Mitenkä veikkaatte, että Kekkonen olisi reagoinut Neuvostoliiton kaatumiseen?

Protheon_93

Respected Leader
BAN
Kekkosen huonon terveydentilan tuleminen jo liian ilmiselväksi ja sen vaikutukset hänen toimintakykyynsä pistivät hänen presidenttiytensä päätökseen. Mikäli Kekkonen olisi pysynyt hyvässä ruumiin ja sielun voimissa, olisi ollut todennäköistä, että hän olisi päässyt jatkamaan presidenttinä jopa Neuvostoliiton kaatumiseen saakka.

Mitenkä veikkaatte, että Presidenttinä UKK olisi reagoinut Neuvostoliiton kaatumiseen?
 
Vaikka UKK mahtava mies olikin, ei hänellä siihen enempää olisi ollut osaa eikä arpaa kuin Koivistollakaan. Olisi todennut tosiasiat ja palauttanut diplomaattisuhteet Viroon.
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Vaikka UKK mahtava mies olikin, ei hänellä siihen enempää olisi ollut osaa eikä arpaa kuin Koivistollakaan. Olisi todennut tosiasiat ja palauttanut diplomaattisuhteet Viroon.
Olisiko hänkin todennäköisesti seuraavaksi suunnannut Suomea EU-jäsenyyttä päin? Ja aloittanut syventyvän länsi-integroitumisen?
 
Urkki oli nuoruudessaan kova kommunismin vastustaja ja AKS:n kovaa ydintä, tappion häämöttäessä takki kääntyi ja pressa-aikana vaalittiin läheisiä luottamuksellisia jam ystävällisiä siteitä. Kekkonen oli Bismarckilainen realisti joka olisi ollut eurooppalaisempi kuin eurooppalaiset itse ja EU jäsenyyden takuumiehenä olisi voinut toimia luonnollisesti vain ukko itse.
 
Erittäin hyvä kysymys. Mikäli Kekkonen olisi elänyt pidempään, niin en silti usko, että olisi ollut presidenttinä kaatumisen aikaan. Olisi varmaan jättänyt tehtävän 1984 tai viimeistään 1990. Luulen, että olisi harmitellut.
 
Todennut tosiasiat ja olisi jatkettu hyvin samankaltaista kehitystä kuin on toteutunut. Kekkosen aikaan mentiin länteen monessa asiassa vaivihkaa. 😁
 
UKK olisi ollut vielä Koivistoakin pontevampi yrityksissä pitää neukkula pystyssä. Oman valtansa takia olisi torpannut EU-jäsenyyden. UKK pitkä presidentiys perustui Kremlin tahtoon ja EU olisi nakertanut lisää perustuksia pois vallanhimoisen despootin valtaistuimen alta.
 
  • Tykkää
Reactions: jak
No näin asiantuntijana olen sitä mieltä että olisi suunnittelut Lappiin kohdistunutta hiihtoreissua jonne olisi kutsuttu Naapurin Kalle sekä Saksasta Merkeli nuorena tyttelinä sekä Turkista joku hottentotti maistelemaan poronkäristystä kaukaa viisaana miehenä.
 
Olisi haistellut tuulia ja kääntänyt takkiaan sopivaan asentoon. Kuten aiemminkin.
 
Back
Top