Trump -psykoosi

Kaikki kuule meni avioerossa ;)

Naiset. Häpeämättömiä kerta kaikkiaan. Toinen pistää henkensä alttiiksi töissä ja sielunsa rakkaudessa, mutta kaikki kelpaa kun on lähdön aika.

Noin niinkuin tarinaa paremmin tietämättä, mutta pieni sovininistinen sivujuonne jotenkin istuu Trump -ketjuun :)
 
Tänään kuulin että Kiinassa syntyvien lapsien rajoitus poistettiin, ei ole enää 1 lapsi per perhe. Elintaso noussut ja elintila liian vähän. Mutta Putin ei heitä pelottele nauravilla iskandereilla ja topoleilla. Menevät sinne Pekingiin muutenkin häntä koipien välissä ja kiinalaiset lähes avoimesti halveksi heitä.

Niin, tai no, rajoitus eli valtion antamat taloudelliset hyödyt, rajoitettiin 2 lapseen 1 sijasta. Kyseinen käytäntö on Kiinassa ollut voimassa viime vuodesta asti. Voisin laajemminkin puhua lasten lukumäärän rajoittamisen ongelmista eritoten kiinalaisessa kulttuurissa, mutta jääkööt toiseen kertaan.

Kiinasta on hyvä tietää sen verran, että valtaosa Kiinasta on hyvin erilainen ja länsimäisen näkökulmasta rasistinen valtio, olit sitten slaavi tai kaukaasialainen. (Tai etenkin tummaihoinen) Valkoihoisia arvostetaan yleensä koska he ovat "Rikkaita ja heillä on valtaa", mutta eivät he silti ole kiinalaisia.

Kiinan elintasonnousu on jännä juttu - kuten oikeastaan kaikki muukin Kiinassa, en usko että se tulee kestämään kovinkaan kauaa. Asuntomarkkinakriisi on kolkutellut ovella jo pari vuotta ja mitä kauemman sen ratkeamista odotetaa, sitä pahempana se yleensä osuu.

Markkinoiden romahtamisesta Kiina tulee joka tapauksessa syyttämään länsimaita ja kiinalaiset laowai:ta. Kiinan valtionvelassa näkyy jo RMB:n hyväksi tehdyt vakauttamistoimet ja markkinoilta on loppunut reaalitalouden sijoituskohteet. Virtuaalitalouteen Kiinassa sijoitetaan edelleen. Kiinalainen perusjantteri kun on rehellisesti sanottuna hyvinkin rahanahne.

Osittain OT mutta Kiinan tuleva tilanne ja miten he sitä alkavat romahduksen jälkeen korjaamaan tulkevat olemaan hyvin mielenkiintoisia aikoja maailmanpolitiikan ja Trumpinkin kannalta. Pahimmillaan hallitus voi joutua hakemaan kansan hyväksyntää sotakentiltä.

EDIT: Xiexie ja dui bu qi.
 
Naiset. Häpeämättömiä kerta kaikkiaan.

Miehistä on tullut väheksyvien naisten apupoikia...

http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/201701162200054446_lz.shtml

- Naiset puhuvat miehistään kuin nämä olisivat vähän vähemmän älykkäitä ihmisiä tai vallattomia lapsia, joita ei saada kuriin, sanoo Väestöliiton parisuhdekeskuksen johtaja Heli Vaaranen Helsingin Sanomille.

Vaarasen mukaan miehet eivät puhu naisista vastaavalla tavalla juuri koskaan, mikä koettaisiin outonakin. Naisten puhetapaan puolestaan törmää monessa paikassa, kuten ratikoissa, kahviloissa ja internetin keskustelupalstoilla. Vaarasen mukaan tätä tekevät erityisesti koulutetut naiset.
 
Onko kyse lähinnä suomalaisista naisista? Oma virolainen naisystäväni on opiskellut itselleen tohtorin paperit ja minä taas koulutuksen puolesta maan matonen. Silti hän ei (ainakaan minun kuullen) ole koskaan väheksynyt minua. Monesti jopa kehuu että minulla on sellaist maanläheistä viisutta (maalassijärkeä?) mitä hänellä ei ole.
 
Onko kyse lähinnä suomalaisista naisista? Oma virolainen naisystäväni on opiskellut itselleen tohtorin paperit ja minä taas koulutuksen puolesta maan matonen. Silti hän ei (ainakaan minun kuullen) ole koskaan väheksynyt minua. Monesti jopa kehuu että minulla on sellaist maanläheistä viisutta (maalassijärkeä?) mitä hänellä ei ole.

Tietenkään yleistämättä pääsääntöisesti suomalaiset "edistykselliset, itsenäiset ja vahvat naiset"... näin mä sen näkisin. Käyttäytyvät kuin katkerat feministit ja itsessä ei ole mitään vikaa. Jotenkin paistaa joistain yksilöistä sellainen "nyrkin ja hellan väliin en asetu" asenne. Eikä pidäkään, mutta sukupuolien välinen arvovaltataisto menee huomaamatta överiksi. Arvovaltataistelu ei kuulu mihinkään suhteeseen.

Mutta vähän väärä ketju ruotia tätä :)
 
Kokokansantrump päästi taas kunnon
sammakon saksalaisista autoista. Tyyliin: 5th Avenue on parjattu täyteen Mersuja, mutta Saksassa ei näy Chevroletejä ".

No miten niin sammakko?

1) Miitä on parkattu 5th Avenuen varteen on marginaalista ja ei ole todellisuudessa relevanttia. Varsinkaan siellä jenkkilän takahikiöissä.

2) GM:n Opel merkillä on 8% markkinaosuus Saksassa ja sitten on vielä Ford lisäksi. BMW ja Mersu ovat molemmat noin 2% markkinaosuudeltaan jenkeissä.
 
Naiset. Häpeämättömiä kerta kaikkiaan. Toinen pistää henkensä alttiiksi töissä ja sielunsa rakkaudessa, mutta kaikki kelpaa kun on lähdön aika.

Noin niinkuin tarinaa paremmin tietämättä, mutta pieni sovininistinen sivujuonne jotenkin istuu Trump -ketjuun :)

Ei kyse ole siitä, että oltaisiin exän kanssa huonoissa väleissä, vaan aika hyvissä.

Totesin vain, että myyn tuon auton ja sinä pidät Maltan 175k € talon (264 neliötä)..."paid in cash". Makselee sitten takaisin jos pystyy tai haluaa. Riitelemään rahasta ei koskaan lähdetty.

En ole koskaan ollut rahalle kovin perso...ja sitä nyt kuitenkin sitten tuli myöhemmin onnistuneen yritystoiminnan jälkeen riittävästi.
 
Jos mulla on ollut vaikeuksia ymmärtää tätä Hillary vs Trump argumentointia aiemmin täällä, nyt menee jo täysin foliohattu puolelle.
Siis kysyt ensin mistähän löytäisi listan, ja sitten annat yhden listan(!).
Josta sitten todistelet (Trumpin puolesta?), että emävalheiksi merkitytkään ei ole emävalheita kun niissä on vain erittäin harhaanjohtavasti esitetty asioita :)

Meni toi foliohattupuoli vähän ohitse. Annoin listan vain esimerkiksi listasta argumenteista, joiden perusteella Trumpia pidetään valehtelijana. Lista itsessään on kuitenkin täysin valheellinen siltä kannalta, että useimmat kohdat joko a) eivät ole valheita tai b) Trump ei edes ole esittänyt väitettä, joka listassa hänen esittämäkseen kerrotaan ja sitten kumotaan.

Ja kaiken huipuksi, jos nyt katsotaan tuota listaa, niin kyllä siellä Trumpin valehtelu ansiot ovat omassa luokassaan. Mittareissa on mukana myös muita lausunnonantajia kuin Trump (tai Clinton) ja Trumpin kohdalla näiden vaikutus näyttää olevan totuudenmukaisuuteen päin keskiarvoa siirtävä. Hillarylla ekassa 25:ssä huonoin suoritus on puolitotuus, Pants on fire lausunnot ovat kotoisin muilta tahoilta mm. bloggarit ja Conservative Daily Post sekä ..Trumpilta.

Ja tämä kertookin enemmän ko. saitin luotettavuudesta faktantarkastajana kuin siellä tarkastelluista henkilöistä ja jutuista.

Minulla ei edelleenkään ole mitään sympatioita Hillarya kohtaan, mutta ihmettelen tätä todisteiden käsittelyä. Tuntuu siltä että vaikka Donald on jäänyt kiinni omissa jutuissaan ja kirjoituksissaan, se ei merkitse mitään, mutta toisesta osapuolesta voidaan heittää ilman edes puolivillaista todistetta mitä vain, jos on "todiste" - se on alunperin jonkin mikälietahon todistamaton pahantahtoinen väite. Koittakaa nyt saada se Hillary kiinni - jos se kerran on roisto.

Tästä olen aivan samaa mieltä, harva väite Clintoneistakaan kestää kriittistä tarkastelua.
 
Manafort ja Flynn tosiaan pahimmat myyrät ja maanpetturit Trumpin hallinnossa...

En jaksa uskoa että Flynn on myyrä, hänellä lienee ristiretki islamia vastaan mielessä mutta en usko että on Venäjän värväämä.
Oma uskonnollinen vakaumus saattaa hämärtää.

Voin siinäkin olle väärässä, kyseessä on moneen kertaan palkittu tiedustelujohtaja, on ne aika velikultia ja älykkäitä useimmiten.
 
Olen usein ulkomailla havainnut, että uskonnollinen vakaumus...sehän aina menee hyvin.....
 
En jaksa uskoa että Flynn on myyrä, hänellä lienee ristiretki islamia vastaan mielessä mutta en usko että on Venäjän värväämä.
Oma uskonnollinen vakaumus saattaa hämärtää.

Voin siinäkin olle väärässä, kyseessä on moneen kertaan palkittu tiedustelujohtaja, on ne aika velikultia ja älykkäitä useimmiten.

No sanotaan näin, että joko Flynn tekee sen tahallaan tai sitten typeryyttään. Siis joko täysiverinen venäläisten agentti tai vähintäänkin ns. hyödyllinen idiootti.

Manafortin kohdalla ei ole kahta sanaakaan...

Mattis, Pompeo, Kelly ja Sessions sen sijaan oman näkemykseni mukaan hyviä tyyppejä. Pence myös periaatteessa ihan fiksu, mutta tuntuu olevan täysin ylikäveltävissä Trumpin puolelta.

Sitten taas Steve Bannon ja Kellyanne Conway yms ihan sekoja, mutta veikkaan olevan liian tyhmiä jopa venäläisten agenteiksi.

Todellinen musta hevonen, ja ehkä vaarallisin näistä kaikista, on Ivanka Trumpin aviomies Jared Kuschner, olen lähes varma, että hän on jonkun tiedustelupalvelun leivissä, en ole vielä vaan täysin vakuuttunut, että ovatko kyseessä venäläiset vai israelilaiset vaiko joku ihan muu...?
 
Sitten taas Steve Bannon ja Kellyanne Conway yms ihan sekoja, mutta veikkaan olevan liian tyhmiä jopa venäläisten agenteiksi.

Todellinen musta hevonen, ja ehkä vaarallisin näistä kaikista, on Ivanka Trumpin aviomies Jared Kuschner, olen lähes varma, että hän on jonkun tiedustelupalvelun leivissä, en ole vielä vaan täysin vakuuttunut, että ovatko kyseessä venäläiset vai israelilaiset vaiko joku ihan muu...?

Bannon nyt ei ole tyhmä, se on 100% varma ja ei varmasti ole myyräkään, hän edustaa aitoa konservatismia.
Conway on isolta osin kampanjan onnistumisen takana myös joten hänkään ei tyhmä ole.

Kuschner on minulle arvoitus, edustaa perinteistä siionismia todennäköisesti kuten koko muukin perhe.

Israel taas ei taida tykätä että Venäjä operoi jo yhdessä Hizbollahin kanssa ja on luomassa suuremmassa Iranin kontrollissa olevaa Syyriaa..
 
Bannon nyt vaikuttaa hieman mulkulta naisenpieksäjältä.

Ei valkene se päivä, että hymyilisin tuollaiselle.
 
Niin, tai no, rajoitus eli valtion antamat taloudelliset hyödyt, rajoitettiin 2 lapseen 1 sijasta. Kyseinen käytäntö on Kiinassa ollut voimassa viime vuodesta asti. Voisin laajemminkin puhua lasten lukumäärän rajoittamisen ongelmista eritoten kiinalaisessa kulttuurissa, mutta jääkööt toiseen kertaan.

Kiinasta on hyvä tietää sen verran, että valtaosa Kiinasta on hyvin erilainen ja länsimäisen näkökulmasta rasistinen valtio, olit sitten slaavi tai kaukaasialainen. (Tai etenkin tummaihoinen) Valkoihoisia arvostetaan yleensä koska he ovat "Rikkaita ja heillä on valtaa", mutta eivät he silti ole kiinalaisia.

Kiinan elintasonnousu on jännä juttu - kuten oikeastaan kaikki muukin Kiinassa, en usko että se tulee kestämään kovinkaan kauaa. Asuntomarkkinakriisi on kolkutellut ovella jo pari vuotta ja mitä kauemman sen ratkeamista odotetaa, sitä pahempana se yleensä osuu.

Markkinoiden romahtamisesta Kiina tulee joka tapauksessa syyttämään länsimaita ja kiinalaiset laowai:ta. Kiinan valtionvelassa näkyy jo RMB:n hyväksi tehdyt vakauttamistoimet ja markkinoilta on loppunut reaalitalouden sijoituskohteet. Virtuaalitalouteen Kiinassa sijoitetaan edelleen. Kiinalainen perusjantteri kun on rehellisesti sanottuna hyvinkin rahanahne.

Osittain OT mutta Kiinan tuleva tilanne ja miten he sitä alkavat romahduksen jälkeen korjaamaan tulkevat olemaan hyvin mielenkiintoisia aikoja maailmanpolitiikan ja Trumpinkin kannalta. Pahimmillaan hallitus voi joutua hakemaan kansan hyväksyntää sotakentiltä.

EDIT: Xiexie ja dui bu qi.
Olen kyllä kuullut tästä kiinalaisten rasismista, toisaalta en tietä onko toista rotua rumana pitäminen on rasismia, kai se on. Kun kävin Kauko-Idässä minulle tästä kertonut siellä työskennellyt henkilö tästä, joka osasi kiinan kieltä, että euroopalaiset ovat kiinalaisten mielestä rumia, ja saatoivat hyvinkin avoimesti haukkua ihmista "onpa ruma" esim. - tietenkin luottaen ettei tämä ymmärrä kiinaa.

Minusta Piontkovskylta oli taas hyvä kirjoitus Kasparovin sivulla "Kiinalainen rasia". Ja nyt ilmestyi uusi "Trumpin kremlin hihna".
Andrey Piontkovsky: Trump ei itse voinut noin vain keksia käsikirjoitusta ydinkärkiriisunnasta.

"Kahdessa edellisissa kirjoituksissa "Trumpia odottellessa" ja "Kiinalainen rasia" olen perusteellisesti käsitellyt kaksi Kremlin myytia, joita huolellisesti iskostetaan länsimäiseen kollektiiviseen tajuntaan. Ne ovat luoneet konseptuaalisen pohjan tulevan presidentti Trumpin ulkopoliittiselle toiminnalle yhtesotsikkolla "We need Russians!"
"В ожидании Трампа" и "Китайская шкатулка" "We need Russians!". Me tarvitaan venäläisiä yhteistaisteluun ISISTA vastaan, jotta voisimme yhdessä vastustaa Kiinaa.

Luonnollisesti, "venäläisille" tästä hyvästä ehdotettu maksua - sanktioiden poistamista ja tunnistamalla entisen NL:lle alueiden kuuluvaksi heidän etupiiriin. En ole ehtinyt leikata kahta päätä, kun Trumputin hirviöllä heti kasvoi kolmas. Ja alkoi puhua ihmiselle kuulumattmalla äänellä "Times" ja "Bild" kirjeenvahtjaille:

NATO on vanhentunut, EU hajoamassa, mutta me tarvitaan venäläisiä.
Ja miksiko tarvitaan?
Ja siksi, jotta voidaan poistaa heistä sanktioita. Ja samalla sopia ydinaseista riisunnasta.

Trump ei itse olisi voinut keksia ydinaseista riisunnan käsikirjoitusta. Hän on, lievästi sanottuna, ei rasittautunut tietoilla tällä alalla, ja siksi omilla ilmoituksilla menee yhdestä äärimmäisyydestä toiseen. Vielä vähän aika sitten hän miettinyt: jos meillä (amerikkalaisilla) on ydinaseet, niin miksei me voidaa käyttää niitä ISISta vastaan? Viikko sitten hän lupasi äkillisesti kasvattaa ydinaseiden määrän. Ja tänään hän ehdotti riisunta niistä.

Y.riisunta vinkki olisi voinut tulla vain Kremlista. Tämä on vanha temppu, jota moskovalainen propaganda käyttää säännöllisesti. Toisin kun se, venäläiset ja amerikkalaiset sotilaspiiriin kuuluvat noutavat Mutual assured destruction or mutually assured destruction (MAD) doctrinia. Kieltäytyä sitä ne eivät ajo ja tekevät oikein. Siksi isot y.a. supistukset nykyaikana ovat mahdottomia, ja kaikki ilmoitukset y.riisunnasta - ovat rituaalinäytös, diplomaattinen tanssi kummataltakin puolelta. 100 ydinkärkiä - sinne, 100 - tänne..
http://www.kasparov.ru/material.php?id=587D022F428C0
Obama-Medvedev sopimusta oli haluttu Moskovassa, koska se antanut sille ihan kuin supervallan statuksen, antoi mahdollisuuden ummista silmia agressiolle Georgiassa ja julistettu perezagruzkan*. Ja Nobelin palkinnon saajalle Obamalle näytti uutena askelena hänen käsittämättömään ydinaseiden nollaukseen.

Samanlainen feikki sopimus hyödyksi Putinille juuri nyt, koska se ratkaisisi hänet monet tärkeät tehtävät. Ja tänään Trump kuuliaisesti kertonut ääneen tämän Putinin halun.

Eikä ainoastaan tässä haastattelussa. Oman ensimmäisen laajemman haastettelun ulkopolitiikasta hän teki jo huhtikuussa National Interest. Sitä lähtien hän melkein vuoden säännöllisesti ja peräkkäin imartelee Putinille ja kertoo ääneen koko spektrin hänen poliittisista haluista.

Tramputinin viimeinen idea ydinaseriisunnasta ei todella ole hassumpi - sen verukkeella voi vetaistaa läpi vaikka mitä putinin wish listasta. Asia on niin, että kylmän sodan ajoilta tämä termi "ydinaseriisunta" tekee länsimäiseen yleisön aivan maagisen vaikutelman. Ei aikakaan ja Karl Bildt ehtinyt twittata jotain hyväksyvä.

Mutta toisaalta, Tramputin paljastunut täysin tässä haastattelussa. Nyt ei ainoastaan senaattoreiden ja kongressin väen keskuudessa, vaan myös uuten kabineetin jäsenistöä alkaneet vaivata epäilykset.

Miksi hän tehnyt tämän, en tiedä. Voi olla suuresta rakkaudesta Putiniin. Mutta, mahdollisesti, 19% Risneftin osakkeiden takia,jotka odottavat häntä Singaporen offshorissa. Mutta näyttää siltä, että hänen haastattelut eurooppalaiselle medialle puhuttavat hänestä enämmään kun kompromatit ja vahvistavat
kenestä hän ankarassa riippuvuudessa ja kuka häntä johtaa näin tehokkasti".
 
Viimeksi muokattu:
Todellinen musta hevonen, ja ehkä vaarallisin näistä kaikista, on Ivanka Trumpin aviomies Jared Kuschner, olen lähes varma, että hän on jonkun tiedustelupalvelun leivissä, en ole vielä vaan täysin vakuuttunut, että ovatko kyseessä venäläiset vai israelilaiset vaiko joku ihan muu...?

jk-infographic-2-01-1479310049.jpg


http://www.cosmopolitan.com/politics/a8293534/who-is-jared-jushner-trump-administration/
 
Cosmopolitan?

Political correctness kills. It will cause death, and we can’t have that," he said on Fox & Friends in September. Flynn has also said, "My God, war is not about bathrooms. War is not about political correctness or words that are meaningless. War is about winning...

http://www.cosmopolitan.com/politics/a8307175/michael-flynn-trump-national-security-advisor/


Here is what Flynn tells us about Russia in his book:

[W]hen it is said that Russia would make an ideal partner for fighting Radical Islam, it behooves us to remember that the Russians…are in cahoots with the Iranians. In Syria, the two allies have proudly proclaimed they are waging war against ISIS, but in reality the great bulk of their efforts are aimed at the opponents of the Assad regime. They are certainly not “fighting terrorists” in the Middle East; theirs is a battle to rescue an embattled ally in Damascus.

Although I believe America and Russia could find mutual ground fighting radical Islamists, there is no reason to believe Putin would welcome cooperation with us; quite the contrary, in fact.

In mid-January 2016, the Kremlin announced its intention to create new military bases on their western border, and to step up the readiness of their nuclear forces. These are not the actions of a country seeking détente with the West. They are, rather, indications that Putin fully intends to do the same thing as, and in tandem with, the Iranians: pursue the war against us. [Emphasis mine] (Flynn, 174-75)

https://www.conservativereview.com/...media-this-is-what-lt-gen-mike-flynn-believes
 
Back
Top