Käykö tässä sittenkin loppujen lopuksi niin, että Suomi liittyy Venäjään?

Suomessa on paljon hyvää mutta myös paljon korjattavaa... Fakta on että mikään ei ole pysyvää, maailma muuttuu ympärillä ja siinä kelkassa ei sitten kaikki ja aina pysy mukana.. Itse olen sitä mieltä että raha on kokolailla perkeleen keksintöä..

Ilman kapitalismia mitään kehitystä ei tapahtuisi, ihmisistä on kiinni sen sääntely, sitä voi olla liian vähän tai liian paljon.
Raha itsessään ei ole syyllinen mihinkään.
 
Aika todellakin kultaa muistot. On vaan hyväksyttävä, että tuli elettyä silloin 70 ja 80 luvuilla ja olihan sekin ihan hyvää elämää. Riippuu mitä tavoittelee vai onko elämässä pieneen tyytyväinen.
Selvää kuitenkin on että nykypäivän nuorilla - omillakin lapsillani - on aivan toisenlaiset lähtökohdat elämälle kuin mitä oli itsellä. Ainakaan itse en voi sanoa perustellusti että ennen oli asiat paremmin.
Yleisesti ottaen ne ei olleet.
Kaikki riippuu näkövinkkelistä jolla asioita ja vaikka suomea katsoo... Kun kaikkea ei voi saada niin jostain joutuu ikävän usein luopumaan että elämäänsä uusia asioita saa... Itse olen elänyt lapsuuttani 80-luvulla ja nyt omat lapset elävät kuluvaa lukua ja paljon on muuttunut eikä kaikki positiiviseen suuntaan... Toisaalta taas jotkin asiat taas ovat eli maailma muuttuu ja tänäpäivänä ehkä nopeammin kuin koskaan ennen...
 
Ilman kapitalismia mitään kehitystä ei tapahtuisi, ihmisistä on kiinni sen sääntely, sitä voi olla liian vähän tai liian paljon.
Raha itsessään ei ole syyllinen mihinkään.
Totta tuokin... Raha ei ole syyllinen vaan sitä väärin käyttävät tahot... Suurin valu virhe on se miten sitä rahaa luodaan... Mutta se on sitten jo oma aiheensa...
 
Ennustan että liittovaltiossa Suomesta muuttaa ulos 1-1.5 miljoonaa ihmistä, suurin osa merten taakse, USA, Kanada, Australia ja Uusi Seelanti.
Kuka keksii yhteisen nimittäjän näille maille ja samantien kertoo sen, että onko näiden ihannemaiden yhteiskuntamallit sellaisenaan sovellettavissa Euroopan laajuisesti?

Olisiko Suomen muodostettava oma Unioninsa? Alkuun siihen voisi liittyä Suomi, Impivaara ja Ahvenanmaa tietyin reunaehdoin. Vaikeat neuvottelut Savon liittymisestä aloitettaisiin vaikka niiden edistymiseselle ei alkuun olisikaan edellytyksiä.

Rauhanomainen rinnakkaiselo on takanapäin eikä Suomella yksinään ole tulevaisuutta. Tämä ei suinkaan tarkoita, että kaikki pitäisi hyväksyä tarjottuna Brysselistä, mutta siilipuolustus ei ole ratkaisu. Voisimme tietysti valita tullimuurit ja devalvaatiovetoisen talouden mutta luulenpa että sekään ei olisi kovin monen mieleinen ratkaisu.

Töitä on helevetisti mutta perusta hyvälle yhteiskunnalle on olemassa ja se on vielä terve. Järjestelmän väärinkäyttö vähemmäksi, sen verran yhteishenkeä työmarkkinoille että aivan koko taloutta ei torpattaisi oman edun nimissä. Vaikka byrokratia paikoin on lähes sietämätöntä on siinä kuitenkin se hyvä puoli, että rahamme eivät kulu suoraan näiden avainhenkilöiden voiteluun.

Tapainturmelus on ollut vaanimassa joka ikisen sukupolven jälkeen, ja taas tuo uusi turmeltunut aloittaa saman laulun. Huumeet, väkivalta ja muut vastaavat ovat meillä vielä varsin vähäisiä ongelmia verrattuna vaikka mihin muuhun maahan.

Haluan sanoa, että kannattaisi katsoa kuitenkin yhteiskuntamme hyviä puolia ja ryhtyä korjaamaan niitä huonoja sen sijaan, että alkaisimme haikailemaan tämän trolliketjun otsikon mukaisen järjestelmän perään. Ehkä on parempikin, että järjestelmän rapauttajat valitsevat asuinpaikakseen lainauksessa mainitut, kieltämättä toimivat yhteiskunnat. Itse olisin kykenevä muuttamaan mihin tahansa näistä, mutta tänne jäisi paljon sukua ja ystäviä. En ole muutenkaan elämässäni tottunut ratkaisemaan asioita jättämällä yhteisiä ongelmia muiden kärsittäväksi.
 
Kuka keksii yhteisen nimittäjän näille maille ja samantien kertoo sen, että onko näiden ihannemaiden yhteiskuntamallit sellaisenaan sovellettavissa Euroopan laajuisesti?

Olisiko Suomen muodostettava oma Unioninsa? Alkuun siihen voisi liittyä Suomi, Impivaara ja Ahvenanmaa tietyin reunaehdoin. Vaikeat neuvottelut Savon liittymisestä aloitettaisiin vaikka niiden edistymiseselle ei alkuun olisikaan edellytyksiä.

Rauhanomainen rinnakkaiselo on takanapäin eikä Suomella yksinään ole tulevaisuutta. Tämä ei suinkaan tarkoita, että kaikki pitäisi hyväksyä tarjottuna Brysselistä, mutta siilipuolustus ei ole ratkaisu. Voisimme tietysti valita tullimuurit ja devalvaatiovetoisen talouden mutta luulenpa että sekään ei olisi kovin monen mieleinen ratkaisu.

Töitä on helevetisti mutta perusta hyvälle yhteiskunnalle on olemassa ja se on vielä terve. Järjestelmän väärinkäyttö vähemmäksi, sen verran yhteishenkeä työmarkkinoille että aivan koko taloutta ei torpattaisi oman edun nimissä. Vaikka byrokratia paikoin on lähes sietämätöntä on siinä kuitenkin se hyvä puoli, että rahamme eivät kulu suoraan näiden avainhenkilöiden voiteluun.

Tapainturmelus on ollut vaanimassa joka ikisen sukupolven jälkeen, ja taas tuo uusi turmeltunut aloittaa saman laulun. Huumeet, väkivalta ja muut vastaavat ovat meillä vielä varsin vähäisiä ongelmia verrattuna vaikka mihin muuhun maahan.

Haluan sanoa, että kannattaisi katsoa kuitenkin yhteiskuntamme hyviä puolia ja ryhtyä korjaamaan niitä huonoja sen sijaan, että alkaisimme haikailemaan tämän trolliketjun otsikon mukaisen järjestelmän perään. Ehkä on parempikin, että järjestelmän rapauttajat valitsevat asuinpaikakseen lainauksessa mainitut, kieltämättä toimivat yhteiskunnat. Itse olisin kykenevä muuttamaan mihin tahansa näistä, mutta tänne jäisi paljon sukua ja ystäviä. En ole muutenkaan elämässäni tottunut ratkaisemaan asioita jättämällä yhteisiä ongelmia muiden kärsittäväksi.

Jos pitää elää monikulttuurisessa liittovaltiossa niin suuri osa ei halua sitä tehdä EU:ssa.
Itse koen EU federalistit maanpettureina enkä halua heidän kanssaan rakentaa yhtään mitään.
 
Jos pitää elää monikulttuurisessa liittovaltiossa niin suuri osa ei halua sitä tehdä EU:ssa.
Itse koen EU federalistit maanpettureina enkä halua heidän kanssaan rakentaa yhtään mitään.
En ole liittovaltion kannattaja ja pidän EU:n hajoamista todennäköisempänä vaihtoehtona. Eurobondit ovat yksi askel, jos niihin mennään niin perkele. Yhteinen puolustus, tai mielummin koordinoitu, voisi olla järkevämpi kuin NATO, koska on ajan kysymys kun USA kyllästyy huolehtimaan Euroopan turvallisuudesta. Tai ainakin se on herrassaan, jo viidessä kymmenessä vuodessa voi tapahtua paljon.

Aina on yksilöitä jotka reagoivat "poltan kaiken ja häivyn"-tapaan. Sinä kuulut heihin, minä en.
 
Aina on yksilöitä jotka reagoivat "poltan kaiken ja häivyn"-tapaan. Sinä kuulut heihin, minä en.

Osa ei suhtaudu niin pragmaattisesti ja rakentavasti kuin minä, liittovaltio luo erilaisia vapautusliikkeitä.
Jos suurin osa suomalaisista äänestää liittovaltiota kannattavia puolueita he ansaitsevat sen seuraukset.
 
Mikä ihmeen kumma ratkaisee esim. sen, mihin metsätalouden suurhankkeeseen suomalaisyritykset saavat rahoituksen ja mihin eivät? Sellunkeittoon sitä rahaa tuntuu irtoavan, uusiin innovaatioihin ja kehittämiseen ei samalla lailla. Ja meidän etumme olisi nimenomaan se, että metsävarantomme jalostusarvo saataisiin jossain hiton maailmanajassa selvästi korkeamman jalostuksen piiriin. On jonkun edun mukaista, että Suomi keittää sellua......kenen ja keiden, mutta ei ainakaan suomalaisten.

Erilaiset biometsähankkeet tähtäävät Saksan vientiin. Saksa haluaa ns. vihreää energiaa....mutta mekanismi on sitten jännä: he määräävät käytännössä hinnan....erikoista markkinataloutta.
.

Tämä. Ainoa tapa saada jarru pois on saada maailmalle kelpaavia tuotteita ja vientiä. Paras tuote perustuisi niihin mahdollisuuksiin ja raaka-aineisiin, joita meillä on - esimerkiksi metsätalouteen. Erilaiset energiamuodot kiinnostavat.
 
Mutta jos menemme lähemmäs topiikkia: ainakin investoimme kotimaisen teknologian sijasta venäläiseen ydinvoimaan. Oikein tai väärin, mutta näin teimme.
 
Jaa menestyksen? Katsotaas esimerkkinä, mitä menestystä SOSIALISMI-DEMOKRATIA (paikallinen sdp/keskustalaisuus) on tuonut Michiganiin ja Detroitiin:

http://www.zerohedge.com/news/2014-06-07/death-and-decay-detroit-real-time-seen-streets


:confused:

Monikulttuurista liittovaltiota ei voi verrata kansallisvaltioon, se ei ole reilua kumpaakaan kohtaan.
Kansallisvaltio on edellytys hyvinvointivaltiolle, koheesio eli yhteisöllisyys luo halukkuuden maksaa sisään järjestelmään.
 
Mutta jos menemme lähemmäs topiikkia: ainakin investoimme kotimaisen teknologian sijasta venäläiseen ydinvoimaan. Oikein tai väärin, mutta näin teimme.

En osaa olla täysin kriittinen, energiatuotannon omavaraisuus on ensimmäinen edellytys kilpailukyvyn luomisessa ja siinä on todella kiire.
 
Onko todellakin niin, että henkisesti voidaan nyt huonommin? Väitän ettei tapainturmelus ole välttämättä sen suurempaa kuin koskaan ennenkään, vaikka jokaista hullua rikollista tai lapsensa surmaavaa äitiä tunnutaan päivittelevän sävyyn "mikä meitä suomalaisia oikein vaivaa"?

Itse olen sekä individualisti että yhteisöllinen. En jaksa enkä ehdi tutustua syvällisesti naapureihini, mutta identifioidun vahvasti esim. työkavereiden kanssa siivoojasta toimitusjohtajaan sekä suomalaisiin yleensä.

No, ei turmelukseen tarvita henkirikoksia tai muuta yhtä raflaavaa. Tragediat ovat surullisia mutta on niitä ollut ennenkn. Lapset ovat yhteiskunnan peili ja sitä pintaa katsoen eivät asiat ole lainkaan kohdallaan vaikka meillä aikuisilla voi olla ihan fantsua. Nouseva polvi on se, josta olen eniten huolissani sillä heissä on tulevaisuus. Kaikkia eivät nämä ongelmat puraise, mutta joukko suurenee koko ajan. Aiheesta voisin kirjoittaa helposti joitain kymmeniä tai satoja sivuja tekstiä mutta tabletilla operoiden sormi on liian laiska ja aika rajoittaa. Pitäisi koettaa noita omiakin kupeitten hedelmiä aina jossain välissä huomioida.

Lööppilehden verkkoversiossa oli juuri artikkeli lasten keskimääräisen painon noususta (+7kg). Psyykkinen oirehtiminen on yleistynyt, +17 000 lasta ja nuorta on sijoitettu kodin ulkopuolelle asumaan kun kotona ei homma pysy kasassa. Kasvava osa vanhemmista on haluttomia tai kyvyttömiä huolehtimaan lastensa kasvatuksesta ja hyvinvoinnista (milloinkas sitä kokeiltiin ns. "vapaata kasvatusta"...). Kouluissa on suuria vaikeuksia kouluviihtyvyyden, oppimisen ja järjestyshäiriöiden kanssa (inkluusio -niminen uskonto on osaltaan noihin syynä) jne. jne.

Yhteiskunnasta syrjäytyminen aiheuttaa identifioitumista mitä kummallisimmilta tuntuviin kohteisiin (esim. valkonaamat - ISIS). Se, että sinä ja minä identifioidumme perinteisellä tavalla isänmaahan ja siinä vaikuttaviin viiteryhmiin ei tarkoita, että kaikilla asiat ovat nupin sisällä samoin

Ei maailma tähän kaadu mutta on itsepetosta väittää, että voimme hyvin kun emme oikeasti voi. Korjausliike lähtee ongelmien tunnustamisesta ja tunnistamisesta.
-----------

EDIT: Laitetaan vähän aiheestakin. Jos tunnet sisälläsi halua liittyä Venäjään, muuta sinne. Pian. Kyllä asiat sillä korjautuvat.
 
Viimeksi muokattu:
Rinne on sitten päässyt myös naapurin Sputnikin suosioon. Pitäisikö myös mies itse lähettää maata kiertävälle radalle? Jottei avaruudessa tulisi olo liian yksinäiseksi voisi puolutoveri Tuomioja mieluusti liittyä seuraan.


http://sputniknews.com/europe/20150322/1019844251.html


1019845063.jpg


In his interview to Finnish television program Ykkösaamu on Saturday, Finnish Finance Minister Antti Rinne noted that now is not the right time for Finland to join NATO.

Earlier this week, Finnish Foreign Affairs Minister Erkki Tuomioja voiced his frustration over the buildup of NATO military forces in the Baltic, noting that it undermines the security situation in the Baltic.
 
On aivan sama mitä kautta homma hoidetaan mutta fakta on se että yksin ei pärjätä, sen enempää taloudellisesti kuin sotilaallisestikaan... Monasti nuo ovat vielä sama asia eli molempia tarvitaan... Sisäänpäin kääntyminen kun ei kerran ole vaihtoehto jos tätä yhteiskuntaa meinataan rakentaa ja kehittää ja paikallaan ei voida pysyä kun ei muukaan maailma pysy niin ainoa järkevä vaihtoehto on mennä eteenpäin ja se tarkoittaa aina muutoksia.. Jotkut ovat positiivisia ja jotkut negatiivisia sille ei vain voi mitään...

Eu saattaa hajota ja varmasti joskus hajoaakin niin kuin jokainen liitto, valtio, suhde, jne... Mikään ei ole ikuista... Sitten luodaan jotain uutta ja toivon mukaan parempaa...
 
Tämä. Ainoa tapa saada jarru pois on saada maailmalle kelpaavia tuotteita ja vientiä. Paras tuote perustuisi niihin mahdollisuuksiin ja raaka-aineisiin, joita meillä on - esimerkiksi metsätalouteen. Erilaiset energiamuodot kiinnostavat.
Aivan laakereillaan Suomi ei lepää. Pieniä on silakat joulukaloiksi mutta...

http://www.metso.com/news/newsdocum...B?OpenDocument&ch=ChMetsoWebFin&#.VQ67KPmsUyc

http://summa.talentum.fi/article/tt/8-2015/140353

http://biotuotetehdas.fi/mika-hanke

http://www.tekniikkatalous.fi/metsa...lun+lisaksi+tehdas+tuottaa+biosahkoa/a1047287

http://www.st1.fi/uutiset/tiedotteet/13132

Moukkaus: Luin viestiketjua taaksepäin ja huomasin että vastaukseni meni osittain ohi. Kaikesta huolimatta olen tyytyväinen, että edes sellunkeittäjät eivät kokonaan tätä maata hylkää vaan kehittävät sitäkin uusin eväin. Vaikka tuosta tuotetusta energiasta ei suoranaisesti vientiin olisikaan, on tuonnin vähentäminen tietyiltä osin vastaavaa toimintaa.
 
Viimeksi muokattu:
No, ei turmelukseen tarvita henkirikoksia tai muuta yhtä raflaavaa. Tragediat ovat surullisia mutta on niitä ollut ennenkn. Lapset ovat yhteiskunnan peili ja sitä pintaa katsoen eivät asiat ole lainkaan kohdallaan vaikka meillä aikuisilla voi olla ihan fantsua. Nouseva polvi on se, josta olen eniten huolissani sillä heissä on tulevaisuus. Kaikkia eivät nämä ongelmat puraise, mutta joukko suurenee koko ajan. Aiheesta voisin kirjoittaa helposti joitain kymmeniä tai satoja sivuja tekstiä mutta tabletilla operoiden sormi on liian laiska ja aika rajoittaa. Pitäisi koettaa noita omiakin kupeitten hedelmiä aina jossain välissä huomioida.

Lööppilehden verkkoversiossa oli juuri artikkeli lasten keskimääräisen painon noususta (+7kg). Psyykkinen oirehtiminen on yleistynyt, +17 000 lasta ja nuorta on sijoitettu kodin ulkopuolelle asumaan kun kotona ei homma pysy kasassa. Kasvava osa vanhemmista on haluttomia tai kyvyttömiä huolehtimaan lastensa kasvatuksesta ja hyvinvoinnista (milloinkas sitä kokeiltiin ns. "vapaata kasvatusta"...). Kouluissa on suuria vaikeuksia kouluviihtyvyyden, oppimisen ja järjestyshäiriöiden kanssa (inkluusio -niminen uskonto on osaltaan noihin syynä) jne. jne.

Yhteiskunnasta syrjäytyminen aiheuttaa identifioitumista mitä kummallisimmilta tuntuviin kohteisiin (esim. valkonaamat - ISIS). Se, että sinä ja minä identifioidumme perinteisellä tavalla isänmaahan ja siinä vaikuttaviin viiteryhmiin ei tarkoita, että kaikilla asiat ovat nupin sisällä samoin

Ei maailma tähän kaadu mutta on itsepetosta väittää, että voimme hyvin kun emme oikeasti voi. Korjausliike lähtee ongelmien tunnustamisesta ja tunnistamisesta.

EDIT: Laitetaan vähän aiheestakin. Jos tunnet sisälläsi halua liittyä Venäjään, muuta sinne. Pian. Kyllä asiat sillä korjautuvat.

Toki, ei Suomessa kaikki ole hyvin, mutten siltikään ole vakuuttunut että keskimäärin olisi *huonommin* kuin ennen. Uusia ongelmia on tullut siinä missä vanhoja poistunut. Mutu-tuntuma on että asiat ovat keskimäärin paremmin mutta ongelmat ovat polarisoituneet eli tietyllä osalla väkeä menee suhteessa huonommin. Valitettavasti tähän kuuluu tietyt maahanmuuttajaryhmät eikä syynä läheskään aina ole se paljonpuhuttu rasismi, valtaväestön puolelta ainakaan. Mielestäni on toisaalta ongelma että liioitellun kuvan "maailman pahuudesta" takia osa vanhemmista kasvattaa lapsiaan jossain määrin enemmän "tynnyrissä" kuin ennen. Itse lapsena tuli juostua vapaammin ja silti ei mitään hätätilanteita tullut - vaikka asuin huippupelottavassa Itä-Helsingissä. Itsekin tähän helpommin tulee syyllistyttyä. Toisaalta omista lapsista huomaa että ovat selkeästi fiksumpia kuin itse aikanaan oli vaikken objektiivisten testienkään mukaan itsekään mikään aivan tylsin naula laatikossa ole.

Oletettavasti editoima viittauksesi ei ollut mitenkään kohdistettu minulle joten en kommentoi sitä.
 

Itse työskentelen firmassa joka käytännössä tuottaa raaka-ainetta. Jalostus Suomessa ei ole kannattavaa kuin omille markkinoille vaikka miten innovoisi. Mutta ilokseni voin sanoa että rajussa, täysin kansainvälisessä kilpailussa pystymme tuottamaan materiaalia joka tehokkaiden toimintatapojen ja koneistuksen myötä voi kilpailla HINNALLA ja laadulla vaikkapa Intialaisia kilpailijoita vastaan. Ympäristöarvojakin kunnioitetaan. Suomen kansantaloudessa olemme pieni tekijä mutta tietyllä tapaa olen tästä kaikesta hyvin ylpeä ja koen että "I'm doing my part".
 
Itse työskentelen firmassa joka käytännössä tuottaa raaka-ainetta. Jalostus Suomessa ei ole kannattavaa kuin omille markkinoille vaikka miten innovoisi. Mutta ilokseni voin sanoa että rajussa, täysin kansainvälisessä kilpailussa pystymme tuottamaan materiaalia joka tehokkaiden toimintatapojen ja koneistuksen myötä voi kilpailla HINNALLA ja laadulla vaikkapa Intialaisia kilpailijoita vastaan. Ympäristöarvojakin kunnioitetaan. Suomen kansantaloudessa olemme pieni tekijä mutta tietyllä tapaa olen tästä kaikesta hyvin ylpeä ja koen että "I'm doing my part".
Noissa metsäteollisuuden projekteissa on kuitenkin kyse jalostuksesta. Puusta tehdään sellua, sähköä ja polttoainetta. Takavuosina tehtiin vaan Egyptinparrua.

No eihän puunjalostus tietenkään mitään uutta ole mutta on vain hienoa huomata, että silläkin sektorilla on vielä mahdollisuuksia. Paperimiehille vaan vähän jäitä hattuun, että eivät aloittaisi lakkosarjaa heti kun uudistetut tehtaat lähtevät käyntiin. Taitaa olla turha toivo o_O
 
Back
Top