Ukrainan konflikti/sota

Venäjä on vapauttanut tunnetun oppositioaktivistin Ildar Dadinin vankeudesta...

1-ildar-fidus.jpg


http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201702262200076905_ul.shtml
 
Näitä Perkeleen Kremleenejä tunkee taas ovista ja ikkunoista tänne, ilmeisesti 2kpl tuli.
Tuo ja @Veijo_Esso
Luin kolme sivustolle kirjoittamaasi viestiä ja heti silmänurkka alkoi nykiä levottomasti...
Toinen keskustelunavaus:
Katos Katos onkos täällä taas stna* Kremliini? Menihän siinä 2-3 päivää viime röllikästä mikä potkittiin takaisin Moskovan aroille.
Kyllä se tiedetään että noilla on huonot välit, mutta tuo sinun selostuksesi kuulosti kuin jostain Tuhkimon satukirjasta. Helvetisti kirjoitusvirheitä, linkität ilmeisesti Venäläiseen Youtube videoon, sekä perinteistä "Nato ei suojele teitä tai Nato hajoaa tekstiä" sekä et ole aikaisemmin kirjoitellut foorumille.

Katso liite: 13727
 
Ukrainan vankilassa nyt istuva terroristi Rafael Marques Lusvarghi avautuu:
"Sappuin Donbassiin "auttamaan", koska sain kutsun sinne muutamalta ystävältä. "Olen Venäjän fani. Opiskelin siellä. Ei, en ollut hyvä opiskelija, mutta rakastin Venäjää, opiskelin kieltä, elännyt venäläisten kanssa. Minä olen aina ollut kommunisti. Kaikki mitä liittyi Venäjään, NL-n, oli minulle pyhä".
Lusvarghi oli vuoden Donbassissa. Jonkun ajan hän johtanut rakh joukkuetta "Viking" pataljoonassa. Osallistui Debaltseven lentokenttä taisteluihin. Oman joukkuen hän sitten kutsui "Vikernes" - kirkkoja polttamisesta ja taposta vankilassa istuvan norjalaisen muusikkon kunniaksi.

"Siellä olivat erittäin huonot ihmiset. Tämän voin sanoa ilman ongelmia: Babai Luhanskista, oli erittäin huono ihminen, bandiitti ja ryöstäjä". Stahanovista kotoisin oleva Vladimir Timofejev (Babai) istuu itsekin nyt vakilassa: sinne hänet passittaneet itse terroristit.
Lusvarghin mukaan hän saappui Donbasiin koska aidosti uskoi taistelevansa fasismia vastaan. Mutta nyt hän kutsuu fasismiksi juuri sitä mihin hän törmäsi siellä olevien venäjän johdolla sotivien separatistien keskuudessa. "Minun osastoa ne ovat kutsuneet "Etelä-Ameriikan apinoiksi"...Tämä loukkasi brasilialaisia. Dima (?) - amatsooni, oikea intiaani, kuultua tämän, sanoi: Rafael, minä lähden nyt. Olen väsynyt sotimaan. Sotiminen on raskasta, vuoden juoksuhautoissa. Tilanne muuttuu, sinähän näet kuinka siviilit kärsivät, sotilaat myös, molemmilla puolilla" - kerro Lusvarghi.

Mies on niin idiotti ettei vieläkään saattuaan 13 v terrorismista ymmärrä miksi ukrainalaiset tiedustelupalvelut seurasivat häntä jopa valtameren takaa. "Minä en edes ollut mitään päälikkö siellä, olen ollut lutnantti. Aloitin alokkaana. Tavallinen tykinruoka" (mikä vaatimattomuus :mad:)

Järkyttävä kuinka samassa ihmisessa elävät kaikki vakaamuksia sekaisin: skandinavisaagat ja anarhismi, kommunismi, rashismi, hänet nähtyy jopa kelttihamessa. Idiotti pelle, muuta ei ole sanottava. Eikä pellelle menee jakeluun millään mitään, kun koko ajan toistaa miten hän halua palata omien lapsien luokseen. Miettisi näitä kuolleita ukrainalaisia sotilaita, jotka eivät ikinä voi palata omien lapsien luo, koska " russkimirin" fanina tappoi heidät. Ne evät voi palata koskaan!
Kommunistina meni tappamaan tavallisia ukrainalaisia työläisiä venäjän miljardööri oligharhien kooperatiivi Ozerosta ja puolesta.
http://www.radiosvoboda.org/a/28333444.html
 
Viimeksi muokattu:
Ukrainan vankilassa nyt istuva terroristi Rafael Marques Lusvarghi avautuu:
"Sappuin Donbassiin "auttamaan", koska sain kutsun sinne muutamalta ystävältä. "Olen Venäjän fani. Opiskelin siellä. Ei, en ollut hyvä opiskelija, mutta rakastin Venäjää, opiskelin kieltä, elännyt venäläisten kanssa. Minä olen aina ollut kommunisti. Kaikki mitä liittyi Venäjään, NL-n, oli minulle pyhä".
Lusvarghi oli vuoden Donbassissa. Jonkun ajan hän johtanut rakh joukkuetta "Viking" pataljoonassa. Osallistui Debaltseven lentokenttä taisteluihin. Oman joukkuen hän sitten kutsui "Vikernes" - kirkkoja polttamisesta ja taposta vankilassa istuvan norjalaisen muusikkon kunniaksi.

"Siellä olivat erittäin huonot ihmiset. Tämän voin sanoa ilman ongelmia: Babai Luhanskista, oli erittäin huono ihminen, bandiitti ja ryöstäjä". Stahanovista kotoisin oleva Vladimir Timofejev (Babai) istuu itsekin nyt vakilassa: sinne hänet passittaneet itse terroristit.
Lusvarghin mukaan hän saappui Donbasiin koska aidosti uskoi taistelevansa fasismia vastaan. Mutta nyt hän kutsuu fasismiksi juuri sitä mihin hän törmäsi siellä olevien militanttien kesken. "Minun osastoa ne ovat kutsuneet "Etelä-Ameriikan apinoiksi"...Tämä loukkasi brasilialaisia. Dima (?) - amasooni, oikea intiaani, kuultua tämän, sanoi: Rafael, minä lähden nyt. Olen väsynyt sotimaan. Sotiminen on raskasta, vuoden juoksuhautoissa. Tilanne muuttuu, sinähän näet kuinka siviilit kärsivät, sotilaat myös, molemmilla puolilla" - kerro Lusvarghi.

Mies on niin idiotti ettei vieläkään saattuaan 13 v terrorismista ymmärrä miksi ukrainalaiset tiedustelupalvelut seurasivat häntä jopa valtameren takaa. "Minä en edes ollut mitään päälikkö siellä, olen ollut lutnantti. Aloitin alokkaana. Tavallinen tykinruoka" (mikä vaatimattomuus :mad:)

Järkyttävä kuinka samassa ihmisessa elävät kaikki vakaamuksia sekaisin: skandinavisaagat ja anarhismi, kommunismi, rashismi, hänet nähtyy jopa kelttihamessa. Idiotti pelle, muuta ei ole sanottava. Eikä pellelle menee jakeluun millään mitään, kun koko ajan toistaa miten hän halua palata omien lapsien luokseen. Miettisi näitä kuolleita ukrainalaisia sotilaita, jotka eivät ikinä voi palata omien lapsien luo, koska " russkimirin" fanina tappoi heidät. Ne evät voi palata koskaan!
Kommunistina meni tappamaan tavallisia ukrainalaisia työläisiä venäjän miljardööri oligharhien kooperatiivi Ozerosta ja puolesta.
http://www.radiosvoboda.org/a/28333444.html

Toivottavasti istuu tuomionsa kokonaisuudessaan ukrainalaisessa vankilassa.
 
Venäjä hyökkää. Silloin niitä tulee.

Vasemmistoliiton kannatus edellisissä eduskuntavaaleissa oli 7,1 prosenttia. Pieni osa tästä 7,1 prosentista on vielä tänäkin päivänä - vaikka rajan takana on pistetty kaikki uusiksi - puhtaasti Venäjä-mielisiä. Joukko ei ole prosentuaalisesti iso, mutta lukumääräisesti siinä määrin merkittävä, että meillä riittää kotoperäisiä Iivanan 'ystäviä' tänne vielä vuosikausiksi eteenpäin.

Sitten on tietysti vielä Keskustan ja Persujen speznatsit.
 
Toivottavasti istuu tuomionsa kokonaisuudessaan ukrainalaisessa vankilassa.
Tuskin, on jo vaihdettavien listalla. Luin jo että hänet pahoinpidelty ja jopa raiskattu vankilassa, asia tutkitaan tietysti parhaillaan. En tiedä Brasilian vankiloiden oloista, mutta Ukrainan vankilat eivät paljon eroa Venäjän vankiloista ja ne ovat kauheita paikoja. Hän ei myöskään videolla enää hymyilee niin leveästi kun taistelleessa "fashisteja" vastaan "kommunistina" :D
Viljakkainen, Putkosen anus ja Bäckman sopisivat sinne myös erittäin hyvin.

Ns kansantasavalloissa "DNR":ssa ja Venäjällä on edelleen paljon ukrainalaisia vankeja.
 
Viimeksi muokattu:
Seuraava tilasto osoittaa, että tämä uusinkin tulitauko on osoittautunut fiaskoksi ja farssiksi - kuten oli odotettavissakin:


En edes yritä miettiä sitä, että ketä nämä tulitaukoneuvottelijat kuvittelevat enää huijaavansa tässä vaiheessa sotaa neuvotellessaan a) tulitaukoja b) puhuessaan tulitauoista ja tulitaukorikkomuksista.

vlad
 
Tämä Washington Postin uutinen tarkastelee Yhdysvaltojen globaalia taloudellista ja turvallisuussektorin apua, koska Ukraina saa kumpaakin apua Yhdysvalloista, on perusteltua tuoda muutamia lukemia esille myös täällä.

Yhdysvaltojen apu ulkomaille on yhteensä 42,4 miljardia dollaria, mikä jakautuu seuraavalla tapaa:

-taloudelliseen ja kehitykseen suunnattu apu: 25,6 miljardia dollaria.

-turvallisuus: 16,8 miljardia dollaria.

Taloudellisen avun saajista merkittävimmät maat löytyvät Aasiasta ja Afrikasta (Afganistan, Jordania, Kenia ja Nigeria sekä Tansania). Eurooppalaisista valtioista Ukraina on merkittävin 224 miljoonan dollarin osuudella.

USA26.jpg

Yhdysvaltojen turvallisuussektorille myönnetystä avusta Afganistan haukkaa jälleen suurimman potin 3,67 miljardin osuudella, toisena on Israel 3,1 miljardin osuudella. Kolmantena on Egypti – siitä huolimatta, että Venäjän ja Egyptin välit ovat lähentyneet viimeisen vuoden-puolentoista kuluessa, maan osuus tuesta on 1,31 miljardia dollaria. Myös turvallisuus sektorilla Ukraina on ensimmäisenä eurooppalaisista valtioista 70,8 miljoonan dollarin osuudella.

USA27.jpg

Kokonaisavusta talous/turvallisuus top-10 maata löytyvät Aasiasta (+ Lähi-itä) ja Afrikasta, Ukrainan osuus kokonaisavusta on 294,8 miljoonaa dollaria, joten näiltä osin Ukrainaan suuntautuu Euroopan valtioista merkittävin apu.

Asekaupan kaavio löytyy Washington Postin uutiseen johtavasta linkistä. Yhdysvaltojen asekaupasta merkittävin osa suuntautuu Aasiaan (mukaan luettuna Lähi-itä) sekä Australiaan. Ukrainaan kohdistuva kauppa on hyvin marginaalista ja missä tapauksessa sitä esiintyy, se ei ole tappavaa aseistusta.

Ukrainan merkittävin kauppakumppani asekaupassa on Kanada, kyseisen tilaston luin taannoin, mutta en sattunut ottamaan siitä kopiota/ruutukaappausta.


Linkki: https://www.washingtonpost.com/graphics/world/which-countries-get-the-most-foreign-aid/

vlad
 
Millaiset tuntemukset on Venäjän ilmavoimista? Ne taidettiin mainita hieman aiemmin keskustelussa sivulla 1652, Anus Putkonenko niitä toivoi Ukrainaan vai miten se oli...

Onko Venäjä nyt siis eskaloimassa tilannetta? Vai korvataanko maajoukkojen väsymistä lisäämällä ilmatukea, kuten @Sardaukar epäili? Miten ulkovallat suhtautuvat?

Entäpä millaiset valmiudet ukrainalaisilla on torjua venäläiskoneita? Osaamista siellä kai on ilmatorjuntaohjusjärjestelmissä Georgian näyttöjen perusteella, mutta onko toimivaa kalustoa tai kykyä valmistaa uutta? Ukrainan ilmavoimat ovat kai kohtuullisen heikossa hapessa, toki niillä varmaan johonkin pystytään, etenkin jos Venäjä käyttää uskottavuussyistä vanhempaa kalustoa.
 
Millaiset tuntemukset on Venäjän ilmavoimista? Ne taidettiin mainita hieman aiemmin keskustelussa sivulla 1652, Anus Putkonenko niitä toivoi Ukrainaan vai miten se oli...

Onko Venäjä nyt siis eskaloimassa tilannetta? Vai korvataanko maajoukkojen väsymistä lisäämällä ilmatukea, kuten @Sardaukar epäili? Miten ulkovallat suhtautuvat?

Entäpä millaiset valmiudet ukrainalaisilla on torjua venäläiskoneita? Osaamista siellä kai on ilmatorjuntaohjusjärjestelmissä Georgian näyttöjen perusteella, mutta onko toimivaa kalustoa tai kykyä valmistaa uutta? Ukrainan ilmavoimat ovat kai kohtuullisen heikossa hapessa, toki niillä varmaan johonkin pystytään, etenkin jos Venäjä käyttää uskottavuussyistä vanhempaa kalustoa.

Ainakin propagandan puolesta Ua:n ilmatorjuntaa on viritetty ja kehitetty. Joukkojen harjoituksia ollut paljon ja uusia ohjuskokeita jotka onnistuneet.Tässä taannoinhan Ua testasi uutta ohjusta jolla ampuivat Nl:n aikaisen dronepötkylän alas.
En usko helpolla Venäläisten lentelevän, elleivät käynnistä kampanjaan It:n tuhoamiseksi.
Ua:n ilmavoimat on mysteeri, ja Venäjän it on ympärillä.
 
Millaiset tuntemukset on Venäjän ilmavoimista? Ne taidettiin mainita hieman aiemmin keskustelussa sivulla 1652, Anus Putkonenko niitä toivoi Ukrainaan vai miten se oli...

Onko Venäjä nyt siis eskaloimassa tilannetta? Vai korvataanko maajoukkojen väsymistä lisäämällä ilmatukea, kuten @Sardaukar epäili? Miten ulkovallat suhtautuvat?

Entäpä millaiset valmiudet ukrainalaisilla on torjua venäläiskoneita? Osaamista siellä kai on ilmatorjuntaohjusjärjestelmissä Georgian näyttöjen perusteella, mutta onko toimivaa kalustoa tai kykyä valmistaa uutta? Ukrainan ilmavoimat ovat kai kohtuullisen heikossa hapessa, toki niillä varmaan johonkin pystytään, etenkin jos Venäjä käyttää uskottavuussyistä vanhempaa kalustoa.
Venäjän ilmavoimat on melko nopeasti tuhottu jos ne ryhtyvät lentelemään Ukrainan ilmatilassa. Siksipä ne eivät ole sinne tunkemassa. Toisaalta ilmavoimien hyökkäys Ukrainaan johtaisi Venäjän uuteen tilanteeseen sodassa. Siihenkään Venäjällä ei ole varaa.

Ukrainan ilmapuolustus estää Venäjää hyökkäämästä rajojen lähialuetta pidemmälle. Yksistään maavoimilla tehtynä hyökkäys olisi käytännössä tuhoon tuomittu yritys.

Venäjä on surkeassa tilanteessa niin sotilaallisesti kuin poliittisestikin. Sillä ei ole mahdollisuuksia hyökkäykseen. Vetäytyminenkin olisi tässä tilanteessa sisäpoliittinen tappio. Siispä sota terroristien ja rikollisten liittolaisena jatkuu Donetskissa ja Luhanskissa.
 
Jep, Kanada on merkittävin Ukrainalle aseita myyvä/myynyt taho. Tieto löytyy mm. Sipristä.

http://armstrade.sipri.org/armstrade/html/export_values.php

Katso liite: 13766

Kiitokset!

Kaavion nähtyäni muistin itsekin sen, että kyse oli Siprin kaavio, jonka itsekin taannoin näin - olisiko ollut vajaa viikko sitten twitterin puolella.

vlad

Jatkan vielä sen verran, että Ukrainan asevirta kulkee ironisesti väärään suuntaan. Eihän se mitään uutta ole, mutta noista taulukoista sen huomaa toden teolla. Ukraina vei Venäjällekin viime vuonna enemmän aseita kuin yhtenäkään kolmesta edeltävästä vuodesta. Vaan minkäpä sille tekee, köyhä maa ja jollakin pitää elää.

tiv 2.jpg
 
Jälleen Venäjän räikeää kansanvälisten sopimusten rikkomista maansa rajojen ulkopuolella Itä-Ukrainassa.
Hyökkäysharjoitukset kohti länttä jatkuneet jo pitkän aikaa.

T-72BM ja T-72B
 
Back
Top