuri

  • En pidä Suomea puolustamisen arvoisena


Tulokset ovat nähtävillä vasta äänestyksen jälkeen.
Maanpuolustuksen kivijalka on tahtotila.

Sen murtaminen on avainisku.

helsink.png
 
Mielestäni ei ole velvollisuutta puolustaa asein. Ei kaikille sovi ase käteen. Tällaiset tyypit voivat puolustaa Suomea muulla tavoin. Esim lääkintähuollossa, elintarvikehuollossa jne.. Velvollisuus on kyllä osallistua yhteiskunnan tukemiseen tavalla tai toisella kriisissä ja sodassa. Ton pelkuruus jutun näkee varmaankin vasta tosipaikassa. Kyllähän sitä voi rauhan aikana uhota ja vannoa tappavansa 10 ryssää! Ja jos on pelkuri, mutta maanpuolustustahtoa, kyllä muita tehtäviä löytyy. Vaikka soppatykki:)
 
Niin..omana aikana tehtiin tutkimus, jossa 90% uusnatseista ei kyennyt suorittamaan asepalvelusta.

Muuten sitten oltiin niin helvetin isänmaallisia.
 
Yksittäistä kurdiriepua torilla pieksävä nahkakuulapääjengi tuskin edustaa sellaista kompetenssia, jota Suomen Pv katsoo tarvitsevansa? Ja varmasti erittäin hyvä niin.

Nahkakuulaa ammattisotilaina hiustyylinä pitävinä ja murjaaneilta pizzaa ostavina, ihan kaikki ei ota hyvällä paskasakkia jotka eivät nyt pysty edes tekemään sitä minimiä isänmaan puolesta...

Ja sitten ollaan pilottitakissa niin kovaa ja isänmaallista...leijonalippu hihassa...
 
Yksittäistä kurdiriepua torilla pieksävä nahkakuulapääjengi tuskin edustaa sellaista kompetenssia, jota Suomen Pv katsoo tarvitsevansa? Ja varmasti erittäin hyvä niin
Joo. Näiden älykkyys ja luonne ei varmaankaan ole mikään ideaali sotilaalle.
 
Joo. Näiden älykkyys ja luonne ei varmaankaan ole mikään ideaali sotilaalle.

Nyt on oikea aika liittyä Einsazgruppeen... Ikävänä puolena siinä on se, että siitä tulee kaksisuuntainen ampumarata.
 
Ruuanjakelijana soppatykistä...vai soppatykin sisältönä
Kyllä nyt uhotaan! Itse en ole käynyt armeijaa, mutta tehnyt sellaisia hommia, mistä puolet palkatuista jänistää. Menee pupu pöksyyn. Vaarallisia töitä teollisuudessa. Pointti on se, että kaikkia tarvitaan, kukin kykyjensä mukaan.
Honchon heitto on just tällaisen jänistäjän heitto. Mielestäni. Onko sinua edes koskaan uhattu aseella? Henki kyseessä! Tosipaikassa. Itse olen sen kokenut. P.s tuli kuset housuun:(
 
Viimeksi muokattu:
Kertoo paljon tästä porukasta, että 86% olis valmiita lähtemään. En tietysti tiedä tositilanteessa omaa mielipidettä tähän, mutta näin rauhan aikana tuntuu aivan turhalta hommalta. Mikä maa muka olisi minun kannalta oman henkeni arvoinen? Mikä maa olisi kymmenien tuhansien muiden henkien arvonen. Minusta ei mikään. Ei Suomi ole millään tavalla ainutlaatuinen maa, jossa eläminen on parempaa kuin muualla. Koulutetulle ihmiselle löytyisi kyllä parempaa elintasoa Länsi-Euroopasta, Kanadasta, Yhdysvalloista ja jopa Aasiasta. Mulla ei ole mitään, mikä pitäisi minut täällä.

Tätä suomettunutta Venäjälle kumartelevaa kansaa minä en omalla hengellä puolusta. Voisin harkita aseeseen tarttumista, jos tietäisin edes olevani voittajien puolella. Vastaan tänne uudestaan sen jälkeen jos kuulutaan Natoon ja puolustusmäärärahoja on nostettu.

Edit. Tuli vielä muutama syy mieleen kielteiseen kantaani. Puolustusvoimat ei käytä reserviä kunnolla hyödyksi. Itse suoritin asepalveluksen aika tärkeässä tehtävässä, mutta eipä sieltä ole ikinä kuulunut perästä. Toisekseen esimerkiksi ihmisten koulutusta ei hyödynnetä ollenkaan sodanajan sijoituksessa. Mulla olisi taatusti oman siviiliammatin puolelta annettavaa Puolustusvoimille, mutta eipä sillä mitään vaikutusta ole mihinkään. Enkä usko tähän tulevan mitään muutosta, vaikka siitä on puhetta ollutkin.
 
Viimeksi muokattu:
Kertoo paljon tästä porukasta, että 86% olis valmiita lähtemään. En tietysti tiedä tositilanteessa omaa mielipidettä tähän, mutta näin rauhan aikana tuntuu aivan turhalta hommalta. Mikä maa muka olisi minun kannalta oman henkeni arvoinen? Mikä maa olisi kymmenien tuhansien muiden henkien arvonen. Minusta ei mikään. Ei Suomi ole millään tavalla ainutlaatuinen maa, jossa eläminen on parempaa kuin muualla. Koulutetulle ihmiselle löytyisi kyllä parempaa elintasoa Länsi-Euroopasta, Kanadasta, Yhdysvalloista ja jopa Aasiasta. Mulla ei ole mitään, mikä pitäisi minut täällä.

Tätä suomettunutta Venäjälle kumartelevaa kansaa minä en omalla hengellä puolusta. Voisin harkita aseeseen tarttumista, jos tietäisin edes olevani voittajien puolella. Vastaan tänne uudestaan sen jälkeen jos kuulutaan Natoon ja puolustusmäärärahoja on nostettu.

Voi olla niin että tositilanteessa ei ole kyse korkealentoisesta filosofiasta vaan siitä että jollet taistele niin kuolet. Nykyajan ihmiselle joka on tottunut elämään yksilöllisesti kantekemään omia valintoja, voi olla järkytys joutua tilanteeseen jossa valinnanvapautta ei ole. Voi vaan taistella tai kuolla.
 
Kertoo paljon tästä porukasta, että 86% olis valmiita lähtemään. En tietysti tiedä tositilanteessa omaa mielipidettä tähän, mutta näin rauhan aikana tuntuu aivan turhalta hommalta. Mikä maa muka olisi minun kannalta oman henkeni arvoinen? Mikä maa olisi kymmenien tuhansien muiden henkien arvonen. Minusta ei mikään. Ei Suomi ole millään tavalla ainutlaatuinen maa, jossa eläminen on parempaa kuin muualla. Koulutetulle ihmiselle löytyisi kyllä parempaa elintasoa Länsi-Euroopasta, Kanadasta, Yhdysvalloista ja jopa Aasiasta. Mulla ei ole mitään, mikä pitäisi minut täällä.

Tätä suomettunutta Venäjälle kumartelevaa kansaa minä en omalla hengellä puolusta. Voisin harkita aseeseen tarttumista, jos tietäisin edes olevani voittajien puolella. Vastaan tänne uudestaan sen jälkeen jos kuulutaan Natoon ja puolustusmäärärahoja on nostettu
Äitini velipuoli menetti elämänsä talvi ja jatkosodassa. Hänestä tuli puliukko. Tappoi ryssiä. Taikuri saa työntää päänsä Putinin pieneen perseeseen!
 
Kertoo paljon tästä porukasta, että 86% olis valmiita lähtemään. Voisin harkita aseeseen tarttumista, jos tietäisin edes olevani voittajien puolella.

Hyvin näkee millaisia erilaisia näkemyksiä asiasta on. Itse harkitsen aseeseen tarttumista vain sen takia että sillä puolustetaan sitä missä elän. Jos sota syttyy se on rauhanlinnun kuolema mutta who cares, sittenhän kaikki on muutenkin aivan yhdentekevää. Pääasia on kaataa mahdollisimman monta vihulaista ennen kuin itseltä lento loppuu.
Ei kuitenkaan unohdeta että rauhaa tehdään aktiivisesti, niin kauan kuin se on mahdollista, joustetaan. Until diplomacy fails......
 
Kertoo paljon tästä porukasta, että 86% olis valmiita lähtemään. En tietysti tiedä tositilanteessa omaa mielipidettä tähän, mutta näin rauhan aikana tuntuu aivan turhalta hommalta. Mikä maa muka olisi minun kannalta oman henkeni arvoinen? Mikä maa olisi kymmenien tuhansien muiden henkien arvonen. Minusta ei mikään. Ei Suomi ole millään tavalla ainutlaatuinen maa, jossa eläminen on parempaa kuin muualla. Koulutetulle ihmiselle löytyisi kyllä parempaa elintasoa Länsi-Euroopasta, Kanadasta, Yhdysvalloista ja jopa Aasiasta. Mulla ei ole mitään, mikä pitäisi minut täällä.

Tätä suomettunutta Venäjälle kumartelevaa kansaa minä en omalla hengellä puolusta. Voisin harkita aseeseen tarttumista, jos tietäisin edes olevani voittajien puolella. Vastaan tänne uudestaan sen jälkeen jos kuulutaan Natoon ja puolustusmäärärahoja on nostettu.

Edit. Tuli vielä muutama syy mieleen kielteiseen kantaani. Puolustusvoimat ei käytä reserviä kunnolla hyödyksi. Itse suoritin asepalveluksen aika tärkeässä tehtävässä, mutta eipä sieltä ole ikinä kuulunut perästä. Toisekseen esimerkiksi ihmisten koulutusta ei hyödynnetä ollenkaan sodanajan sijoituksessa. Mulla olisi taatusti oman siviiliammatin puolelta annettavaa Puolustusvoimille, mutta eipä sillä mitään vaikutusta ole mihinkään. Enkä usko tähän tulevan mitään muutosta, vaikka siitä on puhetta ollutkin.
Olet selkärangaton lutrake ja sotilasvalan vannoneena valapatto.
 
Back
Top