Sourcen varusteet

AJJV

Kapteeni
Hei

Kysympä tälläkin foorumilla kosja potebttiaalisia tietomiehiä on tuvassa.

Onko porukalla kokemusta sourcen repuista? Tiedän että source on iipojen laatuvalmistaja ja kerännyt kiitosta erityisesti juomarakoillaan. Minkälainen tuntuma teillä on ko. Firman tuotteista? Erityisesti olen kiinnostunut source patrol repusta ja sen NIR ominaisuuksista.
 
Mulla oli toi source patrol 2 vuotta melkein päivittäisessä käytössä (nyt parisen vuotta vähemmällä käytöllä). Hankin sen aikoinaan kun olin kannellut camelbakin bfm:ää, mutta en tarvinnut niin isoa jöötiä, enkä tarvinnut sivutaskuja. Vertailin silloin camelbak motherloadia ja sorce patrolia; motherloadin lantiovyöstä en tykännyt ja tykkäsin, että patrolissa oli paremmat ulkotaskut (motherloadissa ylempi pieni aurinkolasitasku ja alempi admin-tasku, patrolissa ylempi iso admin ja alempi iso tavallinentasku). Patrolin laatuun olen ollut tyytyväinen: mikään sauma/nauha/solki/vetoketju ei ole hajonnut tai takkuillut. Lantiovyö on muodoltaan (banaani/bumerangi) erinomainen ja sen saa helposti pois kun sitä ei tarvitse. Soursen sivukiristysremmit on surkeammat kuin camelbakeissä, niihin ei oikein saa mitään kiinnitettyä fiksusti ja pakkauksen kiristäminenkin on niin ja näin...
Sourcen omaa juomarakkoa en ole koskaan käyttänyt. En tykkää rakon avausmekanismistä. Camelbakin iso "ruuvattava korkki" on enemmän mun mieleeni. Mukana sain silloin aikoinaan sourcen letkuun tulevan pullo/vesihana-adapterin, joka vaikuttaa ihan fiksulta. Sitäkään en ole koskaan käyttänyt.
Sourcen päälokeri vetää sisäänsä hyvin bfm:n medical insertin. Juomarakon lokero on lyhyempi kuin reppu, mutta sinne mahtuu hyvin 13 tuumanen läppäri (tai pari readyheatiä/blizzard peittoa). Itellä yleensä oli juomarakon taskussa kokoontaittuva jakkara.
Molle-kujia on sivuilla 4 vaakaan ja 3 pystyyn. Niihin menee tarvittaessa m05 pieni yleistasku (pidin ennen sellaista aina tarv. juomapullotaskuna 1l nalgenelle. nykyään m05 taskun korvasi särmän m sivutasku, ihan vaan koska niitä saa 2kpl yhden m05 yleistaskun hinnalla). Sivutaskuja ei vaan pääse mitenkään kuristamaan repun sivuremmeillä, mikä on vaan osoitus sivuremmien typeryydestä. Alemman taskun ulkopinnassa on myös molle-kujia ja velcro paikkoja, mutta en ole käyttänyt niissä kuin nimilappua. Lantiovyössä on molemmin puolin 2x2 molle-kujat, jotka on kuin tehty leatherman raptorin koteloa varten.
Nir ominaisuuksista ei ole mitään käryä. Riistakamerassa ei muistaakseni ainakaan "loistanut".

Toivottavasti näistä on sulle jotain apua...
 
Ainakin Sourcen juomarakoista jäänyt ihan a-luokan laadukas vaikutelma käytössä. Muista tuotteista en osaa sanoa käytännöstä mutta tuo viittaisi että asiat tehdään kunnolla.
 
Sourcen omaa juomarakkoa en ole koskaan käyttänyt. En tykkää rakon avausmekanismistä. Camelbakin iso "ruuvattava korkki" on enemmän mun mieleeni.
Eikös se avausmekanismi ole pikkuasia verrattuna Sourcen sisäpintaan johon bakteerit eivät tartu? Ymmärtääkseni Camelbakissa tämmöistä ei ole ja sitä on pestävä huomattavasti useammin?
Ja sitäpaitsi onhan Sourcessakin ruuvatta iso korkki jossain malleissa: https://www.google.fi/search?q=sour...w=1038&bih=601#q=source+3l&tbm=isch&tbs=isz:m
 
Itse tykkään tosta Sourcen avausmallista. Helppo pestä puhtaaksi vs Kamelin reikä.
Ja toi Sorsan täyttö systeemi on myös hyvä, esim 1,5l pullosta/kraanasta saa syöttää tavaraa letkun kautta takasin rakkoon. Ei tarvii purkaa koko varustusta pois sen takia.
 
Back
Top