Media: Venäjä värvää Baltian koululaisia sotilasleirille

Mitähän Suomen puolustuksen resursseista voisi vielä vähentää??

Kaikkihan sieltä voidaan vähentää. Eihän se järkevää ole - eikä varsinkaan jos halutaan että on tiettyä suorituskykyä. Mutta tämän maan kaikkiin päättäjiin älä luota, Suomen mies! Sieltä löytyy dorkia, jotka NATO-argumentilla ovat innolla vetämässä Suomen oman kapasiteetin alas!

Vasta 0 euron puolustusbudjetissa tulee raja vastaan. Sen alle ei voi enää mennä eli leikata puolustusbudjettia. Kukkahattutädit keksivät kyllä näppärästi rauhanomaisempia käyttökohteita puolustusmäärärahoillesi. Se on varma asia. Eräs niistä on varmaan mokujen tuonnin lisääminen. Pitäähän jokaisella astrid-tädillä olla oma musta miespalvelija, jolla on 20+ sentin "työkalu".... se katos rikastuttaa. Ainakin joidenkin elämää :)

PS. Copter-Gustu tuntee varmaan noita astrid-tätejä. Ilmankos hän on huolissaan NATO-jäsenyydestä ja ihan samoilla perusteilla kuin minä. Gustulla on varmaan hieman tuntumaa puolustusmäärärahoista päättävien dorkien toimintatapoihin. Onhan hän seurannut niitä varsin läheltä vuosikymmenet Puolustushallinnossa toimiessaan.
 
Onkohan tässä nyt tehty kärpäsestä härkänen jos 3 teiniä on Latviasta mennyt venäläisen taustansa takia kesäleirille jossa on puukko ja ase mukana koulutuksessa ?

Ainut vaan kun Suomessa ei saa edes aikuiset tehä keskenään mitään tollasta.
 
Verratuna Venäjään,



Mitähän Suomen puolustuksen resursseista voisi vielä vähentää??

NATO:n jäsenyys toisi Suomelle mahdollisuuden saada käyttöönsä sellaisia tiedustelu ja puolustusjärjestelmiä joita meillä ei ole mahdollisuutta itse hankkia eikä ylläpitää. Tärkeimpänä olisi kuitenkin NATO-jäsenyyden antama turva sellaisia vihollisen asejärjestelmiä vastaan joihin meillä ei muuten ole torjuntakeinoja/-kykyä. Vielä näitäkin tärkempää Suomen kannalta olisi päästä mukaan, osallistumaan suunnitteluun ja päätöksentekoon esimerkiksi Pohjois-Euroopan sekä Itämeren, Baltian/Skandinavian alueen sotilaallisista puolustusstrategioista jne.

Lisäksi NATO:n jäsenmaat saavat hankittua monenlaisia asejärjestelmiä edullisempaa hintaan kuin ulkopuoliset maat. Meidän kun on joka tapauksessa ylläpidettävä omaa uskottavaa puolustuskykyä ihan omatoimisesti. Tämä johtuu yksinkertaisesti Suomen geopoliittisesta sijainnista. Meillä on yhteistä rajaa ainoan mahdollisen vihollisen kanssa toistatuhatta kilometriä. Toisin kuin esim. Belgia, Hollanti. Espanja, Portugali jne. Ehkä näillä mailla saattaisi ollakin mahdollisuutta hieman "piiloutua" muiden taakse. Me tulemme aina olemaan eturintamaan jos Euroopassa ajaudutaan sotaan.

Ilman liittoutumista saatamme jopa joutua yksin vastaamaan Venäjän hyökkäykseen. Se että politiikassamme teeskentelisimme olevamme "kavereita" Venäjän kanssa ei meidän asemaamme helpota. Vasta sen jälkeen kun olemme liittyneet NATO:n puolustusliittoon voimme ihan oikeasti rakentaa ystävyyttä ja yhteistyötä Venäjän kanssa.

Kuten jo sanoin. Sanoin ääneen sen mitä moni ajattelee. Että sanon sen ääneen ei tee minusta tyhmää, eikä sanomani toisten mielipiteet muutu minun mielipiteikseni.
 
Kuten jo sanoin. Sanoin ääneen sen mitä moni ajattelee. Että sanon sen ääneen ei tee minusta tyhmää, eikä sanomani toisten mielipiteet muutu minun mielipiteikseni.

Toivottavasti en ole antanut aihetta tuollaisiin ajatuksiin.. koitan aktiivisesti olla puuttumatta kehenkään tai mihinkään henkilökohtaisesti. Ikävä kyllä aina siinä onnistumatta. Asioista ja mielipiteistä täällä pääasiassa keskustellaan. Mielestäni saitilla ei ole esiintynyt tyhmiä keskustelijoita, eikä sellaisia oikeastaan olekaan. Ehkä kysymys on eräissä tapauksissa ollut ihan jostain muusta kuin tyhmyydestä.

Hyvin monessa asiassa olen löytänyt viesteistä omaani parempaa tietoa..erilaisia mielipiteitä toki on ja niin kuuluu ollakin. Jatketaan samaan malliin...
 
Back
Top