Palaute

Tottakai. Suomella on kokemusta taannehtivan lain turvin tuomitsennasta....

Oikeesti: vanhojen viestien ja niiden kirjoittaminen kyllä jää muiden kuin minun harjattavaksi. Viittaan paskaisella rukkasella ja rojautan pitkän syljen perään. Siinäpähän nyt tekevät minkä enää pystyvät.

Suomalaiset oirehtivat nyt selvästi paljon muuta kuin mamu-natsi-takku-meillonunelma-rasmus-toiminnot kertovat. Vahvasti tuntuu siltä, että suomalaisia vituttaa vähän rankasti ja päättäjien tuska on yrittää kääntää huomiota näihin katuilmiöihin....jottei tarvitsisi piru vieköön vaan ryhtyä hoitamaan oikeasti valtakuntaa......ja ihmisten asioita. Huomenna mielenosoitukset kohdistuvat ullatus ullatus: toisiin mielenosoituksiin, lähinnä. Kunhan vaan perimmäinen ponnin ei vain olisi päättäjät? Ihmiset tappelevat kohta kadulla keskenään ja nämä luuhakkeet vaan jatkavat pelejään ja tekevät politiikkaa, joka vituttaa suomalaisten enemmistöä.

Tästä on oikeasti kysymys. Hajoita ja hallitse. Käännä huomio pois itse asiasta. Osoita muukalainen. Osoita se -toinen-. Ikiwanha tapa luikerrella vastuusta ja jatkaa kuin ennenkin.

:salut::salut::salut:
 
Flash kaatuu koko ajan tällä sivustolla käytettäessä Firefox 49.0.1

Flashista meni taas versio vanhaksi joku päivä sitten. Jotkut softat eivät suostu käyttämään vanhentunutta versiota, firefox taitaa olla aika tarkka kanssa.
 
Onko kuvien, muun materiaalin siirtäminen tai linkinlaitto, venäjänkieliseltä sivustolta kiellettyä.
Sulta on tullut pirusti venäjänkielistä tavaraa tuonne yhteen ketjuun, tai sitten muutama tosi pitkä postaus. Kuinka moni lukija täällä osaa venäjää? Jossain menee spämmin raja, vaikka toki itseäni ei suuremmin haittaa. Senkun kelaan alaspäin vaan. Et niinku... kenelle se lukumateriaali on tarkoitettu? Ja niinku... mitä foorumin säännöt sanovat sallituista kielistä? Meitä venäjää osaamattomia saattaa hieman ihmetyttää.
 
Saanko kunnioittavimmin tiedustella moderaattoreilta jos teikäläisillä on mitään käsitystä miten potentiaalinen uusi v-puhe lainsäädäntö/ -ohjeistus vaikuttaisi esim. MP-Netin osalta? Ruvetaanko mahdollisesti virkamieskammalla harjaamaan vanhoja viestejä vai joutuuko vain uusista synneistä pölkylle?
Aavikon mies Fremen seisoo itse reserviläisenä jokaisen postauksensa takana, mutta asia kiinnostaa minua henkilökohtaisen universumini ulkopuolella.
Eli kuinka pitkälle tässä voidaan mennä, saako esim. kyseenalaistaa tiettyjen etnisten-/ uskonnollisten ryhmien yms. toimintaa vaikkapa taistelutilanteessa kuvatun youtube-videon yhteydessä? Miten paljon voi yleistää, esim. "eihän noi Westerosilaiset ikinä osaa mitään" jne.? "Näittekö miten Hobbitit ajelivat luukut auki suoraan vaunuansaan" yms.?

Hitto olis pitänyt ehkä postata tää mussutteluihin... ja kai meillä reserviläisillä sentään säilyy oikeus mussuttaa!??!

Täältä voi tutustua täysin vakavamieliseen visioon siitä, miten näitä hommia tullaan perkaamaan läpi jatkossa. Jos joku haluaa nähdä tuossa jotain Pahkasika-tyyliä niin ehkei ole ihan väärässä.
http://yrjoperskeles.blogspot.fi/2016/09/paiva-vihatutkijan-elamasta.html
 
Sulta on tullut pirusti venäjänkielistä tavaraa tuonne yhteen ketjuun, tai sitten muutama tosi pitkä postaus. Kuinka moni lukija täällä osaa venäjää? Jossain menee spämmin raja, vaikka toki itseäni ei suuremmin haittaa. Senkun kelaan alaspäin vaan. Et niinku... kenelle se lukumateriaali on tarkoitettu? Ja niinku... mitä foorumin säännöt sanovat sallituista kielistä? Meitä venäjää osaamattomia saattaa hieman ihmetyttää.



En minä venäjää osaa pätkääkään, mutta google kääntäjä auttaa (jos viitsii nähdä vähän vaivaa)

Ja tekstit eivät minun käsittääkseni ole mitään spämmäystä.
Koska ne liittyvät aiheeseen (kuvaan/kuviin)esim. harvinaiseen sotatapahtumaan, henkilöön, koneeseen jne.
Ja niiden tarkoitus on antaa lisätietoa asiasta, toisille kääntäjän avulla ja toisille suoraan.
Ja se on kuvan alkuperäinen teksti (ei sisällä käännösvirheitä).
Yleensä linkki johtaa alkuperäiseen tekstiin siellä on lisää kuvia ja tekstiä (yleensä).


Voin hyvin jättää kaikki tekstit ja linkit pois.
Niin ei ”vieraan vallan kirjaimet” haittaa.

Ps,
Jossain vain oli ohje/pyyntö että teksti kuvien yhteydessä olisi hyväksi.
Mutta helpommalla pääsee kun heittelee vain kuvia, ilman mitään selityksiä.
 
Kehitys kehittyy.

KONEKÄÄNTÄJÄT

Tapio Ikkala

Googlen uusi kääntäjä yltää lähes ihmisen tasolle – hurja parannus nykyiseen
google%20konttori.jpg

Google on kehittänyt uuden entistä paremman konekääntäjän, MIT Tehnology Review kertoo.

Tekniikka on kuvattu Googlen arXiv-palvelussa julkaisemassa artikkelissa.

Googlen insinöörit tutkivat käännösten laatua pyytämällä ihmisiä vertaamaan koneen tekemää käännöstä molempiä kieliä sujuvasti osaavan ihmisen tekemään käännökseen. Käännettävät tekstipätkät olivat Wikipedia- ja uutisartikkeleista satunnaisesti valittuja lauseita.

Joissain kielissä, esimerkiksi käännettäessä englannista espanjaan tai ranskaan, konekäännösten arvioitiin olevan lähes yhtä tarkkoja ja sujuvia kuin ihmiskäännösten.

Koehenkilöitä pyydettiin myös vertaamaan uuden järjestelmän tekemää käännöstä nykyisen Google-kääntäjän käännökseen. Uuden järjestelmän arvioitiin olevan 64–87 prosenttia nykyistä kääntäjää parempi.

Tekniikka hyödyntää syväoppimismenetelmiä, jotka ovat olleet viime vuosina yksi Googlen tuotekehityksen painopistealueista.

Uuden järjestelmän on tarkoitus korvata Googlen nykyinen kääntäjä kokonaan.
 
Mutta helpommalla pääsee kun heittelee vain kuvia, ilman mitään selityksiä.
Joillakin postaajilla on tällainen tapa. Minä ainakin ohitan kaikki sellaiset linkit joissa postaaja ei ole itse tuottanut omaa tekstiä mukaan tai jossa ei ole kuvatekstiä valmiina (ei koske sinua).
Töiden lomassa kun joskus vilkaisee, niin ei ole aikaa lukea kokonaisia artikkeleja vaan kiteytys on aina parempi ja twiittaukset ei näy ollenkaan duunin serverin kautta.
Että jos haluaa kirjoitukselleen huomiota niin kannattaa aina avata sitä hieman omin sanoin.
 
Minä tässä mietin sellaista mahdollisuutta että jonkun postauksessa voi olla puolet paskaa, puolet pirun hyvää asiaa, ja puolet huumoria, niin se vähän repii psyykettä sellainen kun tekisi mieli antaa tykkäys mutta toisaalta taas... Että niinku olisiko se missään mielessä mahdollista että voisi vaikka maalata sen hyvän lauseen hiirellä, ja sitten asettaa pelkästään sille lauseelle tykkäys? Mulla ei tietenkään ole tarkkaa visiota siitä miten sen toteuttaisi, tai että toimisiko se käytännössä elegantisti, mutta halusin vain tuoda tämän seikan ja pienen epäkohdan esille. Kun se välillä kans mietityttää että mistähän tarkalleen ottaen nyt tykättiin mun postauksesta... Vai pitäisikö se vaan yrittää lakata sekoittamasta huumoria ja asiaa keskenään? Hieman haitalliselta ja patoavalta käytökseltä sekin tuntuisi. :confused:
 
Minä tässä mietin sellaista mahdollisuutta että jonkun postauksessa voi olla puolet paskaa, puolet pirun hyvää asiaa, ja puolet huumoria, niin se vähän repii psyykettä sellainen kun tekisi mieli antaa tykkäys mutta toisaalta taas... Että niinku olisiko se missään mielessä mahdollista että voisi vaikka maalata sen hyvän lauseen hiirellä, ja sitten asettaa pelkästään sille lauseelle tykkäys? Mulla ei tietenkään ole tarkkaa visiota siitä miten sen toteuttaisi, tai että toimisiko se käytännössä elegantisti, mutta halusin vain tuoda tämän seikan ja pienen epäkohdan esille. Kun se välillä kans mietityttää että mistähän tarkalleen ottaen nyt tykättiin mun postauksesta... Vai pitäisikö se vaan yrittää lakata sekoittamasta huumoria ja asiaa keskenään? Hieman haitalliselta ja patoavalta käytökseltä sekin tuntuisi. :confused:

Huumori on ihan perseestä. Ei kuulu maanpuolustukseen. Luuletko yhdenkään veteraanin edes hihittäneen rintamalla?
ME EMME LAIMENNA EMMEKÄ LIENNYTÄ!
JAWOHL!
KATKASE!
 
Minä tässä mietin sellaista mahdollisuutta että jonkun postauksessa voi olla puolet paskaa, puolet pirun hyvää asiaa, ja puolet huumoria, niin se vähän repii psyykettä sellainen kun tekisi mieli antaa tykkäys mutta toisaalta taas... Että niinku olisiko se missään mielessä mahdollista että voisi vaikka maalata sen hyvän lauseen hiirellä, ja sitten asettaa pelkästään sille lauseelle tykkäys? Mulla ei tietenkään ole tarkkaa visiota siitä miten sen toteuttaisi, tai että toimisiko se käytännössä elegantisti, mutta halusin vain tuoda tämän seikan ja pienen epäkohdan esille. Kun se välillä kans mietityttää että mistähän tarkalleen ottaen nyt tykättiin mun postauksesta... Vai pitäisikö se vaan yrittää lakata sekoittamasta huumoria ja asiaa keskenään? Hieman haitalliselta ja patoavalta käytökseltä sekin tuntuisi. :confused:


Puolet, puolet ja puolet. Eli onko postaus niikuin 1,5 pituinen? Vai sisältyykö se huumori osittain siihen "paskaan" ja osittain siihen "pirun hyvään". Miten menetellään sen "pirun hyvän" huumori-osion kanssa? Pitääkö sekin maalata jos haluaa tykätä?

Tätä pohdintaahan voisi jaktaa vaikka ikuisuuksiin. :D

Itse jumituin itseasiassa @Beerfect sinun kommenttisi tykkäyksen laittamiseen. Sain siitä hyvät naurut, mutta sitten pohdin onko se tosissaan kirjoitettu. Jos se on lievässä foorumin metatutkiskelun ironisessa puuskassa suolettu, niin voisin tykätä, mutta jos täysin tosissaan pohtien, niin en uskaltaisi tykätä. Mitä jos se on kuitenkin osittain kumpaakin? Mitäköhän muut ajattelevat?

Nyt tosissaan: Itse koen tuon tykkäämis toiminnon lähinnä vain toimivan pienenä kannustimena laadukkaampaan keskusteluun. Kaikki haluavat tykkäyksiä. Ei sillä oikeasti väliä ole miten se tykkääminen toimii, kunhan saadaan keskustelu pidettyä hyvätasoisena. Mitäs modet? Onko vaikuttanut keskustelun laatuun noin niinkuin teidän näkökulmasta?
 
  • Tykkää
Reactions: EK
Minusta ei tykkää kukaan, enkä minä kenestäkään. Mutta olisi kohteliasta antaa omaan viestiin vastaajille kuittaus siitä, että viesti on luettu. Jonkunlainen kuittausnappula. Tykkäysnappula antaa joskus väärän kuvan.
 
En saakeli voinut tietää. :D Et kuiteskaa pidä minusta. Valehtelija. Mikään ei riitä sulle. Yhyy.

No mut jos mietitään mitä pelkän tykkäys-napin rinnalla pitäisi olla niin miten olisi vaikka
- tykkään koko postauksesta ihan ältsisti -nappi
- tykkäsin osasta -nappi (maalataan hiirellä mistä tykättiin)
- kahtiajakautunut fiilis -nappi
- luin koko tekstin ajatuksella -nappi
- en jaksanut lukea kaikkea -nappi

Mitään "en tykkää" -nappeja ei laiteta koska trollit alkaisivat keräämään niitä kuin pisteitä. o_O

Tykkäsin juuri tekstistäsi ja peruutin sen välittömästi. Näkyykö tämä "Alerts" seissa.
 
@TomTom
Tuo Merivoimat torpedoilla sukellusvenejahtiin -osio on kyllä todella hienosti tehty!
Edit: siis koko osio, onhan siinä muutakin. :)
 
Back
Top