Trollitoiminta jatkuu Iltalehdessä edelleen ja yltyy. Mielenkiintoinen on tuo "moderointisofta" joka hyvin usein on lähinnä kommentoinnin estämiseen tarkoitettu - varsinkin jos vastauksen kohteena on venäjämielinen, Ukrainaa ja sen puolustustaistelua vähättelevä tai natovastainen kommentti. Vargholm jatkaa tunnetulla tuplatyylillään. On vaikea välttyä ajatukselta onko ko. nimimerkki jopa lehden palveluksessa, spämmäystä copypastetekniikalla löytyy ja paljon.
Lehti tarjoaa "palautelomaketta" johon saa liittää liitteitä - montakin kuvakaappausta olen sitä kautta lähettänyt missä näkyy tuo "Kommenttisi sisältää todennäköisesti sääntöjen vastaista materiaalia joten sitä ei tulla julkaisemaan"- herja. Esimerkiksi kommenttini "NATOn jäsenenä Ukraina ei olisi nyt sodassa" lehden tekoäly katsoi "sääntöjen vastaiseksi". Lehti ei kommentoi toimintaansa millään tavalla ja sama meno vain jatkuu. Luulisi että Alma-Median mainekin jo kärsii.
Täällä 100 %sesti samat havainnot. Se, meneekö Suomi- tai NATO-myönteinen kommentti läpi riippuu siitä, kuka moderaattoreista sattuu olemaan työvuorossa. Ja kun useat lehtitalot ovat ulkoistaneet lukijakommenttien moderoinnin STT:lle, sylttytehdaskin on tiedossa.
YLE-uutisten aikaisempana tuottajana STT on luotettavan toimijan kirjoissa (ref myös äskeinen gallup), ja kun STT tiettävästi moderoi (suurlevikkisten lisäksi) myös useita paikallislehtiä, venäjämielisestä disinformaatiosta saatta koitua kansalliselle turvallisuudelle mittava vahinko.
Itse (yksityishenkilönä) en tiedä, miten korjata tilanne. Jospa joku osaava...
 
Mitä olen katsellut niin twitterissä lähes kaikki rokotekriittiset ovat alkaneet suoltamaan Putinia myötäilevää propagandaa.

Johtunee tästä.
 
Nyt "Nato-option" lunastamisen kynnyksellä Bäckman on ainakin lyönyt vaihteen kakkoselle ja päivittelee asiaa twitterissä useampaan kertaan tunnissa. Janus Putkonen sen sijaan ollut hiljempaa, onkohan pelästynyt etsintäkuulutuksia ja Anonymousia?
 
Mitä olen katsellut niin twitterissä lähes kaikki rokotekriittiset ovat alkaneet suoltamaan Putinia myötäilevää propagandaa.

Johtunee tästä.
Epäilemättä. Ne ovat nähtävästi niitä oikeita rokotekriittisiä joiden tunnistamisessa osalla turpoista oli ilmiselviä vaikeuksia kun sekoitettiin muuhun väestöön. Eivät niitä tavan kansalaisia jotka kyselivät 3kk sitten mikä järki on rokottaa viisvuotiaita ja tilata koululaisille testejä joilla ei sittenkään tehtykään yhtikäs mitään. Nyt ei edes testata kuin hoitohenkilöstöä? Olisitteko uskoneet että tulee noin suuri muutos ja vain muutamassa kuukaudessa.

Suurella mielenkiinnolla seuraan miten Macronille käy Ranskassa. Veikkasin joskus että Trump häviää vaalit. Veikkaan nyt että Macron voittaa. Mutta jos häviää niin tuliko virhe kun lähti rokoteöyhöttämään? Helposti niillä menetti prosenttiyksikön verran ääniä. Voittiko tilalle jostain, enpä usko. Ruokki vaan lisää vastaöyhötystä.

Onneksi pääsimme Halosesta ja tilalla on presidentti joka on ehkä yksi maltillisimmista eurooppalaisista valtionpäämiehistä.
 
Viimeksi muokattu:
FB:ssä lehtien ja muiden uutiskanavien juttuja ja erityisesti niiden kommenttiosioita lukiessa minua on alkanut ihmetyttää kaikenmaailman nettittollien suuri määrä. Ilmeisesti sananvapauden nimissä siellä saa sitten kirjoitella millaista asiaa tahansa kenenkään estämättä?
 
FB:ssä lehtien ja muiden uutiskanavien juttuja ja erityisesti niiden kommenttiosioita lukiessa minua on alkanut ihmetyttää kaikenmaailman nettittollien suuri määrä. Ilmeisesti sananvapauden nimissä siellä saa sitten kirjoitella millaista asiaa tahansa kenenkään estämättä?
Niin no, sananvapaus joko on tai ei ole.
 
Päivitystä aiheeseen. Ainakin Iltalehti näyttää saaneen ryhtiä, toki samoja jankuttajia riittää edelleen mutta pahimmasta päästä olevat tiltut ja trollit ovat alkaneet loistaa poissaolollaan. Joku on jopa saattanut vaihtaa sävyä toisenlaiseksi. Nyt julkaistun virallisen NATO-kannan kohdalla lienee käynyt niin että on ollut pakko ottaa tiukempi linja idän vaikuttajia kohtaan.
Hyvä niin.
 
Back
Top