Pakolaisuus

Minusta tämä valitusoikeus turvapaikkaoikeudesta on täysin turhaa ylempien oikeus-tahojen kuormittamista. Siinähän kyseenalaistetaan päätösten tekijöijöiden ammattitaito.
Päätös ja muolimalle ois paljon parempi kaikinpuolin.
Juohtuipa vaan mieleen...
Suis
Ja nämä tarpeettomat valitukset kuluttavat satojen miljoonien eurojen verotulot. Eihän muslimi itse euroakaan maksa.
 
Ai pirskatti, olet naisihminen. Hommaa ihmeessä pippurisuihke puteli taskuun! Minä ole hommannut kaikille meidän perheen jäsenille pippurit, sellaiset, jotka värjää tummanpunaiseksi myös kohteen. Opettele käyttämään myös sitä suihketta! Yksi pullo harjoituksiin, toinen käsilaukkuun!
Pidän kotona säännöllisesti itsepuolustuskoulutusta vaimolle ja lapsille ja sitten vielä kamppailulajeja, nyrkkeilyä ja painia muksuille sekä heidän ystävilleen... emäntäni on tosin judoa harrastanut kisatasolla ja joskus tuntuu, että mun 140 kg massani on aika kevyttä hänen kourissa... :)
Parasiiteilla eli loisilla on kyllä yleensä vähintään 25 cm pitkä veitsi mukana, joten turvatonta on edelleen. Iltakävelyt Suomessa on iäksi kävelty.
 
Iltakävelyt Suomessa on iäksi kävelty.
Ei todellakaan ole, Helsingissä kenties mutta Suomessa monta paikkaa missä ulkomaalaisista mitään ongelmaa, niitä ei edes ole olemassa monessa paikassa. Täällä Haminassa en pelkää kävellä keskelllä yötä missään enkä Keski-Pohjanmaalla kotikaupungissakaan.
Helsinki Suomen pohjalla joten kaikki paska valuu sinne. :D
 
Teini-ikäiset pojat pelasivat puistossa jalkapalloa, kun paikalle tuli miehiä suurilla maastoautoilla. Pojat näkivät, kuinka autoista raahattiin ulos joko raa'asti pahoinpideltyjä tai tapettuja ihmisiä. Pojat eivät nähneet, olivatko henkilöt kuolleita vai tajuttomia.

Pojat juoksivat karkuun, neljä maastoautomiehistä lähti perään, ja he seurasivat poikia kotiin asti. Kotiovella poikien isä kysyi miehiltä, mistä on kyse. Vastaus oli uhkailua.

- Jos kerrotte tästä, niin kuolette. Jos ette lähde täältä, niin kuolette koko perhe, eivät vain pojat, perheen isä Josias kertaa, mitä miehet sanoivat.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201703232200089915_uu.shtml

Hänellä itsellään, pojalla, vaimolla ja pojan vaimolla on työpaikat Suomessa. Hallinto-oikeuden kielteisen päätöksen jälkeen työnteko ei enää ole kuitenkaan ollut mahdollista.

- Meillä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin palata (Meksikoon) odottamaan työlupia, Josias sanoo.

Perhe on hakenut IOM:ltä (Kansainvälinen siirtolaisjärjestö) avustusta vapaaehtoista paluuta varten. Päätöstä ei vielä ole tullut.

Työperusteisten oleskelulupien hakemukset ovat parhaillaan Maahanmuuttoviraston käsittelyssä, mutta käsittelyaika on kuukausia. Työnantajat Suomessa ovat luvanneet ottaa heidät takaisin töihin.

- Käsittämätöntä, ettemme voi odotellessa tehdä töitä, vaan valtio mieluummin antaa sosiaaliapua, Josias ihmettelee.

- Haluamme vain elää turvassa ja tehdä töitä.

Perheelle ei myönnetty valituslupaa Korkeimpaan hallinto-oikeuteen, joten valitustiet on käytetty loppuun.
 
Viimeksi muokattu:
Avain on turvapaikkapolitiikka, josta pääkirjoitustoimittaja vain unohti kirjoittaa...

Työllistäminen on avain

On kaikkien – ääripäidenkin – etu, että Suomi löytää keinot, joilla tänne jäävät kotoutetaan ja työllistetään mahdollisimman nopeasti.

Tuoreen selvityksen mukaan suomalaiset pelkäävät osallistua keskusteluihin, joissa pohditaan turvapaikanhakijoita ja Suomen turvapaikkapolitiikkaa (HS 22.3.). Vaasan yliopiston tekemässä, suomalaisten asenteita kartoittavassa tutkimuksessa suuri osa vastaajista kertoi, että tästä teemasta puhuttaessa tulee leimatuksi tai mielipiteiden ääripäiden musertamaksi.

Elävään elämään konkretisoituna tämä vastaa sitä, että Helsingin Rautatientorille kertyy turvapaikanhakijoiden puolustajia ja heidän vastustajiaan lähietäisyydelle toisistaan. Ihmisten valtaosaa asetelma ei suuresti liikuta, mutta he eivät uskalla kulkea torin poikki suorinta tietä kahden leirin välistä.

Jos turvapaikkapolitiikka ja kotouttaminen jotakin kaipaa, niin kiihkotonta ja realistista pohdintaa. Esimerkiksi talouden tarjoamaa. On selvää, että osa Suomeen tulleista jää tänne. Sopeutumisessa on ongelmia ja kuluja tulee. Sekin on selvää, että Suomen talous kasvaa, jos joko työvoimapanos tai tuottavuus kasvaa. Suomen työikäinen väestö kutistuu jo.

Tästä syntyy kiihkoton yhtälö kaikkien keskusteltavaksi. On kaikkien – ääripäidenkin – etu, että Suomi löytää keinot, joilla tänne jäävät kotoutetaan ja työllistetään mahdollisimman nopeasti.
http://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000005137596.html
 
Kivaltapa kuulostaa naisihmisen elo maamme ytimessä ja sivistyksen sekä kaiken älykkyyden keskittymässä...:facepalm:

Maalla olisi varmasti samanlaista menoa, koska kyllähän suomalaisetkin...
En tiedä ymmärsinko oikein tästä "kyllähän suomalaisetkin".
En muista yhtä härskiä, selvinpäin lähestyvä suomalaista kesken kirkasta päivä. Lähtökohtana ettei yksikään täysijärkinen mies tulee kysymään tuntemattomalta naiselta kadulla tosissaan: "haluatko munaa?" Eikä yksikään tervejärkinen nainen vastaa takaisin tosissaan: "no miksei lähetään vaan" tai "ei kiitos tänään ei tee mieli". Humalaisten sekoilut en laske tähän, se on oma juttu. Mutta tiedän että humalassa oleva nainen on vaarassa tulla raiskatuksi paljon todennäköisemmin kun selvin päin oleva.
Toisaalta olen tavannut ympäripäissä olevia suomalaisia jotka käyttäyttäneet minua kohtaan sivistyneensti ja herrasmiesmaisesti.

Enkä minä säihkähdäkään niinkään pienestä, jos joku kuvittelee. Jos näen itsensä paljastaja-runkkarin, en kilju, mutta en myöskään katso. Mutta kun lähestyjä/ahdistelija on selvinpäin, arabi tai somali, keskellä kirkasta päivä ehdottelemassa seksia, tunne oli jokin jolle en alkuun keksinyt sopiva ilmaisua. Mutta voin vakuutta että se kaukana sitä mitä kutsutaan hyväksi oloksi, se on inhon tunne. Eikä kansallisuudella todellakaan ole väliä.

Muistan tulleni kerran käpelöidyksi: yksi humalainen (ei pakolainen) vaan venäläinen, tartui kerran rintoihin, sanoi sille "uberi ruki", kun mies ei uskonut, vaan meinasi vielä kosketa takapuolta, löi sen kättä ja sanoin "tämä on seksualista ahdistelua". Mitä enemmään tämä tämä typerä mies jankutti jotain "mutta minä pidän sinusta", sitä enemmään tunsin suuttumusta. Onneksi lähellä olivat muut ihmiset. Pian iski inhon sekainen vihaa: "Millä oikeudella hän käpelöi minua. Kenelläkään ei ole oikeutta koskea minuun jos en anna lupaa siihen". Tiedääkseni seksuaalliselle ahdistelulle on olemassa myös lakipykälä? Vai onko? USA:ssa ainakin on.

Kun mainitut lähestyjät ovat somaleja ja heitä on kaksi tai kolme kuten kuvasin, ajatuksissa salaman nopeasti kävi myös että voin tulla ryöstetyksi "etsitkö seuraa" lähestymisen jälkeen.

Nyt kun viime aikana törmää vihamielisiin someleihin bussikuskeina ja vaikka missä, se stressa aivan liika. Jos joku somali kokee itseään oikeutetuksi "paimentaa" naisia, koska tuntee geenien kutsua niin minun genien kutsu on tehdä silloin hänestä pulverin, anteeksi ilmasua, olen vapaa ihminen - minua ei nöyrytetä takapajuisella kultturilla, oikeammin sanottuna kulturittomuudella. Menkööt takaisin savanneille ja eläkööt siellä banaanikuorien ja muun paskan keskellä ja paimentakoot toisia, aseilla, veitseilla ja ruoskalla uhitteleen niin paljon kun lystävät.

Tämä on väärä maa toteakseen kaiken tämän. Enkä ajo nöyrtyä, kuten en koe että tällä ole mitään tekemistä rasisminkaan kanssa. Minulle jo pitkään syntynyt sellainen vaikutelma että jos ei somaleille hymyile kun hangon keksi, mikä on mielestäni tukholman syndroomasta lähtöisin - liioiteltu ystävällisyys ja liioitettu yliymmärryksen näytteleminen, niin silloin somali kokee itsensä loukatuksi! Eli joko leikkin superystävällistä, tai saan kuulla "sinun päässä on vika" kunnialoukauksen. Kuunella nöyrästi ja hilja kun somali haukku julkisesti ja riehuu, mutta jos tunnet omanarvon tunnetta, ja sanot sille "Nyt lopetat!", niin olet rasisti-sika.
 
Viimeksi muokattu:
Mutta minulla on Itäkeskuksessa sokea veli ja vanha äitimuori. Toivottavasti meno pidettäisiin edes jotenkin aisoissa, jotta heilläkin käytännössä puolustuskyvyttöminä on kohtuulliset olot siellä. Aina sanotaan, että Suomessa on niin ja niin vähän maahanmuuttajia/somaleja/pakolaisia/tms, mutta kun Stubbeille ja muille on tärkeää että he saavat kaikki keskittyä samoihin paikkoihin, mikä johtaa pikku hiljaa ghettoutumiseen. He vain eivät yksinkertaisesti taida välittää mistään mitään, nämä Stubbit, Kataiset, Vartiaiset...mutta samoin myös vassarien ja vihreiden kultalusikka suussa syntyneet edustajat. Missähän Emma Kari asuu? Taitaa olla vilunki-kiinteistömies-isiltäkin tarvittaessa siinä määrin rahaa, että jokin Hgin keskustan arvoalue lienee kyseessä. Kaiken oikeudenmukaisuuden mukaan Karin pitäisi asua Itä-Helsingissä, mahdollisimman "moni"- eli monokulttuurisessa rapussa vähemmistönä.
Sama mieltä, subbit/kataiset ja karit Itikseen ja tuntekoot itseään "kun kotona", käykööt sotkuisissä arabikaupoissa ja varokoot somalien korkeankultturin edustajien maahan viskomia banaanikuoria. Jännitystä heille tuovat lomapkoita varastelevat "vierailevat" euroopalaisen romanimafian alimman kastin työntekijät.
Minäkään en tätä "maahanmuutajien vähäisyyttä" ymmärrä, kun välillä tuntuu että olen jo afrikassa tai jossain lähi-idässä. Mitä gettoutumiseen tulee, niin minusta tuntuu että se on alkanut ja menossa hyvä vauhtia.
Minulle tuli vasta tänä vuonna totaalisen kyllästymisen tunne: ei tee mieli enää lajitella roskia, viskan nyt kaikki samaan kassiin, en tee enää mitään remonttisuunnitelmia kämpääni, ei mitään.. Huoman eläväni itsekin kuin viimeistä päivä, ajattelen hankkia uusi puhelin jossa on paljon muistia ja pitää sen kamera valmiustilassa aina kun astun bussiin, tai vielä jonnekin. Että voisin tallentaa jonkun v:n riehuvan somalin. Jokin ennenkokematon turvattomuus on pesitynyt minuun.
Jos tilanne pahenee, Honcho, veliä ja äitimuoria kannattaa viedä myös maalle. Meillä mummi asunut aina meidän kanssa, ja sitä olen ollut hyvin onnellinen.
 
En tiedä ymmärsinko oikein tästä "kyllähän suomalaisetkin".
En muista yhtä härskiä, selvinpäin lähestyvä suomalaista kesken kirkasta päivä. Lähtökohtana ettei yksikään täysijärkinen mies tulee kysymään tuntemattomalta naiselta kadulla tosissaan: "haluatko munaa?" Eikä yksikään tervejärkinen nainen vastaa takaisin tosissaan: "no miksei lähetään vaan" tai "ei kiitos tänään ei tee mieli". Humalaisten sekoilut en laske tähän, se on oma juttu. Mutta tiedän että humalassa oleva nainen on vaarassa tulla raiskatuksi paljon todennäköisemmin kun selvin päin oleva.
Toisaalta olen tavannut ympäripäissä olevia suomalaisia jotka käyttäyttäneet minua kohtaan sivistyneensti ja herrasmiesmaisesti.

Enkä minä säihkähdäkään niinkään pienestä, jos joku kuvittelee. Jos näen itsensä paljastaja-runkkarin, en kilju, mutta en myöskään katso. Mutta kun lähestyjä/ahdistelija on selvinpäin, arabi tai somalilainen, keskellä kirkasta päivä ehdottelemassa seksia, tunne oli jokin jolle en alkuun keksinyt sopiva ilmaisua. Mutta voin vakuutta että se kaukana sitä mitä kutsutaan hyväksi oloksi, se on inhon tunne. Eikä kansallisuudella todellakaan ole väliä.

Muistan tulleni kerran käpelöidyksi: yksi humalainen (ei pakolainen) vaan venäläinen, tartui kerran rintoihin, sanoi sille "uberi ruki", kun mies ei uskonut, vaan meinasi vielä kosketa takapuolta, löi sen kättä ja sanoin "tämä on seksualista ahdistelua". Mitä enemmään tämä tämä typerä mies jankutti jotain "mutta minä pidän sinusta", sitä enemmään tunsin suuttumusta. Onneksi lähellä olivat muut ihmiset. Pian iski inhon sekainen vihaa: "Millä oikeudella hän käpelöi minua. Kenelläkään ei ole oikeutta koskea minuun jos en anna lupaa siihen". Tiedääkseni seksuaalliselle ahdistelulle on olemassa myös lakipykälä? Vai onko? USA:ssa ainakin on.

Kun mainitut lähestyjät ovat somaleja ja heitä on kaksi tai kolme kuten kuvasin, ajatuksissa salaman nopeasti kävi myös että voin tulla ryöstetyksi "etsitkö seuraa" jälkeen. Mitä tuntisi mies, jos kaksi hiukan teiniikän ylitettyä somalia (ja kolmas vähän kauempana) lähestyisivät kysymällä "etsitko seuraa"? Minulle kävi mieleen raiskata/ryöstä/kenties pahoinpidellä.

Nyt kun viime aikana törmää vihamielisiin someleihin bussikuskeina ja vaikka missä, se stressa aivan liika. Jos joku somali kokee itseään oikeutetuksi "paimentaa" naisia, koska tuntee geenien kutsua niin minun genien kutsu on tehdä silloin hänestä pulverin, anteeksi ilmasua, olen vapaa ihminen - minua ei nöyrytetä takapajuisella kultturilla, oikeammin sanottuna kulturittomuudella. Menkööt takaisin savanneille ja eläkööt siellä banaanikuorien ja muun paskan keskellä ja paimentakoot toisia, aseilla, veitseilla ja ruoskalla uhitteleen niin paljon kun lystävät.

Tämä on väärä maa toteakseen kaiken tämän. Enkä ajo nöyrtyä, kuten en koe että tällä ole mitään tekemistä rasisminkaan kanssa. Minulle jo pitkään syntynyt sellainen vaikutelma että jos ei somaleille hymyile kun hangon keksi, mikä on mielestäni tukholman syndroomasta lähtöisin - liioiteltu ystävällisyys ja liioitettu yliymmärryksen näytteleminen, niin silloin somali kokee itsensä loukatuksi! Hymyilee tai saat kuulla jokin "sun päässä on vika" kunnialoukauksen. Kuuntelee nöyrästi kun somali haukku sinua, mutta jos tunnet omanarvon tunnetta, ja sanot sille "nyt lopetat", niin olet rasisti-sika.

+1
 
Jos tilanne pahenee, Honcho, veliä ja äitimuoria kannattaa viedä myös maalle. Meillä mummi asunut aina meidän kanssa, ja sitä olen ollut hyvin onnellinen.

Tuohon on itse asiassa jo valmis mahdollisuus kun vanhemmilla 10min matkan päässä talviasuttava kesäpaikka. Molemmat vanhemmat eläkkeellä, veli tekee etätöitä tietokoneella (pistenäyttö ja ruudunlukuohjelmat tietty) ja isä viettää paljon aikaa täällä muutenkin.

Ystävät pitää kuitenkin äitiä siellä jos vaan kelvollista elämää voi viettää.

Harmittaa ihan periaatteestakin todella paljon että asialliset, oman painonsa kantavat ihmiset joutuvat asumaan alueilla joissa röyhkeä, piittaamaton käytös on ikäänkuin pakko hyväksyä. Ja kyllähän noiden porukoiden röyhkeimmät myös tietävät sen, ettei tästä mitään seuraa, joten kierre ruokkii itseään. Ei todellakaan olisi tarvittu "white flight" -ilmiötä Suomeen. Miksi annetaan kaikkien muuttaa samaan paikkaan? Vakioselitys että haluavat itse. Mutta kun rahoitus 90% tapuksista sosiaalituella, niin totuus on että ghettoutumista tuetaan julkisen sektorin avustuksilla.

Ei tainnut olla mitään vastaavaa Vietnamin venepakolaisten kanssa. Ei ollut itse asiassa edellisessä asuinpaikassa Vantaallakaan, kun rivitaloyhtiössä mm. thaimaalaisia, korealaisia, kiinalaisia ja vietnamilaisia perheitä. Aivan loistavasti "mahduttiin" samaan taloyhtiöön. Siellä sai nauttia lähinnä kantaväestön sosiaalitapausten älämölöstä lähialueilla.
 
Te taidatte puhua asiasta, jonka katoamisesta muistutin viestihistoriani alkupuolella invaasion aikana..

TURVALLISUUDENTUNNE

kun se katoaa, alkaa maidanin kertoma kierre, selviytyminen.

Tämä on suuri hinta mitä kansalaiset saavat maksaa miljardien lisäksi maailmanhalauksesta (ja halpatyövoimasta)
 
Te taidatte puhua asiasta, jonka katoamisesta muistutin viestihistoriani alkupuolella invaasion aikana..

TURVALLISUUDENTUNNE

kun se katoaa, alkaa maidanin kertoma kierre, selviytyminen.

Tämä on suuri hinta mitä kansalaiset saavat maksaa miljardien lisäksi maailmanhalauksesta (ja halpatyövoimasta)

Lenkkipolut tulevat isoimmissa kaupungeissa huokumaan tyhjyyttään lähitulevaisuudessa. Erilaiset sisätiloissa olevat kuntoklubit ym. korjaavat potin.

Surullista. Vielä voi elätellä toivoa, josko koulujärjestelmä voisi pelastaa toisen sukupolven. Vai muuttuuko opetussuunnitelma jatkossa yhä enemmän ja enemmän "leikittelevään ja kokeilevaan suuntaan" ettei kenellekään tulisi paha mieli huonoista koearvosanoista... Tiettyjen kansallisuuksien ensimmäinen sukupolvi on jo nähty, ja valitettavasti joukkoon mahtuvista rohkaisevista esimerkeistä huolimatta selvä tilastollinen kertymä puhuu kokonaisuuden osalta puolestaan.
 
Minulle tuli vasta tänä vuonna totaalisen kyllästymisen tunne: ei tee mieli enää lajitella roskia, viskan nyt kaikki samaan kassiin, en tee enää mitään remonttisuunnitelmia kämpääni, ei mitään.. Huoman eläväni itsekin kuin viimeistä päivä, ajattelen hankkia uusi puhelin jossa on paljon muistia ja pitää sen kamera valmiustilassa aina kun astun bussiin, tai vielä jonnekin. Että voisin tallentaa jonkun v:n riehuvan somalin. Jokin ennenkokematon turvattomuus on pesitynyt minuun.

Ymmärrän hyvin mitä tarkoitat, mutta pidä itsesi ihmisenä. Älä ala somaliksi.
 
Ihanasti on taas asiat sekoitettu... ymmärtääkseni Salmisen arvio perustuu "pakolaiskriisin" aikana maahantulleen joukon profiilin mukaiseen työllistyvyys ennusteeseen olemassa olevan datan perusteella.

Pakolaiskriisin hintalapusta erilaisia arvioita – HS: ”Noin 100 miljoonan euron kulut vuodessa”
....
HS kertoo, että pakolaiskriisille ei pystytä hänen mukaansa ihan täsmällistä hintalappua. Tarkin arvio tähän mennessä toteutuneista kustannuksista tulee perussuomalaisten Suomen Perusta -ajatushautomon Samuli Salmiselta. Sen perusteella työikäinen Somaliassa tai Irakissa syntynyt henkilö aiheutti vuonna 2011 julkiselle sektorille keskimäärin noin 10 000 euroa enemmän menoja kuin maksoi veroja. Nykyiseen pakolaiskriisiin sovellettuna se tarkoittaisi noin 100 miljoonan euron kuluja vuodessa.
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005140499.html?ref=rss
 
Suomea on kohdannut ennen kuulumaton onni, sillä turvapaikanhakijoistamme vuosina 2015-2016 oli 37% korkeakoulutettuja!!!!!
Mikä voimavara.. tämän tiedon lähde olisi kiva tietää..ei sillä että epäilisin..

Ota pakolainen koodariksi - tuotat kansantaloudelle satojen miljoonien hyödyn

Harri%20Junttila


Viime viikolla uutisoitiin, että Suomesta puuttuu 7 000 koodaria. Vuosikymmenen loppuun mennessä luku on 15 000. Syy pahenevaan työvoimapulaan on selvä: pian jokainen yritys on ohjelmistoyritys.

Osaamisvajeen kansantaloudellinen kustannus on Tieto- ja viestintätekniikan ammattilaiset Tivian mukaan 3–4 miljardia euroa vuodessa. Luku on järisyttävä, ja sitä pitäisi pienentää kaikin keinoin.

Yksi konsti on hyödyntää turvapaikanhakijoiden osaamista.

Vuosina 2015–16 Suomesta haki turvapaikkaa 38 000 ihmistä. Näistä korkeakoulutettuja on 37 prosenttia eli 14 000 henkilöä. Pakolaisista suurin osa on nuoria miehiä, joten joukosta löytynee runsaasti teknisen koulutuksen saaneita.

Jos heistä tuhat saisi muuntokoulutuksen jälkeen työpaikan, tarkoittaisi se – Tiviaa lainaten – satojen miljoonien eurojen hyötyä kansantaloudelle.

Tämänkaltaiseen kotouttamiseen fiksu hallitus suuntaa työllistymisrahoista vaikka kymmenen miljoonaa euroa. Takaisinmaksu olisi varma ja nopea, ja hyöty kauaskantoinen – suomalaista yhteiskuntaa eheyttävä.

Suomeen tulleet pakolaiset voi jakaa kolmeen ryhmään: niihin, joilla on oleskelulupa, niihin, joilla on paperit mutta ei oleskelulupaa ja niihin, joilla ei ole kumpaakaan. Työllistämistoimet pitäisi suunnata ensimmäiseen ryhmään, koska siten taitavat ihmiset pääsisivät hyödyntämään taitojaan mahdollisimman helposti.

Asialla on oikeasti kiire, eikä ongelma rajoitu pelkästään ohjelmistoalaan. Puoleen tusinaan eri aloilla toimivaan kasvuyritykseen sijoittanut Kim Väisänen sanoo, että jokainen niistä kärsii sopivan työvoiman puutteesta. Kyseessä on siis merkittävä ja täysin turha kasvun este.


Keinot ovat jo olemassa. Suomalainen Integrify on kehittänyt mallin, jonka avulla pakolaiset pääsevät hallitusti työelämään. Pilottihankkeessa neljä viidestä mukana olleesta sai töitä koodarina. Nyt Integrify skaalaa mallia sadalle pakolaiselle.

Kysymys on palapelistä. Kun maahanmuuttajan taidot ja työvoimaa etsivän yrityksen tarpeet suunnilleen kohtaavat, tarkempi justeeraus on helppo tehdä.

Integrifyn mallia voitaisiin rahoittaa aluksi julkis-yksityisesti. Kun se olisi testattu, työvoimapulasta kärsivät yritykset maksaisivat palvelusta varmasti, koska ne maksavat työntekijän palkkaamiseen johtavasta vihjeestäkin jopa tuhansia euroja jo nyt.

Turvapaikanhakijoille yritykset ovat mitä parhaimpia kumppaneita: kun työt tehdään palkan arvoisesti, ihon värillä ei ole väliä.

Versio tästä kirjoituksesta on julkaistu Tekniikka&Talouden printtinumerossa 11/2017.
http://www.tekniikkatalous.fi/tyoel...ntaloudelle-satojen-miljoonien-hyodyn-6635740
 
Keinot ovat jo olemassa. Suomalainen Integrify on kehittänyt mallin, jonka avulla pakolaiset pääsevät hallitusti työelämään. Pilottihankkeessa neljä viidestä mukana olleesta sai töitä koodarina. Nyt Integrify skaalaa mallia sadalle pakolaiselle.

Varmastikin viidestä pilotissa olleesta 4 voi työllistyä erinomaisen hyvin jos heidät on valittu osuvasti. Jos tuo "skaalataan" sadalle niin se on siltikin vain 0.01 - 0.03% prosenttia maahan saapuneesta porukasta.

Mikä on lähde että 37% olisi korkeakoulutettuja. Eihän Tekniikka & Talous vaan levitä valheellista tietoa?

Peleillä Suomi nousuun sanovat. Koodareita puuttuu mutta miksi heitä ei hankita Intiasta?

Jos kerran on osaamista niin miksi nämä eivät ole kertoneet rekrytoinneistaan:
- YLE
- Postin logistiikka
- Tulli
- VR
- Finnair
- Iltasanomat ja Iltalehti
- Uusi Suomi
- Helsingin Sanomat
- Jungnerin firma
- Sipilä
- Evankelisluterilainen kirkko
- pääpuolueet

Eikö noissa ole kysyntää korkeakoulutetuille joilla on vieläpä "oikea asenne" monikulttuurisuuteenkin?
 
Tämä "Onnenpotku" taisikin olla totisinta totta...
Turvapaikanhakijoiden joukossa nyt erityisen paljon korkeasti koulutettuja
http://m.mtv.fi/uutiset/kotimaa/art...ityisen-paljon-korkeasti-koulutettuja/5280502

vai mitenkäs sitten on tälläinen rasistinen tutkimus tehty..
Selvitys: Valtaosa turvapaikanhakijoista tarvitsee harjoitusta lukemiseen
http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000002892343.html

Joku perkeleen rassssssisti poliitikko meni vielä möläyttämään miten tutkimus oli tehty..

Wille Rydman: Turvapaikanhakijat ilmoittivat korkeasta koulutuksesta, mutta harva osasi täyttää ilmoituksen

Kansanedustaja Wille Rydman (kok.) toteaa Facebookissa, että opetus- ja kulttuuriministeriön tilaama raportti turvapaikanhakijoiden koulutustaustoista on kiinnostava paperi.

"Kartoitus on tehty kysymällä turvapaikanhakijoilta itseltään vastaanottokeskuksissa. Yllättävän monella on - oman ilmoituksensa mukaan - hyvinkin korkea koulutus ja vaikka minkälaista vaativaa osaamista edellyttävää työkokemusta", Wille Rydman kirjoittaa.

"Itseilmoitetun koulutuksen ja osaamisen luotettavuus joutuu kuitenkin outoon valoon, kun lukee itse raportin: 'Äidinkielisenkin lomakkeen täyttäminen osoittautui kuitenkin hakijoille haasteelliseksi. Lomakkeen täyttämisen idea oli osalle jo sinällään vaikea, osalle vastausvaihtoehtojen luokkien tulkitseminen oli vaikeaa, ja pieni osa ei pystynyt lukemaan tekstiä äidinkielellään. Vain 25 prosenttia haastatelluista turvapaikanhakijoista täytti lomakkeen itsenäisesti'", kansanedustaja jatkaa.

Kyseinen raportti on nimeltään Vastaanottokeskuksissa toteutettu alkuvaiheen osaamisen tunnistaminen. Se löytyy tästä.
http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/rydman koulutustausta-48207
 
Ei keskimääräinen oppineisuus ole kovinkaan kummoista lähi-idässä tai pohjoisessa Afrikassa.
Mikäli olisi toisin, niin eikö sikäläisen tyypit napsisi maailman parhaat opiskelupaikan, Mensan palkinnot, heidän yhteiskunnat olisi maailman huippua ja sikäläisen opinahjo olisi maailman tavoiteltuimpia kouluttautumispaikkoja????
Oppineisuus pakolaisten keskuudessa on alle meidän ala-asteen koulutuksen tasoista, keskimäärin.
Mitenköhän niin??? No siten niin, että kun katsotaan maailmanlaajuisia ranking listoja yliopistoista sekä niiden yliopistojen tutkimustulosten julkaisuja joita siellä edes on.... julkaisujen lista on muuten lyhyt. Sitten kun tarkastellaan hiekkamaissa valmistuneiden tohtoreiden ja lisensiaattien määrää, niin on muuten lyhyet listat.... On vuosia, että esimerkiksi tällaisesta takapajulasta nimeltä suomi valmistuu moninkertainen määrä porukkaa.... :)

Tuollaisten valheiden levittäminen mediassa, mitä YLE ja muut ovat tehneet on harkittua disinformaatiota ja täyttä paskaa...
 
Viimeksi muokattu:
Tämä "Onnenpotku" taisikin olla totisinta totta...

http://m.mtv.fi/uutiset/kotimaa/art...ityisen-paljon-korkeasti-koulutettuja/5280502

vai mitenkäs sitten on tälläinen rasistinen tutkimus tehty..

http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000002892343.html

Joku perkeleen rassssssisti poliitikko meni vielä möläyttämään miten tutkimus oli tehty..


http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/rydman koulutustausta-48207

Suomalaisilla on paha tapa uskoa siihen, mitä toinen sanoo. Tuokin impivaaralaisuuden ilmenemä karsiutunee pois.
 
Back
Top