ULTRAKEVYT hävittäjä/tulitukikone !?

Olisko kotimainen tulitukikone hyvä idea ?

  • Kas kun ei kukaan ole aiemmin huomannut !

    Ääniä: 1 5.3%
  • Ihan skeidaa...älä tuhlaa aikaasi tähän.

    Ääniä: 13 68.4%
  • Tällä ainakin turvattaisiin pilottikoulutus.

    Ääniä: 3 15.8%
  • Tämä on vastaus ilmanmuutoksen torjumisessa.

    Ääniä: 2 10.5%

  • Äänestäjiä yhteensä
    19
  • Äänestys suljettu .
juhapar kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Tässä miltä 1600 mm pitkät ( 4 kpl ) IP-ohjukset mahtuu mukaan ( internal bay )...nyt aletaan olla toimintarajojen äärilaidalla pienin PBS JT-100 moottorein.

... josta tulikin mieleen http://fi.wikipedia.org/wiki/Caudron-Renault_C.R._714

Joo tämä ja se ovat prikulleen samannäköisiä..vai mitä !

:a-rolleyes:

Tämä on runkona 6th generation häätäjälle !
 
Ei jaksa...
 
Juke kirjoitti:
Mutta tämä on täysin stealth ja pieni;

Boeing_Bird_of_Prey_USAF.jpg


Lisää; http://www.dreamlandresort.com/black_projects/bird_of_prey.html

INSERTTI;

"We showed it's possible, within a limited budget, to conceive, design, build and test a state-of-the-art low observable technology demonstrator."

Kone paljastettiin 2002...lensi 1995;

Aresissa ja Bird of Preyssä on molemmissa sama noin 3000 lbs työntävä moottori ja heittoistuin vakiovarusteena. Painavampi BoP liikkui vain 520 km/t....tosin stealth.

Juke ei ota huomioon että "Bird of Prey" oli pelkkä koekone jossa ei ollut edes asekuiluja saatika muuta tarvittavaa elektroniikkaa. Jos tuollainen kone olisi mennyt tuotantoon (sitä ei siihen suunniteltu), niin se olisi ollut kooltaan samassa sarjassa kuin F-22 ja muut hävittäjät.
 
Last edited by a moderator:
Juke kirjoitti:
Myöskin puolta kevyempi ja metrin lyhyempi mach 0.02 nopeampi kuin Aim-9.

1600 mm ja 30 kiloa olis passeli.

Kekseliäisyyttä tarvitaan varmasti jos tuo saadaan toimimaan tuossa 1600 mm pituudessa 30 kg painossa.

Mites toi operational range? Jotainhan se koko/paino ja suurempi ajoaineen määrä tuo mukanaan. Vertailu R- 73:n kanssa olisi huomattavasti tarkoituksenmukaisempaa ja huomataan, että ollaan koossa/suorituskyvyssä lähes yksi yhteen sidewinderin kanssa

Voihan pikkukone kantaa toki pieniä puikkoja mukanaan, mutta joku muutaman kilometrin kantama on aikalailla yhtä tyhjän kanssa nykyaikana.
 
winsu kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Myöskin puolta kevyempi ja metrin lyhyempi mach 0.02 nopeampi kuin Aim-9.

1600 mm ja 30 kiloa olis passeli.

Kekseliäisyyttä tarvitaan varmasti jos tuo saadaan toimimaan tuossa 1600 mm pituudessa 30 kg painossa.

Mites toi operational range? Jotainhan se koko/paino ja suurempi ajoaineen määrä tuo mukanaan.

Voihan pikkukone kantaa toki pieniä puikkoja mukanaan, mutta joku muutaman kilometrin kantama on aikalailla yhtä tyhjän kanssa nykyaikana.

Hyotykuormat ovat 3 ja 9 kiloa. Kantamat on 8 km ja 35 km. Yllättäen puikon halkaisija on suunnilleen sama, joten sensori on myöskin pinta-alaltaan suunnilleen vastaava.
 
SJ kirjoitti:
winsu kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Myöskin puolta kevyempi ja metrin lyhyempi mach 0.02 nopeampi kuin Aim-9.

1600 mm ja 30 kiloa olis passeli.

Kekseliäisyyttä tarvitaan varmasti jos tuo saadaan toimimaan tuossa 1600 mm pituudessa 30 kg painossa.

Mites toi operational range? Jotainhan se koko/paino ja suurempi ajoaineen määrä tuo mukanaan.

Voihan pikkukone kantaa toki pieniä puikkoja mukanaan, mutta joku muutaman kilometrin kantama on aikalailla yhtä tyhjän kanssa nykyaikana.

Hyotykuormat ovat 3 ja 9 kiloa. Kantamat on 8 km ja 35 km. Yllättäen puikon halkaisija on suunnilleen sama, joten sensori on myöskin pinta-alaltaan suunnilleen vastaava.

Sensori näyttää olevan paljon pienempi kuin puikko;
800px-US_Navy_980220-N-0507F-003_U.S._Marine_Corps_Lance_Cpl._Leander_Pickens_arms_an_AIM-9_Sidewinder_missile_on_a_FA-18C_Hornet.jpg
 
Teräsmies kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Mutta tämä on täysin stealth ja pieni;

Boeing_Bird_of_Prey_USAF.jpg


Lisää; http://www.dreamlandresort.com/black_projects/bird_of_prey.html

INSERTTI;

"We showed it's possible, within a limited budget, to conceive, design, build and test a state-of-the-art low observable technology demonstrator."

Kone paljastettiin 2002...lensi 1995;

Aresissa ja Bird of Preyssä on molemmissa sama noin 3000 lbs työntävä moottori ja heittoistuin vakiovarusteena. Painavampi BoP liikkui vain 520 km/t....tosin stealth.

Juke ei ota huomioon että "Bird of Prey" oli pelkkä koekone jossa ei ollut edes asekuiluja saatika muuta tarvittavaa elektroniikkaa. Jos tuollainen kone olisi mennyt tuotantoon (sitä ei siihen suunniteltu), niin se olisi ollut kooltaan samassa sarjassa kuin F-22 ja muut hävittäjät.

Hinta olis voinut nousta jos koekoneeseen olisi laitettu ohjukset ja Vulcan tykki. Myöskään 1995 ei esitelty öljyn loppumista kuten nyt. Koneen lento-ominaisuuksista sanotaan vain että totaalisesti erillaiset kuin simulaatioissa.
 
Last edited by a moderator:
SJ kirjoitti:
winsu kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Myöskin puolta kevyempi ja metrin lyhyempi mach 0.02 nopeampi kuin Aim-9.

1600 mm ja 30 kiloa olis passeli.

Kekseliäisyyttä tarvitaan varmasti jos tuo saadaan toimimaan tuossa 1600 mm pituudessa 30 kg painossa.

Mites toi operational range? Jotainhan se koko/paino ja suurempi ajoaineen määrä tuo mukanaan.

Voihan pikkukone kantaa toki pieniä puikkoja mukanaan, mutta joku muutaman kilometrin kantama on aikalailla yhtä tyhjän kanssa nykyaikana.

Hyotykuormat ovat 3 ja 9 kiloa. Kantamat on 8 km ja 35 km. Yllättäen puikon halkaisija on suunnilleen sama, joten sensori on myöskin pinta-alaltaan suunnilleen vastaava.

Stingerin kantama on 4 km;

http://www.eliteukforces.info/special-air-service/weapons/stinger.php

Stealth kone kun tulee pyrstön taakse 3 km etäisyydelle..ei vastustaja koskaan tiennyt siitä.

---

Iglalla on 5.3 km kantama nopeus 800 m/s = 2.3 machia....ja pituuskin aikalailla 1600 mm ???

http://en.wikipedia.org/wiki/9K38_Igla

50 000 ekkua styge.

Välttämättä ei pudota A-10iä..mutta aiheuttaa harmaita hiuksia;

800px-Damaged_A-10A.JPEG


Tosin 2 machia lentävä kone noilla vauroilla tulisi alas ( nopeus pitäsisi siitä huolen ).
 
juhapar kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Tässä miltä 1600 mm pitkät ( 4 kpl ) IP-ohjukset mahtuu mukaan ( internal bay )...nyt aletaan olla toimintarajojen äärilaidalla pienin PBS JT-100 moottorein.

... josta tulikin mieleen http://fi.wikipedia.org/wiki/Caudron-Renault_C.R._714

Vesivehmalla muuten odottaa saneereusta tällainen ranskatar !

Caudron-Renault_C.R._714.jpg


400 km/t huippunopeus merenpinnantasalla.
 
Juke kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Tässä miltä 1600 mm pitkät ( 4 kpl ) IP-ohjukset mahtuu mukaan ( internal bay )...nyt aletaan olla toimintarajojen äärilaidalla pienin PBS JT-100 moottorein.

... josta tulikin mieleen http://fi.wikipedia.org/wiki/Caudron-Renault_C.R._714

Joo tämä ja se ovat prikulleen samannäköisiä..vai mitä !

:a-rolleyes:

Tämä on runkona 6th generation häätäjälle !

Kerroppa nyt vielä kun näet nämä että miten tämä BK-27:lla ja 4:llä IP ohjuksella ( inside wing bays ) ja 4/5 MBDA air to ground ohjuksella tuo mieleesi tän viehkon ranskattaren ???
 

Liitteet

  • VT-JET_CR714_c.JPG
    VT-JET_CR714_c.JPG
    42.6 KB · Luettu: 10
  • VT-JET2_55.JPG
    VT-JET2_55.JPG
    42.6 KB · Luettu: 3
Juke kirjoitti:
Juke kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Tässä miltä 1600 mm pitkät ( 4 kpl ) IP-ohjukset mahtuu mukaan ( internal bay )...nyt aletaan olla toimintarajojen äärilaidalla pienin PBS JT-100 moottorein.

... josta tulikin mieleen http://fi.wikipedia.org/wiki/Caudron-Renault_C.R._714

Joo tämä ja se ovat prikulleen samannäköisiä..vai mitä !

:a-rolleyes:

Tämä on runkona 6th generation häätäjälle !

Kerroppa nyt vielä kun näet nämä että miten tämä BK-27:lla ja 4:llä IP ohjuksella ( inside wing bays ) ja 4/5 MBDA air to ground ohjuksella tuo mieleesi tän viehkon ranskattaren ???

Molemmat kuulostavat "virityksiltä" oikeisiin sotakoneisiin verrattuna.
 
juhapar kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Juke kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Tässä miltä 1600 mm pitkät ( 4 kpl ) IP-ohjukset mahtuu mukaan ( internal bay )...nyt aletaan olla toimintarajojen äärilaidalla pienin PBS JT-100 moottorein.

... josta tulikin mieleen http://fi.wikipedia.org/wiki/Caudron-Renault_C.R._714

Joo tämä ja se ovat prikulleen samannäköisiä..vai mitä !

:a-rolleyes:

Tämä on runkona 6th generation häätäjälle !

Kerroppa nyt vielä kun näet nämä että miten tämä BK-27:lla ja 4:llä IP ohjuksella ( inside wing bays ) ja 4/5 MBDA air to ground ohjuksella tuo mieleesi tän viehkon ranskattaren ???

Molemmat kuulostavat "virityksiltä" oikeisiin sotakoneisiin verrattuna.

Ja museon kattoon viritetty "Bird of Prey" ei tunnu sinusta lainkaan viritykseltä ...entäs Rutanin ARES ?

En ymmärrä lainkaan miksei suomalaiset voisi kehittää merkkipaaluista uutta hävittäjää tuleviin vaikeisiin öljyolosuhteisiin ?

VT-JET2.jpg
 
[attachment=845]

Uusi hävittäjä / tulitukikone tarvii myös 2-paikkaisen version.

Updeitattu kone alla.
 

Liitteet

  • VT-JET4_45.JPG
    VT-JET4_45.JPG
    42 KB · Luettu: 10
  • VT-JET3_45.JPG
    VT-JET3_45.JPG
    49.5 KB · Luettu: 12
Tuli mieleen, että millaista tietotekniikkaa nuo koneet kantavat? Sopiiko mitään Raspberryä isompaa?
 
Juken tulitukikone on aika lähellä Boeing X-48:a, lentävää pienoismallia elokuvateatterimatkustamolla (siis ei putki-) varustetusta liikennekoneesta.

800px-NASA-Boeing_X-48C_before_first_flight_%28cropped%29.jpg


http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_X-48
 
juhapar kirjoitti:
Tuli mieleen, että millaista tietotekniikkaa nuo koneet kantavat? Sopiiko mitään Raspberryä isompaa?

Ei, eipä noihin kyllä mahu mitään muutakaan,datalinkkiä, ym.
Juke miten voi olla 1 paikkainen ja 2 paikkainen kone samanpainosia,vaikka ulkomitat muuttuu :a-rolleyes:
 
rukkaskikka kirjoitti:
Juken tulitukikone on aika lähellä Boeing X-48:a, lentävää pienoismallia elokuvateatterimatkustamolla (siis ei putki-) varustetusta liikennekoneesta.

800px-NASA-Boeing_X-48C_before_first_flight_%28cropped%29.jpg


http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_X-48

Vähän kummallista ettei Boeing kiirehdi deltasiipisen matkustajakoneensa kehitystä. Uusi-, mullistava- ja ennenkaikkea polttoainepihi matkustajakone söisi luultavasti kilpailijat konkurssinpartaalle alta aikayksikön. Muilla ei ole siviili-ilmailussa vastaavaa teknologiaa käytössään. (Elokuvamatkustamo-ongelmakin ratkaistiin väliseinien avulla.) Tosin deltasiipi mahdollistaa koneelle stealth-ominaisuuksia, eli sitä saattaisi olla ainakin selvästi perinteistä matkustajasuihkaria vaikeampi havaita tutkassa.
 
crane kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Tuli mieleen, että millaista tietotekniikkaa nuo koneet kantavat? Sopiiko mitään Raspberryä isompaa?

Ei, eipä noihin kyllä mahu mitään muutakaan,datalinkkiä, ym.
Juke miten voi olla 1 paikkainen ja 2 paikkainen kone samanpainosia,vaikka ulkomitat muuttuu :a-rolleyes:

Pommiripustimet ja tykki poistettu...ainakin osa niistä on pakko poistaa koska takaistuin syö tilaa.
 
Kaukovittuilija kirjoitti:
Vähän kummallista ettei Boeing kiirehdi deltasiipisen matkustajakoneensa kehitystä. Uusi-, mullistava- ja ennenkaikkea polttoainepihi matkustajakone söisi luultavasti kilpailijat konkurssinpartaalle alta aikayksikön. Muilla ei ole siviili-ilmailussa vastaavaa teknologiaa käytössään. (Elokuvamatkustamo-ongelmakin ratkaistiin väliseinien avulla.) Tosin deltasiipi mahdollistaa koneelle stealth-ominaisuuksia, eli sitä saattaisi olla ainakin selvästi perinteistä matkustajasuihkaria vaikeampi havaita tutkassa.

Noille AMT:n nuhapilleille aioin tehdä tämänkin proton...jos Ilmavoimat innostuu...ja valtio.

Mitenkäs tää mun aurinkoenergia-/akku-/polkumatkustajakone..onko näitä muilla ?
 

Liitteet

  • albatross_projekti2.jpg
    albatross_projekti2.jpg
    245.8 KB · Luettu: 12
rukkaskikka kirjoitti:
Juken tulitukikone on aika lähellä Boeing X-48:a, lentävää pienoismallia elokuvateatterimatkustamolla (siis ei putki-) varustetusta liikennekoneesta.

800px-NASA-Boeing_X-48C_before_first_flight_%28cropped%29.jpg


http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_X-48

X-48 muuten etenee hitaasti...nyt oli vaihdettu wingletti sivuperäsimet taileroneihin...mitä seuraavaksi ?

Onkohan sivutuulta varten riittävästi tehoa siltikään ?
 
Back
Top