Putinin uudet ystävät Suomessa

Juu jossain tv-haastattelussa Linkola sanoi että uusi maailmansota olisi siinä mielesä toivottavaa että maapallon asukasluku vähenisi muutamalla (kymmenellä?) miljoonalla ja se olisi hänen mielestä hyvä asia.
Sikäli mielenkiintoista että jos joku oikeistolainen sanoisi noin, niin varmasti syntyisi suuri kohu. Mutta kun asialla on vihreä niin ei synny mitään kohua.

37505052.jpg
 
Sikäli mielenkiintoista että jos joku oikeistolainen sanoisi noin, niin varmasti syntyisi suuri kohu. Mutta kun asialla on vihreä niin ei synny mitään kohua.

37505052.jpg

Tuskin kukaan tosissaan otettava virkamies edes aloittaisi sellaista keskustelua jonka nimi olisi "putiinin uudet ystävät Suomessa sellaiseen ei edes kenenkään mielikuvitus riittäisi ja vielä väittäisi että EU kritiikki olisi uhka yhteiskuntajärjestykselle.

Putiinista rakentaa EU uskovaiset sellaista kaikkivoipaa henkilöä ja viholliskuvaa ja Venäjän voimaa toteuttaa uhkauksiaan pidetään totuutena, vaikka Venäjä on todella heikko niin taloudellisesti kuin sotilaallisesti.

Venäjän talous on Italian kokoluokkaa ja mailmanlaajuisesti lilliputti.

Venäjän armeijan kalusto on pääosin neuvostoaikaista ja sotamenestys Itä-Ukrainassa jossa käytännössä harrastelijat eli vapaaehtoiset pysäytti Venäjän armeijan eliitti joukot.

Ei Venäjä kykene horjuttamaan EU maiden yhteikuntajärjestystä vaan siitä on rakennettu viholliskuva joka palvelee hajoavaa EU`ta ja sopii myös Venäjälle koska silloinhan se saa sitä uskottavuutta suurvaltaasemalleen mitä se etsii.

Mikä parantaa kansan yhtenäisyyttä paremmin kuin ylivoimainen vihollinen rajoilla ja saman se tekee EU`lle vaikkei se vihollinen olisi ylivoimainen muulla tavoin kuin ydinaseiden osalta.

Venäjällä kukaan ei "sotatilasta" johtuen uskalla kyseenalaistaa valtiojohtoa, samaan pyritään myös näillä puheilla Putiinista EU maissa luodaan pelkoa jottei EU alkaisi hajoamaan.

EU maat yrittävät toistaa samaa taktiikkaa Putiinin uhan avulla mitä George W. Bush toteutti 9.11 jälkeen terrori hälytyksiä oli lähes päivittäin hänen ensimmäisen virkakauden lopuunasti ja kun uudelleen valinta varmistui terori hälytyksetkin loppuivat, oikea viholliskuva vain varmistaa kansan tuen johtajille, mutta onko EU ja sen johtajat se instanssi johon kansalaiset uskovat ja turvaavat vai valitsevatko kansalaiset jonkun muun mikä on uskottavampi Putiinin ja Venäjän uhkaa vastaan sen aika näyttää.

Nämä keskustelut putinisteista ovat niin harhaisia ettei niitä edes kovin vakavasti kannata ottaa ja keskustelijoiden suuren menneisyyden saavutuksia kannattaakin miettiä jos se on liian hyvää ollakseen totta niin onko se totta lainkaan.
 
Turun sanomien tämän aamuinen pääkirjoitus oli kuin tuulahdus kekkoslovakiasta. Kuulema puolueetomuus on paras turva. Suomi vallataan päivässä joten Nato ei ehdi apuun. Nato hyödyttää vain ameriikan aseteollisuutta. Kirjoittajana joku ekonomi/evankelista. Kaunista...
 
Tuskin kukaan tosissaan otettava virkamies edes aloittaisi sellaista keskustelua jonka nimi olisi "putiinin uudet ystävät Suomessa sellaiseen ei edes kenenkään mielikuvitus riittäisi ja vielä väittäisi että EU kritiikki olisi uhka yhteiskuntajärjestykselle.

Putiinista rakentaa EU uskovaiset sellaista kaikkivoipaa henkilöä ja viholliskuvaa ja Venäjän voimaa toteuttaa uhkauksiaan pidetään totuutena, vaikka Venäjä on todella heikko niin taloudellisesti kuin sotilaallisesti.

Venäjän talous on Italian kokoluokkaa ja mailmanlaajuisesti lilliputti.

Venäjän armeijan kalusto on pääosin neuvostoaikaista ja sotamenestys Itä-Ukrainassa jossa käytännössä harrastelijat eli vapaaehtoiset pysäytti Venäjän armeijan eliitti joukot.

Ei Venäjä kykene horjuttamaan EU maiden yhteikuntajärjestystä vaan siitä on rakennettu viholliskuva joka palvelee hajoavaa EU`ta ja sopii myös Venäjälle koska silloinhan se saa sitä uskottavuutta suurvaltaasemalleen mitä se etsii.

Mikä parantaa kansan yhtenäisyyttä paremmin kuin ylivoimainen vihollinen rajoilla ja saman se tekee EU`lle vaikkei se vihollinen olisi ylivoimainen muulla tavoin kuin ydinaseiden osalta.

Venäjällä kukaan ei "sotatilasta" johtuen uskalla kyseenalaistaa valtiojohtoa, samaan pyritään myös näillä puheilla Putiinista EU maissa luodaan pelkoa jottei EU alkaisi hajoamaan.

EU maat yrittävät toistaa samaa taktiikkaa Putiinin uhan avulla mitä George W. Bush toteutti 9.11 jälkeen terrori hälytyksiä oli lähes päivittäin hänen ensimmäisen virkakauden lopuunasti ja kun uudelleen valinta varmistui terori hälytyksetkin loppuivat, oikea viholliskuva vain varmistaa kansan tuen johtajille, mutta onko EU ja sen johtajat se instanssi johon kansalaiset uskovat ja turvaavat vai valitsevatko kansalaiset jonkun muun mikä on uskottavampi Putiinin ja Venäjän uhkaa vastaan sen aika näyttää.

Nämä keskustelut putinisteista ovat niin harhaisia ettei niitä edes kovin vakavasti kannata ottaa ja keskustelijoiden suuren menneisyyden saavutuksia kannattaakin miettiä jos se on liian hyvää ollakseen totta niin onko se totta lainkaan.

"Vaikka en ole täällä silloin asunut mutta yhteyteni Suomeen oli varsin tiiviit joten seurasin varsin tarkkaan tapahtumia täällä jos kertomasi pitää paikkaansa olit varsin iso tekijä jo varsin nuorena?"

Heh, heh Gerononimo, en edes tullut ajatelleeksi, että heittoni siitä, että joskus 60-, 70-luvuilla tunsin joitain nuoria opiskelijoita, sittemmin Suomen kuitenkin pienen kommunistisien puolueen keskuskomitean jäseniä, leimaisia minut "isoksi tekijäksi", yhtä vähän kuin se, että olen ollut usein samassa sateessa UKK:n kanssa tai saattanut joskus joutua samaan tilaan jonkun nykyisen Vasemmistoliiton puoluehallituksen entisen jäsenen kanssa. Tuskin uskallan mainita, että aterioin kerran nykyisen puolustusministerin vieressä. Ihan mukava keskustelukumppani, vaikka persu onkin. Mutta toki, siinä näkijä missä tekijä :cool:

Melkoista todistelua Sinulta, ei Venäjä ole uhka, EU on, Venäjän uhka on EU:n masinoima! Tässä kyllä unohtui Naton osuus uhkakuvan luojana ja ylläpitäjänä, samoin Venäjän nykyisten naapurimaiden huoli, ml. Ukrainan, Krimin ja Georgian tapahtumat.

Tosin olen myös itse joskus pohdiskellut Venäjän nykyjohdon aivoituksia. Ne kymmenet tai sadat miljardit, jotka on maasta ryöstetty ja sijoitettu länsimaisille tileille tai omistusosuuksiin ovat lähinnä bitteinä eri rahoituslaitosten tietokoneissa ja kovalevyillä. Hyökkäys EU:ta tai Nato vastaan pyyhkisi nämä bitit ja mitä jäisi? Kaluttu luu kasakan käteen, siitä olisi vaikea repiä lisää! Toisaalta, luu alkaa jo olla niin kaluttu, että kansa alkaa nähdä nälkää ja mahdollisesti kääntyä kaluajiaan vastaan. Miten sitten suu pannaan hyvät ystävät?
 
Turun sanomien tämän aamuinen pääkirjoitus oli kuin tuulahdus kekkoslovakiasta. Kuulema puolueetomuus on paras turva. Suomi vallataan päivässä joten Nato ei ehdi apuun. Nato hyödyttää vain ameriikan aseteollisuutta. Kirjoittajana joku ekonomi/evankelista. Kaunista...

Joo, täyttä soopaa, mutta ei ollut pääkirjoitus, ainoastaan ns. lukijan mielipidekirjoitus jossa esiintyy kaikki vanhat anti-Nato kliseet. Ei Turun Sanomien toimitus tällaiseen soopaan lankeaisi, mutta julkaisee kuitenkin sananvapauden nimissä.

Laitan linkin (sananvapauden nimissä)
http://www.ts.fi/mielipiteet/lukijoilta/867794/Puolueettomuus+paras+turvallisuustae
 
Heh, heh Gerononimo, en edes tullut ajatelleeksi, että heittoni siitä, että joskus 60-, 70-luvuilla tunsin joitain nuoria opiskelijoita, sittemmin Suomen kuitenkin pienen kommunistisien puolueen keskuskomitean jäseniä, leimaisia minut "isoksi tekijäksi", yhtä vähän kuin se, että olen ollut usein samassa sateessa UKK:n kanssa tai saattanut joskus joutua samaan tilaan jonkun nykyisen Vasemmistoliiton puoluehallituksen entisen jäsenen kanssa. Tuskin uskallan mainita, että aterioin kerran nykyisen puolustusministerin vieressä. Ihan mukava keskustelukumppani, vaikka persu onkin. Mutta toki, siinä näkijä missä tekijä :cool:

Sanotaan näin että olen seurannut kertomuksiasi tuntemistasi ihmisistä lievästi huvittuneena olet tehnyt varsin värikkään uran ja toiminut niin monella puolella tässä pienessä maassa, olen todella kateellinen kun olen joutunut tekemään urani vain yhdellä puolella tosin en omista käärmeen nahkaa jolla muunlainen toiminta olisi mahdollista.

Melkoista todistelua Sinulta, ei Venäjä ole uhka, EU on, Venäjän uhka on EU:n masinoima! Tässä kyllä unohtui Naton osuus uhkakuvan luojana ja ylläpitäjänä, samoin Venäjän nykyisten naapurimaiden huoli, ml. Ukrainan, Krimin ja Georgian tapahtumat.

Sanoin ettei Venäjällä ole voimaa uhata millääntavoin EU`n yhtenäisyyttä kyllä EU`n ongelmat ovat ihan sisäsiittoisia ja Venäjä ei ole mikään sotilaallinen suurvalta Gerorgia itse aloitti sodan jota Kreml provosoi Krim sekä Ukraina kuten myös Georgia olivat täysin Venäjän tiedustelupalvelun soluttamia Ukrainan armeijan upseereista osa oli sodan alkuvaiheessa jopa Venäjän kansalaisia ja mikähän mies se silloinen Presidentti olikaan?




Tosin olen myös itse joskus pohdiskellut Venäjän nykyjohdon aivoituksia. Ne kymmenet tai sadat miljardit, jotka on maasta ryöstetty ja sijoitettu länsimaisille tileille tai omistusosuuksiin ovat lähinnä bitteinä eri rahoituslaitosten tietokoneissa ja kovalevyillä. Hyökkäys EU:ta tai Nato vastaan pyyhkisi nämä bitit ja mitä jäisi? Kaluttu luu kasakan käteen, siitä olisi vaikea repiä lisää! Toisaalta, luu alkaa jo olla niin kaluttu, että kansa alkaa nähdä nälkää ja mahdollisesti kääntyä kaluajiaan vastaan. Miten sitten suu pannaan hyvät ystävät?

Aika tyhmä kysymys "miten suu pannaan hyvät ystävät" jos venäjä romahtaa niin leveä hymy on reaktio kaikilla muilla paitsi vihervassareilla joilta viedään taas se ihannevaltio käsistä kun se perkeleen Putin petti samoin kuin kommunistit aikoinaan
 
Timo Vihavaisen pari vuotta vanha kirjoitus "eurooppalaisista arvoista".



Myös muut filosofit ja ajattelijat ovat tuoneet esille tämän ongelman "eurooppalaisissa arvoissa". Kyseiset arvot eivät ole erityisen "eurooppalaisia" vaan ne ovat pääosin universaaleja ja suurin osa löytyy YK:n ihmisoikeuksien julistuksesta.

Eurooppalaisiin arvoihin vetoaminen EU:n kannatamisen perustana on melko hassua. Eihän niitä edes oltu määritelty silloin kun Suomi teki epäonnisen päätöksen liityä talousunioniin, (silloinhan jyrkästi kiellettiin, että EU:lla olisi mitään mahdollisuutta puuttua maidensa sisäisiin asioihin, kuten aseiden omistukseen, pakolaiskysymyksiin tai vaikka hallitusten kokoonpanoon).

Eurooppalaisiin arvoihin vetoaminen on siis turhaa. Itse kannatan täysin rinnoin YK:n aikoinaan määrittelemiä ihmisoikeuksia, eikä minun tarvitse sitoutua toiseen kertaan, eurobyrokraattien uudelleenkeksittyihin "eurooppalaisiin arvoihin".

Tässä paneurooppalaisen uskontoaatteen isä

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Richard_Coudenhove-Kalergi11
 
Sanotaan näin että olen seurannut kertomuksiasi tuntemistasi ihmisistä lievästi huvittuneena olet tehnyt varsin värikkään uran ja toiminut niin monella puolella tässä pienessä maassa, olen todella kateellinen kun olen joutunut tekemään urani vain yhdellä puolella tosin en omista käärmeen nahkaa jolla muunlainen toiminta olisi mahdollista.


Tämä on hyvä :solthum:

Tuli näitä lukiessa mieliin miten
@Taitolaji lla on ollut myös Israelista juutalainen tyttöystävä, lieneekö nyt jo vaimo? Näin olen hänen kommenteista ja kirjoituksista ymmärtänyt kun on kritisoinut sitä miten epäluotettavia uutislinkkejä Israelista olen laittanut? Joita hänen juutalaiset ystävänsä eivät edes ota vakavasti?

...kyllä se on taitolaji olla näin kansainvälinen ihminen ...?
Olen kunnioituksesta mykistynyt..
 
Viimeksi muokattu:
Tämä on hyvä :solthum:

Tuli näitä lukiessa mieliin miten
@Taitolaji lla on ollut myös Israelista juutalainen tyttöystävä, lieneekö nyt jo vaimo? Näin olen hänen kommenteista ja kirjoituksista ymmärtänyt kun on kritisoinut sitä miten epäluotettavia uutislinkkejä Israelista olen laittanut? Joita hänen juutalaiset ystävänsä eivät edes ota vakavasti?

...kyllä se on taitolaji olla näin kansainvälinen ihminen ...?
Olen kunnioituksesta mykistynyt..

Kiitos hyvä veli, lämmin kiitos kehuista, tähän olisi hyvä lopettaa nettikommentaattorin ura, mutta kun minulla on vielä aika monta kokemusta jakamatta :cool:!

Mitä tulee juutalaisiin ja etenkin israelilaisiin, on muistettava, että arbimaista alueelle muuttaneet ja osin heidän jälkeläisensä eroavat huomattavasti niistä juutalaisista, jotka ovat maahan siirtyneet USA:sta tai Euroopasta. Runsaslukuinen entisen Neuvostoliiton kasvatit ovat sitten oma lukunsa. Omat kokemukseni liittyvät lähinnä älykkäisiin koulutettuihin länsimaisiin juutalaisiin, jotka osaavat olla hyvin kriittisiä, mutta samalla kiihkottomia aatoksissaan. Toki poikkeuksiakin on, mutta niinhän on myös meissä suomalaisissa.
 
Mitä tulee juutalaisiin ja etenkin israelilaisiin, on muistettava, että arbimaista alueelle muuttaneet ja osin heidän jälkeläisensä eroavat huomattavasti niistä juutalaisista, jotka ovat maahan siirtyneet USA:sta tai Euroopasta. Runsaslukuinen entisen Neuvostoliiton kasvatit ovat sitten oma lukunsa. Omat kokemukseni liittyvät lähinnä älykkäisiin koulutettuihin länsimaisiin juutalaisiin, jotka osaavat olla hyvin kriittisiä, mutta samalla kiihkottomia aatoksissaan. Toki poikkeuksiakin on, mutta niinhän on myös meissä suomalaisissa.

Tuossa oli tämän laudan rasistisin postaus, voit pistää sulan hattuusi ja tuolla pääset varmasti niiden natsien ja putinistien suosioon joiden viittaa olet sovitellut muiden niskaan.
 
En usko että jatkuvat terrorihälytykset ja Putin uhka toimivat Eu:ssa kuten Usassa jossa terrori-iskut saivat koviakin lakimuutoksia ja kansan johdon taakse hetkeksi.

Eu:ssa voi käydä toisinpäin, koska se on niin onneton ja tehoton ja ei omaa mitään auktoriteettia tai lihasta.
Kansalliset ratkaisut voi olla houkuttelevampia kun pakolaisetkin vielä kolkuttelevat ovella.
 
Tuossa oli tämän laudan rasistisin postaus, voit pistää sulan hattuusi ja tuolla pääset varmasti niiden natsien ja putinistien suosioon joiden viittaa olet sovitellut muiden niskaan.
No mutta hyvä ystävä, mistä tuo vatsahappoinen kirjoittelu ja suhtautuminen kaikkeen oman kokemusmaailman ulkopuolella. Matkustelu avartaisi kummasti.

Kommentissani ei otettu millään tasolla kantaa Lähi-Idästä tai entisen Neuvostoiiton alueelta Israeliin muuttaneisiin juutalaisiin. Totesin ainoastaan, että oma kokemusmaailmani liittyy lähinnä länsimaista alueelle muuttaneisiin (tai Suomessa asuviin) juutalaisiin. Mutta noinhan täällä herrat muutenkin vääristelevät muiden kirjoituksia. Voin kuitenkin lisätä, että esimerkiksi Jemenistä Israeliin aikoinaan muuttaneilla juutalaisilla (pakolaisilla) on aivan toinen kokemusmaailma vaikka arabeista, kuin esimerkiksi Suomesta muuttaneilla. Eräs tuttuni kertoi omista vanhemmistaan, joista toinen oli arabimaista lähtöisin ja toinen Euroopasta. Perheen sisällä oli ajoittain aika vilkasta. Oma lukunsa ovat sitten ne, jotka onnistuivat selviytymään keskitysleirien kauhuista.
 
No mutta hyvä ystävä, mistä tuo vatsahappoinen kirjoittelu ja suhtautuminen kaikkeen oman kokemusmaailman ulkopuolella. Matkustelu avartaisi kummasti.

Eipä noita vatsahappoja minulla ole oikein vaivaksi asti ja ehdotuksesi matkailun avartavasta vaikutuksesta on toki hyvä mutta jos tarjosit sitä minulle noin opetusmielessä niin minulla on siinä sellainen vaikeus että kokemusmailman laajennus ei enään oikein onnistu matkailemalla,, kun tuota asumista eri paikoissa on tullut tehtyä jokusen kerran, toki minun kokemukseni ei vedä vertoja sinun kokemuksiesi rinnalla jossa vain mielikuvitus on rajana.

Kommentissani ei otettu millään tasolla kantaa Lähi-Idästä tai entisen Neuvostoiiton alueelta Israeliin muuttaneisiin juutalaisiin. Totesin ainoastaan, että oma kokemusmaailmani liittyy lähinnä länsimaista alueelle muuttaneisiin (tai Suomessa asuviin) juutalaisiin. Mutta noinhan täällä herrat muutenkin vääristelevät muiden kirjoituksia. Voin kuitenkin lisätä, että esimerkiksi Jemenistä Israeliin aikoinaan muuttaneilla juutalaisilla (pakolaisilla) on aivan toinen kokemusmaailma vaikka arabeista, kuin esimerkiksi Suomesta muuttaneilla. Eräs tuttuni kertoi omista vanhemmistaan, joista toinen oli arabimaista lähtöisin ja toinen Euroopasta. Perheen sisällä oli ajoittain aika vilkasta. Oma lukunsa ovat sitten ne, jotka onnistuivat selviytymään keskitysleirien kauhuista.

Mitä tulee juutalaisiin ja etenkin israelilaisiin, on muistettava, että arbimaista alueelle muuttaneet ja osin heidän jälkeläisensä eroavat huomattavasti niistä juutalaisista, jotka ovat maahan siirtyneet USA:sta tai Euroopasta. Runsaslukuinen entisen Neuvostoliiton kasvatit ovat sitten oma lukunsa. Omat kokemukseni liittyvät lähinnä älykkäisiin koulutettuihin länsimaisiin juutalaisiin, jotka osaavat olla hyvin kriittisiä, mutta samalla kiihkottomia aatoksissaan. Toki poikkeuksiakin on, mutta niinhän on myös meissä suomalaisissa.

Eiköhän tuosta voi lukea mitä mieltä olet muista kuin länsimaisista ja Israelilaisista kansana, on nimittäin niin että kun on asunut paikoissa jossa kusipaikankin määrittää rotu niin silloin oppii havaitsemaan rasistiset asenteet varsin herkästi.
 
Ei siinä mitään yleistetä jokaisella on oikeus uskoa mihin tahansa mutta jos vaaditaan suita suljettaviksi kun on erimieltä niin kovin on heikot eväät, sanoisin savijaloilla seisova jättiläinen jos ei arvostelua kestä.

"Suomalaiset kuten ei muutkaan Eurooppalaiset tunne mitään kansallistunnetta EU`ta kohtaan se on keinotekoinen luomus johon ei ole mitään tunnesiteitä kenelläkään"

Jos tämä ei ole yleistys, niin mikä sitten? Yli puolet suomalaisista kuitenkin sanoi kyllä EU:lle. Tietysti asioista saa keskustella ja esittää mielipiteitä. En ole huomannut, että olisi vaadittu suita suljettavaksi. Olisko aika palata otsikon aiheeseen, eli Putinin uudet ystävät suomessa?
 
Mielenkiintoinen väite! Mahtaako olla totuutta takana? Ei tämä yllättäisi, sillä koukerot yltävät vaikka mihin! Itse toki kannatan puheenjohtajan vaihtoa.

http://jounisnellman.puheenvuoro.uu...ako-venaja-vaihtaa-kokoomuksen-puheenjohtajan

Yrittääkö Venäjä vaihtaa kokoomuksen puheenjohtajan?
16.5.2016 08:05 Jouni Snellman
22 kommenttia
"Venäläisten verkostot ovat aktiivisia Kokoomuksen puheenjohtajan vaihtamisessa. Sorry to say. Ikävää myös ehdokkaille." - Näin päivitti kokoomuksen entinen kansanedustaja eilen Facebookiin. Kyseinen poliitikko on istunut myös kahdeksan vuotta Helsingin kaupunginvaltuutettuna.

Hänen nimensäkin voisi melkein laittaa esiin, koska jossain määrin julkista Facebook-keskustelu tänä päivänä on. Hänellä näyttäisi olevan yli 3.500 Facebook-kaveria. Hänen Facebook-sivuillaan on viime päivinä käyty vilkasta keskustelua kokoomuksen puheenjohtajakisasta.

"Venäjä hakee roolia Suomen sisäpolitiikassa. Onneksi viime päivät ovat tuoneet tämän asian näkyväksi.Ainakin minulle," väittää hän. Ja jatkaa: " Ei tarvitse muuta kuin seurata mitä lehdissä kirjoitetaan. Kuka missäkin vaiheessa kiekaisee. Pitää kuitenkin tuntea henkilöiden taustaverkostot ja rahoittajat. Niitä media ei kerro."

Jos tuo keskustelu ei kerro mitään tarkempaa "venäläisten verkostoista," niin jotain se kertoo kokoomuksen tilanteesta ja puheenjohtajapelin kovuudesta. Puheenjohtajaehdokkaiden yhteinen vaalikiertue vasta alkaa huomenna Seinäjoella.
 
Ongelma näissä äärioikeistoa käsittelevissä keskustelussa täällä on se, ettei tietoa huvita tarjota paljoa, kun lopputulos on se että joku palstan punikeista sitten myöhemmin käyttää sitä niin että "lol kaikki maahanmuuttokriitikot on natseja ja putinin ystäviä". Keskustelukulttuuri on perin huonolla tolalla näiden asioiden suhteen täällä, kun jotkut häikäilemättä pyrkii leimaamaan muita (sitten heillä vielä on pokkaa puhua jostain "yhtenäisyydestä"). Muuten SVL ja muutkin ääriryhmät on ihan kiinnostavia ilmiöitä. Paras tietolähteeni SVL:n suhteen on eräs anarkisti joka tutkii näitä juttuja. Hänen kanssaan keskustelu onnistuu ilman leimaamista, johtunee siitä että anarkismista huolimatta hänellä on ymmärrystä poliittisista realiteeteista.
 
"Suomalaiset kuten ei muutkaan Eurooppalaiset tunne mitään kansallistunnetta EU`ta kohtaan se on keinotekoinen luomus johon ei ole mitään tunnesiteitä kenelläkään"
Jos tämä ei ole yleistys, niin mikä sitten? Yli puolet suomalaisista kuitenkin sanoi kyllä EU:lle. Tietysti asioista saa keskustella ja esittää mielipiteitä. En ole huomannut, että olisi vaadittu suita suljettavaksi. Olisko aika palata otsikon aiheeseen, eli Putinin uudet ystävät suomessa?

Toki hienoa että uskoo EU`n kansalaisten kannsallistunteeseen onhan jokaisena Eurooppapäivänä kaikkialla ihmiset hurraamaassa katujen varrella ja soittavat sen kansaallishymniä EU`n lippua kunnioitetaan. mutta käsi sydämmelle kuka edes muistaa montako tähteä EU lipuussa on? tai mikä on sen kansallishymmi tai edes tunnistaa sen kun se alkaa soida? moniko tunnistaa EU johtajat ja koska on Eurooppapäivä? näitä tuskin tietää tai muistaa kuin kourallinen Eurooppalaisista, mutta kaikki tunnistaa oman maansa lipun ja tietää kansallispäivän ja kuka vannoo sotilasvalan EU`lle?

ja kysyit ketä on Putiinin uudet ystävät kehoitan etsimään tältä suunalta noin aluksi.

http://www.hs.fi/kulttuuri/a1462248501554


Heidi Hautala haluaa Putin-myönteiseksi väitetyn dokumentin esiin – Yle ja Arte epäröivät julkaisua
 
Back
Top