Maastopukua itselleni

Inttistoressa alkanut näköjään ennakkomyynti ja Res-liittoolaisille 10% rabatti

Lainaus Inttistorelta: "...mistään pilipalipuvusta ei todellakaan ole kyse. Puku on täysin sama kuin Puolustusvoimilla..."

;) Kun on lukenut mitä käyttäjät ovat puvusta sanoneet niin saa kyllä kuvan että oikea pilipalipuku se on koska on kompromissi loma- ja kenttäpuvusta.
Ehdottomasti ostaisin minä V-lekan version jos olisi ostoaikeissa, mitä nyt en ole. Ainakaan univormua en osta mutta luultavasti kyllä M05-kuviollisen tarpin kun se tulee myyntiin.
 
Tulisipa jo kunnon maastopuku mikä on mietitty kunnolla ja se on tehty metsään.
Siitä olisin valmis maksamaan.
 
Veikkaan, että varsinaiset aktiivireserviläiset ostavat pukunsa v-lekasta ja "aktiivi"reserviläiset inttistoresta. Kuten @Herman30 totesikin.
Kursseilla ja harjoituksissa isänmaata syleillessä kehittyneempi versio on tarpeen, edustuskekkereissä kelpaa lomapukukin.

Itseäni kiinnostaisi kyllä toinen puku. Jakokamppeella voisi käydä kissanristiäiset ja omalla ryynätä. Varusvaihtoa on niin harvoin tarjolla, ei tarvitsisi aina varoa likaantumista.
 
Mutta V-lekan versiohan on hiukan paranneltu alkuperäisestä. Ja jos saa univormun (takki, housut, lakki) alle kolmensadan euron niin ei se ole paha hinta. Itse olen parhaimillaan maksanut yhdestä takista saman verran ellei enemmänkin.
 
Mutta V-lekan versiohan on hiukan paranneltu alkuperäisestä. Ja jos saa univormun (takki, housut, lakki) alle kolmensadan euron niin ei se ole paha hinta. Itse olen parhaimillaan maksanut yhdestä takista saman verran ellei enemmänkin.
Samaa mieltä. Jos ruvetaan vertaamaan hintoja ulkomaan elävien Official Seal yms vaatteisiin, niin nämähän on halpoja.
 
Jos ruvetaan vertaamaan hintoja ulkomaan elävien Official Seal yms vaatteisiin, niin nämähän on halpoja.

Eikös Crye mainosta itseään mm. noilla Seal- jutuilla? On niissä hinnat ihan kohdallaan, omakustanteisena en kyllä raaskisi tuon hintaisilla housuilla enää ryynätä. Hienoja vaatteita, mitä olen noita livenä nähnyt, mutta onko ne sitten niin paljon parempia että hinta on oikeutettu? Tietysti jos valtio maksaa niin ei siinä sitten mitään...
https://viranomainen.fi/Crye+Precision+G3+Combat+Pant?_tu=57719

Taistelupaitakin ihan hinnoissaan:
https://viranomainen.fi/Crye+Precision+G3+Combat+Shirt?_tu=57720
 
Eikös Crye mainosta itseään mm. noilla Seal- jutuilla? On niissä hinnat ihan kohdallaan, omakustanteisena en kyllä raaskisi tuon hintaisilla housuilla enää ryynätä. Hienoja vaatteita, mitä olen noita livenä nähnyt, mutta onko ne sitten niin paljon parempia että hinta on oikeutettu? Tietysti jos valtio maksaa niin ei siinä sitten mitään...
https://viranomainen.fi/Crye+Precision+G3+Combat+Pant?_tu=57719

Taistelupaitakin ihan hinnoissaan:
https://viranomainen.fi/Crye+Precision+G3+Combat+Shirt?_tu=57720
Pitää huomioida EUn raivotullit jenkkivaatteille, tuossakin luultavasti n. 50€ Ja jollain kauppiaankin on elettävä ja taas verot maksaa. N. 200n housut "oikeasti" ja kyllä sen arvoiset on IMHO. Toivottavasti tämä Lekan versio aiheesta onnistuu ja hinta pysyisi jossain ~250€.
 
Tämmöisen sivilistisen ei-reservistinkin himo herää; olisipa hienoa omistaa 05-kuviollisen tunturiviitan ja vaikkapa laavukangas tai naamioverkon (jos on kevytverkko) jolla saisi teltan kivasti piiloon.
Vaikkei ole tarvetta piiloutua keneltäkään niin mielelläni olen mahdollisimman näkymätön kun metsässä liikun, en tykkää kirkkaista väreistä muutenkaan.

Tuo on viisasta. Ihan kaiken varalta.


:D
 
Kävin tänään Löytö-tavaratalossa. Huomasin samalla, että siellä oli UUSIA Svedujen maastopukuja. Hinta oli housut 9,50 eur ja takki 9,50 eur. Kyl ei Ruattilaisillakaan hyvin mee jos uutta materiaalia tuolla hinnalla on myynnissä täälläpäin!
 
Kävin tänään Löytö-tavaratalossa. Huomasin samalla, että siellä oli UUSIA Svedujen maastopukuja. Hinta oli housut 9,50 eur ja takki 9,50 eur. Kyl ei Ruattilaisillakaan hyvin mee jos uutta materiaalia tuolla hinnalla on myynnissä täälläpäin!
Tekevät saman kuin tykistönsä kanssa. Uutta on tulossa jo muutaman vuoden päästä, joten nyt voi alkaa tekemään tilaa jo varastoihin... (facepalm)
 
Aika tseksikkään näköinen, V-lekan verikauha M05-kuviolla.

https://www.varusteleka.fi/fi/product/sarma-tst-m05-verikauha-kenttalakki/51288

33599577b80ab539ae.jpg
 
33599577d1163cd456.jpg


Tuohon kun vielä vetää pään yli jonkunlaisen naamioverkon niin ettei naama loista niin sopiva päähine silloin kun ei kypärää tarvitse. .
 
Hei, kyllähän sitä hintaa saa tiputettua 1/tiputtamalla laatua 2/tekemällä vinkuintiassa ja 3/käyttämällä jotain paskakangasta (väriaineet, kangasmatsku yms.) alkuperäisten PV:n speksien mukaan tehdyn sijaan. Jos hinnan tahtoo oikein alas, niin tuotantoerät pitää sitten olla jotain tuhansia-kymmeniä tuhansia. Vaihtoehtosesti voi myös ihan ite ruveta puuhastelemaan! Varusteleka kun näköjään on tekemässä ihan järjettömän kovan tempun ja ottamassa myyntiin eri kankaita metritavarana myös.
 
Tippuuko hinta hypetyksen myötä, tuleeko koska oikeata kilpailua myyntiin?
Se on kuten @Stagideus tuossa sanoi. Jos homma halutaan pitää kannattavana, niin juuri näin intin speksien mukaan "lähituotettujen" pukujen hinta ei tule laskemaan varmaan kellään tarjoajalla.
Ihan yhtä paljon, ellei jopa enemmän, ne iänikuiset M91 puvut maksoivat vielä joitain vuosia sitten. Tuo nyt vain on ihan normaali hintataso Euroopassa tuotetulle sotavarustetason maastopuvulle eikä se siitä mihinkään muutu.

Eri juttu sitten jos kaikki laatuvaatimukset yms. vedettäisiin vessasta alas, mutta silloinhan onkin kyse jo ihan eri tavarasta. Eiköhän semmosiakin ala pikkuhiljaa markkinoilla näkymään, mutta ei sellaiset niinkään kilpaile "oikeiden" maastopukujen kanssa.
 
Back
Top