Rajavartiolaitos

Pakolaisuus-ketjussa on yli 12000 viestiä ja koko palstan persut kouhuksissa lietsomassa muukalaisvihaa. En seuraa ketjua joten siksi en ollut löytänyt sitä sieltä.
 
^Meneekö mielestäsi persut ja natsit samaan kategoriaan? Itse en kyllä olisi valmis laillisen puolueen äänestäjiä ja natseja niputtamaan samaan.
 
Siten että yrjön artikkelissa mainittu yksi oikeustieteilijä on juurikin tuo Scheinin. Kannattaa aina pitää mielessä lausuntoja antavien henkilöiden taustat.

Niin ja kuka on jutun laittanut liikkeelle? Löytyisikö tämä henkilö sieltä varustamojen suunnalta? Oletko selvittänyt heidän taustojaan? Tässä jutussa ei ollut kyse tuosta edellä mainitusta henkilöstä vaan RVL toiminnasta ja rajavalvonnan ongelmista, keskytäänkö siihen ja pohditaan sitä.

Tietenkin henkilöiden taustat on tärkeitä, mutta se koskee ihan kaikkia taustoista riippumatta.
 
^juuri noin. Kyllä tässä nyt yritetään ulkomaalaisomisteisen kaupallisen firman vastuulle sälyttää sellaisia vastuita jotka eivät kaupalliselle yritykselle kuulu. Kuljetuskustannukset ovat muutenkin korkeat ja (hinta)kilpailukyky tuollaisilla suomen lipun alla seilaavilla aluksilla muutenkin valmiiksi jo tiukilla. Valtion suvereniteettiin liittyvien rajatarkastusten vastuu ei kai kuulu italialaisessa omistuksessa olevalle pörssiyhtiölle...
 
^juuri noin. Kyllä tässä nyt yritetään ulkomaalaisomisteisen kaupallisen firman vastuulle sälyttää sellaisia vastuita jotka eivät kaupalliselle yritykselle kuulu. Kuljetuskustannukset ovat muutenkin korkeat ja (hinta)kilpailukyky tuollaisilla suomen lipun alla seilaavilla aluksilla muutenkin valmiiksi jo tiukilla. Valtion suvereniteettiin liittyvien rajatarkastusten vastuu ei kai kuulu italialaisessa omistuksessa olevalle pörssiyhtiölle...

Kuuluuhan se lentoyhtiöillekin, miksi laivanvarustamo olisi erilaisessa asemassa?
 
Kuuluuhan se lentoyhtiöillekin, miksi laivanvarustamo olisi erilaisessa asemassa?

Ei kai kuulu? Vain ulkorajoilla.

Lentoyhtiö tarkastaa muutoin kyllä asiakkaan henkilöllisyyden. Mikä on eri asia kuin rajavalvonta. (Ravintolan portsarikin tarkistaa nuoren henkilön henkilöllisyyden)

Esim. matkustusdokumenttien oikeellisuuden arviointia voi tehdä kai? vain virkamies, ei jollain lentokentän man-powerista vuokraamalla ground-henkilöstöllä ole edellytyksiä arvioida passien aitoutta. Se vaan katsotaan laivayhtiöissäkin, että matkustajaluettelo ja -määrä saadaan meriturvallisuussyistä oikein, jotta esim. pelastustoimissa tiedetään keitä on löydetty ja keitä puuttuu.

Tätä henkilöllisyyden tarkastamista ei tule sekoittaa viranomaistarkastuksiin eikä siihen kuulu Schengen-alueen sisäisessä liikenteessä kaupallisella firmalla arviointia siitä kuka matkalipun ostaneista pääsee matkaan mukaan ja kuka ei pääse. Lentokoneen ja laivan kapteeni voi evätä päihtyneen tai muuten häiritsevän henkilön pääsyn mukaan, mutta tämäkin on eri asia.
 
Kyllä se sille varustamollekin kuuluu. Schengen alueen sisällä on vaan sovittu että tällaista ei tarvitse tehdä. Tästähän ei suurta haittaa syntyisi kun eikös henkilötunnukset vast. oteta kaikilta laivalle tulijoilta ja silloin voisi olla myös henkiltietojen tarkastus lippua/maihinnousukorttia haettaessa. Jos ei ole matkustusasiakirjoja ei laivalle nousta.

Pohjoismaat pohjoismaalaisille taitaa olla poikkeus, eli ei tarvitse mitään matkustusasiakirjoja. Koskee siis vain pohjoismaalaisia pohjoismaiden alueella.
 
Pakolaisuus-ketjussa on yli 12000 viestiä ja koko palstan persut kouhuksissa lietsomassa muukalaisvihaa. En seuraa ketjua joten siksi en ollut löytänyt sitä sieltä.

Tietääkseni muukalaisvihan lietsonta on kielletty tällä sivustolla. Kritiikki maahanmuutto politiikkaa vastaan sen sijaan on sallittua, kuten myös asiaan liittyvien uutisten jakaminen. Jos kyseessä on uutinen minkä media koettaa vaientaa, koska se ei sovi heidän agendaan, niin silloin tiedon jakaminen on jopa suotavaa.

Ja mikäli et seuraa ketjua, niin miten tiedät sen sisällöstä? Onko tarkoituksesi vaientaa keskustelu asioista, jotka eivät tue sinun poliittista agendaa?
 
Turun lentonäytöksessä kesäkuussa kuulin tästä jo Rajan väeltä.
Viime vuosikymmenellä Siivet lehdessä mietittiin korvaajaa Puumille mutta jostain syystä mallia ei haluttu vaihtaa.

Mitäs sitä hyvää vaihtamaan?
 
Eikö se ole vähän tekniikaltaan tähän päivään päivitetty Draken:cool:?

C-130 voisi olla soveliaampi vertaus. Runko on tarpeeksi hyvä ja kaiken muun pystyy päivittämään kerta toisensa jälkeen.

Aika rajuja määriä noilla lennetään jos Turun koneissa on nyt vajaan 30 vuoden käytön jälkeen 8600 tuntia ja peruskorjaus tuo 20 vuotta lisää käyttöikää.
 
Norjan öljy-yhtiöt lennättää noilla miehistöä lautoille. Taitaa siis kyseessä olla ihan parasta mahdollista kalustoa.
 
Rajavartiolaitos: Uusi helikopteri parantaa pelastuskykyä merellä

29.2.2016 KLO 06:16 KOTIMAAKristiina Kunnas


Super Pumat saavat suomalaiset rekisterit OH-HVP ja HVQ. Niissä on samanlainen vihreä-valkoinen värityskaavio oransseilla tehosteilla kuin Vartiolentolaivueen uusimmissa AgustaWestland AW119Ke Koala -koptereissa. Uuden ulkovartiolaiva Turvan sini-valkoisia värejä ei siis tuotu ilma-aluskalustoon.

Rajavartiolaitos sai ensimmäisen Super Pumansa sunnuntai-iltana.

Rajavartiolaitoksen uusi meripelastushelikopteri laskeutui Helsinkiin Malmin lentokentälle sunnuntai-iltana. Lauantaina Ranskan tehtaalta kohti Suomea lähtenyt Super Puma -helikopteri on ensimmäinen kahdesta tilatusta kopterista. Uudet helikopterit sijoitetaan Helsinkiin, ja ne korvaavat nykyiset Agusta AB 412 -helikopterit.

Rajavartiolaitos sanoo Suomenlahden meriturvallisuuden paranevan hankinnan ansiosta.

Jäänpoistojärjestelmän avulla voidaan lentää jäätävissä olosuhteissa, joten toimintavarmuus paranee.

– Uudella Super Puma AS332L1e -kopterilla voidaan pelastaa kerralla jopa 15 ihmistä, joka on ehdottoman tärkeää varsinkin isoissa meripelastusoperaatioissa, kertoo vartiolentolaivueen komentaja, eversti Antti Pesari.

Pesarin mukaan suorituskyky ottaa suuren harppauksen eteenpäin aikaisemmasta. Tehtäviä voidaan suorittaa esimerkiksi erittäin huonoissa sääolosuhteissa entistä turvallisemmin.

– Jäänpoistojärjestelmän avulla voidaan lentää jäätävissä olosuhteissa, joten toimintavarmuus paranee.

Autopilottijärjestelmä taas helpottaa ohjaajan työtä erittäin paljon, varsinkin huonoissa olosuhteissa. Nämä helikopterit ovat täynnä parhainta ja uusinta teknologiaa mitä on saatavilla.

Uudet kopterit on varustettu myös pimeännäkölaitteilla, lämpökameroilla ja vahvoilla valonheittimillä. Koptereita käytetään viranomaistehtävissä ympäri Suomen, mutta tarvittaessa myös ulkomailla.

Kaksi uutta helikopteria maksoivat 60 miljoonaa euroa, ja rahoituksesta osa katettiin EU:n ulkorajarahoituksen kautta.
 
Back
Top