Suomen sisäinen turvallisuus

Lelu-Ramin "kiihoittamisen" myötä nämä sunni-shiia kiistat olisi nostettava paremmin esiin täälläkin.

Tässä oiva esimerkki aiheeseen liittyen, Suur moskeija-hankkeesta kertova uutinen tammikuulta:

Rantakari ja Jardit ovat antaneet ristiriitaista tietoa siitä, keitä kaikkia varten suurmoskeija rakennettaisiin.

Ensin he vakuuttivat tonttihakemuksessaan, että suurmoskeija palvelisi kaikkiamuslimeja.

Samalla kolmikko kuitenkin liitti hakemukseen luottamuksellinen / ei julkisuuteen -tekstillä merkityn taustaselvityksen Suomen muslimiyhteisöistä.

Siinä he kuvaavat suorasukaisesti, että muslimien eripuraisuus ja joidenkin yhteisöjen kyvyttömyys esimerkiksi maksaa vuokria ajallaan estää ottamasta projektiin laajaa muslimijoukkoa ja tärkeintä yhteistyöelintä, Suomen islamilaista neuvostoa (Sine). Hajjarin johtama Sine on hajanainen ja heikko järjestö, jota johtaa enemmistö eli sunnimuslimit. Shiiat eivät koe järjestöä omakseen.

Pia Jardi on myöntänyt, että moskeijasta tulisi sunnien paikka. Se on loogista: sunnien ja shiiojen uskonelämät eroavat toisistaan niin paljon, ettei yhteisiä moskeijoita maailmalla käytännössä ole.

KIMMO RÄISÄNEN
1452228366330

Ilari Rantakari
Eivät Rantakari ja Jarditkaan halua Suomeen ääriajattelua tai vierastaistelijoita Syyriaan. Abdessalam Jardi sanoo, että bahrainilaiset kutsuvat Suomea hyväksi ja puhtaaksi maaksi. Paratiisimaaksi. Ei sitä kukaan halua pilata.

Kauniista sanoista huolimatta pääkaupunkiseudulla on jo ollut joitakin sunnien ja shiiojen väkivaltaisia yhteenottoja, vahvisti Helsingin poliisi elokuussa. Niissä yksittäiset sunnimuslimit ovat pitäneet shiioja vääräuskoisina ja käyneet käsiksi.

Esimerkit maailmalta osoittavat, ettei ole liioiteltua olla huolissaan kytkyistä.

http://www.hs.fi/sunnuntai/a1452228326031
 
Vakavasti otettava tapaus mutta hiljaa ollaan? Miksi?
1. Tutkinnalliset syyt, kaikkea ei ehkä vielä tiedetä
2. Mitään ei kai tapahtunut, oliko todellista uhkaa että olisi voinut tapahtua?
3. Todennäköiset mielenterveysongelmat
4. Kaikki yllämainitut yhteensä
 
Räkäkänniys ja tappelunhalu. Siivoton ulkonäkö, haiseminen ja paikkojen sotkeminen.
Siinä heti muutama alue joissa suomalaisilla on paljon parannettavaa. Olen itsekin ihmetellyt jo vuosia mistä johtuu suomalaisten räyhääminen ja sikailu? Me ollaan itse rellestämisen mestareita.
Suomalaisissa on toki paljon parannettavaa. Vaikka Suomalaisten tekemiä rikoksia monasti käytetäänkin lieventävänä asianhaarana sille ulkomaalaisen tekemiin rikoksiin niin ei se silti ihan sama asia ole. Suomalaisen yhteiskunnan ei ole mitään järkeä ottaa saati pitää täällä rikoksen tekijöitä. Meillä on niitä ihan tarpeeksi omasta takaa. Jos asiaa ajatellaan talouden kannalta niin rikollinen ei koskaa pysty maksamaan velkaansa yhteiskunnalle mikäli on syyllistynyt väkivalta rikokseen. Sen verran usein niitä uusitaan ja sen verran kovat seuraukset niistä on taloudellisesti. Vankila vuorokausi on yksin jo todella kallis mutta kun mukaan lasketaan se uhri. Jos uhrin elämä ns. Kustaan lopullisesti niin puhutaan miljoonasta, miljoonista euroista tuottamatonta rahaa, sitä enemmän mitä nuorempi uhri. Valtio on muistaakseni laskenut ihmisen tuotannolliseksi arvoksi noin 4 miljoonaa elinikänsä aikana. Tämä kylmästi taloudelliselta puolelta ajateltuna kun tuotto muuttuu menoksi. Inhimillinen puoli on sitten kokonaan oma asiansa.

Mutta kuten sanoin rikosta tai sen tekijää ei voi puolustella toisen tekemällä rikoksella. Suomen pitäisi ottaa ehdottomat karkoitukset käyttöön ei kansalaisten kohdalla rikoksesta riippumatta. Toki Suomea teoriassa sitoo asiassa kansainväliset sopimukset mitä karkoittamiseen tulee eli karkoitus ei saa olla karkoitettavalle = kuoleman tuomio. Kirjoitin teoriassa koska Suomi on suvereeni maa ja suvereenilla maalla on oikeus päättää täysin ketä maassa suvaitsee. Jokaiselle tulijalle pitäisi tehdä selväksi heti tänne tultaessa mitä rikoksesta seuraa. Voisi jopa tehdä turvapaikka haastattelun yhteydessä sopimuksen jossa tulija sitoutuu nuhteettomaan elämään Suomessa. Sopimusrikkomuksen seurauksean on maasta poistaminen vapaa ehtoisesti tai pakolla. Kansalaisten kohdalla näin ei tietenkään voisi toimia ja kansalaisuuden saamisen ehtoja tulisikin tällöin kiristää. Tuolloin kansalaisuudesta tulisi oikeasti arvokas ja tavoittelemisen arvoinen asia. Ei toki siksi, että saisi rikoksia tehdä ilman karkoitus pelkoa vaan siksi, että voisi oikeasti kokea kuuluvansa yhteiskuntaan. Kansalaisuuden saamisen edellytyksenä tulisi olla riittävä Suomen kielen taito joka mitattaisiin kirjallisesti sekä suullisesti vuorovaikutustilanteessa. Sekä riittävä suomen ja suomalaisen kulttuurin ja tapojen tuntemus.
 
Mutta kuten sanoin rikosta tai sen tekijää ei voi puolustella toisen tekemällä rikoksella. Suomen pitäisi ottaa ehdottomat karkoitukset käyttöön ei kansalaisten kohdalla rikoksesta riippumatta. Toki Suomea teoriassa sitoo asiassa kansainväliset sopimukset mitä karkoittamiseen tulee eli karkoitus ei saa olla karkoitettavalle = kuoleman tuomio.

Henkilö joka väittää olevansa turvapaikan tarpeessa ja uskoo tulevansa tapetuksi, jos hänet lähetetään takaisin, ei missään oloissa tekisi mitään mikä saattaisi johtaa karkoitukseen.
 
Henkilö joka väittää olevansa turvapaikan tarpeessa ja uskoo tulevansa tapetuksi, jos hänet lähetetään takaisin, ei missään oloissa tekisi mitään mikä saattaisi johtaa karkoitukseen.

Mistä kukaan tietää puhuuko tämä ihminen totta vai ei....?
Monet näistä ovat kertoneet vaikka millaisia satuja aina omasta iästään lähtien että saisi jäädä ....o_O
 
Aivan. Antaa henkilön käyttäytymisen kertoa totuus.
Suomenrikoslaista löytyy asialle termikin ja se on petos tai sen yritys. Pitäisi olla automaattinen meno lippu rajan toiselle puolen.
 
Lähinnä tarkoitin sitä, että mikäli tyyppi rikkoo lakeja, niin sen seurauksena on automaattisesti myös oleskeluluvan uudelleen harkinta.
Tuo muuten on jännä kun tuntuu että se lupa on noin niinkuin pysyvä vaikka alkuperäiset perusteet olisivatkin poistuneet. Muutama vuosi niin katsotaan että henkilö on kiinnittynyt suomalaiseen yhteiskuntaan siten että käytännössä oleskelulupa muuttuu pysyväksi.
 
Tuo muuten on jännä kun tuntuu että se lupa on noin niinkuin pysyvä vaikka alkuperäiset perusteet olisivatkin poistuneet. Muutama vuosi niin katsotaan että henkilö on kiinnittynyt suomalaiseen yhteiskuntaan siten että käytännössä oleskelulupa muuttuu pysyväksi.

Jos henkilö olisi hankkinut itselleen työpaikan ja maksaisi veroja, niin pieniä rikkeitä voisi toki katsoa läpi sormien. Ja jos henkilö olisi esim. perustanut yrityksen joka oikeasti tuottaakin jotakin yhteiskunnalle, niin sitten vaikka isompiakin. Mutta jos henkilö on edelleen valtion elätettävänä, niin sitten sen voi heittää maasta ihan milloin vain.
 
Jos henkilö olisi hankkinut itselleen työpaikan ja maksaisi veroja, niin pieniä rikkeitä voisi toki katsoa läpi sormien. Ja jos henkilö olisi esim. perustanut yrityksen joka oikeasti tuottaakin jotakin yhteiskunnalle, niin sitten vaikka isompiakin. Mutta jos henkilö on edelleen valtion elätettävänä, niin sitten sen voi heittää maasta ihan milloin vain.
Tuollainen on vain käytännössä vaikeampi toteuttaa. Rajan vetäminen on vaikeampaa kuin kansalaisen ja ei kansalaisen välillä.
 
Jos henkilö olisi hankkinut itselleen työpaikan ja maksaisi veroja, niin pieniä rikkeitä voisi toki katsoa läpi sormien.

Ensimmäisestä raiskauksesta saa ehdonalaista ja pahoinpitelyjäkin pitää olla useita noin parin vuoden sisään ennen kuin joutuu linnaan.

Itse olen rekrytointihommisssa huomannut, että "pikku jutut" ovat useimmiten jäävuoren huippu.

Ja jos henkilö olisi esim. perustanut yrityksen joka oikeasti tuottaakin jotakin yhteiskunnalle, niin sitten vaikka isompiakin. Mutta jos henkilö on edelleen valtion elätettävänä, niin sitten sen voi heittää maasta ihan milloin vain.

Yrittäjyys ei ole mikään taikasana joka poistaa rikosvastuuta. Tulee mieleen työpaikkani lähellä ollut lounaspaikka joka pyöri noin vuoden. Kesällä kuulin kuinka omistaja sanoi puhelimeen "ei, ei, ei niin voi tehdä. Ei se verottaja mitä tahansa usko!". Yritys lopetti toimintansa kahdeksan viikoa tuon puhelun jälkeen. Palkkasaatavat jäi sitten valtiolle maksettaviksi.
 
Yrittäjyys ei ole mikään taikasana joka poistaa rikosvastuuta. Tulee mieleen työpaikkani lähellä ollut lounaspaikka joka pyöri noin vuoden. Kesällä kuulin kuinka omistaja sanoi puhelimeen "ei, ei, ei niin voi tehdä. Ei se verottaja mitä tahansa usko!". Yritys lopetti toimintansa kahdeksan viikoa tuon puhelun jälkeen. Palkkasaatavat jäi sitten valtiolle maksettaviksi.

Siksi sanoinkin, että "oikeasti tuottaa jotakin". Joskin sillä oli tarkoitus eritellä nämä tyypeistä, jotka ovat työllistyneitä johonkin valtion hommaan, jonka he saivat ainoastaan siksi, että he eivät ole suomalaisia. Ja muutenkin yrittäjyys on merkki siitä, että koettaa muutenkin elättää itseään ja pärjätä tässä maassa. Ja ottaen huomioon miten vaikeaa tässä maassa on olla yrittäjä, niin se on jo jotakin.
 
Siksi sanoinkin, että "oikeasti tuottaa jotakin". Joskin sillä oli tarkoitus eritellä nämä tyypeistä, jotka ovat työllistyneitä johonkin valtion hommaan, jonka he saivat ainoastaan siksi, että he eivät ole suomalaisia. Ja muutenkin yrittäjyys on merkki siitä, että koettaa muutenkin elättää itseään ja pärjätä tässä maassa. Ja ottaen huomioon miten vaikeaa tässä maassa on olla yrittäjä, niin se on jo jotakin.
Ihmisillä pitäisi olla vähän sellainen boonuskortti järjestelmä. Vähän niin kuin briteissä ajokortin kanssa. Tietty määrä virhepisteitä ja sitten mäjähtää. Tietystä rikkeestä saa tietyn määrän ja joistain voi sitten heilahtaa kerrasta se punainen kortti.
 
Siksi sanoinkin, että "oikeasti tuottaa jotakin". Joskin sillä oli tarkoitus eritellä nämä tyypeistä, jotka ovat työllistyneitä johonkin valtion hommaan, jonka he saivat ainoastaan siksi, että he eivät ole suomalaisia. Ja muutenkin yrittäjyys on merkki siitä, että koettaa muutenkin elättää itseään ja pärjätä tässä maassa. Ja ottaen huomioon miten vaikeaa tässä maassa on olla yrittäjä, niin se on jo jotakin.

Huijareita ja kusettajia tässä maassa on jo ihan tarpeeksi yrittäjinä. Mitään lähi-idän basaarimeininkiä ei todellakaan tarvita.

Yrittäjien sääntelyä pitäisi paremminkin tehostaa. Esimerkiksi jos maksaa TESin alittavaa palkkaa niin palkkasaatavat pitäisi maksaa kolminkertaisena ja siitä pitäisi olla mahdollisuus antaa myös vankeutta.
 
Suomessa oli poliisi tullut tulokseen, että harmaan talouden torjuntaan ja talousrikostutkintaan käytetyt rahat tulevat moninkertaisesti takaisin kustannuksiin nähden. Valitettavasti tutkinta puolella on valtava resurssi pula. Tosin nyt ilmeisesti tuli 50 uutta virkaa vihakirjoitus tutkintaan joka ei tuota muuta kuin mielipide vankeja ja oikeus kuluja.
 
Suomessa oli poliisi tullut tulokseen, että harmaan talouden torjuntaan ja talousrikostutkintaan käytetyt rahat tulevat moninkertaisesti takaisin kustannuksiin nähden. Valitettavasti tutkinta puolella on valtava resurssi pula. Tosin nyt ilmeisesti tuli 50 uutta virkaa vihakirjoitus tutkintaan joka ei tuota muuta kuin mielipide vankeja ja oikeus kuluja.

Suurempi "ongelma" lienee siinä, että tehokkaalla talousrikostutkinnalla monen poliitikon oma perperi uhkaa kärventyä.
 
Back
Top