Hylkää huomautus
Liity mukaan keskusteluun!

Rekisteröityminen ei kestä kuin hetkosen ja pääset keskusteluun mukaan, tervetuloa!

>>> REKISTERÖIDY <<<

Maanpuolustus C-miehille

Viestiketju osiossa 'Varusmiespalvelus' , aloittaja Suutari, 21.02.2015.

1. Sensei142

Sensei142 Korpraali

Tykkäykset:
    37
    Pisteet:
    1
    Itellä vähä vastaava tilanne että ensin E-lappua käteen e-kauden puolen välin tienoilla ja myöhemmin sitten ku poika synty ja kaikkee muuta ohjelmaa oli työ mukaanlukien oli niin E vaihtu -> C vähän yllätyksenä itellekki.Nyt kuitenkin asiat sillä mallilla että kehtais loput mennä käymään pois jaloista ja vähän olis poltetta vapaaehtoiseen maanpuolustus touhuiluunkin nyt ku isommat nuoruuden "ei kiinnosta mulla on muutaki tekemistä" angstit on menny menojaan :D töiden puolesta tilanne muutenki sellanen että nyt viimeset 3v. Samassa firmassa 3-8kk pätkiä ja kotiin ja sit taas soitetaan että tulisitko olis hommia tyyppistä pompotusta ni sen puolesta joutasin kyllä lähteen palveluksen loppuun suorittaan.
    Lähinnä mietitytti alkuun ku päätöstä rakentelin että kuinka sitä näin "vanhemmalla" iällä jaksaa mahdollisia vittupää alikeppejä joita aina sekaan mahtuu mutta tulin siihen tulokseen että pystyn varmaan niihinkin suhtautuun tietyllä huumorilla ku ite oon jonkun vuoden jo vanhempi :p
    Eli ei muutakun laput lekurilta ja menoks jos siltä tuntuu! Motivaatio tuntuis kuitenki sullakin olevan ja se on aina etu verraten johonkin vastarannankiiskiin jolle koko PV ja palvelus sielä on lähinnä pakon sanelema vitsi:cool:

2. Mainos Google AdSense

3. Sensei142

Sensei142 Korpraali

Tykkäykset:
    37
    Pisteet:
    1
    Itellä vähä vastaava tilanne että ensin E-lappua käteen e-kauden puolen välin tienoilla ja myöhemmin sitten ku poika synty ja kaikkee muuta ohjelmaa oli työ mukaanlukien oli niin E vaihtu -> C vähän yllätyksenä itellekki.Nyt kuitenkin asiat sillä mallilla että kehtais loput mennä käymään pois jaloista ja vähän olis poltetta vapaaehtoiseen maanpuolustus touhuiluunkin nyt ku isommat nuoruuden "ei kiinnosta mulla on muutaki tekemistä" angstit on menny menojaan :D töiden puolesta tilanne muutenki sellanen että nyt viimeset 3v. Samassa firmassa 3-8kk pätkiä ja kotiin ja sit taas soitetaan että tulisitko olis hommia tyyppistä pompotusta ni sen puolesta joutasin kyllä lähteen palveluksen loppuun suorittaan.
    Lähinnä mietitytti alkuun ku päätöstä rakentelin että kuinka sitä näin "vanhemmalla" iällä jaksaa mahdollisia vittupää alikeppejä joita aina sekaan mahtuu mutta tulin siihen tulokseen että pystyn varmaan niihinkin suhtautuun tietyllä huumorilla ku ite oon jonkun vuoden jo vanhempi :p
    Eli ei muutakun laput lekurilta ja menoks jos siltä tuntuu! Motivaatio tuntuis kuitenki sullakin olevan ja se on aina etu verraten johonkin vastarannankiiskiin jolle koko PV ja palvelus sielä on lähinnä pakon sanelema vitsi:cool:

4. Speirs

Speirs Alokas

Tykkäykset:
    13
    Pisteet:
    0
    Mä en edes tiedä mistä tämä mun halu käydä armeija edes kumpuaa. Vakituinen leppoisa toimistoduuni ollut useamman vuoden, suoraan koulun penkiltä pääsin. Harrastan myös ammuntaa, joten ei ole kyseessä mikään "haluun päästä ampuu rynkyllä" -tapaus :D Ehkä mä haluan sotilaskoulutuksen, tai koen että olen jäänyt jostain paitsi? Olisko esim. ura mahdollinen puolustusvoimissa? En tiedä mikä noista on päällimmäisenä mielessä, kaikki ehkä vähän. Nämäkin kuulostaa varmaan jonkun korvaan lapsellisilta kuvitelmilta, mutta se tässä myös häiritseekin kun viime kerralla ei firmasta ehtinyt saada mitään kuvaa. Päätös olisi todennäköisesti helpompi, mikäli olisin ehtinyt viettää siellä hieman pidemmän pätkän.

Pitäis koittaa olla muutama viikko miettimättä koko asiaa, niin jospa ne siitä sitten selviäisi.

5. Sensei142

Sensei142 Korpraali

Tykkäykset:
    37
    Pisteet:
    1
    Ja tosiaan,sullahan on koko leikki sitten vielä edessä alokaskautta myöten joka on ylivoimasesti turhauttavin vaihe varmaan kaikkien mielestä,mutta luota siihen motivaatioon vaan se 8vk vai mitä se p-kausi nyt kesti ni sen jälkee hommat alkaa menee omalla painolla ja keskitytään siihen omaan hommaan mikä se sitten ikinä tulee sun kohdalla oleenkaan (ite puolen vuoden jäxterinä ja aseena pkm)
    Joo kyllä se järkevää on miettiä loppuun asti ennen ku hätiköi mutta ei siinä,ensimmäiset 8 viikkoo mitä alokas-kausi kestää siinä vittumaisin on..myöhemminkin hajottaa varmasti useempaan otteeseen kyllä mutta se kuuluu asiaan :D Omalta kohdaltani päätös on tehty (emännän siunauksella;)) ja lääkäriaikakin varattu että eiköhän syksyllä pääse sit uudestaan hyppään e-kauden alusta kelkkaan jos nyt lääkäri ei mitään mystistä syytä löydä miks ei palveluskelpoisuuttani voisi nostaa :)

Edit. Jos se toimistoduuni on liian lepposta ollu ja päätät palvelukseen astua niin kuntoo kannattaa parantaa jos liikunta on sattunu jäämään vähemmälle,itellä sama projekti menossa ettei ensimmäisellä viikolla tipu slaagin takia oikosääristen pataljoonaan :rolleyes: minkäs sortin ammuntaa muuten harrastelet?

Viimeksi muokattu: 18.01.2017
    Umkhonto ja Fremen tykkäsivät tästä.
  6. Speirs

Speirs Alokas

Tykkäykset:
    13
    Pisteet:
    0
    Joo, uskon että alokaskausi on kaikista turhauttavin. Tosin oikealla asennoitumisella voisin kuvitella pääsevän pitkälle. Vittumaisten alikersanttien komentelukaan tuskin näin pykälää vanhempana hirveästi "hajottaa", kun siihen osaa ehkä suhtautua kevyemmin kuin nuorempana.

Aerobista pitäis varmaankin treenata joo, marssit ja vastaavat pitkäkestoiset suoritukset kuumottaa jo pelkästään ajatuksena :D Lihaskunto on mielestäni ok. Leukoja menee kymmenisen kappaletta, vatsoja ~30kpl/min, selkäliikkeitä 40-50kpl/min ja vauhditonta pituutta reilut kaksi metriä kun huvikseni kokeilin LJK:n lihaskunto-osiota näin kotosalla ihan nollapohjilta - taukoa oikeastaan kaikenlaisesta urheilusta melkein 7-vuotta :D Toiminnallista ammuntaa harrastan ja radalla viihtyisin 24/7, mikäli valuuttaa riittäisi a-tarvikkeeseen :D

Umkhonto, Fremen ja Sensei142 tykkäsivät tästä.
  7. Sensei142

Sensei142 Korpraali

Tykkäykset:
    37
    Pisteet:
    1
    No ampumataidoissa ainakaa ei sitte pitäis olla ongelmaa ;) itelläki löytyy metsästystutkinto mutta omaa lupaa ei oo kehdannu mennä kysyyn ku taustalla kummittelee pari snagari ottelua ja toi lupa homma on menny niin vainoharhaseks että tuskin heruu edes metsästysperusteella lupaa mulle vaikka näistä jutuista jo useita vuosia onkin aikaa :confused: eipä silti hyvä se on että ei ihan heittämällä lupaa joka jamppa saakkaan mutta kohtuus sais siinäkin olla silti mutta itteensä saa syyttää että on niin uppiniskainen ettei jokaselta vastaantulijalta kehtaa kuokkaan ottaa :(

TBman ja Fremen tykkäsivät tästä.
  8. Fremen

Fremen Ylipäällikkö

Tykkäykset:
    5,752
    Pisteet:
    1,286
    Käy kysymässä vaan voudilta, nykyään eri paikkakunnilla eri protokollat, varsinkin jos on Suomen raskas kunnialla hoidettu. Omassa maassa meilläkin vielä jotain oikeuksia prkl.

Sensei142 tykkäsi tästä.
  9. Burger

Burger Alokas

Tykkäykset:
    25
    Pisteet:
    0
    Nyt on jonkin verran kulunut aikaa tuosta ensimmäisestä viestistäni ja olen selvitellyt asioita vähän enemmän. Tilanne on siis se että minulla on ollut teini-iässä mielenterveyden ongelmia, se soppa syntyi siitä että Aspergerin syndrooman takia kiusattiin koulussa samaan aikaan kun vanhemmat erosi, koulussa alkoi olla vaikeuksia ja niiltä ajoilta on jäänyt toistuva masennus -diagnoosi kummittelemaan. Typerimmilläni söin purkillisen lääkkeitä ja jouduin sairaalaan, ja siitäkin on potilastiedot jääneet, vaikka se olikin enemmänkin huomionhaku- kuin itsemurhayritys. Ongelmat jäi taakse kun jaksoin suorittaa lukion loppuun aikuislukiossa ja pääsin yliopistoon, jossa Aspergerista on ollut enemmän hyötyä kuin haittaa. Nyt teen lisensiaatintutkimusta matikan laitoksella.

Nyt 5 vuotta myöhemmin tilanne on ihan eri ja olen paljon joustavampi ihmisenä. Töissäkin kiusattiin, mutta en siitä jaksanut enää välittää. En ole ylipäänsä hirveästi hätkähtänyt muiden sanomisista, ja vähän ihmetyttää miksi olin tollanen nuorempana.

Motivaatio asepalveluksen suorittamiseen on aina ollut kova, mutta ihan ymmärrettävistä syistä kutsunnoissa ei päästetty tuon masennusdiagnoosin vuoksi. Nyt päälle parikymppisenä oon joitakin vuosia pyöritellyt mielessä että onko noi potilastiedot tosiaan ehdoton este ja päätin selvittää asian.

Aluksi otin yhteyttä aluetoimistoon. Sieltä vastattiin, että palveluskelpoisuus voidaan tarkastaa uudelleen, jos postitan sinne lääkärinlausunnon terveydentilastani. Minulla on ollut useamman vuoden avohoito jossa on lähinnä seurattu että ongelmat ei uusiudu, ja sekin loppui viime vuonna kun todettiin etten tarvitse mitään hoitoa. Siellä oltiin sitä mieltä, että nämä menneisyyden ongelmat ei ole este. Nyt sain myös A-paperit yksityiseltä lääkäriltä. Molemmat lääkärit on silti sanoneet että nykyään kun on varaa valikoida niin herkästi jätetään vaan ottamatta jos on vähänkään epäilyksen aihetta tai varsinkaan itsetuhoriskiä. Itse en koe että missään tilanteessa minulla kävisi mielessäkään tehdä mitään itselleni, mutta ymmärrän kyllä miksi ollaan niin varovaisia.

Eli katsotaan nyt sitten mitä tapahtuu... En mä siitäkään masennu, jos C-luokitus napsahtaa taas, mutta jää siitäkin parempi omatunto, että oon edes yrittänyt.

Fremen, Benelli, PSS ja 14 muuta jäsentä tykkää tästä.
  10. kimmo.j

kimmo.j Ylipäällikkö Lahjoittaja

Tykkäykset:
    3,673
    Pisteet:
    1,286
    Pakko kehua äijän asennetta. Onnea yritykseen!

11. Speirs

Speirs Alokas

Tykkäykset:
    13
    Pisteet:
    0
    Pyörät pistetty täälläkin pyörimään. Kävin lääkärintarkastuksessa, palveluskelpoisuusluokka A muutamalla huomautuksella. Tarkastuslappu jätetty aluetoimistoon pienen saatekirjeen kera, 10pvän kuluttua päättävät asiasta. Nyt sitten odotellaan PV:n mielipidettä. Fiilis on mahtava! :cool:

skärdis, Umkhonto, PJ85 ja 5 muuta jäsentä tykkää tästä.
  12. Burger

Burger Alokas

Tykkäykset:
    25
    Pisteet:
    0
    Sen verran päivitystä tosiaan että kävin aluetoimistossa tarkastuksessa ehkä kuukausi sitten ja kaikki meni hyvin. A-luokitus pysyi voimassa. Ainoa terveyshaitta on että mulla on likinäköä jotain -4 eli siis silmälasit on välttämättömät ja sen takia en kaikkiin tehtäviin kelpaa. Korkean iän ja elämäntilanteen (just sopiva välivaihe opinnoissa) vuoksi suositeltiin että aloittasin mahdollisimman pian ja halusin sitä itekin, niin määrättiin heinäkuussa Vekaranjärvelle, muualla ei ollut enää tilaa. Pieni huono puoli tässä on se että treenaan Helsingissä brasilialaista jujutsua ja mun valmentaja voisi kirjottaa suosituksen et pääsisin iltaisinkin joskus treeneihin mutta Vekaranjärveltä se ei onnistu pitkän välimatkan takia. Mutta loppujen lopuksi se on aika pikkujuttu ja kyllä siellä varmasti liikuntaa saa. (Positiivisella) jännityksellä odotellaan siis heinäkuuta.

shotgunblues, JR49, Stagideus ja 2 muuta jäsentä tykkää tästä.

Jaa tämä sivu