Sotilaille sallittava parta ja pitkä tukka

Jos 612 on juhlamarssi ilman nykyaikana epämuodikkaita poliittisia vaikuttimia, se assimiloituisi priden sarjaan, mutta järjestävällä taholla on poliittinen tausta eikä sillä taustalla liene tekemistä moniarvoisuuden kanssa. Ymmärrän, että moni hämmentyy: miten sotilas ei voisi virkapuvussa marssia kansalaiskulkueessa itsenäisyyspäivänä marskin haudalle mutta homoparaati on ok.

Mutta ei tämän päivän Suomessa, Yhdysvalloissa tai Euroopassa kannata laittaa ropojaan likoon ahdasmielisyyden puolesta.

Voisivatko 612-marssiin osallistua Priden tyypit mukana niin, että heidät otettaisiin hyvin ja vilpittömästi vastaan? Yhteisen isänmaan asialle? Silloin vastaus varmaan olisi: paraatipuvut keulaan! Muuten ei.

Priden järjestäjilläkin lienee poliittista "taustaa" mutta kumpikin on poliittisesti sitoutumaton ja 612-kulkueessa lienee homotkin edustettuna.
Mikäli tarkoitit ovatko tervetulleita Pride-rekvisiitta päällä kysymyksen voi esittää toisinpäinkin, kuten tässä tapauksessa PV:n virkapuvussa.
 
Priden järjestäjilläkin lienee poliittista "taustaa" mutta kumpikin on poliittisesti sitoutumaton ja 612-kulkueessa lienee homotkin edustettuna.
Mikäli tarkoitit ovatko tervetulleita Pride-rekvisiitta päällä kysymyksen voi esittää toisinpäinkin, kuten tässä tapauksessa PV:n virkapuvussa.

Kunhan pohdin. Eivät tulisi 612:een vaikka kutsuttaisiin. Menisi se vastakkainasettelu "fasistien ja moniarvoisten välillä". Propagandaa kaikki, tavalla tai toisella.

Olen lukenut somesta, että "olihan poliisi virkapuvuissa 612-kulkueessa". Olen itse ollut ymmärryksessä että virkatyönään pitivät väkivaltaisia anarkisteja sivummalla.

Muuten olen sitä mieltä, että selkeä rasismi ja tiukka ahdasmielisyys ei tavoita laajoja kansanjoukkoja koskaan. Suurin osa paskat nakkaa Suomen Sisusta tai porkkanapäisistä punkkareista. Pride taas on pienen vähemmistön marssi enkä tiedä, miksi juuri se oli ylikersantin julkisuusvalinta nyt. Aavistelen.
 
Kunhan pohdin. Eivät tulisi 612:een vaikka kutsuttaisiin. Menisi se vastakkainasettelu "fasistien ja moniarvoisten välillä". Propagandaa kaikki, tavalla tai toisella.

Olen lukenut somesta, että "olihan poliisi virkapuvuissa 612-kulkueessa". Olen itse ollut ymmärryksessä että virkatyönään pitivät väkivaltaisia anarkisteja sivummalla.

Muuten olen sitä mieltä, että selkeä rasismi ja tiukka ahdasmielisyys ei tavoita laajoja kansanjoukkoja koskaan. Suurin osa paskat nakkaa Suomen Sisusta tai porkkanapäisistä punkkareista. Pride taas on pienen vähemmistön marssi enkä tiedä, miksi juuri se oli ylikersantin julkisuusvalinta nyt. Aavistelen.


612-kulkueessa voi joskus vielä marssia satojatuhansia ihmisiä, siksi sitä vastustetaankin monilla tahoilla.
 
Homot, konservatiivit ja äärioikeisto ovat kieltämättä hyvin mielenkiintoinen yhdistelmä, joskaan ei mitenkään harvinainen yhdistelmä.

Nehän ovat vähän kuin paita ja peppu :D

Jos kuitenkin palataan itse aiheeseen, niin...

the-stache.png


http://www.todayifoundout.com/index...y-required-every-soldier-to-have-a-moustache/

_86576316_86575598.jpg
 
Minusta olisi kiinnostavampaa tietää kuinka monta piilohomoa tällä foorumilla majailee.
Minä taas haluaisin tietää, että montako foorumin ns suvaitsevaisista harjoittelee salaa kotonansa hypnoottismagneettisia katseita sekä käy pyhiinvaellusmatkalla Naantalin hautausmaalla.
 
Miksi eivät marssineet 90 luvulla, kun oikeasti oli vielä avointa syrjntää
Meidänkin luokan pahikset kävivät Turun pääkirjastoa vastapäätä olevassa Jack&Mikes homobaarissa ovella. Huutelivat, että hyi vittu täällä haisee sperma ja välittömästi käpälämäkeen. Elettiin ihan 90 luvun alkua. Koulun jälkeen menimme keskustaan parturi-liikkeen ikkunan taakse ihmettelemään ja naureskelemaan, kun siellä työskenteli naismainen homo.
Tuskin tänä päivänä nuorilla kävisi edes mielessäkään moiset kujeet.
 
612-kulkueessa voi joskus vielä marssia satojatuhansia ihmisiä, siksi sitä vastustetaankin monilla tahoilla.
Samaa mielta, jos se jarjestetaan kuten Vantaan kaljakellunta eli jengi vaan tulee paikalle... ei siella tarvita mitaan puheita yms. nissutusta, niista viime vuonnakaan kuullut mitaan kun oli kunnon sissinkeli. Ehka sopivana kellonaikana voisi kajauttaa pari "elakoon"-huutoa itsenaisyydelle ja sitten lahtea lampsimaan... ne typerat ja epakaytannolliset soihdut voisi hyvin korvata siten etta jokainen tuo mukanaan kouraansa ja budjettiinsa sopivan Magliten :D.
 
Miksi eivät marssineet 90 luvulla, kun oikeasti oli vielä avointa syrjntää
Meidänkin luokan pahikset kävivät Turun pääkirjastoa vastapäätä olevassa Jack&Mikes homobaarissa ovella.

Nykymaailmassa ne luokan pahikset taitavat olla itsekin niitä sellaisia homoja...

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016070821869154_uu.shtml

Voin olla väärässäkin, mutta minulla on sellainen muistikuva, että myös äärioikeiston organisoima 612-kulkue oli kirjattu yleisötilaisuudeksi, ei mielenosoitukseksi. Tältä osin se on ja sen pitää olla samanarvoinen tapahtuma Pride-kulkueen kanssa. Sinne voi siis mennä univormussa ihan vapaasti. Jos ei kuitenkaan voi, niin silloin ollaan alueella jolla ei pitäisi olla.

Puolustusvoimat ovat linjauksensa tehneet ja niillä mennään jos linjauksia ei muuteta.

Mitä satoihin tuhansiin osallistujiin tulee, niin sinne on todella pitkä matka :D

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016070621857809_uu.shtml

ahmed_intti.jpg
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä miten homous liittyy partaan, taikka takapajuisen suomen aatteisiin. Mutta itselleni on aivan paskan maku onko vieressä sotiva ukko homo, hetero taikka transihminen. Kun rynkky pysyy käsissä ja tekee hommansa, niin mitä ihmeen väliä sillä on?
Toki ymmärrän suomalaisen miehen paniikin, se voi vaikka panna minua poterossa kalsareiden ja maastopuvun läpi samalla kun soditaan.

Itseäni ei haitannut tippaakaan, kun homo ammuskeli vieressäni, kun lähdimme kohti terroristien hallussa pitämää taloa. Ei haitannut, vaikka kaveri raahasi haavoittuneen pois, ja tuskin se haavoittunutkaan oletti, että nyt tulee perseeseen patukkaa... Epäolennaiset ja turhat pelot tappavat helpommin, mitä se terroristin räiskimä AK.
Israelissa palvelevat homot, lesbot ja transihmiset, eikä kenelläkään ole ongelmia. ( ok, sekopäisillä jenkeillä on)


Mutta onko siis parralliset homoja, vai mitä vittua?
Laivastoon (suomessa) parta sopii hyvin, on aikalailla normaalia jopa monissa eri laivastoissa, ihan siis sellaisissa joissa on laivojakin.
Kyllä parta on ok jalkaväen puolellakin jos siihen on syy, lähinnä tulee mieleen uskonnollinen. Tosin, eipä taida kovinkaan montaa sikhiä olla suomen intissä?

Tulipa vaan mieleen, kun ihmetellen luin tätäkin ketjua täällä.
 
Ajattele nyt vankejakin, tuskin kaikki jotka kakkospanoa siellä harrastavat ovat homoja. Hätä ei lue lakeja.
 
On se niin väärin, että homot pääsevät ihastelemaan ja esineellistämään samaa sukupuolta olevia esim. suihkutiloissa. Seksuaalisen tasa-arvon nimissä vaadin heteroille samoja oikeuksia. Toisin sanoen, haluan käydä naisten puolella suihkussa ilman, että haukutaan pervoksi. :)
 
On se niin väärin, että homot pääsevät ihastelemaan ja esineellistämään samaa sukupuolta olevia esim. suihkutiloissa. Seksuaalisen tasa-arvon nimissä vaadin heteroille samoja oikeuksia. Toisin sanoen, haluan käydä naisten puolella suihkussa ilman, että haukutaan pervoksi. :)
Sanot vaan olevasi transsukupuolinen ja majoitus naisten puolelle...
 
Voin olla väärässäkin, mutta minulla on sellainen muistikuva, että myös äärioikeiston organisoima 612-kulkue oli rekisteröity yleisötilaisuudeksi, ei mielenosoitukseksi. Tältä osin se on ja sen pitää olla samanarvoinen tapahtuma Pride-kulkueen kanssa. Sinne voi siis mennä univormussa ihan vapaasti. Jos ei kuitenkaan voi, niin silloin ollaan alueella jolla ei pitäisi olla.

Noin lähtökohtaisesti jokainen mielenosoitus on yleinen kokous. Kokoontumislaki toteaa selvästi.



2 §

Soveltamisala

Tätä lakia sovelletaan yleisiin kokouksiin ja yleisötilaisuuksiin.

Yleisellä kokouksella tarkoitetaan tässä laissa mielenosoitusta tai muuta kokoontumisvapauden käyttämiseksi järjestettyä tilaisuutta, johon muutkin kuin nimenomaisesti kutsutut voivat osallistua tai jota he voivat seurata. Yleisenä kokouksena ei kuitenkaan pidetä sellaista mielenosoitusta, joka on tarkoitettu ainoastaan yksittäisten henkilöiden mielipiteen ilmaisemista varten.

Yleisötilaisuudella tarkoitetaan tässä laissa yleisölle avoimia huvitilaisuuksia, kilpailuja, näytöksiä ja muita niihin rinnastettavia tilaisuuksia, joita ei ole pidettävä yleisinä kokouksina. Jos tilaisuuteen osallistuminen edellyttää kutsua tai määrätyn yhteisön jäsenyyttä, sovelletaan siihen tämän lain säännöksiä yleisötilaisuudesta, jollei tilaisuutta osanottajien lukumäärän, tilaisuuden laadun tai muiden erityisten syiden perusteella voida pitää luonteeltaan yksityisenä.

Tätä lakia ei sovelleta julkisyhteisöjen järjestämiin virallisiin tilaisuuksiin eikä uskonnollisten yhdyskuntien tunnusomaiseen toimintaan kuuluviin tilaisuuksiin, jotka järjestetään julkista uskonnonharjoitusta varten yhdyskunnan omissa tai niitä vastaavissa tiloissa.



Pu
olutusvoimien aikaisempi linjaus jonka mukaan univormussa ei saa osallistua mielenosoituksiin (tai kuten lakikirja määrittelee yleisiin kokouksiin) oli mielestäni hyvä ja selkeä.

Kaikenlaiset marssit johon voi ilman ennakkoilmoitautumista osallistua, ovat kyllä selvästi lain tarkoittamia yleisiä kokouksia ja niihin ei saanut aikaisemmin asepuvussa osallistua.

Minkälainen marssi sitten voisi olla lain määrittelemä yleisötilaisuus? Mieleen tulee lähinnä joulukadun avajaisparaati tai joku muu vastaavanlainen kulkue johon saa osallistua vain ennakolta hyväksytyt henkilöt.
 
Back
Top