Dedal 490 с EOP DK3

Maidan

Respected Leader
Ihmiset, kertokaa, onko tämä hyvä laite?
13cmY+


Dedal 490 с EOP DK3
 
Paljonko tuosta on tarkoitus pulittaa? Noitahan tarjotaan vissiinkin Ukrainalaisille FB:n kautta tjsp? 4800€ on hinta jonka olen nähnyt.

Speksien mukaan pitäisi olla 3. sukupolven (=moderni sotilaslaite) valonvahvistin, mutta ei varsinaisesti suunniteltu sotakäyttöön, vaan metsästykseen. Näin asian ainakin itse ymmärsin.
Mikäli laite on oikeasti speksien mukainen ja niitä on mahdollista oikeasti hankkiakin, ajanee asiansa enemmän kuin hyvin. Vastaavat sotilaskäyttöön tehdyt länsilaitteet maksavat uutena yleensä enemmän, jos niitä yleensäkään mistään saa ostettua. Aktiivi-infrapunavalaisin (kuvassa tuo punainen linssi) on lähes hyödytön sotilaskäytössä, koska paljastaa valonvahvistimilla varustetuille vastustajille sijaintisi ja toimintasi. Donbasin olosuhteissa tosin kuvittelisin, että huonommin varustettuja terroristeja vastaan toimittaessa tämä ei ole ongelma, mutta pääasiassa en suosittele käytettävän tätä aktiivi-ir valaisua.
Jos laite on oikeasti netistä löytyvien speksien mukainen, ajaa asiansa oikein hyvin ilman lisävalaisuakin.

Pistä minulle yksityisviestiä, mikäli sinulla on lisäkysymyksiä.

Edit: Kyllä tuo vaikuttaisi olevan asiallinen laite, jos fundraiserilla saatte rahat kokoon ja tavara oikeasti tulee perille asti ja aiottuun käyttöön (tietty henkilö), niin kannattaa hoitaa homma kotiin.

Слава Україні! Героям слава!
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top