Suomen sisäinen turvallisuus



Kun tietää minkälainen vasemmistolaisten maailmankuva on, niin tuo videon voi vain tulkita uhkauksena mitä tapahtuu kun he pääsevät valtaan. Tuossa heitä viedään saunan taakse, mutta sitähän ne käyttäisivät vain tekosyynä samaan jos vain saavat tilaisuuden. Ja siinä samalla huomioidaan mikä on muiden vasemmistolaisten musavideoiden sisältö, niin voi kyllä päätellä mitä siellä suunnitellaan.
 
Kun tietää minkälainen vasemmistolaisten maailmankuva on, niin tuo videon voi vain tulkita uhkauksena mitä tapahtuu kun he pääsevät valtaan. Tuossa heitä viedään saunan taakse, mutta sitähän ne käyttäisivät vain tekosyynä samaan jos vain saavat tilaisuuden. Ja siinä samalla huomioidaan mikä on muiden vasemmistolaisten musavideoiden sisältö, niin voi kyllä päätellä mitä siellä suunnitellaan.

Pikku selailulla selvisi miksi tämä bändi on niin "kuuma" ja esim. Yle näyttää live keikkaa.. Bändin basisti on J.Karjalaisen poika..ja sanoitukset "kantaaottavia".
Musiikillisesti ei oikein kolahda.
 
Veikkaisin hintaperusteista "kannustinta" seurantalaatikon saamiseksi mahdollisimman moneen ajoneuvoon..

Anne Berner: "Tämä ei edellytä liikkumisen valvontaa"

Liikenneministeriö suunnittelee uuden väyläyhtiön perustamista, jotta investoinnit helpottuisivat. Miten valtion väylien yhtiöitys lisäisi kykyä investoida tieverkkoon, liikenne- ja viestintäministeri Anne Berner?

”Nykyisin infrarahoitus tulee budjetin kautta. Se on poukkoilevaa ja riippuu siitä, miten muut hallinnonalat tarvitsevat rahoitusta - etenkin ne, jotka ovat lakisääteisiä. Infrasta on helposti nipistetty. Jos meillä olisi yhtiö, joka keräisi maksuja, ne kohdistuisivat poikkeuksetta väylien kehittämiseen.”

Autoilijat vihaavat liikkumisensa valvontaa. Miten perustelette sen heille?

”Tämä ei edellytä liikkumisen valvontaa. Järjestelmä voi toimia joko aikaperusteisesti tai kilometrikorvausperusteisesti. Voi olla esimerkiksi kuukausimaksu, viikkomaksu tai vuosimaksu, ja se ei vaadi minkäänlaista seurantaa. Silloin tietysti yhtiön tai sen kumppaneiden tuottaman palvelutasokin on alhainen. Kilometriperusteinen maksu on tarkempi. silloin asiakas voi hyödyntää laajemmin esimerkiksi karttapalveluita tai ajotapaan liittyvää seurantaa. Mutta se perustuu vapaaehtoisuuteen, asiakkaat päättävät.”

Lupaatteko, että kenenkään ei ole pakko ottaa autoonsa mustaa laatikkoa?

”Kyllä, sen voin luvata.”


Jos autovero korvautuu käyttömaksuilla, halvalla autolla pitkiä työmatkoja ajavat häviävät, mutta kalliita ökyautoja ostavat voittavat. Onko tämä oikein?

”Tässä ajatellaan 20-30 vuotta eteenpäin. Liikenteessä on käynnissä suurin muutos sitten auton keksimisen. Joudumme joka tapauksessa miettimään liikenteen verotukseen radikaaleja muutoksia, kun liikenne sähköistyy.”

”Meillä on Euroopan toiseksi vanhin autokanta. Tarvitsemme ratkaisuja, jotka kannustavat autokannan uudistumiseen. On vaan katsottava, miten parhaiten hallitaan siirtymävaihe. Vuosi 2030 on vain 13 vuoden päästä ja siihen mennessä meidän täytyy puolittaa liikenteen päästöt. Sitä ei tehdä pienillä säädöillä vaan se vaatii rakenteellisia muutoksia.”

Lue koko juttu tuoreimmasta Talouselämästä.
http://www.talouselama.fi/lehti/anne-berner-tama-ei-edellyta-liikkumisen-valvontaa-6614480
 
”Meillä on Euroopan toiseksi vanhin autokanta. Tarvitsemme ratkaisuja, jotka kannustavat autokannan uudistumiseen."

Se ei ainakaan kannusta vaihtamaan sitä vanhaa romua uuteen, ekologiseen autoon, että tehdään sillä vanhalla romulla ajamisesta entistä kalliimpaa. Ei minulla ole varaa nytkään ostaa jotain saatanan kallista hybridiä, millä logiikalla ne kuvittelevat että minulla sitten on, kun vanhalla ajaminen on vieläkin kalliimpaa kuin nyt?

Tiputtakaa sitä saatanan autoveroa oikein kunnolla, niin katsotaan sitten uudestaan. Kaveri osti kolme vuotta vanhan Volvo V60:n, joka oli ollut erään lähetystön autona sen kolme vuotta, ja sitten mennyt vaihtoon. Mielenkiintoiseksi asian teki se, että auton mukana tuli kaikki ostokuitit sun muut. Lähetystö oli maksanut siitä 28000 euroa, ja kaveri otti selvää mitä olisi itse joutunut maksamaan siitä, jos olisi sen silloin kolme vuotta sitten ostanut samasta liikkeestä pääkaupunkiseudulta. Hinta olisi ollut 63000. Että sillä lailla. Tuollaisen auton voisin minäkin ostaa tuolla lähetystön verottomalla hinnalla, ja ajaisin sitten tyytyväisenä uudella, turvallisella ja ekologisella autolla. Mutta 63000? Syvä uni, ei pysty.
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs foorumilaiset ovat mieltä poliisin vihapuhe-videosta, jossa lapset on laitettu lukemaan typeryyksiä?

 
Mitäs foorumilaiset ovat mieltä poliisin vihapuhe-videosta, jossa lapset on laitettu lukemaan typeryyksiä?


Tuohan oli ihan kiva. Opin uusia sanontoja ja silleen... :D
 
Itsekkin olen törmännyt Suomessa vihapuheeseen. Perhettämme on haukuttu vääräuskoiseksi. (tosin siitä on jo jonkun verran aikaa..) Me/minä emme ole arvostellet kenenkään uskontoa. Jep. Tämä tarina on tosi.

Ajatuspoliisilla on tosiaankin työta, jolla on tarkoitus.
 
Viimeksi muokattu:
Talouselämä:
Ulkomaille matkustaminen terrorismitarkoituksessa on nyt kriminalisoitu Suomessa. Se on merkittävä asia, joka on jäänyt olemattomalle mediahuomiolle, harmitteli Perussuomalaisten piirijohtajien kokouksessa lauantaina puhunut puheenjohtaja Timo Soini.
 
Kellekään selvinnyt mikä on tämän idea?


Outojen soittojen aalto iski Suomeen – ”Onko miehesi paikalla?”

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005042895.html

Ilmeisesti olen yksi harvoista (tyhmistä? :(), jotka ovat katsoneet homman loppuun asti. Sain puhelun marraskuussa, jolloin intialaisittain englantia murtanut naishenkilö soitti ja esitteli itsensä Financial Timesin toimeksiannosta kyselyä tekeväksi. Kysymykset olivat luokkaa ikä, onko sosiaaliturvavakuutusta, onko eläkevakuutusta, onko osakeomistuksia, mihin tuloluokkaan kuulut (low income ei kelvannut vastaukseksi! vain keski- tai suurituloinen olivat vaihtoehdot), miten näet tulevaisuudennäkymät markkinoilla, onko sähköpostia (en antanut) jne. Lopuksi kysyttiin, kuinka nimeni äännetään (vastasin oikealla nimellä, mutta niin nopeasti, että tuskin itsekään osaisin kirjoittaa sitä ylös) ja että saako yhteistyökumppani ottaa minuun yhteyttä vielä, johon vastasin, ettei saa.

Nähdäkseni tässä oli kyseessä jonkinasteinen profilointipuhelu. Omasta mielestäni en myöskään antanut mitään niin tarkkoja tietoja, että niitä voisi suoraan käyttää minua vastaan (ikä vain vuoden tarkkuudella jne., ei tietoja luottokorteista tms.). Toki foorumin OSINT-tuntijat varmasti tässä kohtaa valistavat minun olleen väärässä. :D

Noin viikkoa myöhemmin soitti tuntematon numero, tällä kertaa brittienglantia puhuva mies, joka alkoi kertoa sijoitusmahdollisuudesta. Heillä oli kuulemma tietoa eräästä tulevasta isosta yrityskaupasta, josta hän alkoi selittää. Sanoin, etten ole kiinnostunut, mutta puhe jatkui. Kysyin, mikseivät itse käytä tietoa hyväkseen, jos kerran moisesta tietävät. Alkoi entistä yksityiskohtaisempi ja monimutkainen selitys (joka ei kyllä vastannut kysymykseeni), mutta todettuani kolmannen kerran, ettei kiinnosta, mies katkaisi puhelun.

Ihmettelen kovasti miksi ihmiset vastaavat semmoiseen puheluun, sehän voi olla maksullinen numero ja kuka ties kuinka paljon voi maksaa vastaaminen.

Tässä olen luottanut tähän:

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2012/12/20/voiko-puhelun-vastaanottaja-joutua-maksamaan-puhelusta

Mutta ehkäpä joku tietää paremmin, myös sen vaikuttaako operaattori maksuasiaan, itselläni kun ei ole Soneraa.
 
Epäiemättä keskiikäisen hepun deittailu teini-tyttären kanssa menee hyvin... :D
 
Ilmeisesti olen yksi harvoista (tyhmistä? :(), jotka ovat katsoneet homman loppuun asti. Sain puhelun marraskuussa, jolloin intialaisittain englantia murtanut naishenkilö soitti ja esitteli itsensä Financial Timesin toimeksiannosta kyselyä tekeväksi. Kysymykset olivat luokkaa ikä, onko sosiaaliturvavakuutusta, onko eläkevakuutusta, onko osakeomistuksia, mihin tuloluokkaan kuulut (low income ei kelvannut vastaukseksi! vain keski- tai suurituloinen olivat vaihtoehdot), miten näet tulevaisuudennäkymät markkinoilla, onko sähköpostia (en antanut) jne. Lopuksi kysyttiin, kuinka nimeni äännetään (vastasin oikealla nimellä, mutta niin nopeasti, että tuskin itsekään osaisin kirjoittaa sitä ylös) ja että saako yhteistyökumppani ottaa minuun yhteyttä vielä, johon vastasin, ettei saa.

Nähdäkseni tässä oli kyseessä jonkinasteinen profilointipuhelu. Omasta mielestäni en myöskään antanut mitään niin tarkkoja tietoja, että niitä voisi suoraan käyttää minua vastaan (ikä vain vuoden tarkkuudella jne., ei tietoja luottokorteista tms.). Toki foorumin OSINT-tuntijat varmasti tässä kohtaa valistavat minun olleen väärässä. :D

Noin viikkoa myöhemmin soitti tuntematon numero, tällä kertaa brittienglantia puhuva mies, joka alkoi kertoa sijoitusmahdollisuudesta. Heillä oli kuulemma tietoa eräästä tulevasta isosta yrityskaupasta, josta hän alkoi selittää. Sanoin, etten ole kiinnostunut, mutta puhe jatkui. Kysyin, mikseivät itse käytä tietoa hyväkseen, jos kerran moisesta tietävät. Alkoi entistä yksityiskohtaisempi ja monimutkainen selitys (joka ei kyllä vastannut kysymykseeni), mutta todettuani kolmannen kerran, ettei kiinnosta, mies katkaisi puhelun.



Tässä olen luottanut tähän:

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2012/12/20/voiko-puhelun-vastaanottaja-joutua-maksamaan-puhelusta

Mutta ehkäpä joku tietää paremmin, myös sen vaikuttaako operaattori maksuasiaan, itselläni kun ei ole Soneraa.


Joo, noita kaksiosaisia sijoituspuheluita on tullut mulle työnumeroon jo yli kymmenen vuotta. Eli osaan torpata soittajan pidemmällä kokemuksella aiheesta, kuin soittajalla itsellään on. Taisi tosiaan viimeisin tulla marras-/joulukuussa.
 
Iltalehti:

Poliisi: Miestä puukotettiin Helsingin rautatieasemalla


Lauantai 14.1.2017 klo 22.36 (päivitetty klo 23.07)


Helsingin rautatieaseman ympäristössä epäillään tapahtuneen puukotus lauantaina iltaseitsemän aikaan, kertoo Helsingin poliisi.

- Uhrin vammat ovat ylävartalossa ja hänet toimitettiin sairaalaan, sanoo komisario Juha Haapalainen.

Uhri ja tekijä ovat poliisin mukaan miehiä. Osallisia oli poliisin mukaan useita, eikä heitä kaikkia ollut vielä tavoitettu myöhään illalla. Tutkinnallisista syistä poliisi ei kerro, onko tekijä tavoitettu vai ei, Haapalainen sanoo.

- Ilmoituksen hätäkeskukseen teki ilmeisesti sivullinen, hän sanoo.

Haapalainen ei kommentoinut, tapahtuiko epäilty puukotus rautatieaseman sisällä vai ulkopuolella. Asiasta kertoi ensimmäisenä Ilta-Sanomat.

Juttu Ilta-Sanomissa:

Miestä puukotettiin Helsingin rautatieasemalla lauantai-iltana

Julkaistu: 14.1. 21:58


Uhri toimitettiin sairaalahoitoon.
Puukotus tapahtui lauantai-iltana kello 18.30 Helsingin keskustassa rautatieaseman luona.

Poliisi kommentoi tapausta niukkasanaisesti.

Sekä tekijä että uhri ovat miehiä.

– Uhrin vammat ovat sellaisilla alueilla, että on syytä epäillä vakavammasta rikosnimikkeestä, komisario Juha Haapalainen Helsingin poliisista kertoo.

Haapalaisen mukaan puukotettu ei ole kuitenkaan välittömässä hengenvaarassa.

Saatiinko puukottaja kiinni?

– Kaikkia osallisia ei ole tavoitettu. Tämän enempää en voi asiasta lausua tutkinnallisista syistä sanoa.

Tutkinnan ollessa kesken poliisi ei kerro myöskään, tunsivatko tekijä ja uhri toisiaan entuudestaan.
Kati Oksman

EDIT: Lue rivien välistä... sitä uutta normaalia?
 
Viimeksi muokattu:
Kolumni: Populismiin on vastalääke
....

Nettiaikakaudella halpamainen kansankosiskelu on käynyt liian helpoksi. Ensimmäisenä vastatoimena ehdotan, että julkinen valta luo internetiin Perustuslaillisen Kansalaisfoorumin (vaaleilla valitun eduskunnan yhteyteen).

Näin jokaiselle kansalaisella annettaisiin mahdollisuus osallistua omalla nimellään (henkilövarmennuksen kautta) vakavaan yhteiskunnalliseen keskusteluun, kommentoida lainvalmistelutyötä ja eduskunnan toimintaa. Tällaisen hyvin organisoidun avoimen foorumin arvovalta automaattisesti vähentäisi sosiaalisessa mediassa riehuvan nimimerkkirähinän vetovoimaa, jota taitavat populistit käyttävät edukseen.

Sähköisen kansankokouksen ylläpitäjäksi sopisi esimerkiksi eduskunnan tietopalvelu, joka voisi samalla tarjota reaaliaikaisen faktantarkastuspalvelun puheenvuorojen rinnalle. Tällaisen foorumin toiminta parantaisi sekä kansalaiskeskustelun että eduskuntatyön laatua.

Eihän välillisen demokratian tarkoituksena ole edustaa puolueita, vaan vapaista yksilöistä muodostuva kansaa. Sinua ja minua, meitä.

Jari Ehrnrooth
http://yle.fi/uutiset/3-9401823?origin=rss
 
Back
Top