Pelit taktiikan harjoitukseen

Kertokaas hyviä pelejä, mistä tunnette saavanne taktiikkaharjoitusta joukkojenhallinnassa?

Itse pidän shakista paljon, mutta se ehkä enemmänkin on istumiskilpailu. ;)

Tietokonepeleistä tuo heroes of might and magic on ihan hyvä, kun siinä on monipuolisesti joukkoja: pitää myös hallita kaivoksia ja pitää huolta, ettei imperiumi kuivu kasaan eli pitää valloittaa uusia alueita ja linnoituksia kokoajan.

Parasta pelissä lienee se ihan yksinkertainen asia, että jousimiehillä ja ratsuilla tehtävät taktiset siirrot voivat tuottaa suurta mielihyvää, kun paljon isompi joukko voitetaan oikealla ajoituksella ja siirroilla kentällä.

Joskus tuota Shogun peliä olen myös kokeillut, se lienee ehkä vielä edistyneempi kun tuo enemmänki fantasiapeli tuo HOMM.
 
Tietokonepeleistä Total War sarjan pelit on ihan hyvä... itse olen tykästynyt Medival II:een...
 
Yksin tai yhtä vastustajaa vastaan pelattavat pelit on siitä huonoja, että siinä helposti unohtuu se "fog-of-war" eli se aspekti mikä menee yksiköltä jonkin asian selittämiseen toiselle, jotta se voisi reagoida asiaan oikein. Myöskin tietokonepeleissä tieto on yleensä liian helposti nähtävillä, joten päätösenteko menee vieläkin helpommaksi.
 
Ehkä hieman turhan nopeatempoinen ja mittakaava vois olla isompi, muuten ok: http://maanpuolustus.net/showthread.php?tid=350&pid=84987#pid84987
 
Full Spectrum Warrior.


Miksi kun kysytään taktiika pelejä, niin vastauksena annetaan operaatio/strategia pelejä? ;)
 
Back
Top