Sellainen marginaalinen pieni ja vähän tunnettu aseellinen ryhmittymä nimeltä Yhdysvaltain asevoimat tutki tätä asiaa ja asia on siten että erilaiset kaupalliset ampumasimulaattorit parantavat suoritusta kentällä. Vaikutus kestää vielä joitain viikkoja tai kuukausia senkin jälkeen kun riittävä pelaaminen on lopetettu. Tämä asia on tiedetty jo vuosia. En tähän hätään löytänyt erästä muinaista hyvää linkkiä joten tyytyminen on tähän. Sopii tutkia asiaa ja kyseenalaistaa.
http://www.dailytech.com/Study+Find...ames+Improves+DecisionMaking/article19636.htm
Omasta mielestäni kyse on eläytymiskyvystä pelaamisen, tai ylipäätään kaiken harjoittelun aikana. Ei nämä pelit tai niiden tuotanto mitään leikkiä ole. Niihin pyritään tuomaan fyysistä realismia mahdollisimman paljon, ohjelmalliset rajat ja asiakaskunnan tietokoneiden suorituskyky huomioden. Pelit ovat miljardiluokan bisnes ja pelaajat haluavat realismia. Ensimmäisenä seuraisin taisteluun sitä tyyppiä jolla on kokemusta molemmista, sekä peleistä että oikeasta taistelusta. Seuraavaksi sitä jolla on runsas taistelukokemus. Sitten sitä, joka on treenannut paljon nk. peleissä, ja viimeisenä sitä joka ei ole nähnyt taistelua taikka pelannut nk. pelejä. Pelikin on sanana vähättelevä ja puutteellinen.