Kolme mielipidettä

Oma aiheensa onkin se, miten kuolemantuomiot pantaisiin täytäntöön.

Vaihtoehtoja on ainakin runsaasti:
- hirttäminen
- mestaus
- ampuminen
- ristiinnaulitseminen
- hukuttaminen
- roviolla polttaminen
- kaasukammio
- myrkkyruiske
- elävältä keittäminen
- leijonille syöttäminen Korkeasaaressa
- nälkiinnyttäminen
 
RPG83 kirjoitti:
iku-tykäri kirjoitti:
Einomies1 kirjoitti:
Vaikka meillä suomessa on totuttu siihen attä asiat toimivat ja ydinvoima on turvallista, ei mieltäni lohduta kuulla jatkuvasti Loviisa 3:n jatkuvista ongelmista rakennusvaiheessa. Myöskään ruotsin ydinvoiman ongelmat ja vaaratilanteet eivät mieltä lohduta.
Pitää olla varmaankin jonkinlainen elämäntapa-vihreä, jotta tajuaisi miten Olkiluoto kolmosen viivästyminen on merkki ydinvoiman turvattomuudesta. Minä en ainakaan sitä tajua.

Ongelmat rakentamisen laadussa ovat vähän eri asioita kuin aikataulusta lipsuminen.
Ongelmat rakentamisen laadussa nimenomaan aiheuttivat sen aikataulusta lipsumisen (Arevan puolimalkaisten paperitöiden ohella).
 
Kuolemantuomiossa on myös tuo sen lopullisuus aspekti, oikeuskaan ei ole erehtymätön. Eikö jenkeissä ole tullut paljonkin tapauksia ilmi joissa tuomiota istuu syytön ja syyttömiä on kai paljon tapettu tuomion nojalla?
 
Peiper kirjoitti:
Kuolemantuomiossa on myös tuo sen lopullisuus aspekti, oikeuskaan ei ole erehtymätön. Eikö jenkeissä ole tullut paljonkin tapauksia ilmi joissa tuomiota istuu syytön ja syyttömiä on kai paljon tapettu tuomion nojalla?

Ruotsissahan on juuri vireillä kahdeksankertaisen sarjamurhaaja Thomas Quickin (nyk. Sture Bergwall) tapaus, jossa mies oli oman tunnustuksensa perusteella tuomittu kahdeksasta murhasta. Nyt mies sitten perui tunnustuksensa ja asioita ryhdyttiin tutkimaan ja on paljastunut, ettei Quick mitä todennäköisemmin ole tehnyt murhia, joista hänet on tuomittu..

http://www.hs.fi/ulkomaat/Sarjamurhaaja+vai+luotu+sarjamurhaaja/a1305594988778

Onneksi ei ole Ruotsissa kuolemantuomiota. Olennaista on tietysti se, että tunnustukset ovat menneet läpi poliisissa ja tuomioistuimissa. Se on se huolestuttavin seikka, ei niinkään pollaltaan sekaisin olevan Quickin omat puheet.

Sellainen sivujuonne tuossa tietysti on, että samalla on oikeat murhamiehet päässeet pälkähästä, kun poliisi ei ole tutkinut "selviä" juttuja sen enempää.
 
iku-tykäri kirjoitti:
RPG83 kirjoitti:
iku-tykäri kirjoitti:
Einomies1 kirjoitti:
Vaikka meillä suomessa on totuttu siihen attä asiat toimivat ja ydinvoima on turvallista, ei mieltäni lohduta kuulla jatkuvasti Loviisa 3:n jatkuvista ongelmista rakennusvaiheessa. Myöskään ruotsin ydinvoiman ongelmat ja vaaratilanteet eivät mieltä lohduta.
Pitää olla varmaankin jonkinlainen elämäntapa-vihreä, jotta tajuaisi miten Olkiluoto kolmosen viivästyminen on merkki ydinvoiman turvattomuudesta. Minä en ainakaan sitä tajua.

Ongelmat rakentamisen laadussa ovat vähän eri asioita kuin aikataulusta lipsuminen.
Ongelmat rakentamisen laadussa nimenomaan aiheuttivat sen aikataulusta lipsumisen (Arevan puolimalkaisten paperitöiden ohella).

Mielenkiintoista on, kuinka moni laatuvirhe huomattiin, ja kuinka moni jäi huomaamatta. Jos joku väittää, että kaikki O3:n laatuvirheet on huomattu ja korjattu, niin pidän sitä naiiviutena.

Aika näyttää, onko korjaamattomilla virheillä vaikutusta turvallisuuteen. Ei välttämättä, mutta olisin silti huolestunut, jos tietäisin lentäväni lentokoneella, jonka rakentamisessa on ollut paljon ongelmia ja huonoa työtä muussakin kuin visuaalisessa viimeistelyssä.
 
RPG83 kirjoitti:
iku-tykäri kirjoitti:
RPG83 kirjoitti:
iku-tykäri kirjoitti:
Einomies1 kirjoitti:
Vaikka meillä suomessa on totuttu siihen attä asiat toimivat ja ydinvoima on turvallista, ei mieltäni lohduta kuulla jatkuvasti Loviisa 3:n jatkuvista ongelmista rakennusvaiheessa. Myöskään ruotsin ydinvoiman ongelmat ja vaaratilanteet eivät mieltä lohduta.
Pitää olla varmaankin jonkinlainen elämäntapa-vihreä, jotta tajuaisi miten Olkiluoto kolmosen viivästyminen on merkki ydinvoiman turvattomuudesta. Minä en ainakaan sitä tajua.

Ongelmat rakentamisen laadussa ovat vähän eri asioita kuin aikataulusta lipsuminen.
Ongelmat rakentamisen laadussa nimenomaan aiheuttivat sen aikataulusta lipsumisen (Arevan puolimalkaisten paperitöiden ohella).

Mielenkiintoista on, kuinka moni laatuvirhe huomattiin, ja kuinka moni jäi huomaamatta. Jos joku väittää, että kaikki O3:n laatuvirheet on huomattu ja korjattu, niin pidän sitä naiiviutena.

Aika näyttää, onko korjaamattomilla virheillä vaikutusta turvallisuuteen. Ei välttämättä, mutta olisin silti huolestunut, jos tietäisin lentäväni lentokoneella, jonka rakentamisessa on ollut paljon ongelmia ja huonoa työtä muussakin kuin visuaalisessa viimeistelyssä.

Näinhän se on, että tieto lisää tuskaa.. myös lentokoneiden osalta. :a-rolleyes:

Viime vuosina useimmat lentokoneprojektit ovat kärsineet tolkuttomista viivästyksistä. Esim. Boeing 787 Dreamliner on aivan uskomaton kertomus tuotannon ulkoistamisesta, projektin kokonaisvastuun sekoamisesta, suunnittelun puutteista jne jne. Esittelykoneita on koottu tavallisilla pop-niiteillä ja vanerisia malleja on maalattu "aidoksi" lentokoneeksi, jotta on saatu vedätettyä rahoittajia jne jne. http://fi.wikipedia.org/wiki/Boeing_787

Airbus A350 on jo kerran päätetty suunnitella kokonaan uudelleen ja nytkin projekti kyntää neljättä vuotta myöhässä. Esimerkiksi Finnair on jo vuosia sitten tilannut 11 kpl ko. konetta, joiden toimitusten piti tapahtua näihin aikoihin. Nyt tehdas on ilmoittanut, että koko mallin ensilento saattaa tapahtua ensi kesänä tai sitten ei. Viimeisin arvio on, että Finnairille ensimmäinen A350 toimitettaisiin vuoden 2015 loppupuolella, mutta yleinen ajatus kaiketi on, että tuskin siitä valmista tulee silloinkaan..

Muita lentokonemalleja ei varmaan kannata lähteä edes listaamaan, sillä lista olisi pitkä.
 
skärdis kirjoitti:
RPG83 kirjoitti:
iku-tykäri kirjoitti:
RPG83 kirjoitti:
iku-tykäri kirjoitti:
Pitää olla varmaankin jonkinlainen elämäntapa-vihreä, jotta tajuaisi miten Olkiluoto kolmosen viivästyminen on merkki ydinvoiman turvattomuudesta. Minä en ainakaan sitä tajua.

Ongelmat rakentamisen laadussa ovat vähän eri asioita kuin aikataulusta lipsuminen.
Ongelmat rakentamisen laadussa nimenomaan aiheuttivat sen aikataulusta lipsumisen (Arevan puolimalkaisten paperitöiden ohella).

Mielenkiintoista on, kuinka moni laatuvirhe huomattiin, ja kuinka moni jäi huomaamatta. Jos joku väittää, että kaikki O3:n laatuvirheet on huomattu ja korjattu, niin pidän sitä naiiviutena.

Aika näyttää, onko korjaamattomilla virheillä vaikutusta turvallisuuteen. Ei välttämättä, mutta olisin silti huolestunut, jos tietäisin lentäväni lentokoneella, jonka rakentamisessa on ollut paljon ongelmia ja huonoa työtä muussakin kuin visuaalisessa viimeistelyssä.

Näinhän se on, että tieto lisää tuskaa.. myös lentokoneiden osalta. :a-rolleyes:

Viime vuosina useimmat lentokoneprojektit ovat kärsineet tolkuttomista viivästyksistä. Esim. Boeing 787 Dreamliner on aivan uskomaton kertomus tuotannon ulkoistamisesta, projektin kokonaisvastuun sekoamisesta, suunnittelun puutteista jne jne. Esittelykoneita on koottu tavallisilla pop-niiteillä ja vanerisia malleja on maalattu "aidoksi" lentokoneeksi, jotta on saatu vedätettyä rahoittajia jne jne. http://fi.wikipedia.org/wiki/Boeing_787

Airbus A350 on jo kerran päätetty suunnitella kokonaan uudelleen ja nytkin projekti kyntää neljättä vuotta myöhässä. Esimerkiksi Finnair on jo vuosia sitten tilannut 11 kpl ko. konetta, joiden toimitusten piti tapahtua näihin aikoihin. Nyt tehdas on ilmoittanut, että koko mallin ensilento saattaa tapahtua ensi kesänä tai sitten ei. Viimeisin arvio on, että Finnairille ensimmäinen A350 toimitettaisiin vuoden 2015 loppupuolella, mutta yleinen ajatus kaiketi on, että tuskin siitä valmista tulee silloinkaan..

Muita lentokonemalleja ei varmaan kannata lähteä edes listaamaan, sillä lista olisi pitkä.

Ottaen huomioon kuinka monimutkaisia nuo koneet ovat, niin lienee selvää, että projekti organisaatio on myös monimutkainen. Tästä taas johtuu, että jokin kohta projektista tulee väistämättä olemaan myöhässä. Etenkin kun jokainen uusi konetyyppi vaatii käytännössä sitä, että tunnettuja fysiikan lakeja rikotaan tai kieretään useammassakin paikassa.
 
skärdis kirjoitti:
Ruotsissahan on juuri vireillä kahdeksankertaisen sarjamurhaaja Thomas Quickin (nyk. Sture Bergwall) tapaus, jossa mies oli oman tunnustuksensa perusteella tuomittu kahdeksasta murhasta. Nyt mies sitten perui tunnustuksensa ja asioita ryhdyttiin tutkimaan ja on paljastunut, ettei Quick mitä todennäköisemmin ole tehnyt murhia, joista hänet on tuomittu..

Onneksi ei ole Ruotsissa kuolemantuomiota. Olennaista on tietysti se, että tunnustukset ovat menneet läpi poliisissa ja tuomioistuimissa. Se on se huolestuttavin seikka, ei niinkään pollaltaan sekaisin olevan Quickin omat puheet.

Sellainen sivujuonne tuossa tietysti on, että samalla on oikeat murhamiehet päässeet pälkähästä, kun poliisi ei ole tutkinut "selviä" juttuja sen enempää.

Tällähän voisi myös perustella kuolemantuomion tarpeellisuutta, silloin eivät tunnstusten perumiset pääsisi sekoittamaan selviä ja suljettuja juttuja :lanssi:

Henk.koht. pidän loppuelämää vankilassa kovempana rangaistuksena, kuin kuolemantuomiota. Pitäisi vain ottaa hiukan takapakkia ja tulkita sellioloja siten, että ainoastaan ihmisoikeussopimusten viimeinen minimi täyttyy ja sekin luilleen.

Pidän liioitteluna mm. Sörkän hiljan rempattuja sellejä. Vangeille ei ole mitään syytä tarjota asumisoloja, jollaisista esim. useimmat opiskelijat voivat vain haaveilla. Oman tahdon mukaan avautuva ulko-ovi toki kallistaa vaakaa jälkimmäisten puolelle :a-grin:
 
RPG83 kirjoitti:
Mielenkiintoista on, kuinka moni laatuvirhe huomattiin, ja kuinka moni jäi huomaamatta. Jos joku väittää, että kaikki O3:n laatuvirheet on huomattu ja korjattu, niin pidän sitä naiiviutena.
Jaa-a.

Olkiluoto 3 on Suomen eniten valvottu rakennushanke koskaan. Sen suunnittelussa ei ole hyväksytty minkäänlaisia puolivillaisia kompromissejä. Siitähän nuo viivästykset kertovat.

Minusta on melkoisen naiivia väittää että Olkiluotoon jäisi huomaamattomia virheitä.

Toki jos uskoo STUK:in olevan täynnä epäpäteviä ääliöitä, niin sille minä en voi mitään. Mikäli tätä palstaa on noin muutenkin uskominen, virkamiehet puhuvat koko ajan paskaa ja ovat aina väärässä sanoivat todisteet mitä tahansa. Sekin on muuten aikamoisen naiivi mielipide.

RPG83 kirjoitti:
Aika näyttää, onko korjaamattomilla virheillä vaikutusta turvallisuuteen. Ei välttämättä, mutta olisin silti huolestunut, jos tietäisin lentäväni lentokoneella, jonka rakentamisessa on ollut paljon ongelmia ja huonoa työtä muussakin kuin visuaalisessa viimeistelyssä.
Sellainen vinkki sinulle ettei kannata paljon tulevina vuosina lennellä. A380, B787, A350, Sukhoi Superjet, siinä muutamia koneita joiden kyydissä joudut olemaan huolestunut. Vieläpä ihan turhaan, koska nuo kaikki koneet ovat turvallisempia kuin edeltäjänsä.
 
STUK. Joo, kyllä tämän Laitoksen eräs päätehtävä on ylläpitää suomalaisten "oikeaa asennetta ydinvoimaa kohtaan". Antamalla oikeaa tietoa ja tarkasti, nopeesti......valitettavasti me wanhimmat foorumin osallistujat muistamme STUKKIN valovoimaiset lausunnot jo ajalta Harrisburg, Sellafield, Tshernobyl, ja tuoreimpana Fukushima. On perkeleellistä kuinka japanilaisten omat lausunnot viranomaistasolla olivat niin kovasti erilaisia kuin STUKKIN kuunaan. Kun japanilaiset pitivät jossain kohtaa tilannetta iha ite tosi hankalana niin STUKKI latasi thråådille "faktaa", jonka mukaan tilanne Japanialassa on hallinnassa....miksi? Koska on tuikitärkeää säilyttää suomikansan auvoinen usko ydinvoimaan, siksi.

Uusimman ydinvoimalan rakentaminen on ollut sitä ihtiään Iisakin kirkon duunaamista. Miksi? Koska sopimus tehtiin paketista, joka oli todennäköisesti raakile, eräänlainen kehitysversio, jota nyt sitten touhutaan puolalaisvoimin kasaan. Ohhoijjaa.

Eli STUKKIN tärkein sanoma on edelleen: "ei sellaista voi sattua, ei Ruijan tähden alla"....(uraani halkeaa, Eput)
 
Ottaen huomioon että toisen käden tiedon varassa ne STUKin pojatkin(*) olivat Fukushiman onnettomuutta arvioidessaan, en edelleenkään näe syytä sille miksi juuri suomalaisen ydinvoimateollisuuden valvonta olisi surkeissa käsissä.

Mutta tokihan tämän foorumin mielestä STUKin pomojen olisi pitänyt nähdä tulevaisuuteen ja lukea japsien ajatuksia. Uskomaton asenne kertakaikkiaan, ihan odotellaan että päästään jälkiviisastelemaan virkamiesten "tyhmyydelle".

Tätä samaa paskaahan se oli Susiykkösessä aikoinaan, mielipiteitä sanelee uskomattomiin mittasuhteisiin kasvava herraviha ja katkeruus kaikkia niitä kohtaan joilla on hienommat kengät/autot/kännykät/vaimot. Virkamiehet, johtajat ja poliitikot tekevät kaiken väärin ja täällä kaikki ovat aina oikeassa.

Helevetin hieno homma.

PS. olen muuten äänestänyt kokoomusta kaikissa vaaleissa, mitä nyt pressanvaalien ekalla kierroksella taktikoin ääneni Haavistolle jottei se saatanan Väyrynen vain pääsisi jatkoon. Taktiikka meni täysin putkeen ja sitten vain koko rahalla Niinistöä.

Palstan kirjoittamattomien sääntöjen mukaan minuthan on varmaan kylvetettävä tervassa ja höyhenissä, koska Kansallinen Kokoomus.

Oho, lähtipäs se ohi aiheen...

(*)kuten kaikki muutkin Suomessa, mediasta lähtien.
 
Jospa vaikka ne kirjoittamattomat säännöt ei enää pätisi ja herravihaa ja ketkeruutta vastaan voisi vastustaa vaikka kysymällä kyseisiltä sankareilta päteviä perusteluja asiaan?

Jos ylläpito "kylvettää tervassa ja höyhenissä" pelkän poliittisen näkemyksen takia --> kylvettäjälle banaania. Jos muuten saat palautetta poliittisen suuntautumisen takia niin se taitaa olla kyynel.
 
Alter egosi Tvälups taitaa allekirjoittaa tuon ;) Mikset (miksette ; jos on kyse monipersoonallisuudesta) tule kaapista keskustelijan ja foorumin omistajan erillisistä rooleista?
 
iku-tykäri kirjoitti:
Ottaen huomioon että toisen käden tiedon varassa ne STUKin pojatkin(*) olivat Fukushiman onnettomuutta arvioidessaan, en edelleenkään näe syytä sille miksi juuri suomalaisen ydinvoimateollisuuden valvonta olisi surkeissa käsissä.

Mutta tokihan tämän foorumin mielestä STUKin pomojen olisi pitänyt nähdä tulevaisuuteen ja lukea japsien ajatuksia. Uskomaton asenne kertakaikkiaan, ihan odotellaan että päästään jälkiviisastelemaan virkamiesten "tyhmyydelle".

Tätä samaa paskaahan se oli Susiykkösessä aikoinaan, mielipiteitä sanelee uskomattomiin mittasuhteisiin kasvava herraviha ja katkeruus kaikkia niitä kohtaan joilla on hienommat kengät/autot/kännykät/vaimot. Virkamiehet, johtajat ja poliitikot tekevät kaiken väärin ja täällä kaikki ovat aina oikeassa.

Helevetin hieno homma.

PS. olen muuten äänestänyt kokoomusta kaikissa vaaleissa, mitä nyt pressanvaalien ekalla kierroksella taktikoin ääneni Haavistolle jottei se saatanan Väyrynen vain pääsisi jatkoon. Taktiikka meni täysin putkeen ja sitten vain koko rahalla Niinistöä.

Palstan kirjoittamattomien sääntöjen mukaan minuthan on varmaan kylvetettävä tervassa ja höyhenissä, koska Kansallinen Kokoomus.

Oho, lähtipäs se ohi aiheen...

(*)kuten kaikki muutkin Suomessa, mediasta lähtien.

Taidamme kirjoittaa kahdesta eri aiheesta. Lupaan käydä sen kansalaisopiston kurssin, jonka otsikkona on: "kuinka tuottaa tekstiä, jota muut ymmärtävät?"
 
adam7 kirjoitti:
Alter egosi Tvälups taitaa allekirjoittaa tuon ;) Mikset (miksette ; jos on kyse monipersoonallisuudesta) tule kaapista keskustelijan ja foorumin omistajan erillisistä rooleista?

Tvälups ja TomTom? Jos tämä pitää paikkansa, niin se selittää aika monta moderoinnin kannnaottoa. Palstan "uskottavuudelle" ei tietystikään tiedä oikein hyvää.

Ja nimimerkki iku-tykäri on muuten joku aivan muu kuin minä, vaikka näköjään on suivaantunut samoista asioista kuin minä. (Äänestin itse kyllä Niinistöä heti ekallakin kierroksella, koska luotin Väyrysen putoamiseen ;-)
 
Adam ja Rehti luukuttavat kovasti nyt ilman lähteitä, aijai. Aijai. Oivoi. Nyt nyt pojat, ystävät ja toverit.

Saapi sitä suivaantua. Mutta STUKKIN kaksoisrooli on niin selvä, että ei kai siitä ole puolta sanaakaan. Saatana. Jos Japanian viranomaiset kertovat kuinka helvetin radioaktiivista tölmää valuu mereen niin että vohina käy ja Suomessa on STUK-virkailijalla otsaa PALJASTAA KUINKA asia Suomessa tiedetään paremmin niin onhan perhana, jos ei ala hälytyskellot ja - pillit soimaan normijärjellä varustetulla alamaisella....eikö näin ole?

Satun olemaan tuskallisen hyvin perillä siitä kuinka STUKKI menetteli Tsernobylin aikaan. Mistäkö tiedän? Siitä samppermentto, että isä-vainaa hoiteli muina toiminaan erästä mittausasemaa. Se peli, jota silloin pelattiin oli oksettavaa isolla o-kirjasimella. Ja kuinka suomiviranomainen "tiedotti" aikanaan laskeumista Pohjois-Karjalassa....älkää vaan herrat luulko, että täällä "ne toiset" luukuttavat ihan suunsa mauksi silkkaa paskaa, olette itse aika yliolkaisia vinisijöitä.
 
rehti kirjoitti:
adam7 kirjoitti:
Alter egosi Tvälups taitaa allekirjoittaa tuon ;) Mikset (miksette ; jos on kyse monipersoonallisuudesta) tule kaapista keskustelijan ja foorumin omistajan erillisistä rooleista?

Tvälups ja TomTom? Jos tämä pitää paikkansa, niin se selittää aika monta moderoinnin kannnaottoa. Palstan "uskottavuudelle" ei tietystikään tiedä oikein hyvää.

Ja nimimerkki iku-tykäri on muuten joku aivan muu kuin minä, vaikka näköjään on suivaantunut samoista asioista kuin minä. (Äänestin itse kyllä Niinistöä heti ekallakin kierroksella, koska luotin Väyrysen putoamiseen ;-)

Ettekö te keksi enää mitään muuta vinkumista tai valittamista kun pitää altteri-korttia heilutella?
 
iku-tykäri kirjoitti:
RPG83 kirjoitti:
Mielenkiintoista on, kuinka moni laatuvirhe huomattiin, ja kuinka moni jäi huomaamatta. Jos joku väittää, että kaikki O3:n laatuvirheet on huomattu ja korjattu, niin pidän sitä naiiviutena.
Jaa-a.

Olkiluoto 3 on Suomen eniten valvottu rakennushanke koskaan. Sen suunnittelussa ei ole hyväksytty minkäänlaisia puolivillaisia kompromissejä. Siitähän nuo viivästykset kertovat.

Minusta on melkoisen naiivia väittää että Olkiluotoon jäisi huomaamattomia virheitä.

Jos päällä on kaksi metriä betonia, niin saa tehdä melkoisen homman, jos luulee sieltä jotain pikkuvikoja löytävän. Luultavasti ne pienet heitot eivät ole fataaleja, mutta mutta...

iku-tykäri kirjoitti:
RPG83 kirjoitti:
Aika näyttää, onko korjaamattomilla virheillä vaikutusta turvallisuuteen. Ei välttämättä, mutta olisin silti huolestunut, jos tietäisin lentäväni lentokoneella, jonka rakentamisessa on ollut paljon ongelmia ja huonoa työtä muussakin kuin visuaalisessa viimeistelyssä.
Sellainen vinkki sinulle ettei kannata paljon tulevina vuosina lennellä. A380, B787, A350, Sukhoi Superjet, siinä muutamia koneita joiden kyydissä joudut olemaan huolestunut. Vieläpä ihan turhaan, koska nuo kaikki koneet ovat turvallisempia kuin edeltäjänsä.

Luitko mitä kirjoitin, vai oletko vain nenäkäs?

... lentokoneella, jonka rakentamisessa ...

En puhunut konetyypistä, vaan yksittäisestä lentokoneesta.


On yksi asia ajaa autolla, joka on kerran mällätty lunastukseen ja sen jälkeen korjattu siihen kuntoon, että on saatu katsastuksesta läpi. Sellaisella autolla en haluaisi ajaa.

Ihan toinen asia (jonka kanssa olen sinut) taas on, että ajan massatuotannosta tullutta automallia, jonka prototyypissä on ollut ongelmia, jos viat on korjattu ennen automallin massatuotannon aloittamista.


En halua "prototyyppivoimalaa" enkä matkustaa "prototyyppilentokoneen" kyydissä.
 
RPG83 kirjoitti:
Jos päällä on kaksi metriä betonia, niin saa tehdä melkoisen homman, jos luulee sieltä jotain pikkuvikoja löytävän. Luultavasti ne pienet heitot eivät ole fataaleja, mutta mutta...
Nykyteknologialla nähdään jopa sen kaksimetrisen betonin taakse.

Tämä "pienistä heitoista" puhuminen on puhdasta ja perusteetonta mutuilua.


RPG83 kirjoitti:
... lentokoneella, jonka rakentamisessa ...

En puhunut konetyypistä, vaan yksittäisestä lentokoneesta.
Sepä hienoa, mutta ei tuosta kyllä ota selvää puhuitko lentokonetyypeistä yleisesti vai yksittäisestä lentokoneesta.

Valitan virhettäni ja koitan jatkossa lukea ajatuksesi tarkemmin.


RPG83 kirjoitti:
Ihan toinen asia (jonka kanssa olen sinut) taas on, että ajan massatuotannosta tullutta automallia, jonka prototyypissä on ollut ongelmia, jos viat on korjattu ennen automallin massatuotannon aloittamista.
Mistä tiedät että kaikki pienet heitot on sarjatuotantomalleissa korjattu? Autonvalmistajat kutsuvat aika säännöllisesti jopa kymmeniä tuhansia kärryjä tarkastuksiin, viimeisimpänä Nissan. Eiväthän ne pienet heitot fataaleja ole, mutta..


No jos nyt aiheeseen palatakseni, minusta Olkiluoto 3 on juuri näistä viivästyksistään johtuen maailman turvallisin ydinvoimala. Onhan se vieläpä yksi uusimmista. Niin paljon sitä on tarkastettu ja tutkittu ja mikroskoopin läpi käyty. Uskallan väittää ettei mitään muuta ydinreaktoria ole käyty läpi yhtä tiheän kamman kanssa kuin Olkiluoto kolmosta.

Toki ihmisillä on oikeus vastustaa ydinvoimaa, vapaassa maassahan tässä eletään. Perusteluiksi olisi kuitenkin kiva kuulla jotain muutakin kuin "siellä on pakko olla pikkuvirheitä, on vain pakko" tai "STUK on täynnä tyhmiä ja ilkeitä ihmisiä, koska Fukushima".

Esimerkiksi ydinjäte ja sen varastointi on todella hyvä perustelu sille miksi vastustaa ydinvoimaa. Kymmeniä tuhansia vuosia vaarallisena säilyvä jäte on sekä moraalisesti että käytännössä melkoinen ongelma.

Ydinjätteestä huolimatta olen ydinvoiman kannalla koska edut kuitenkin loppupeleissä ylittävät haitat kirkkaasti.
 
TomTom kirjoitti:
rehti kirjoitti:
adam7 kirjoitti:
Alter egosi Tvälups taitaa allekirjoittaa tuon ;) Mikset (miksette ; jos on kyse monipersoonallisuudesta) tule kaapista keskustelijan ja foorumin omistajan erillisistä rooleista?

Tvälups ja TomTom? Jos tämä pitää paikkansa, niin se selittää aika monta moderoinnin kannnaottoa. Palstan "uskottavuudelle" ei tietystikään tiedä oikein hyvää.

Ja nimimerkki iku-tykäri on muuten joku aivan muu kuin minä, vaikka näköjään on suivaantunut samoista asioista kuin minä. (Äänestin itse kyllä Niinistöä heti ekallakin kierroksella, koska luotin Väyrysen putoamiseen ;-)

Ettekö te keksi enää mitään muuta vinkumista tai valittamista kun pitää altteri-korttia heilutella?

Hyvä ainakin, että noin tomerasti kiellät Adam7:n epäilyt.
 
Back
Top