MV-lehden päätoimittaja kerännyt jättimäisen nimirekisterin suomalaisista venäläisien kanssa.

Minusta on tietyssä mielessä vapauttavaa kirjoitella esim. täällä nimimerkkien takana, vaikka en toisaalta sinänsä pidä hirveän pelottavana että mielipiteeni täällä yhdistettäisiin henkilöllisyyteeni. Se on äärimmäisen helppoa kun olen hieman tahallani laittanut täällä näkyville eräitä melko rajaavia tietoja itsestäni ja eräissä some-ryhmissä on jotakuinkin sama info nähtävissä. Jos elämä menee kuten toivoisi niin on aivan mahdollista että täältä tulee tavattua jokusia henkilöitä livenä vaikkapa MAAKK-touhuissa.

Nimimerkit kuitenkin mahdollistavat mielestäni muille sen, että minun juttujani voi kritisoida vapaammin sen tuntumatta henkilökohtaiselta. Samoin tunnen että voin itse olla kärkevämpi ilman että käyn suoraan henkilöön. Suuren some-sivuston (suuriin) maanpuolustusryhmiin verrattuna täällä on paitsi aiheesta ymmärtävämpää, mutta myös samalla kärkevämpää keskustelua ilman että se menee rumaksi. Oma kokemukseni omalla nimellä käytävään keskusteluun on että siellä helposti joko "pelätään" ottaa kunnolla kantaa ja sitten kun otetaan niin se menee todella helposti todella rumaksi ja inhottavaksi se keskustelu. Nimenomaan "isoissa" ryhmissä jonne mahtuu ääriainesta sekä Bäckmanilaisiakin ja ihan tavallista väkeäkin (osa ehkä vähän liian "elämänkoululaisia") jolla tietynlainen nettikeskustelun etiketti on kateissa.

Toisaalta täällä nimimerkit mahdollistaa myös niiden läsnäolon joilla on minuun verrattuna oikeaa merkitystä maanpuolustukselle, jolloin tietoturva-asia on ihan toisella tapaa relevantti. Jonkun täydennysmiehen näkemykset nyt ei niin paljoa konfliktissa paina, että minkään tahon kannattaisi siihen paljoa resursseja puskea.

Siinä vaiheessa kun etsitään jonkun Bäckmanin tai Janitskinin tietojen perusteella Venäjän miehitystä vastustavia henkilöitä niin joka tapauksessa olen todennäköisesti jo vainaja, samoin kuin mahdolliset varusmiespalveluksensa suorittaneet pojatkin. Venäjällä on siinä mielessä nyt Neuvostoliittoon parempi linja että tappavat suoraan ilman mitään GULAG-paskaa, ainakin tällaiset alhaisen näkyvyyden banaalit vastustajat.
 
Nyt kyllä MV trollas "suvakkeja ja valtamediaa" ihan 100-0. Salainen lista... loool, joka onkin elektroninen puhelinluottelo jonka kuka tahansa voi hankkia ja ostaa....
 
Tässä lisää suvakkien trollaamista, loool. Aikuiset, oikeustoimikelpoiset miehet tylyttävät pikkutyttöä:
o3k5vwL.jpg
 
Janitskikista on ihan turha yrittää maalailla mitään viatonta kaveria joka on "vain bisnesmies". Se on pelkkä kulissi hänen puuhilleen.
 
Janitskin on epäilyttävä ja mulkku, ei siitä oikein pääse yli eikä ympäri. Ainoa asia miksi tuollainen julkaisu saa tilaa, on valtamedian löysyys mikä nyt on hetkellisesti ja osittain korjaantunut. Syyttävä sormi osoittaa etupäässä valtamediaa koska sen pitäisi olla vastuullinen toimija, toisin kuin Janitskin joka on juuri sitä mitä on vaikka häntä kuinka paljon tahansa kritisoisi. Niin kauan kuin MV:lle tarjotaan "herkullisia" juttuja, kerää se klikkauksia. Ja keksii siinä ohessa kaikenlaista juutalaisvastaista, Venäjä-mielistä sekä puhtaasti ajojahtimaista juttua milloin mitäkin tahoa kohden.

Valtamedian on lopetettava miettimästä sitä kautta, että miten me voidaan tämä ja tämä asia kertoa, ettei aiheuta sitä sun tätä. Faktat pitää kertoa heti ja suoraan ja luotettava ihmisiin oman mielipiteen muodostamisessa. Jos asiat pureskellaan valmiiksi toimittajan halun mukaan niin Janitskin ehtii ensin, eikä edes välitä jos hutikuteja tulee reilustikin väliin.
 
Nimimerkit kuitenkin mahdollistavat mielestäni muille sen, että minun juttujani voi kritisoida vapaammin sen tuntumatta henkilökohtaiselta. Samoin tunnen että voin itse olla kärkevämpi ilman että käyn suoraan henkilöön. Suuren some-sivuston (suuriin) maanpuolustusryhmiin verrattuna täällä on paitsi aiheesta ymmärtävämpää, mutta myös samalla kärkevämpää keskustelua ilman että se menee rumaksi. Oma kokemukseni omalla nimellä käytävään keskusteluun on että siellä helposti joko "pelätään" ottaa kunnolla kantaa ja sitten kun otetaan niin se menee todella helposti todella rumaksi ja inhottavaksi se keskustelu. Nimenomaan "isoissa" ryhmissä jonne mahtuu ääriainesta sekä Bäckmanilaisiakin ja ihan tavallista väkeäkin (osa ehkä vähän liian "elämänkoululaisia") jolla tietynlainen nettikeskustelun etiketti on kateissa.

Avainsana kaikessa: moderointi :cool:

Se on totta, että esim. facebookissa olen ollut täysin hiljaa tämän foorumin tyyppisistä sisällöistä. Mitä joskus jotain "järkevää" yrittänyt kirjoitella vaikka talousaiheista, niin sukulaistädit tulevat niitäkin ihmettelemään.
 
Avainsana kaikessa: moderointi :cool:

Se on totta, että esim. facebookissa olen ollut täysin hiljaa tämän foorumin tyyppisistä sisällöistä. Mitä joskus jotain "järkevää" yrittänyt kirjoitella vaikka talousaiheista, niin sukulaistädit tulevat niitäkin ihmettelemään.

Vähän sama. Facebook on minulle enemmän sellainen hyvänpäivän-sivusto jolla vaihdetaan hauskat lapsikuvat (Onpas me teidänkin Jyri-Setteri jo iiiiiso poika) ja toivotetaan sukulaisille hyvää synttäriä. Lisäksi siellä on hyviä huumoriryhmiä...parhaat salaisia :D

Täällä sitten tulee suodattamattomammin oma mielipide, kuten mielestäni pitääkin, kun oletusarvoisesti täällä halutaan käydä debattia ja keskustella maanpuolustusasioista (ja vähän muistakin, mp-painotuksella)
 
Eikä varmastikkaan monelle ole niinkään suuri merkitys että tunnistavatko foorumilaiset vai ei, mutta sitten kun foorumilla käy muitakin ns tuntemattomia lukioita ja iltapäivälehtiinkin kun ollaan päädytty niin parempi näin
 
MV-lehti pohjimmiltaan välittää viestiä, jossa maailmassa on meneillään sionistien, Naton ja Yhdysvaltain salaliitto. Yksi suuri roisto on tietysti EU. Venäjää se ei kritikoi.

Tämä. Ketkä siellä sivuilla käytte, niin voisitte yrittää poimia ohjelmallisesti Venäjää kritisoivat uutiset esiin. Minä koettelin tuossa syksyllä kolata läpi tuon tarjonnan ja yhtään en löytänyt. Siinäpä kriittinen media.
 
Tämä. Ketkä siellä sivuilla käytte, niin voisitte yrittää poimia ohjelmallisesti Venäjää kritisoivat uutiset esiin. Minä koettelin tuossa syksyllä kolata läpi tuon tarjonnan ja yhtään en löytänyt. Siinäpä kriittinen media.

Eikä takuulla olisi suuren työn takana, saada negatiivista esille. Tuo on kyllä hyvä esille otettu asia.
Vaikka toisaalta,MV onkin osannut hyödyntää Suomen Ylen typerää paskanjauhantaa ja iskenyt siihen.
 
MV-lehti pohjimmiltaan välittää viestiä, jossa maailmassa on meneillään sionistien, Naton ja Yhdysvaltain salaliitto. Yksi suuri roisto on tietysti EU. Venäjää se ei kritikoi.

Mietityttää, että missä vaiheessa Janitskin ja MV on siirtynyt venäläismedioiden kelkkaan. Onko tällainen kytkös ollut taustalla jo alunalkaen mutta MV:n "uutisointi" keskittyi hyvin pitkään maahanmuutto ja pakolaisasioihin, ja vasta tämän vuoden puolella (kesästä lähtien?) mukaan on tullut entistä enemmän RT-uutisointia kun pakolaiskriisin myötä tilannetta voitiin hyödyntää entistä paremmin ja sittemmin syksyn koitettua ja Venäjän laajamittaisen pommituskampanjan alettua Syyriassa on ollut mahdollista lisätä RT:n osuutta luontevasti. Kun en itse seuraa käytännössä lainkaan MV:tä niin en oikein tiedä missä vaiheessa RT:n osuus alkoi kasvaa merkittävässä määrin.

vlad
 
Luultavasti siinä kohtaa RT-uutisointi on lisääntynyt, kun sivustolle on saatu huokuteltua tarpeeksi "vakiseuraajia". Ensin suolletaan tuutin täydeltä populistista skeidaa, jonka tietty porukka nielee pureksimatta ja sen jälkeen uskookin lähes kaiken mitä kyseinen julkaisu julistaa.
Tämä tosin ihan mututuntumaa, en kyseiseen aviisiin ole tutustunut sen enempää. Kerran taisin klikata jotain uutista ja avautuvan sivun muotokieli riitti jo siihen, etten toista kertaa ole sivustolla käynyt. FB-kaveripiiristä löytyy pari innokasta MV-intoilijaa, jotka postaa tätä roskaa eetterissä eteenpäin, niin otsikkotasolla tulee seurailtua ja päätä pyöriteltyä. :facepalm:
 
Lainaanpa tässä hiukan Saara Jantusta, hän ottaa mielestäni varsin hyvin kantaa vaihtoehtomedioihin kirjassaan Infosota:

"Enää tieto maailman tapahtumista ei riitää. Sen lisäksi halutaan tirkistellä, järkyttyä, suuttua ja riemastua."

"Moni toimitus pyrkii silti pitämään kiinni journalistisista periaatteistaan, mikä tarkoittaa, etteivät ne voi aina tarjota lukijoilleen juuri sitä, mitä nämä haluavat. Varmistamattomat tiedot tai yksityiselämää loukkaavan tiedon levittäminen ei tule kysymykseen, vaikka yleisö olisi kuinka tirkistelynhaluinen. Näitä periaatteta on kuitenkin väitetty syyllisiksi siihen, että erilaisten roska- ja vihasivustojen suosio on räjähtänyt. Ja osa tällaisista sivustoista toimii informaatiosodankäynnin kanavina. Niillä ei ole portinvartijoita."

"Median toimintapeeriaatteet ovat yleisöltä täysin hukassa. Ihmisillä on se harhakuva, että ollakseen puolueeton, median täytyy edustaa ideologisia äärilaitoja"

"Mediaa pitää kritisoida, sillä kritiikki ja palaute tekevät journalismista parempaa, mutta medialta ei voi kiristää poliittista kannanottoa, sillä se vaarantaa journalismin perusperiaatteen - toimittajien riippumattomuuden. Ja tähän väliin iskevät roskasivustot, jotka tyypillisesti tituleeraavat itseään poliittiseksi vaihtoehtomediaksi."
 
"Median toimintapeeriaatteet ovat yleisöltä täysin hukassa. Ihmisillä on se harhakuva, että ollakseen puolueeton, median täytyy edustaa ideologisia äärilaitoja"
Tässä Jantunen osuu kyllä naulan kantaan.
Tälläkin palstalla on moneen kertaan tullut esille, kuinka ihmisten medianlukutaito on aika heikolla pohjalla. Onhan se nyt oltava totta kun joku kerrankin puhuu asioista suoraan.. Ja asiat ymmärretään vain itselleen sopivasta suunnasta.
 
Samaa mieltä. Jotkut esim. luulevat että Yle on puolueeton, koska se edustaa punavihreää multikulti äärilaitaa.
 
Mutta täytyy todeta että MV on ihan hauska lisä suomalaiseen mediakenttään, vaikka tuubaa julkaiseekin. Mutta niinhän sitä ns. valtamediatkin julkaisee roskaa myös.
 
En varmastikkaan ole oikea ihminen arvostelemaan kun MV lehteä kun sivuilla käyntikerrat on laskettivassa 2 käden sormilla mutta ei siellä kyllä koskaan ole näkynyt venäjä kriittisiä uutisia.
Olen pitänyt koko lehteä janus putkos tasolla eli roska luokassa. Pelkkä lehden tausta on jo sitä tasoa että epäilyt nousevat
 
Back
Top