Pohjois-Karjalan Prikaati

Tvälups kirjoitti:
Presidentti Halonen lähetti karuja terveisiä Pohjois-Karjalan varuskuntaan
yle 18.02.2012 klo 10.27

Presidentti Tarja Halonen kertoi Ylen Ykkösaamun haastattelussa mielipiteensä puolustusvoimien rajuista leikkauksista.


Halonen sanoi tienneensä ylipäällikön asemassaan jatkuvasti sen, että puolustusvoimien leikkauksista oli tulossa tuntuvat.

- Olen ollut pitkän aikaa mukana taustalla tekemässä näitä päätöksiä ja päättämässä puolustusvoimien suuntaviivoista. Viimeksi asia oli esillä viime syksynä, Halonen sanoi.

Presidentti puolusti rajuja leikkauksia sillä, että kyseessä on puolustusvoimien valtakunnallinen uudistus, johon säästötoimet on sovitettu mukaan. Halosen mielestä suomalaisista täytyy pitää huolta tasapuolisesti.

Haastattelija kysyi Haloselta, mitä terveisiä hän lähettäisi Pohjois-Karjalaan.

- Ei jonkin paikkakunnan elinkeinorakenne voi perustua yhden varuskunnan läsnäoloon, Halonen pamautti.

Hän myös tähdensi luottavansa puolustusvoimien omiin arvioihin puolustuksen tarpeellisuudesta.

- Emme maksaisi sotilaille palkkaa, jos emme uskoisi heidän näkemyksiin siitä, mitä toimenpiteitä tarvitaan.
Sylttytehtaan ..Tässä tapauksessa Sylttykombinaatin johto selvisi.
Kenen toimenkuvaan se kenraalien nimittely kuulukaan?

Missäs mielessä ne esitykset tehdään ja/tai HALUTAAN tehdä?
Halutaanko esitykset painottaa otsikolla "uudistus" vai "säästö"?
..vaiko molempi parempi?

Onko LEIKKAUS uudistus -vaiko- UUDISTUS leikkaus ??
Yes Ma'am.. Yes Ma'am. Perskutarallaa :a-cool:

Tuosta halosen pierasusta "Ei jonkin paikkakunnan elinkeinorakenne voi perustua yhden varuskunnan läsnäoloon" voi kyynikko kimmastua.

Oliko muna vai kana ensin?

Useimmalla pienemmällä varuskuntapaikkakunnalla varuskunta on tullut ensin, jopa muutama sata vuotta sitten. Sen ympärille on rakentunut muu elämiskeinotoiminta ja infra. Jos varuskunta on tullut myöhemmin jo kehittyneemmälle suuremmalle paikalle/kaupunkiympäristöön, siellähän on ollut jos monipuolisempi elinkeinorakenne.

PS. samalla selvisi ne ongelmat palkanmaksujärjestelmissä..
 
Kaikesta Presidentin sanomasta oikein huokuu mm. täysin irtaantunut oloneisuus tosiolevuudesta, Rva presidentti onnistui laitostumaan suunnilleen täydellisesti. Sanokoon Rehti mitä sanoo. D.

Vai ei Kontiolahdelle SAA merkitä varuskunta niin paljoa? Voi vitta, mutta kun se merkitsee.

Ja entäs minä, vaatimaton baikal? Minä haluan, että Suomen sotilaallinen turvallisuus järjestetään edelleenkin OIKEASTI yleisen asevelvollisuuden pohjalta piste. Missä seuraava mielenilmauspaikka onkaan?
 
Seuraava mielenilmaus suoritetaan eduskunnassa 28.02.

"Torilla kiersi nimilista, jolla kerättiin henkilöitä, jotka olisivat valmiita osallistumaan Helsinkiin kaavailtuun mielenosoitukseen. Listaan kertyi tapahtuman aikana noin 60 nimeä. Lähtöpäiväksi vahvistui 28. helmikuuta. Halukkaat mukaan lähtijät voivat vielä ilmoittautua keskiviikkoon saakka Carelicumin aulassa, jonne nimilista viedään maanantaina."
 
Mielensoitus Kontiolahden puolesta keräsi satoja Joensuun torille
YLE Uutiset 18.2. klo 15:27

Joensuun torilla osoitettiin lauantaina mieltä Pohjois-Karjan prikaatin säilyttämisen puolesta.

Pohjois-Karjan prikaatin säilyttämisen puolesta järjestetty mielenosoitus on saanut Joensuussa liikkeelle satoja osallistujia. Uutta mielenosoitusta varuskunnan puolesta suunnitellaan helmikuun lopulle Helsinkiin.

Pohjois-Karjalan prikaati Kontiolahdella on yksi kuudesta yksiköstä, joka aiotaan lakkauttaa puolustusvoimauudistuksen yhteydessä.

Joensuun torilla aamupäivällä järjestetty mielenosoitus keräsi järjestäjien mukaan 700-800 osallistujaa.

- Yleinen tuki ja mielenpide torilla oli, että tämä asia pitää ottaa eduskunnan käsittelyyn, sanoo maakuntavaltuuston puheenjohtaja Seppo Eskelinen.

Pohjois-Karjalassa on jo kerätty 7 000 nimen lista varuskunnan säilyttämisen puolesta. Lisäksi suunnitelmissa on järjestää uusi mielenosoitus 28. helmikuuta Eduskuntatalon edessä Helsingissä.

- Toista bussilastillista mielenosoittajia ollaan tässä keräämässä kasaan, Eskelinen kertoo.
 
Varsin mielenkiintoisaa median (tämän vallan sylikoiran) suorittama uutisointi aiheesta.
-uutisotsikoissa ja lähetyksissä nostetaan kotimaan uutiseksi Thaimaassa tapahtunut kaasuräjähdys! Niin no, jos rumasti sanotaan niin puolenkymmentä anarkomarkoa tahi hinttatimppaa kun käveleksii Stadissa niin kyseessä on ykkösluokan uutinen. Maakunnassa kun tapahtuu niin ollaan hiljaa.
 
Tvälups kirjoitti:
Varsin mielenkiintoisaa median (tämän vallan sylikoiran) suorittama uutisointi aiheesta.
-uutisotsikoissa ja lähetyksissä nostetaan kotimaan uutiseksi Thaimaassa tapahtunut kaasuräjähdys! Niin no, jos rumasti sanotaan niin puolenkymmentä anarkomarkoa tahi hinttatimppaa kun käveleksii Stadissa niin kyseessä on ykkösluokan uutinen. Maakunnassa kun tapahtuu niin ollaan hiljaa.
Olittapaha otsikoissa ja KUVASSA.. TV:stäpähän näin ihan ite :a-smiley:
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2012/02/mielenosoitus_kontiolahden_puolesta_kerasi_satoja_joensuun_torille_3269416.html

Samassa spotissa oli halonen kyykyttämässä :a-rolleyes: ihan niiku sillä vielä jottae sanottavvaa :a-angry: olisi..
 
Saako gonapiitsin puolustajien mielenilmaukseen osallistua, jos on yleisellä tasolla Puolustusvoimien säästöjä vastaan, vaikkei P-Karjalan Prikaatilla olisi mitään henkilökohtaista merkitystä?

Vaativatko kys. mielensäilmaisijat oman prikaatinsa tilalle esim Santahaminaa?

Tarvitaanko polttopulloja ja banderolleja? :)
 
Minä muotoilen asian siten, että jokaisen, jonka mielestä Suomen sotilaallisen turvallisuuden selkänojan kulmakivi on yleiseen asevelvollisuuteen perustuva systeemi, hänen täytyy nyt töräköityä. Sanokaa sanoneen, nyt on viimeiset ajat tuoda voimakkaasti ja selvästi esille kantansa tämän asian suhteen. Minä en kirjoita tästä suuni mauksi vaan kyllä minulla on pohjana ihan kohtuullista faktaa.
Jatkuvasti kailotetaan kuinka "yleinen asevelvollisuus on SE" tai "koko valtakulmaa puolllustetaan" jne.jne. Älkää pelkästään lukeko ja kuunnelko noita litinöitä, katsokaa mitä kädet tekevät. Ja mitä ne aikovat tehdä edelleen. Mielipide on tuotava julki, jos aikoo vaikuttaa, tehkää se. Ei pidä asennoitua malliin: "ei sille mitään voi, herrat päättää"....tuo sama asenne on käänteisesti: "vihollinen on ylivoimainen, heittäydytään selälleen, ei sille mitään voi".
 
baikal kirjoitti:
Minä muotoilen asian siten, että jokaisen, jonka mielestä Suomen sotilaallisen turvallisuuden selkänojan kulmakivi on yleiseen asevelvollisuuteen perustuva systeemi, hänen täytyy nyt töräköityä. Sanokaa sanoneen, nyt on viimeiset ajat tuoda voimakkaasti ja selvästi esille kantansa tämän asian suhteen. Minä en kirjoita tästä suuni mauksi vaan kyllä minulla on pohjana ihan kohtuullista faktaa.
Jatkuvasti kailotetaan kuinka "yleinen asevelvollisuus on SE" tai "koko valtakulmaa puolllustetaan" jne.jne. Älkää pelkästään lukeko ja kuunnelko noita litinöitä, katsokaa mitä kädet tekevät. Ja mitä ne aikovat tehdä edelleen. Mielipide on tuotava julki, jos aikoo vaikuttaa, tehkää se. Ei pidä asennoitua malliin: "ei sille mitään voi, herrat päättää"....tuo sama asenne on käänteisesti: "vihollinen on ylivoimainen, heittäydytään selälleen, ei sille mitään voi".

:a-smiley:
 
Arvostan herrojen taistelutahtoa asiassa ja olisin pettynyt jos ei edes yritystä löytyisi. Qanha Kuunikko minussa vaan muistaa Kemijärven tapauksen ja ennustaa, että mielenosoituksen vaikutus on se, että muutama kansanedustaja kiroaa kun joutuu ajattamaan taksinsa takaovelle ja menemään sitä kautta eduskuntaan sisään ja linssiluteet heistä tekevät tikusta asiaa noustakseen niitä portaita kohti pylväitä kameroiden edessä. Muuta vaikutusta ei ole, mutta kuten sanoin olisin pettynyt jos ei edes yritystä löytyisi.
 
200 rekkakorttipaikkaa katoaa maakunnasta
Karjalainen 26.02.2012 00:34


Pohjois-Karjalan prikaatin lakkautus vie maakunnasta 200 raskaan liikenteen kuljettajan paikkaa joka vuosi. Tähän asti puolet autokomppanioiden alokkaista on ollut pohjoiskarjalaisia. Jatkossa C-ajokortin pätevyys on haettava Kainuun Prikaatista tai Vekaranjärveltä.

Kuljetusalan työvoimapulaa pahentaa Puolustusvoimista lakkautettavien 550 kuljettajakoulutuspaikan lisäksi autokouluissa ajettujen C-korttien määrän romahtaminen.
 
noska kirjoitti:
Arvostan herrojen taistelutahtoa asiassa ja olisin pettynyt jos ei edes yritystä löytyisi. Qanha Kuunikko minussa vaan muistaa Kemijärven tapauksen ja ennustaa, että mielenosoituksen vaikutus on se, että muutama kansanedustaja kiroaa kun joutuu ajattamaan taksinsa takaovelle ja menemään sitä kautta eduskuntaan sisään ja linssiluteet heistä tekevät tikusta asiaa noustakseen niitä portaita kohti pylväitä kameroiden edessä. Muuta vaikutusta ei ole, mutta kuten sanoin olisin pettynyt jos ei edes yritystä löytyisi.

Joo, eikä monikaan varmasti otaksukaan, että päätökset peruttaisiin. Minun lähtökohtani on se, että "yleiseen asevelvollisuuteen perustuvaa puolustusjärjestelmää" on alettava puolustaa nyt eikä 17. päivä. Jos kansalaiset todella tykkäävät systeemistä ja haluavat, että meidän omat pojat ja tytötä vuorollaan ovat puolustusvastuussa, se pitää nyt tuoda esille ja sen puolesta kampanjoida.

Kuka tai mikä sen asian hoitaa, jos eivät poikamme ja tyttömme? Ei mulla ainakaan ole tietoa vaihtoehdoista. Toiveet, haaveet yms. olen jo tässä elämässä jättänyt muiden onneksi ja autuudeksi.

On mulla muitakin mielenosoitusaiheita, jahka tarve tulee. Jos valtiovalta aikoo luovuttaa tämän maan pohjavesivarannot jollekin globaalille toimijalle niin taatusti taas torilla tavataan. Suomen oikeasti köyhien puolesta olen valmis mieltä osoittamaan.
 
Valitettavasti ei ole näköjään saatu yhteistä rintamaa kaikkien varuskuntien puolesta pidettyjen mielenosoitusten yhdistämiseksi. Poliitikko kun ei usko muuta kuin suuria lukuja. Jos paikalle saadaan 500 henkilöä, niin poliitikko laskee, että loput 4387201 äänioikeutettua hyväksyy toimet ja vielä äänestää häntä ja hänen puoluettaan ja se hänelle riittää.

Siitä huolimatta olen ylpeä siitä väestä joka tästä passiivisesta kansasta nousee ylös perseeltään, osallistuu ja ilmaisee mielipiteensä. Tosin itse en mielenosoituksiin osallistu. Kun kynnys minun osallistua ylittyy siirryn heti suoraan toimintaan ja vaikutukseen.
 
noska kirjoitti:
Valitettavasti ei ole näköjään saatu yhteistä rintamaa kaikkien varuskuntien puolesta pidettyjen mielenosoitusten yhdistämiseksi.
Ei saatu kun sitä ei kepun toimesta haluttu.

noska kirjoitti:
Poliitikko kun ei usko muuta kuin suuria lukuja. Jos paikalle saadaan 500 henkilöä, niin poliitikko laskee, että loput 4387201 äänioikeutettua hyväksyy toimet ja vielä äänestää häntä ja hänen puoluettaan ja se hänelle riittää.
Näin se menee. 150 henkeä banderolleineen houkutteli ulos kymmenkunta kansanedustajaa ja marginaalisen määrän medianäkyvyyttä. Mikäli mo-määrä oli yli tuhannen niin hommalle olisi voinut povata edes jotain menestystä.

noska kirjoitti:
Siitä huolimatta olen ylpeä siitä väestä joka tästä passiivisesta kansasta nousee ylös perseeltään, osallistuu ja ilmaisee mielipiteensä. Tosin itse en mielenosoituksiin osallistu. Kun kynnys minun osallistua ylittyy siirryn heti suoraan toimintaan ja vaikutukseen.
Jotain ehkä tietäisin, olinhan siellä minäkin...
Kepu pettää AINA. Jatkossa ohitan ihan suosiolla KAIKKI mielenilmaisut yms. jossa edes vilahtaa poliittisia päävärejä edustavia henkilöitä.
 
Tvälups kirjoitti:
Kepu pettää AINA. Jatkossa ohitan ihan suosiolla KAIKKI mielenilmaisut yms. jossa edes vilahtaa poliittisia päävärejä edustavia henkilöitä.
Suomessa harvoin järjestää kukaan mitään ilman oman edun tavoittelua tai taka-ajatusta. Poliittinen tavoite ja vallanhalu ovat sangen aktivoivia tekijöitä järjestäjien joukossa.
 
Tvälups kirjoitti:
Jotain ehkä tietäisin, olinhan siellä minäkin...

Kepu pettää AINA. Jatkossa ohitan ihan suosiolla KAIKKI mielenilmaisut yms. jossa edes vilahtaa poliittisia päävärejä edustavia henkilöitä.

Ihanko vakavissasi väität tuon olleen yllätys? :a-rolleyes:

Enkä minä nyt mitenkään kepua rienaa, vaan mikä tahansa puolue oppositiossa ollessaan toimii samoin.
 
Ethän sinä kepua voi rienata kun se kuuluu vallan kolmiakselistoon.

Auta armias!
 
Sanontoja voisi kehittää:

- "Kokoomus tappaa talossa ja puutarhassa - Helsingin Kokoomus koko maakunnassa."

- "SDP - autoritääristä hyvinvointia"

- "Vihreä liitto - totalitaarista suvaitsevaisuutta"

- "Svenska folkpartiet i Finland - pangermaanista kielirasismia jo viime vuosituhannelta"
 
Back
Top