Palaute

Haukutaan kilpaa vuoron perään poliitikkoja, kansalaisia ja tätä nykyä kansallistunnettakin. Ei tarvi mennä "vaihtoehtomedioihin" etsimään vaihtoehtoista maailmankuvaa, kun siihen törmää jo täälläkin.

Onhan tämä suunta tosiaan ollut selviö jokaiselle. Kannattaa varmaan jättää osa yleisistä keskusteluista väliin. Siellä on se porukka, jota et sotilaallisissa ketjuissa näe.

Vaikka minuun ei ehkäpä viitattukaan, niin on tunnustettava, että omalla kohdalla moneen sotilaalliseen ketjuun kirjoittelu on jäänyt vähiin viimeisimpien kuukausien aikana. Olisipa vuorokaudessa enemmän kuin 24 tuntia - tai sitten on karsittava "harrastuksia". Tai sitten olisi opittava kirjoittamaan lyhyempiä viestejä pitkien perustelujen sijaan - perfektionismi puskee pintaan kaikkialla.

Osan yleisistä keskusteluista olen jättänyt väliin - tietoinen valinta, johtuen osin aikapulasta ja osin siitä, että eipä minulla enää taida olla niihin mitään annettavaa. Viestini olisivat vanhojen toistoa, joten antaa olla.

vlad
 
Kannattaa varmaan jättää osa yleisistä keskusteluista väliin. Siellä on se porukka, jota et sotilaallisissa ketjuissa näe.
Yleisissä keskusteluissa kerrotaan se oma mielipide, sitä kait se keskustelu on?Kyllä minäkin sotilaallisia ketjuja seuraan, en vain kommentoi kun en asioista enempää tiedä kuin mitä melkein kolmekymmentä vuotta sitten opetettiin. Loppu tieto on sitten luettu lehdistä mutta niitä on turha toistella kun olette varmaan kaikki muutkin ne jo lukeneet.
Mitä tulee tähän uuteen tunteita nostattavaa ketjuun niin se meni löpinäksi kun kenelläkään ei varmaan ole mitään tutkimustietoa asiasta.
 
Ennen rekisteröitymistä olen lurkkinut sivustolla pari vuotta. Kuvittelenko vain, vai ovatko käyttökatkot lisääntyneet? Tuntuu, että muutaman viime kuukauden aikana aika usein maanpuolustus.net on ollut tavoittamattomissa. Viimeksi eilen illalla oli kaksi noin tunnin katkoa. Tarkistin twitterin puolelta, eikä ollut ilmoitusta huoltotöistä. Onko tietoa, onko kyseessä verkko-ongelma vai ddos?
 
Serveri vittuili/vittuilee jälleen.

Budjetti serveri ja sitä myöten ongelmat, näillä mennään.
 
Kts. ylempi postaus.

Toi "Ottoville" on muuten mielenkiintoinen hahmo täällä mp.netin foorumilla. Välillä tulee mieleen, kun katselee hänen postaamiaan todella mielenkiintoisia historiallisia kuvia että "siinäpä kaveri joka löytää niitä hienoja kuvia. Mistähän se löytää ne? Mäkin haluun!" Ja sitten hän iskee ja välillä tulee taas mieleen, että ihmekkös tuo että kaveri on modejen hampaissa koko ajan kun kyseessä on varmaan klanipää, joka postailee neo-nazi tavaraa ja joka asuu vielä 35-vuotiaana vanhempiensa alakerrassa.

Hassua.

Mitä kuvissa on ollut vikaa/väärää?
 
Ennen rekisteröitymistä olen lurkkinut sivustolla pari vuotta. Kuvittelenko vain, vai ovatko käyttökatkot lisääntyneet? Tuntuu, että muutaman viime kuukauden aikana aika usein maanpuolustus.net on ollut tavoittamattomissa. Viimeksi eilen illalla oli kaksi noin tunnin katkoa. Tarkistin twitterin puolelta, eikä ollut ilmoitusta huoltotöistä. Onko tietoa, onko kyseessä verkko-ongelma vai ddos?

Aina kun mulla on duunissa tuollainen ongelma, postilaatikkoani siirretään toiselle palvelimelle. :)
 
Minä seurasin mikoyan mutta ei mitään tapahtunut? Mitä pitää tapahtua jos mä seuraan?

Yks seuraa minua ja haluan tietää mitä hän näkee?
 
Kysymys kuuluu: Miten täällä keskustelupalstalla saa "ylennyksiä"? Eli kun nimimerkin yhteydessä on ns. virtuaalinen sotilasarvo. Meikäläinen ylennettiin muuten suoraan alokkaasta korpraaliksi. Turhapuron Uunoa lainaten, tavoite olisi ainakin majuriksi nousta :) Onko se vaan ajan kysymys?
 
Kysymys kuuluu: Miten täällä keskustelupalstalla saa "ylennyksiä"? Eli kun nimimerkin yhteydessä on ns. virtuaalinen sotilasarvo. Meikäläinen ylennettiin muuten suoraan alokkaasta korpraaliksi. Turhapuron Uunoa lainaten, tavoite olisi ainakin majuriksi nousta :) Onko se vaan ajan kysymys?
Tuolta: http://maanpuolustus.net/help/trophies

Itsepäisyyspäivänä sitten mitallinjakoa Pohjois-Korean malliin.
 
Onnittelut Mp-netille hienosta julkaisusta tykistöön liittyen Fb:ssä ja twitterissä. Harmi kun sitä täytekuvaa uutisankkureista ei saa liikkuvana Fb:hen. Siellä vain kuva ja Twitterilinkki. Suunta oikea.
 
En tiedä vaikuttaako nykyinen turvallisuus tilanne asiaan mutta alkaa ottaa pannuun foorimun linja että paljastetaan sota salaisuuksia. Huomannut nyt useassakin vitjassa että huomautellaan että nyt kerrot meidän asioista liikaa. 99% jotka tavallinen mosuri tietää niin tietää naapurikin. Enkä usko täällä olevan hirveästi aktiivisia esikunta upseereja kertomassa miten ja missä tehdään.... kuhan tuumin vaan että ilmaspiiri foorumilla muuttunut.
 
En tiedä vaikuttaako nykyinen turvallisuus tilanne asiaan mutta alkaa ottaa pannuun foorimun linja että paljastetaan sota salaisuuksia. Huomannut nyt useassakin vitjassa että huomautellaan että nyt kerrot meidän asioista liikaa. 99% jotka tavallinen mosuri tietää niin tietää naapurikin. Enkä usko täällä olevan hirveästi aktiivisia esikunta upseereja kertomassa miten ja missä tehdään.... kuhan tuumin vaan että ilmaspiiri foorumilla muuttunut.
Mielestäni terve ilmiö, että ymmärretään salauksen ja hämäyksen merkitys. Ei naapurikaan ole instant kaikkialla vaan hyödyntää lepsuilua ja itsestäänselvyyksiä kaikkien muiden keinojen lisäksi.

Eipä kauaakaan aikaa sitten eräs henkilö tyytyväisenä postasi whatsappiin kuvan paikasta, jossa ei taatusti saa olla yhtä ainoaa kameraa... Eikä edes ymmärtänyt ottaneensa kuvaa väärässä paikassa. Kännykkä oli mukana "koska kuka muka luopuu puhelimesta vuonna 2016??"

Jutut joista täällä puhutaan arkipäiväisesti ovat jo esimerkiksi asepalvelusta käymättömälle täyttä salatiedettä. Naapurille taas ovat osa tiedustelun massaa... aina on hyvä miettiä mitä postaa.
 
En tiedä vaikuttaako nykyinen turvallisuus tilanne asiaan mutta alkaa ottaa pannuun foorimun linja että paljastetaan sota salaisuuksia. Huomannut nyt useassakin vitjassa että huomautellaan että nyt kerrot meidän asioista liikaa. 99% jotka tavallinen mosuri tietää niin tietää naapurikin. Enkä usko täällä olevan hirveästi aktiivisia esikunta upseereja kertomassa miten ja missä tehdään.... kuhan tuumin vaan että ilmaspiiri foorumilla muuttunut.

Jotain tällaista?

#7438
 
Keskustelijat joissakin ketjuissa ovat esimerkiksi a-tarvikemäärissä ja pienissä nyansseissa valmis OSINT-ryhmä ulkopuolisille. Lörpöttelevät, kun haluavat päteä jossain huitulan nettikeskustelussa ja louhivat kaikkea mahdollista dataa, kun jäävät väittelemään, onko vaikka tiettyä kranaattia yksi vai kaksi kappaletta ja missä niitä säilytetään ja onko miten vartioitu. Että anoppi on töissä siellä ja kertoi että niin ja näin.

Toisaalta monissa ketjuissa syvällä rintaäänellä tulee sellaista kuraa likimain kaikesta, että sitä voisi pitää jo hyvänä harhautuksena.
 
louhivat kaikkea mahdollista dataa, kun jäävät väittelemään, onko vaikka tiettyä kranaattia yksi vai kaksi kappaletta
;)Tämä on just tyypillistä semmoista keskustelua jota minä iloisesti hypin yli, samoin ei kiinnosta ollenkaan jotain ihme yksityiskohtiin menevä keskustelu jostain aseesta tai ammuksesta.
 
Back
Top