Res.net telakalla

baikal

Supreme Leader
Olen kuullut, että ym. foorumi pantiin telakoille siksi, että keskustelun "taso" muuttui "joksikin". Haluan tietää, mitä tapahtui. Ja kun en seurannut lainkaan ko. saittia, pyydän niitä, jotka osallistuivat ja jotain asiasta tietävät, postaamaan tästä asiasta joko julkisesti tai yksityisviestillä. Minulla on tästä asiasta tietty vainu, sanotaanko niin, että vainu on vahva.

En tahdo, että ko. foorumia aletaan lytistämään mitenkään, vaan haluan tietää, mitä tarkoittaa "keskustelun taso" tässä yhteydessä. Helpotan yhteydenottamista siten, että sanon: minä kyllä taidan arvata.

Tämä on harras pyyntö ja poikii siitä olettamasta, että "mikä tapahtuu muualla, voi tapahtua täälläkin". Kyllä minä olen pannut visusti merkille tietyt ohjailutapaukset, hienovaraiset heitot, vielä.
 
Reserviläiskentällä kuohuaa? Reserviläisliitossa on vedetty palkokasveja nenään ja rahat pois.

Tällee 5 minuutin pika-googlettamisen tuloksena.

EDIT: Olipa ympäripyöreä vastaus "Reserviläiskentällä kuohuaa?" Ainahan siellä kuohuaa, jos ei muuten niin everstin vaimo on valinnut väärän väriset verhot.

Hankala kyllä nähdä että miksi tämä tähän foorumiin vaikuttaisi. Eli joku muu syy?
 
Tarkoittaako "epäasiallinen keskustelu" mahdollisesti sellaista keskustelua, joka on ristiriidassa Keskusta puolueen puoluepoliittisin perustein asetettujen reunaehtojen kanssa? Oletettavasti "epäasiallinen keskustelu" on saattanut koskea jopa aselakikeskustelua.

Käsittääkseni Reserviläisliitto ry on maanpuolustusjärjestölle erittäin erikoisella ja epätavallisella tavalla voimakkaasti profiloitunut puoluepoliittisesti nimenomaan Keskusta puolueeseen. Tämä on varsin erikoista, sillä maanpuolustus on jo perustuslain nojalla puoluepoliittisesti sitoutumaton koko kansan yhteinen asia.
 
Resnettiä on tullut seurattua ja toisinaan jotain sinne kirjoitettuakin. Ei tuo minun mielestäni ole ollut ainakaan merkittävästi tätä foorumia heikommalla tasolla. Taustavoimat huomioiden virallisen liturgian ylistyslaulu on varmaan ollut toivomuslistalla ja kun väki ei ole spontaanisti siihen suuntautunut, niin joku päätti panna lapun luukulle. Käsittämätön ratkaisu.
 
Komppaan pstsikaa, kerro Baikal mitä epäilet.
Onko Laamanator oikeassa?

Mielipiteethän ovat hankalia kun kaikillä on sellainen, toisilla vain on joskus väärä mielipide. Monesti he saavat olla rauhassa omaa mieltään, mutta joskus voi alkaa harmittamaan kun vääriä mielipiteitä omaavat eivät ymmärrä pitää niitä omana tietonaan. Silloin voi helposti tulla mieleen sulkea keskustelualusta jossa "väärät mielipiteet" saavat liikaa huomiota.
 
Minusta siellä oli samanmielisiä kirjoittajia
 
Komppaan pstsikaa, kerro Baikal mitä epäilet.
Onko Laamanator oikeassa?

Mielipiteethän ovat hankalia kun kaikillä on sellainen, toisilla vain on joskus väärä mielipide. Monesti he saavat olla rauhassa omaa mieltään, mutta joskus voi alkaa harmittamaan kun vääriä mielipiteitä omaavat eivät ymmärrä pitää niitä omana tietonaan. Silloin voi helposti tulla mieleen sulkea keskustelualusta jossa "väärät mielipiteet" saavat liikaa huomiota.

@Laamanator lienee oikeilla jäljillä, kuten myös @baikal .

Reserviläisliitto on puoluepolitisoitunut ja asevastainen siitäkin huolimatta, että yhdistyksissä tehdään edelleen arvokasta työtä ja sinne saakka tuo myyräntyö ei ole toistaiseksi edennyt. Kun rivijäsenet alkavat mussuttamaan liiton linjauksia vastaan ja perustelevat näkemyksensä aukotta, niin helpoin tapa vaimentaa mölinä on viedä alusta siltä. Saamani tiedon mukaan Res-liiton jäsenkyselyt ovat pitäneet sisällään tulikivenkatkuista "palautetta", mutta luonnollisesti niitä ei julkaista Reserviläinen-lehdessä, koska silloin liiton mädäntyneisyys saisi paljon suuremman näkyvyyden kuin keskustelupalstalla.

Onneksi yhdistykset ovat edelleen erittäin autonomisia ja niissä piällysmiehet normaalin kaavan mukaan nauttivat jäsenistön luottamusta ja paneutuvat niihin tehtäviin, joihin heidät on valittu. Baikalin puheet siitä, että "pitäkää pojat huolta yhdistyksistänne" eivät todellakaan ole tuulesta temmattuja!
 
Viimeksi muokattu:
Hehheh. Arvasin kyllä, että Herrat tavoittavat saman juonen kuin minä olin tavoittavinani. Ja nyt alati epäluuloinen luonteeni tietysti kysyy: ohjataanko meitä ja jos ei, niin aiotaanko ohjata ja millä keinoin? Voi jestas, että risoo tällainen toiminta, jos näin on käynyt.

Kyseisten järjestöjen rooli ja merkitys on selvä: kulloisenkin vallan pönkkänä seisominen ja tarvittaessa täytyy jäsenmaksun maksaneille myydä vaikka Uuno Turhapuron verkkarit, jos politiikka ja PE niin tahtovat. Jatkakaa toki samaan malliin.

Pitäkää huoli killoistanne ja yhdistyksistänne.
 
Siis onko tuo ollut aktiivinen foorumi ja kaikille luettavissa ilman tunnuksien hankkimista?
 
Onneksi tämä foorumi on olemassa.
Täällä myös ne "väärät mielipiteet" ovat sallittuja.

Tällaisella hetkellä TomTomin panos nousee arvoon arvaamattomaan, siis kiitos tästä foorumista.

Menneet tapahtumat/saitit huomioiden samaa mieltä..
 
Toivottavasti tämä foorumi ei saa painetta niinkuin susi1 aikanaan tietävästi sai.
 
Back
Top