Palaute

baikal kirjoitti:
Hejsan kirjoitti:
JOKO kirjoitti:
TomTom kirjoitti:
Aikasemma on vanhentunut ja tällä hetkellä sillä on 50%.

Hejsanille voisi antaa huonosta suomesta pohjiksi 30%. Meidän koirakin oppii kielen nopeammin. :dodgy:

:angel:

Onko tämä joku vitsi?

Mauton heitto tuo on. Tervetuloa takaisin kenraalimme rajan takaa.

Eikös moden tontille kuulu tuollaisten heittojen luiskaan laitto?.
 
veffeade kirjoitti:
baikal kirjoitti:
Hejsan kirjoitti:
JOKO kirjoitti:
TomTom kirjoitti:
Aikasemma on vanhentunut ja tällä hetkellä sillä on 50%.

Hejsanille voisi antaa huonosta suomesta pohjiksi 30%. Meidän koirakin oppii kielen nopeammin. :dodgy:

:angel:

Onko tämä joku vitsi?

Mauton heitto tuo on. Tervetuloa takaisin kenraalimme rajan takaa.

Eikös moden tontille kuulu tuollaisten heittojen luiskaan laitto?.

Mielestäni kirjoittaja itse voisi kaljoista selvittyään iha ite muokata viestinsä. Tuohan on eräänlainen käyntikortti, joka kertoo kirjoittajasta kenties jotain.
 
baikal kirjoitti:
veffeade kirjoitti:
baikal kirjoitti:
Hejsan kirjoitti:
JOKO kirjoitti:
Hejsanille voisi antaa huonosta suomesta pohjiksi 30%. Meidän koirakin oppii kielen nopeammin. :dodgy:

:angel:

Onko tämä joku vitsi?

Mauton heitto tuo on. Tervetuloa takaisin kenraalimme rajan takaa.

Eikös moden tontille kuulu tuollaisten heittojen luiskaan laitto?.

Mielestäni kirjoittaja itse voisi kaljoista selvittyään iha ite muokata viestinsä. Tuohan on eräänlainen käyntikortti, joka kertoo kirjoittajasta kenties jotain.

Aina ei tarvitse vetää hernettä nenään, vaikka joku antaa palautetta puolisuomalaisille (tai millä nimellä heitä milloinkin kutsutaan).

Meillä on maa, maassa asuu kansa ja kansalla on kieli. Pidetään niistä kiinni. Kirjoitusvirheitä sattuu ja hienosäädössä on useimmilla viilaamista. Myös minulla. Liikaa tulee virheitä ja sen avoimesti myönnän. Yritän edes. Valitettavasti on tapauksia, jotka eivät edes yritä. Onko Hejsan heitä? En tiedä, mutta osa otsikoista korpeaa. Miksi ryssiä, kun voi tehdä lähes samalla vaivalla oikein?

Uskoisimpa tosin tulevani Hejsanin kanssa paremmin toimeen, kuin valtaosa kommentistani huolestuneista. Kumpikaan meistä tuskin tulee toimeen jatkuvasti lisääntyvien "ammattiloukkaantujien" kanssa. Keskenämme karkeat jutut onnistuisivat vähintään kolmella kielellä ja mikään niistä jutuista ei sopisi herkkänahkaisille ihmisille.
 
JOKO korjoitti:
Aina ei tarvitse vetää hernettä nenään, vaikka joku antaa palautetta puolisuomalaisille (tai millä nimellä heitä milloinkin kutsutaan).

Siis sä meinaat että kaikki mitä muuti Suomesta pois Ruotsin työn perässä 70-luvulla on puolisuomalaisia tai millä nimellä heitä milloinkin kutsutaan??

Meillä on maa, maassa asuu kansa ja kansalla on kieli.

Jos minä muistan oikein niin suomi on kaks kielinen maa.
Suomi kuului ruotsin ennen ja ruotalaiset muutivat toisen puolelle lahtea eli pohjanmaa (vaasa seudu ja turun seudu ja helsingin seudu)

Uskoisimpa tosin tulevani Hejsanin kanssa paremmin toimeen,

Mitä parempi toimeen?, en ole sun kanssa edes juttelu! enkä tuukaan!
 
JOKO kirjoitti:
Aina ei tarvitse vetää hernettä nenään, vaikka joku antaa palautetta puolisuomalaisille (tai millä nimellä heitä milloinkin kutsutaan).
tää on mannaa mun adrenaliinilleni

"millä nimellä heitä milloinkin kutsutaan"

voiko paremmin kertoa että itse kuuluu jumalan luvattuun joukkoon, ja jos joku ei ole samaa kuin mitä itse on, siihen kuuluu halveksuntaa

mistä sait tittelin kokosuomalainen? etkö puhu vieraita kieliä? onko sun kotokylässä aina duunattu serkkuja? etkö suvaitse muita kuin kotokyläsi murretta ja käytöstä?

mikä on muuten kotokyläsi? kyselen vaan sitä siksi että pääsen herjaamaan sitä ja sinua

idässäkin on "nash" liike "me" tai "meikäläiset". se on lähinnä kansallisfasistinen liike. tätäkö "me" takoittaa?
on maa, maassa asuu kansa ja kansalla on kieli. Pidetään niistä kiinni.

sua on huijattu. 1800-luvulla saksalaiset keksivät nationalismin aatteena.

sen jälkeen tällainen ajattelu, joka myöhemmin kulmoinoitui "ein volk, ein reich" ajatteluna levisi nopeammin kuin rutto keskiaikana. kansallisvaltioajattelu, joka on yhtä tuhoisa kuin "puhtaan opin" uskonnot, on vielä yksinkertaisen ja kouluttamattoman kansan aattena. koska pääsemme tästä rutosta?

nykyisen suomen alueella ei koskaan ole ollut mitään yhtenäiskulttuuria.

(ja näiden faktojen perusteella esittämäni mielipide ei vaikuta haluuni tai kykyyni toimia tämän maan puolesta)

Kirjoitusvirheitä sattuu ja hienosäädössä on useimmilla viilaamista. Myös minulla. Liikaa tulee virheitä ja sen avoimesti myönnän. Yritän edes. Valitettavasti on tapauksia, jotka eivät edes yritä. Onko Hejsan heitä? En tiedä, mutta osa otsikoista korpeaa. Miksi ryssiä, kun voi tehdä lähes samalla vaivalla oikein?

eli joukkosi mitta on oikeinkirjoitus?

Uskoisimpa tosin tulevani Hejsanin kanssa paremmin toimeen, kuin valtaosa kommentistani huolestuneista. Kumpikaan meistä tuskin tulee toimeen jatkuvasti lisääntyvien "ammattiloukkaantujien" kanssa. Keskenämme karkeat jutut onnistuisivat vähintään kolmella kielellä ja mikään niistä jutuista ei sopisi herkkänahkaisille ihmisille.

miksi vain kolmella ;-)

mä en huolestu sun kommenteista, koska ne ovat kuten toteat,"karkeita".

Muuten, se on "uskoinsinpa" eikä "Uskoisimpa". yrittäisit ees opetella paikallisugria...

juuri tällaista "ajattelua", jossa jaetaan porukka meihin ja heihin, pahimmillaan "kirjoitustaidon" perusteella, kammoan.

minun Suomi on inklusiivinen, ei ekslusiivinen.. sitä haluan puolustaa
(ja jollei aukea, KVG).
 
Katainen piti Espoossa valtiomiesmitan täyttävän puheen. Kataisen arvo nousi silmissäni kuusi pykälää. Suosittelen ihan jokaista tavaamaan. Katainen ei ole enää vain ja pelkästään hyvä puhuja, hänellä on oikeasti sanottavaakin ja pistää itsensä peliin.

Sen puheen sisältö sopii tähän topikkiin. Adamille pisteet siitä, että jaksaa puolustaa näkemystään ja arvojaan, puolustaa oikeuttaan käyttää toista kotimaista kieltä, JOKA ON PERUSTUSLAILLA vahvistettu oikeus pamlata ruotsia tässä maassa, tulla ymmärretyksi ja kuulluksi ja käyttää isiensä kieltä. Minusta ruotsinkieliset suomalaiset kuuluvat suomalaisuuteen siinä kuin kyyjärven tai ylä-savon murretta puhuvatkin.
 
baikal kirjoitti:
Katainen piti Espoossa valtiomiesmitan täyttävän puheen. Kataisen arvo nousi silmissäni kuusi pykälää. Suosittelen ihan jokaista tavaamaan. Katainen ei ole enää vain ja pelkästään hyvä puhuja, hänellä on oikeasti sanottavaakin ja pistää itsensä peliin.

Näin on, jokainen isänmaallinen suomalainen haluaa ajaa ulkomaalaisten pankkien etuja.

:a-cool:
 
Mitenkään varsinaiseen keskinäiseen miekkojen kolisteluunne sen enempää puuttumatta niin kielioppiasioihin kun kerran puututtiin niin käytänpä seksuaalisesta hyväkseni välimerkkiä minäkin. Eli jauhan täyhän merkityksetöntä asiaa joka ei mitenkään muuta tekstin sisältöä.
adam7 kirjoitti:
"ein volk, ein reich"
Pitäisi olla ein Volk, ein Reich. Saksankielessä substantiivit kirjoitetaan isolla alkukirjaimella.
Muuten, se on "uskoinsinpa" eikä "Uskoisimpa". yrittäisit ees opetella paikallisugria...
Kumpikaan muodoista ei ole oikein. Sanaan ei kuulu sen enempää m-kirjainta kuin noin monta n-kirjaintakaan eli nimenomaan tuo s-kirjainta edeltävä n-kirjain on liikaa.
 
noska kirjoitti:
Mitenkään varsinaiseen keskinäiseen miekkojen kolisteluunne sen enempää puuttumatta niin kielioppiasioihin kun kerran puututtiin niin käytänpä seksuaalisesta hyväkseni välimerkkiä minäkin. Eli jauhan täyhän merkityksetöntä asiaa joka ei mitenkään muuta tekstin sisältöä.
adam7 kirjoitti:
"ein volk, ein reich"
Pitäisi olla ein Volk, ein Reich. Saksankielessä substantiivit kirjoitetaan isolla alkukirjaimella.
Muuten, se on "uskoinsinpa" eikä "Uskoisimpa". yrittäisit ees opetella paikallisugria...
Kumpikaan muodoista ei ole oikein. Sanaan ei kuulu sen enempää m-kirjainta kuin noin monta n-kirjaintakaan eli nimenomaan tuo s-kirjainta edeltävä n-kirjain on liikaa.

Hih, ei tainnut ugrinopettajalla olla itselläkään ugri hallussa.
 
juhapar kirjoitti:
Hih, ei tainnut ugrinopettajalla olla itselläkään ugri hallussa.

en ollut ihan tarkka;), enkä mikään ugrinopettaja. vaikka mulla on ihan paperi että "puhuu ja kirjoittaa täydellistä suomea" (suomenkielen suuri kielikoe suoritettuna), mun aikana luettiin ruotsinkielisessä koulussa suomea kuin vierasta kieltä. nykyään suomen ruotsinkielisissä kouluissa tosin on kaksi linjaa mofi ja trafi (mofi = modersmålsinriktad finska ja trafi = traditionell finska)

toisaalta, en ole väittänytkään kuuluvani siihen eklusiiviseen joukkoon joka kelpaa näille uudemman ajan nationalisteille

----

heh heh, homma foorumilla tuli jonkin aikaa sitten ekana banaania heti kolmen päivän jälkeen kun mun mielipiteet ei vallitsevaa ajatusilmastoa ja modeja mielyttäneet ;-) tällä nickillä

eri mielipiteen ilmaiseminen oli "riidankylvemistä :Dv*tt* mua nauratti :cool:
 
adam7 kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Hih, ei tainnut ugrinopettajalla olla itselläkään ugri hallussa.

en ollut ihan tarkka;), enkä mikään ugrinopettaja. vaikka mulla on ihan paperi että "puhuu ja kirjoittaa täydellistä suomea" (suomenkielen suuri kielikoe suoritettuna), mun aikana luettiin ruotsinkielisessä koulussa suomea kuin vierasta kieltä. nykyään suomen ruotsinkielisissä kouluissa tosin on kaksi linjaa mofi ja trafi (mofi = modersmålsinriktad finska ja trafi = traditionell finska)

toisaalta, en ole väittänytkään kuuluvani siihen eklusiiviseen joukkoon joka kelpaa näille uudemman ajan nationalisteille

----

heh heh, homma foorumilla tuli jonkin aikaa sitten ekana banaania heti kolmen päivän jälkeen kun mun mielipiteet ei vallitsevaa ajatusilmastoa ja modeja mielyttäneet ;-) tällä nickillä

eri mielipiteen ilmaiseminen oli "riidankylvemistä :Dv*tt* mua nauratti :cool:

Suomea puhuva ja kirjoittava suomalainen on nationalisti, ruotsia puhuva ja kirjoittava suomalainen, niin... mikäs se vastaavalla logiikalla olisikaan? :a-rolleyes:
 
juhapar kirjoitti:
ruotsia puhuva ja kirjoittava suomalainen, niin... mikäs se vastaavalla logiikalla olisikaan? :a-rolleyes:

On suomalainen..mutta ei kaikki mutta ainakin minun tapauksessa olen ja tulen aina olemaan suomalainen. :)
 
Hejsan kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
ruotsia puhuva ja kirjoittava suomalainen, niin... mikäs se vastaavalla logiikalla olisikaan? :a-rolleyes:

On suomalainen..mutta ei kaikki mutta ainakin minun tapauksessa olen ja tulen aina olemaan suomalainen. :)

Niin onkos sulla muuten Suomen passi eli tunnustaako myös Suomen tasavalta sut suomalaiseksi?
 
noska kirjoitti:
Niin onkos sulla muuten Suomen passi eli tunnustaako myös Suomen tasavalta sut suomalaiseksi?

mikä v*t*n kriteeri toi on?

mikä sä oot kyseenalaistamaan kaverin kansallisuusidentiteettiä?

toi on just tollasta "me ja he" ideologiaa, jossa jotain itsetunnon puutetta paikataan vieraannuttamalla jotain porukkaa joka ei ole ihan samaa kuin itse.

tekeekö suomen passi susta jonkun valitun kansan edustajan?

aikanaan yks (SYKinkäynyt) kolleega kysyi multa duunissa, kun puhuttiin yhden järjestön ruotsinkielisen osaston edustajan kelpoisuusvaatimuksista (eli kun järjestössä oli varattu yksi edustus ruotsinkielisille), kuka on suomenruotsalainen (?)

kakarana vastasin, se joka on käynyt ruotsinkielisen koulun. eli kokemnattomana skidinä mulla oli formalistinen (muodollinen) näkemys. tyhmänä. nyt vanhana starbana vastaan, että "se joka määrittelee itsensä suomenruotsalaiseksi". se ei tarkoita että ruotsinmaata suosittaisiin keskinäisissä urheilukamppailuissa tms.

ihan samalla tavalla katson, että jos Hejsan tai ihan kuka muu tahansa määrittelee itsensä suomalaiseksi, se on hänen oikeus, johon sulla ei todellakaan ole nokan kopauttamista.

ja edelleen, funtsaa kuinka paljon tässä maassa on maahan tulleita ja heidän lapsiaan, jotka kokevat olevansa ainakin osittain suomalaisia.. haluatko sanoa että heidän tuntemuksensa ovat vain skeidaa?

kelaa hieman genetiikkaa, kieli idästä, geenit lännestä. kertoo että tänne on pitkän ajan kuluessa tullut jengiä, joiden skidit ovat aikanaan vaihtaneet kieltä ugriksi.


mä en tiedä miksi jaksan paasata tollasta simplisistä ajattelua vastaan... vai onko toi vaan provoa, niin kuin itänaapurissa aina todistellaan
 
noska kirjoitti:
Hejsan kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
ruotsia puhuva ja kirjoittava suomalainen, niin... mikäs se vastaavalla logiikalla olisikaan? :a-rolleyes:

On suomalainen..mutta ei kaikki mutta ainakin minun tapauksessa olen ja tulen aina olemaan suomalainen. :)

Niin onkos sulla muuten Suomen passi eli tunnustaako myös Suomen tasavalta sut suomalaiseksi?

On mulla passi, se on sun persessä :D
 
Ja minä olin suomen kansalainen kun minä synnyin!!!!

Minä voin otta takaisin mun kanssalisuus mutta se maksa mulle 240 euroa.

Jos mä teen se, faksan kun mä paperit sulle sitten ja sinä voit hyväksyä mun suomalaisuus? :D
 
Back
Top