MAAK tänään

Joskus voi käydä niin, että tutut ja turvalliset luottokouluttajat vain syystä tai toisesta joutuvat jäämään VEH-harjoituksesta pois, vaikka sairastapauksen vuoksi. Jos näin käy, ei välttämättä asiantuntevaa kouluttajaa tähän tehtävään nopealla aikataululla saada. Koulutuskortit kiireellä käteen toiselle jampalle, jonka vähäinen valmistautumisaika rastinpitoon kuluu oudon rastin perustamiseen ja yleiseen härdelliin. Tällainen on toki (toivottavasti) harvinaista.

Erinomaisiksi ja toimiviksi todetut koulutuskortit on syytä pitää kouluttajien kesken jaossa. Kouluttajat voi omalla ajalla tutustua itselle outoihin rasteihin ja luoda variaatioita korttiin eri aikarajoihin ja koulutettavien määrään suhteuttaen.

Olisi hyvä nimenomaan kierrättää yksikön kouluttajia (joita on riittävästi) eri harjoituksissa eri rasteilla asiantuntevan kouluttajan aisaparina. Mitä enemmän asioita hallitsee, sen enemmän koulutusorganisaatiossa on särkymävaraa. Parin kolmen "vakiorastin" hallitseminen per kouluttaja olisi aika optimaalinen tilanne. Onneksi on olemassa myös superkouluttajia, jotka hallitsee kaiken.
 
Pistin Uudenmaan aluetoimistoon juuri sähköpostia, että mulle riittää mp.netin lukeminen, haluan tositoimiin. ;)

Tosissaan laitoin kyselyä. Olin maakuntakomppanian harjoituksessa muistaakseni 2009, mutta sitten osui perhe-elämässä paska tuulettimeen ja kaikki jäi. Jos nyt yrittäisi uudelleen. Ikää on kyllä jo 40, mutta vetreemmässä kunnossa kuin moni kakskymppinen kun ei tota painoa ole kertynyt ja urheillut/liikkunut ikäni. Katotaan mitä kuuluu!
 
Mahtavaa!

Laita viestiä myös siitä miten hommassa kävi.
 
Mahtavaa!

Laita viestiä myös siitä miten hommassa kävi.

Laitan! Sain jo viestin, että sähköpostini on välitetty asiasta vastaavalle herra kapteenille. Katsotaan, katsotaan.
 
Pistin Uudenmaan aluetoimistoon juuri sähköpostia, että mulle riittää mp.netin lukeminen, haluan tositoimiin. ;)

Tosissaan laitoin kyselyä. Olin maakuntakomppanian harjoituksessa muistaakseni 2009, mutta sitten osui perhe-elämässä paska tuulettimeen ja kaikki jäi. Jos nyt yrittäisi uudelleen. Ikää on kyllä jo 40, mutta vetreemmässä kunnossa kuin moni kakskymppinen kun ei tota painoa ole kertynyt ja urheillut/liikkunut ikäni. Katotaan mitä kuuluu!
Kun nimimerkki pitää paikkansa, toivottavat tervetulleeksi ;)
 
Pitäähän se ja mainitsin kyllä :)
Eipä ainakaan karsiva tekijä. Tuota osaamista/taitoa tarvitaan kaikilla alueilla ja kaikissa tehtävissä.

Edit: nyt kipinkapin hakeutumaan kaikkeen mahdolliseen TRA koulutukseen.
 
Eipä ainakaan karsiva tekijä. Tuota osaamista/taitoa tarvitaan kaikilla alueilla ja kaikissa tehtävissä.

Edit: nyt kipinkapin hakeutumaan kaikkeen mahdolliseen TRA koulutukseen.

Mikä on TRA koulutus? :oops:
 
Taistelu
Rakennetulla
Alueella

Suosittelen hakeutumista ko. koulutukseen. On tätä aikaa.

Kävin intin 96/97 ja AKE oli silloin sitä aikaa :D

Vaikka mettässä enemmän oltiinkin, niin tiedustelua rakennetulla alueella tuli tyypittyä myös. Booby traps <3
 
Kävin intin 96/97 ja AKE oli silloin sitä aikaa :D

Vaikka mettässä enemmän oltiinkin, niin tiedustelua rakennetulla alueella tuli tyypittyä myös. Booby traps <3

80 -luvun puolivälissä RVL varusmiehenä pitkältä reissulta palatessa jo liikennemerkin näkeminen aiheutti herkimmillä painetta puntissa. Vastakkaisen sukupuolen edustajan näkeminen huursi postiauton lasit ja aiheutti vakavan muutoksen ajoneuvon painopisteessä. Siviili-naisten ilmeet olivat kyllä mainioita. Jänikseksi luulivat... :D Ansoittamista ja ansojen purkua (myös rakennetulla alueella) harjoiteltiin ahkerasti.

AKE ja myöhemmin TRA ovat tulleet tutuiksi varttuneemmalla iällä. Vanhempikin koira voi oppia jos sielu on halullinen.
 
Viikko mennyt eikä ole kuulunut muuta kuin, että viestini on välitetty MAAKK-vastuuhenkilölle.. Pitäisikö tässä soittaa/kysellä jo perään vai luottaa siihen, että pv ei ole maailman ketterin organisaatio ja asioissa tuppaa kestämään?
 
Viikko mennyt eikä ole kuulunut muuta kuin, että viestini on välitetty MAAKK-vastuuhenkilölle.. Pitäisikö tässä soittaa/kysellä jo perään vai luottaa siihen, että pv ei ole maailman ketterin organisaatio ja asioissa tuppaa kestämään?
Voipi olla että ko. ammattisotilas on vaikkapa sotaharjoituksessa viikon verran lukematta postejaan, tai sitten on viuhunut nakki vaikkapa kutsuntoja pitämään (jatkuvat Uudellamaalla 2.12. asti). Asevelvollisten kanssa puljatessa on kaikenlaista rientoa tarjolla. Kokemusperäisesti rohkaisen malttamaan mieltä tovin verran.
 
Voipi olla että ko. ammattisotilas on vaikkapa sotaharjoituksessa viikon verran lukematta postejaan, tai sitten on viuhunut nakki vaikkapa kutsuntoja pitämään (jatkuvat Uudellamaalla 2.12. asti). Asevelvollisten kanssa puljatessa on kaikenlaista rientoa tarjolla. Kokemusperäisesti rohkaisen malttamaan mieltä tovin verran.

Roger that! Näin mä vähän ajattelinkin, että olen vaan malttamaton :) Pohdin itsekin noita kutsuntoja ja tosiaan varmaan tekevät siellä muutakin kuin istuvat sähköpostin ääressä.
 
Roger that! Näin mä vähän ajattelinkin, että olen vaan malttamaton :) Pohdin itsekin noita kutsuntoja ja tosiaan varmaan tekevät siellä muutakin kuin istuvat sähköpostin ääressä.

Se, että sinulla on virtaa ja intoa, on positiivinen ja tärkeä asia. Malttamattomiahan me ollaan kaikki, kuka enemmän ja kuka hieman vähemmän. ;)

Toivotaan, että byrokratian rattaat saavat pyöriteltyä sinut lähiaikoina paikalleen. Me kaikki olemme vain pieniä hammaspyöriä suuressa koneistossa.:rolleyes:
 
Just. Kävin Mpk:n sivuilla niin siellä oli info, että Santahaminassa on MAAKin rekrytilaisuus... Eilen! :rolleyes:

Ei sitten voinut sieltä aluetoimistosta kukaan vinkata... No, ei kai tää tähän kaadu.
 
Kävin Mpk:n sivuilla niin siellä oli info, että Santahaminassa on MAAKin rekrytilaisuus... Eilen!
Vilkaisin PV:n sivuille jossa omat sivut MAAK. Ei ollut muuta kuin sitä yleistietoa. PV Ajankohtaista sivullakaan ei ollut mitään ilmoitusta tuollaisesta tai muustakaan rekry-tilaisuudesta.
Olen ennenkin maininnut asiasta, että kummastelen sellaisen "uncle sam wants you " -tyylisen markkinoinnin puutetta reserviläisille puhumisessa. PV ei puhu.
Ihmeen vaikean kautta pitää etsiytyä toimintaan. Minusta maanpuolustus kaipaa jo seuraavaa reserviläiskirjettä ja siinä olisi tarkempaa ohjeistusta mihin ottaa yhteyttä mukaan tulemiseksi.

Meille täällä olijoille etsiytyminen oikeaan suuntaan ei ole ongelma, mutta olemme vähemmistö. Pitäisi puhutella sitä enemmistöä heidän aktivoimiseksi.


.
 
Vilkaisin PV:n sivuille jossa omat sivut MAAK. Ei ollut muuta kuin sitä yleistietoa. PV Ajankohtaista sivullakaan ei ollut mitään ilmoitusta tuollaisesta tai muustakaan rekry-tilaisuudesta.
Olen ennenkin maininnut asiasta, että kummastelen sellaisen "uncle sam wants you " -tyylisen markkinoinnin puutetta reserviläisille puhumisessa. PV ei puhu.
Ihmeen vaikean kautta pitää etsiytyä toimintaan. Minusta maanpuolustus kaipaa jo seuraavaa reserviläiskirjettä ja siinä olisi tarkempaa ohjeistusta mihin ottaa yhteyttä mukaan tulemiseksi.

Meille täällä olijoille etsiytyminen oikeaan suuntaan ei ole ongelma, mutta olemme vähemmistö. Pitäisi puhutella sitä enemmistöä heidän aktivoimiseksi.


.

Jep. PV:n sivuilla on vaan yleisinfo, huomasin "tulevasta" rekrytapahtumasta Uudenmaan MAAKin facebook-sivuille (joilla 64 tykkäjää) eksyessäni, josta linkki vei mpk:n infoon. Todella hyvin piilotettu tilaisuus, jonne on ehkä eksynyt muutama MAAKkilaisen kaveri puskaradion informoimana.
 
Todella hyvin piilotettu tilaisuus, jonne on ehkä eksynyt muutama MAAKkilaisen kaveri puskaradion informoimana.
En ole koskaan ymmärtänyt miksi ajetaan pienellä vaihteella kun tilanne edellyttää ison vaihteen käyttämistä ;)
PV:llä olis massiivi-vaihteet joita käyttää.
 
En ole koskaan ymmärtänyt miksi ajetaan pienellä vaihteella kun tilanne edellyttää ison vaihteen käyttämistä ;)
PV:llä olis massiivi-vaihteet joita käyttää.

Niin, PV varmaan saisi vaikka 4 minuuttisen pääuutislähetyksessä, jossa esitellään MAAKin toimintaa ja samalla kerrotaan, että tällainen tilaisuus on tulossa. Minimissään avataan suu näkyvästi sosiaalisessa mediassa kuten täällä maanpuolustus.netissä ja youtubessa jonkun fb-sivun sijaan, jonka olemassaolosta ei tiedä kukaan puhumattakaan siitä, että mä yritän aktiivisesti saada heihin kontaktia onnistumatta siinä :)
 
Back
Top