Valtio haluaa ajoneuvoihin sateliittipaikantimet

Bisnesajatukset eivät koskaan ole pahaksi, ei näitä asioita tule katsoa liian mustavalkoisesti. Tietenkin minua ainakin kiinnostaa se että mitä rahaa jää tänne meille pohjolaan.
 
Bisnesajatukset eivät koskaan ole pahaksi, ei näitä asioita tule katsoa liian mustavalkoisesti. Tietenkin minua ainakin kiinnostaa se että mitä rahaa jää tänne meille pohjolaan.
Tod. näk. ei mitään, koska laitevalmistus olisi Aasiassa. Ko. bisnes olisi vain tulonsiirtoa köyhiltä ja keskituloisilta autoilijoilta rikkaille sekä virkamiehille, jotka järjestelmää pyörittävät sekä muutamalle suomalaiselle joka teettää laitteistot Aasiassa.
 
JMP

J Ollila ajaa kaikessa omaa ja viiteryhmänsä (shell) etua. Osasi tunaroida Nokian alehinnalla Microsoftin syliin ja tätä sankaria maamme johto käyttää oppaanaan tulevaisuuteen.
 
JMP

J Ollila ajaa kaikessa omaa ja viiteryhmänsä (shell) etua. Osasi tunaroida Nokian alehinnalla Microsoftin syliin ja tätä sankaria maamme johto käyttää oppaanaan tulevaisuuteen.
Ollilan toimenpiteet teki minustakin työttömän, voi niitä varmuusvarastoja, jotka häipyivät kuin pieru saharaan.

Onneksi en enää olee työtön.
 
Verotuksesta viis: se, että joka iki ainokaisessa autossa on reaaliaikainen satelliittipaikannus, johtaa poliisivaltioon, josta edes Paatero ei osaa uneksiakaan. Vai kuvitteleeko joku tosiaan, ettei paikannustietoa pian käytetä vakavien, lievempien...lievempien...joka ikisen kuvitellun tai todellisen tehdyn tai suunnitellun rikoksen ja rikkomuksen selvittämiseen?
 
Verotuksesta viis: se, että joka iki ainokaisessa autossa on reaaliaikainen satelliittipaikannus, johtaa poliisivaltioon, josta edes Paatero ei osaa uneksiakaan. Vai kuvitteleeko joku tosiaan, ettei paikannustietoa pian käytetä vakavien, lievempien...lievempien...joka ikisen kuvitellun tai todellisen tehdyn tai suunnitellun rikoksen ja rikkomuksen selvittämiseen?
Näin se menee.
 
Verotuksesta viis: se, että joka iki ainokaisessa autossa on reaaliaikainen satelliittipaikannus, johtaa poliisivaltioon, josta edes Paatero ei osaa uneksiakaan. Vai kuvitteleeko joku tosiaan, ettei paikannustietoa pian käytetä vakavien, lievempien...lievempien...joka ikisen kuvitellun tai todellisen tehdyn tai suunnitellun rikoksen ja rikkomuksen selvittämiseen?

Vähän kuin teletunnistetietoja käytetään ihan kaikkeen kun se kerran on mahdollista?
 
Vaikka alussa saatetaan sanoa ettei niitä käytetä niin lopulta niitä käytetään, kova hinku on passeja varten hankittuja sormenjälkirekistereitäkin käyttää. Ja kyllä historian kulussa on tullut selville, että jos jokin asia (esim. etninen tausta) rekisteröidään niin kyllä sitä voidaan käyttää oikeaan junavaunuun ohjaamisessa.
 
Ollilan toimenpiteet teki minustakin työttömän, voi niitä varmuusvarastoja, jotka häipyivät kuin pieru saharaan.

Onneksi en enää olee työtön.

Sitäpaitsi. Kuka meistä on äänestänyt J Ollilan noiden ryhmien vetäjäksi? Eikä taida tehdä tuotakaan hommaa ilman erillistä, huomattavaa, korvausta...

Aamun radiosta kuultuna: "lisäksi uudistus synnyttää uusia työpaikkoja ja vähentää yksityisautoilua noin 10-15%*"

*tuohon tavoitteeseen otalti sentään joku kokoomuspolitiikko kiinni ollen eri mieltä sen hyödyllisyydestä.
 
JMP

J Ollila ajaa kaikessa omaa ja viiteryhmänsä (shell) etua. Osasi tunaroida Nokian alehinnalla Microsoftin syliin ja tätä sankaria maamme johto käyttää oppaanaan tulevaisuuteen.

Sillä oikealla Ollillan Shellillä eli Royal Dutch Shellillä ei ole enää bisneksiä Suomessa. Suomen Shellit on jo vuosia sitten myyty St1:lle ja Försti vain käyttää jonkun määräajan Shellin brändiä.
 
Verotuksesta viis: se, että joka iki ainokaisessa autossa on reaaliaikainen satelliittipaikannus, johtaa poliisivaltioon, josta edes Paatero ei osaa uneksiakaan. Vai kuvitteleeko joku tosiaan, ettei paikannustietoa pian käytetä vakavien, lievempien...lievempien...joka ikisen kuvitellun tai todellisen tehdyn tai suunnitellun rikoksen ja rikkomuksen selvittämiseen?

Katsoin eilen jotain klippiä, jossa Paatero totesi jotain. Mietin sitä kehonkieltä ja olemusta, joka hänestä huokui...se oli jostain tuttua, kirotun tuttua, piti miettiä ja sitten muistin: kitaristi Gerhard Rihmakallon videot, niiden viimeiset neljännekset! Nimenomaan aina jälkimmäinen neljännes.
 
Niin liikenneasemia ei ole. Käsittääkseni liikennepolttonesteiden kysynnän korkealla pitäminen (vero-ohjaus vaihtoehtoisilleKIN energialähteille) on simpukkafirman agendalla mitä suurimmassa määrin.

Taloudellisessa mielessä labra nimeltä Suomi taitaisi jäädä pelkän kehitysvaiheen maksajan rooliin.
 
Sillä oikealla Ollillan Shellillä eli Royal Dutch Shellillä ei ole enää bisneksiä Suomessa. Suomen Shellit on jo vuosia sitten myyty St1:lle ja Försti vain käyttää jonkun määräajan Shellin brändiä.

Eli Ollila vetää siis kansalaisten ja kansakunnan etu silmissään tätä projektia, johon hänet on "kutsuttu"...ja mikäs ihanampaa, kun emäntänä häärii suomalaisen vasemmiston keulahahmoihin kuuluva ministeri. Joka siunaa sen, että ökyautojen verotus saadaan laskettua kivalle tasolle ja jokainen tonnin reuhkallakin ajava köyhimys kustantaa osansa tuosta touhusta. Verotuksen painopistettä muutetaan taas ja yllätys yllätys, what ö prise: tasoitetaan verotusta. Marx ja Lenin kääntyisivät haudassaan, jos voisivat.
 
Taloudellisessa mielessä labra nimeltä Suomi taitaisi jäädä pelkän kehitysvaiheen maksajan rooliin.

Olen samaa mieltä suurimman osan kanssa siitä, että tänä päivänä satelliittipohjaisen seurantajärjestelmän asennuspakko olisi ainoastaan typeryyttä.

Nähdäkseni se kumminkin ajaa asiansa tulevaisuudessa, kunhan

a) vähän polttoainetta kuluttavat autot yleistyvät: hybridit ja/tai sähköautot
b) kilometripohjaiseen järjestelmään halutaan alueellista veroporrastusta
c) ruuhkamaksut

Oletan, että moni muukin valtio siirtyy samankaltaiseen autoverojärjestelmään kuin me, a-kohdasta johtuen. Olisiko tässä saumassa iskun paikka, vai tyydytäänkö katselemaan (jälleen kerran) sivusta?

Mielestäni höpinät siitä, että rahat valuisivat puhtaasti aasiaan, on ihan puhdasta paskapuhetta. Kyllä, järjestelmän kaikesta elektroniikasta valmistuskustannukset (suhteellisen pieni euromäärä) menevät pääasiassa sinne, mutta suurin osa jäisi kotimaahan (yrittäjät, verottajat, työntekijät).

Koko homma kaatuu tai lähtee lentoon kustannuksista. Jos lähdetään liikkeelle ensimmäisten joukossa, täytyy tuotetta saada kaupaksi maailmalle. Kaikkea ei saa kaataa veronmaksajien niskaan, vaan yrittäjien pitää kantaa oma riskinstä. Toisin sanoen, jos homma kusee, veronmaksaja ei saa olla ainoa taho joka tekee persenettoa.

Jos järjestelmä päätetään tuoda suomeen, en näe paljoa syytä murehtia sitä, tuleeko systeemistä verorahojen keruun kannalta oikeudenmukainen, koska asiahan on aika tulenarka. Typeryys kostautuu satavarmasti seuraavissa vaaleissa. Näen mahdollisena korkeintaan samankaltaista hivuttamista, kuin nykyään polttoaineveron kanssa.
 
Olen samaa mieltä suurimman osan kanssa siitä, että tänä päivänä satelliittipohjaisen seurantajärjestelmän asennuspakko olisi ainoastaan typeryyttä.

Nähdäkseni se kumminkin ajaa asiansa tulevaisuudessa, kunhan

a) vähän polttoainetta kuluttavat autot yleistyvät: hybridit ja/tai sähköautot
b) kilometripohjaiseen järjestelmään halutaan alueellista veroporrastusta
c) ruuhkamaksut

Oletan, että moni muukin valtio siirtyy samankaltaiseen autoverojärjestelmään kuin me, a-kohdasta johtuen. Olisiko tässä saumassa iskun paikka, vai tyydytäänkö katselemaan (jälleen kerran) sivusta?

Tulevaisuudessa siihen autonlatauspisteeseen voidaan laittaa mittari verolle, jos liikkumista on pakko verottaa. Silloinkin mitattaisiin sähkön kulutusta, josta osa tehdään polttamalla fossiilisia polttoaineita. Jos taas auton voi ladata tavallisesta sähköpistokkeesta niin se mittari tulee autoon ja rangaistus sen kopeloinnista tulisi olemaan sama kuin naftan tankkaaminen autoon eli kova, epäreilu ja arviointiin perustuva. Joku sitten tästäkin nillittää, kun lataa autonsa kuntopyörägeneraattorin kautta aivan kuten puristaa rypsit tankkiin. Mutta sellaista se vähän on ellei haluta että sähkön hinta nousee pilviin kotitalouksilla ja teollisuudella (jota voidaan kyllä tukea...). Joskus kannattaa katsoa sivusta ettei tapahdu digiboksiuusintoja...

Mielestäni höpinät siitä, että rahat valuisivat puhtaasti aasiaan, on ihan puhdasta paskapuhetta. Kyllä, järjestelmän kaikesta elektroniikasta valmistuskustannukset (suhteellisen pieni euromäärä) menevät pääasiassa sinne, mutta suurin osa jäisi kotimaahan (yrittäjät, verottajat, työntekijät).

No gps-laite ja mokkula ei paljon maksa, jos ei oteta ekoja versioita ja niiden ongelmia sekä tuotekehityskustannuksia. Eniten tässä maksaa veronkeräys, sitäkin voi automatisoida mutta kauhea suunnittelutyö alueellistamisessa, rajojen vetelyssä että mikä on maaseutua ja mikä kaupunkia, epäreiluutta ja kaiken lisäksi tulee luomaan lisäbyrokratiaa ja satoja virkamiestyöpaikkoja. Ei kiitos.

Koko homma kaatuu tai lähtee lentoon kustannuksista. Jos lähdetään liikkeelle ensimmäisten joukossa, täytyy tuotetta saada kaupaksi maailmalle. Kaikkea ei saa kaataa veronmaksajien niskaan, vaan yrittäjien pitää kantaa oma riskinstä. Toisin sanoen, jos homma kusee, veronmaksaja ei saa olla ainoa taho joka tekee persenettoa.

Mielellään Ollilan kaverit saisivat lähteä myymään ajatustaan ulkomaille eikä kupata ja testata omilla maamiehillään. Isänmaallisuus on näistä rahamiehistä kaukana.

Jos järjestelmä päätetään tuoda suomeen, en näe paljoa syytä murehtia sitä, tuleeko systeemistä verorahojen keruun kannalta oikeudenmukainen, koska asiahan on aika tulenarka. Typeryys kostautuu satavarmasti seuraavissa vaaleissa. Näen mahdollisena korkeintaan samankaltaista hivuttamista, kuin nykyään polttoaineveron kanssa.

Hah, suomalainen on lammas. Määhhhh... Kukaan ei muista, kukaan ei näe eroa, puhutaan toista kuin äänestetään (puoluekuri) ja todellisia vaihtoehtoja ei ole vaaleissa.
 
Miten muutoin olisi, jos näille meidän valituille kansamme edustajille sekä valtion korkeimman palkkaluokan virkamiehille laitettaisi 24/7 seurantajärjestelmä päälle?

Esim. gsm-panta nilkkaan: Näin ollen äänestäjä-kansalainen voisi seurata heidän liikkeitään sekä kokoontumisia aina niin halutessaan ja muutoin tarpeen tullen.

Mitä? Loukkaa yksityisyydensuojaa, kotirauhaa, viestintäsalaisuutta ja mitä vielä?
Eikö mitä! Itsehän he ovat noille paikoilleen aivan väen vängällä ja kaiken lisäksi vielä vapaaehtoisesti hakeutuneet.


Prkl, tämän maan asiat ovat pian siinä jamassa, että Stasi, Gestapo ja kaikki muut urkintalaitokset ovat tämän touhoilun rinnalla pelkkiä lapsellisia vasta-alkajia. S-tana.
 
Kas kummaa,eipä ole arvoisa ministeri ihmisten tuleva orjuuttaja Kyllönen vastannut sähköpostiini,jota lähetin aiheeseen liittyen. Eihän tuo moderoitu osaa varmaan edes lukea ite

Rumaa kieltä ja sopimatonta.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top