Trump -psykoosi

Laitan tämän taas:

is-donald-trump-your-president-are-you-a-u-s-citizen-7488255.png


:D

Olikokohan ollut millainen vastaanotto Helsingissä, jos olisi tehnyt tästä kuvasta plakaatin? :D
 
Vaikka postasin A.Piontkovskyn kirjoituksa tänne, ja hän ei pidä Trumpista, itse otan asian ihan rauhallisesti, olen jopa toiveikas Trumpin suhteen. Odotan Trumpin ensimmäistä ukaasia ja sitten rupean reagoimaan.
 
Tässähän tämä vahvistetaan...

http://www.breitbart.com/big-government/2017/01/22/report-trump-move-u-s-embassy-jerusalem-monday/


Report: Trump to Announce U.S. Embassy Move to Jerusalem Monday
Jerusalem-US-flag-Israeli-flag-Getty-640x480.jpg

THOMAS COEX/AFP/Getty Images
by JOEL B. POLLAK22 Jan 2017630


Numerous unconfirmed reports are circulating in the international media that President Donald Trump intends announcing Monday that he will relocate the U.S. embassy to Israel from the coastal city of Tel Aviv to the capital city of Jerusalem.
 
Tässähän tämä vahvistetaan...

http://www.breitbart.com/big-government/2017/01/22/report-trump-move-u-s-embassy-jerusalem-monday/


Report: Trump to Announce U.S. Embassy Move to Jerusalem Monday
Jerusalem-US-flag-Israeli-flag-Getty-640x480.jpg

THOMAS COEX/AFP/Getty Images
by JOEL B. POLLAK22 Jan 2017630


Numerous unconfirmed reports are circulating in the international media that President Donald Trump intends announcing Monday that he will relocate the U.S. embassy to Israel from the coastal city of Tel Aviv to the capital city of Jerusalem.


Hyvä tuo ensimmäinen kommentti.

It's not like the Arabs are going to hate us anymore than they already do.
 
Numerous unconfirmed reports are circulating in the international media that President Donald Trump intends announcing Monday that he will relocate the U.S. embassy to Israel from the coastal city of Tel Aviv to the capital city of Jerusalem.

No oikeastaanhan Trumpin ei itse tarvitsisi päättää siirtää mitään. Sen kuin vain jättäytyy passiiviseksi eli ei erikseen anna tuon siirron estävää määräystä. USA:n kongressi päätti jo 1995 siirtää Israelin lähetystön Jerusalemiin, mutta jokainen presidentti on siitä lähtien antanut puolen vuoden välien määräyksen, että päätös hyllytetään puoleksi vuodeksi. Obama antoi viimeksi tämän määryksen joulukuun alussa:
Presidential Determination -- Suspension of Limitations under the Jerusalem Embassy Act

December 1, 2016

Presidential Determination
No. 2017-3

MEMORANDUM FOR THE SECRETARY OF STATE

SUBJECT: Suspension of Limitations under the Jerusalem Embassy Act

Pursuant to the authority vested in me as President by the Constitution and the laws of the United States, including section 7(a) of the Jerusalem Embassy Act of 1995 (Public Law 104-45) (the "Act"), I hereby determine that it is necessary, in order to protect the national security interests of the United States, to suspend for a period of 6 months the limitations set forth in sections 3(b) and 7(b) of the Act.

You are authorized and directed to transmit this determination to the Congress, accompanied by a report in accordance with section 7(a) of the Act, and to publish the determination in the Federal Register.

This suspension shall take effect after transmission of this determination and report to the Congress.

BARACK OBAMA
 
Kyllä, video ei ollut kovin onnistunut, mutta eihän siinä vasikoimaan kehotettu. Jos sellainen mielle syntyy, on se jokaisen oma asia. Tässä on ilmeisesti haluttu laitaa se poliisileijona joka videoon, mutta tässä se ei kyllä oikein sopinut.

Olen samaa mieltä siitä, että tällaisten ja muiden viestien yhteydessä tulee ajatella pari askelta eteenpäin.

Ei välttämättä suoraan kehotettu, mutta tulkinnanvaraa jäi kun minä - kaikkea muuta kuin MV-lehden "kanta-asiakas" - päädyin "väärään" tulkintaan. Marko Luotonen (poliisista) kommentoi aihetta jokunen päivä sitten:

"Viestinnässä on tavoitteista riippumatta aina lopulta kysymys siitä, miten viesti tulkitaan. Aikanaan kuuden euron pitsassa viestimme oli: jos epäilet harmaata taloutta, pyydä kuitti. Poliisileijonassa neuvomme lapsille on, mieti mitä laitat someen. Molemmissa tapauksissa osa ihmisistä halusi antaa viesteille oman narratiivinsa. Mielenkiintoisella tavalla yhteistä on tulkinta siitä, että poliisi kehottaa ihmisiä tekemään ilmoituksia poliisille."
(lainaus: https://www.poliisi.fi/poliisista_paivaa/marko_luotonen/1/1/lastenohjelma_laukaisi_vihapuheen_55972)

Boldattuun kohtaan huomiona - jokainen tulkitsee viestin omalla tavallaan, antaa sille oman narratiivin, ja tässä videossa poliisin viesti oli niin tulkinnanvarainen ja se mahdollisti tämän - poliisin kannalta - väärän/ikävän tulkinnan rakentamisen. Toivoa sopii, että tästä poliisilla (ja miksei muuallakin) ottavat opiksi ja jatkossa laskevat pari siirtoa eteenpäin, jotta niitä "aseita" ei annettaisi valemedialle ja muille propagandisteille. (Kansalaispuolueen asiantuntjajäsen Ekmankin taisi mikä-mikä-maassa huomioida poliisin videon ja tirauttaa kyyneleen siitä, mikä nyt kaikkiaan on aivan absurdia kun itse siellä kehottavat kansaa valtionvihollisten ilmiantoon ja metsästävät henkilöitä, jotka eivät kannata "kansantasavaltoja". Tässä oikeastaan nähdään koko absurdius, yksikään näistä vastustavista tahoista ei ole sananvapauden asialla vaikka sitä väittävät. No, se on toinen tarina, se).

vlad
 
Viimeksi muokattu:
Vaikka postasin A.Piontkovskyn kirjoituksa tänne, ja hän ei pidä Trumpista, itse otan asian ihan rauhallisesti, olen jopa toiveikas Trumpin suhteen. Odotan Trumpin ensimmäistä ukaasia ja sitten rupean reagoimaan.

Sama juttu muuten,mutta Venäjä yhteydet on liikaa. Katsotaan nyt miten kehittyy. Itse pidän todennäköisempänä vaihtoehtona jonkinlaista vipuvartta joka Putinilla on Trumppiin. En usko tiedusteluhepun keksineen päästä 35-raporttia.
 
Viimeksi muokattu:
Sama juttu muuten,mutta Venäjä yhteydet on liikaa. Katsotaan nyt miten kehittyy. Itse pidän todennäköisempänä vaihtoehtona jonkinlaista vipuvartta joka Putinilla on Trumppiin. En usko tiedusteluhepun keksineen päästä 35-raporttia.

Voi sillä putlerilla olla jotain hihassa Donaldia vastaan, mutta tuo 35 raportti, olen korjannut erään suurlähettilään toimiston oven kynnyksen, jonka viallisuuden toteavan raportin alustus oli 41 sivua ja kyseessä oli tammipuisen kynnyslistan eri värisävyistä...
Noh, kuten me tekijämiehet ymmärrämme, niin korjaus kesti vajaan 20 minuuttia, nimittäin öljyvahasin sen kynnyksen. Sitten tein korjausraportin, jonka parissa puuhastelua viikon arki-illat ja sain liitteineen siitä 112 sivuisen... eli raportteja riittää... :D
 
Itse pidän todennäköisempänä vaihtoehtona jonkinlaista vipuvartta joka Putinilla on Trumppiin. En usko tiedusteluhepun keksineen päästä 35-raporttia.

Ellei sitä vipuvartta ole niin Trumpille ilmaantuu joku lautakasa tai kasa papereita joita hän ei muista tilanneensa.. Sen jälkeen USA:ssa on jonkun aikaa kestävä kriisi ja Venäjä saattaa lähteä "turvaamaan" uusia alueita. Pelkäksi perusteluksi venäläisille voisi riittää "uudet uhkat USA:ssa" tai "vallankaappaus USA:ssa"..
 
Sama juttu muuten,mutta Venäjä yhteydet on liikaa. Katsotaan nyt miten kehittyy. Itse pidän todennäköisempänä vaihtoehtona jonkinlaista vipuvartta joka Putinilla on Trumppiin. En usko tiedusteluhepun keksineen päästä 35-raporttia.
Tää on pari vuotta vanha, mutta ehkä tänään julkaisuajankohtaansa ajankohtaisempi.

 
Ei välttämättä suoraan kehotettu, mutta tulkinnanvaraa jäi kun minä - kaikkea muuta kuin MV-lehden "kanta-asiakas" - päädyin "väärään" tulkintaan. Marko Luotonen (poliisista) kommentoi aihetta jokunen päivä sitten:

"Viestinnässä on tavoitteista riippumatta aina lopulta kysymys siitä, miten viesti tulkitaan. Aikanaan kuuden euron pitsassa viestimme oli: jos epäilet harmaata taloutta, pyydä kuitti. Poliisileijonassa neuvomme lapsille on, mieti mitä laitat someen. Molemmissa tapauksissa osa ihmisistä halusi antaa viesteille oman narratiivinsa. Mielenkiintoisella tavalla yhteistä on tulkinta siitä, että poliisi kehottaa ihmisiä tekemään ilmoituksia poliisille."
(lainaus: https://www.poliisi.fi/poliisista_paivaa/marko_luotonen/1/1/lastenohjelma_laukaisi_vihapuheen_55972)

Boldattuun kohtaan huomiona - jokainen tulkitsee viestin omalla tavallaan, antaa sille oman narratiivin, ja tässä videossa poliisin viesti oli niin tulkinnanvarainen ja se mahdollisti tämän - poliisin kannalta - väärän/ikävän tulkinnan rakentamisen. Toivoa sopii, että tästä poliisilla (ja miksei muuallakin) ottavat opiksi ja jatkossa laskevat pari siirtoa eteenpäin, jotta niitä "aseita" ei annettaisi valemedialle ja muille propagandisteille. (Kansalaispuolueen asiantuntjajäsen Ekmankin taisi mikä-mikä-maassa huomioida poliisin videon ja tirauttaa kyyneleen siitä, mikä nyt kaikkiaan on aivan absurdia kun itse siellä kehottavat kansaa valtionvihollisten ilmiantoon ja metsästävät henkilöitä, jotka eivät kannata "kansantasavaltoja". Tässä oikeastaan nähdään koko absurdius, yksikään näistä vastustavista tahoista ei ole sananvapauden asialla vaikka sitä väittävät. No, se on toinen tarina, se).

vlad

Poliisi saisi vähemmän kakkaa niskaansa, kun osoittaisi että heillä on tärkeysjärjestys hallussa. Siis eivät näpertelisi pikkurikosten kanssa, sikäli kun se nimenomainen valeuutinen tms. edes rikkoo lakia, vaan keskittyisivät ihan oikeisiin rikollisiin.
 
Donald Trump haastetaan oikeuteen: "Rikkoo perustuslakia"

Yhdysvalloissa joukko lakimiehiä ja tutkijoita aikoo nostaa kanteen presidentti Donald Trumpia vastaan toiminnasta, joka ryhmän mukaan on perustuslain vastaista. Ryhmän mukaan Trump rikkoo peruslakia, koska hän ottaa vastaan maksuja vierailta valtioilta.

Ryhmä viittaa muun muassa hotelliyöpymisistä, golf-kursseista ja tilojen vuokrauksista perittäviin maksuihin.

Yhdysvaltain perustuslaki kieltää liittovaltion viranomaisia ottamasta vastaan lahjaa tai palkkaetuja vieraiden maiden hallituksilta.


STT, AFP


http://www.savonsanomat.fi/ulkomaat.../916212?pwbi=4a219bb894dfec84b867e9c6ae8512d5
 
Jos Berner tai Juha Sipilä saisi vuokratuloja, golf-kursseja jne, olisiko silloinki "voi tsiisus" eli sama suhtautuminen.

Jos joku juttu on väärin tai laiton se on väärin tai laiton riippumatta kuka sen tekee. Eikö?
 
Back
Top