Hyvännäköinen auto -ketju

A294C177-9541-4E61-AC06-42559BA0D59F.jpeg8D2EB534-55D6-4841-BDDE-ECED519186A9.jpeg55F41C12-D69A-4F9E-9D5F-2936048FD2AD.jpegVälillä kyllä tuntuu siltä, että miksi helvetissä täällä härmässä ajellaaan Skodilla kuten itsekin.
 
Olkaa onnellisia Skodistanne. Kuka vaihtaisi osia kanssani?

snowstorm-in-montreal-snow-biking-on-de-lorimier-avenue-picture-id1023715826
 
Kai muillakin kuin vanhoilla paskoilla voi ajaa talvella? Voisiko olla autoverolla osuutta asiaan...
Kyllä ja muutenkin vertaus oli vähän huomo. Autot kuvattu eilen Beverly hillsistä. Saattaa keskitulot olla vähän toista kun oikeastaan missään muualla tahansa.
 
Kai muillakin kuin vanhoilla paskoilla voi ajaa talvella? Voisiko olla autoverolla osuutta asiaan...

Kokeilkaa ajaa 245+ matalaprofiileilla 5cm maavaralla talvella. Sen, minkä pillumagneettiarvossa voittaa, katoaa ajamiskokemuksen tuskallisuudesta. Puhumattakaan siitä, minkälaiset kustannukset saatte, kun pamautatte kanttiin mitä ette huomanneet. Puhumattakaan nykyään ah niin yleisistä korotuksista. Ja se sivupito... Ahhh...

Urheiluautot eivät istu talvisiin maihin. Vaikka olisi lompakossa voimaakin.

Mitä tulee muihin autoihin ja autokannan ikään, niin toki autoverolla on vaikutuksensa. Mutta suurin vaikutus on pienillä palkoilla ja 90-luvulta lähtien ostovoiman pienentymisellä osassa väestöä. Ja myöhemmin idioottimaisella käytettyjen autojen verokohtelulla. Tämä asia on tullut ihan työksi tutkittua.
 
Kokeilkaa ajaa 245+ matalaprofiileilla 5cm maavaralla talvella. Sen, minkä pillumagneettiarvossa voittaa, katoaa ajamiskokemuksen tuskallisuudesta. Puhumattakaan siitä, minkälaiset kustannukset saatte, kun pamautatte kanttiin mitä ette huomanneet. Puhumattakaan nykyään ah niin yleisistä korotuksista. Ja se sivupito... Ahhh...

Urheiluautot eivät istu talvisiin maihin. Vaikka olisi lompakossa voimaakin.

Mitä tulee muihin autoihin ja autokannan ikään, niin toki autoverolla on vaikutuksensa. Mutta suurin vaikutus on pienillä palkoilla ja 90-luvulta lähtien ostovoiman pienentymisellä osassa väestöä. Ja myöhemmin idioottimaisella käytettyjen autojen verokohtelulla. Tämä asia on tullut ihan työksi tutkittua.
Edelleen väitän, että noiden urheiluautojen harvinaisuus kotimaisessa katukuvassa johtuu siitä että ne ovat täällä kohtuuttoman kalliita. Talvella ei varmaankaan ihan hirveästi ole vaikutusta koska veneet ja moottoripyörät ovat kuitenkin suhteellisen suosittuja harrastevälineitä. En ole tosin työkseni asiaa tutkinut, joten täysin varma en voi olla. ;)
 
Edelleen väitän, että noiden urheiluautojen harvinaisuus kotimaisessa katukuvassa johtuu siitä että ne ovat täällä kohtuuttoman kalliita. Talvella ei varmaankaan ihan hirveästi ole vaikutusta koska veneet ja moottoripyörät ovat kuitenkin suhteellisen suosittuja harrastevälineitä. En ole tosin työkseni asiaa tutkinut, joten täysin varma en voi olla. ;)

Kokeile ajaa sellaisella pks:llä päivä nykyisillä teillä. Kesällä tai talvella. Sitten voit olla varma:).
 
Kokeile ajaa sellaisella pks:llä päivä nykyisillä teillä. Kesällä tai talvella. Sitten voit olla varma:).
Yksi tuttava ajaa kyllä nelivetolambolla ympäri vuoden helsingissä. Mutta yleensä nuo kyllä ostetaan kauniin kelin sunnuntaifiilistelyyn, ja arkiautona on sitten ihan joku muu, kyllä tuolla losissakin ne aamuruuhkat konttorille kärvistellään joissain ihan muissa vehkeissä.

Ja onhan täälläkin tosiaan ihmisillä moottoripyöriä ja veneitä, vaikka ne ovat talvikulkineena vieläkin huonompia...
 
Tässä yksi surullinen vertailu meiltä ja maailmalta. 64k muualla ja 132k meillä. Hyvä meininki...
No, onneksi ei ole jäällä sivuttaispitoa niin ei tarvi ostaa. :)


 
Paljonko mahtaa joutua laittamaan taalaa tiskiin ameriikoissa jotta saa tuollaisen rekisterin?DCA7E059-C582-4697-8BFB-C8AC8D5A8108.jpeg
 
Back
Top