Ilmastopsykoosi -ketju

441 osaa miljoonasta. Pitäisikö minun olla huolissani? o_O

Näin Wappuna voisi tuohon antaa hyvän analogian.

Jos sinulla on 441 osaa miljoonasta verenkierrossa, voit ehkä vielä varauksin tarttua auton rattiin, mutta 500 miljoonasosan kohdalla, ei ehkä kannata enää ruveta poliisisedälle selittämään, ettei hänen tarvitse olla huolissaan, kun veressä on vain 500 miljoonasosaa alkoholia :giggle:
 
Noh, eipä tuo yksittäinen etappi tässä konkurssissa enää paljoa missään taida tuntua. Kehityksen kokonaiskuva on jo pitkään ollut aika "mielenkiintoinen", eikä siihen mitkään Pariisin sopimukset tms. tulle paljoa vaikuttamaan. Veikkaisin tuon viimeaikaisen kehityksen korreloivan aika hyvin maailman väkiluvun kehityksenkin kanssa.
paleo_CO2_2016_620.gif
 
Jos sinulla on 441 osaa miljoonasta verenkierrossa, voit ehkä vielä varauksin tarttua auton rattiin, mutta 500 miljoonasosan kohdalla, ei ehkä kannata enää ruveta poliisisedälle selittämään, ettei hänen tarvitse olla huolissaan, kun veressä on vain 500 miljoonasosaa alkoholia :giggle:

Koskaan ei ole niin kännissä, ettei kotiin saisi ajaa.:whistle:
 
En ryhdy kenenkään kanssa aiheesta väittelemään, mutta minä suhtaudun erittäin skeptisesti ilmastonmuutokseen niin muodoin kuin se meille selitetään. Ilmasto lämpeää, sitten se taas kylmenee. Ihmisenkö on syy? Eppäillä soppii. Ilmastonmuutoksesta on tehty uskontoa lähellä oleva tapa jäsentää maailmaa. Se on alusta isolle bisnekselle ja ihmisten syyllistäminen on kautta aikojen ollut muutoinkin kätevä tapa hallinnan työkalupakissa.
Jos ilmakehään pumpataan noin 150 vuoden aikana sellainen määrä kasvihuonekaasuna vaikuttavaa materiaalia joka on varastoitunut satojen miljoonien vuosien aikana maaperään, ei nyt vaatine korkeamman luokan tiedettä arvioimaan että se muuttaa ilmakehän tasapainoa.
 
Jos ilmakehään pumpataan noin 150 vuoden aikana sellainen määrä kasvihuonekaasuna vaikuttavaa materiaalia joka on varastoitunut satojen miljoonien vuosien aikana maaperään, ei nyt vaatine korkeamman luokan tiedettä arvioimaan että se muuttaa ilmakehän tasapainoa.
Ja kun muinaisten ilmasto-olojen tutkimukset sekä lukemattomat tietokonemallinnukset ennustavat päästöjen aiheuttavan lämpenemistä, jonka sitten havaitaan tapahtuvan tosimaailmassa, niin asia on pääpiirteissään taputeltu.

Kyse on enää siitä, ollaanko aiheutettu planeetalle ja itsellemme “vain” merkittävää haittaa vaiko täysimittainen katastrofi.
 
Äläs nyt, Talidom on hyvä lääke, lyijy ei aiheuta bensassa ongelmia ja tupakka ei tapa! Siksi öljy-yhtiöt kertovat totuuden ilmastonmuutoksesta.
Ja aikanaan vastaavat tästä oikeudessa.

Totta puhuen en edes jaksa keskustella onko ihmisen aiheuttama ilmastonmuutos totta vai ei. Aihe on niin itsestään selvä.

Vaikutukset ja toimenpiteet ovat paljon mielenkiintoisempia.
 
Ja aikanaan vastaavat tästä oikeudessa.

Totta puhuen en edes jaksa keskustella onko ihmisen aiheuttama ilmastonmuutos totta vai ei. Aihe on niin itsestään selvä.

Vaikutukset ja toimenpiteet ovat paljon mielenkiintoisempia.

Kyllä, samaan tapaan esim. väittelyt painovoimasta tai maapallon pyöreydestä ovat tylsiä. Yhdeksän kymmenestä suomalaisesta on samaa mieltä.

https://yle.fi/uutiset/3-9998441

Vain joka kymmenes suomalaista katsoo, että ilmastonmuutos on vähäinen ongelma tai ei ongelma lainkaan.
 
Varmastihan ihminen vaikuttaa ilmastoon. Sen sanoo jo järkikin. Tällä pallolla on kohta 10 miljardia ihmistä. Huoleton paneskelu ei lopu edes valomerkkiin. Ehkä ihminen katoaa ja tulee uusi matelijoiden valtakausi.

Mutta on valitettavaa että media pilaa tuonkin aiheen.

Ilmastomuutoksen syyksi laitetaan lööpeissä se jos talvi on liian luminen. Ilmastomuutoksen syytä on jos talvi ei ole luminen. Viime kesänä oli ilmastomuutosta kun satoi vettä. Tamperelainen vihreiden poliitikkokin selitti että hulevesimaksut ovat ilmastomuutokseen liittyviä asia ja maksakaa nyt! Tänä kesänä on myös ilmastomuutosta kun on liian lämmintä. Miten päin vaan.

Teiden talvista kunnossapitoa selitettiin alkuvuodesta ei määrärahojen puutteella vaan milläs muulla kuin ilmastomuutoksella. Uskomatonta.

Kainuussa pätki viime talvena sähköt. Ilmastomuutos.

Ennustelivat että tulee kolea kevät kun on ilmastomuutos. Tuli lämmi kevät mutta on silti ilmastomuutos.
Ruotsissa on Suomea enemmän metsäpaloja. Niitä sytyttelee ilmastomuutos, eivät pyromaanit.
Suomenlahden vesi on vihreää sotkua. Johtuu ilmastomuutoksesta, ei Pietarin saasteista eikä ainakaan viime kesäisistä Helsingin kaupungin jätevesien ohijuoksutuksista.

Ilmastomuutos johtuu valkoisesta miehestä. Ei järjettömästi lisääntyvistä afrikkalaisista. Jos olet muuta mieltä niin olet rasisti.

Ja kaiken huippuna. Vihreät vastustavat ydinvoimaa. Ilmastomuutosko on siis huuhaata? Kun vastaan sattuu vihreiden poliitikko niin tuosta minä muistan kysyä. Puhutko paskaa, eikö ilmastomuutos olekaan totta? Jos kerran ilmaston kannalta turvallinen ydinvoima on paha vaihtoehto.

Vai onko niin että kaikki pitäisi tehdä toisin mitä Vihreät sanovat. Kun olisi pitänyt rakentaa Eurooppa täyteen ydinvoimaloita, kun pitäisi säännöstellä afrikkalaisten lisääntymistä eikä tuoda Afrikkaa Eurooppaan...

Jos Eurooppaa, Amerikkaa ja osin Aasiaa kohtaa hallitsemattomien kansainvaellusten vuoksi muutamien vuosikymmenten kuluttua kaaos, niin sitten se vasta on menoa. Siinä sotimisessa ja väkivallassa unohtuvat ilmastomuutokset.
 
Viimeksi muokattu:
vaihtoehto.Vai onko niin että kaikki pitäisi tehdä toisin mitä Vihreät sanovat. Kun olisi pitänyt rakentaa Eurooppa täyteen ydinvoimaloita, kun pitäisi säännöstellä afrikkalaisten lisääntymistä eikä tuoda Afrikkaa Eurooppaan...

Jos Eurooppaa, Amerikkaa ja osin Aasiaa kohtaa hallitsemattomien kansainvaellusten vuoksi muutamien vuosikymmenten kuluttua kaaos, niin sitten se vasta on menoa. Siinä sotimisessa ja väkivallassa unohtuvat ilmastomuutokset.

Ongelmana on, että ilmastonmuutoksen osalta juurikin valkoinen ja keltainen mies ja nainen ovat tähän syyllisiä. Mustan afrikan osuus ilmastonmuutokseen on täysin mitätön, CO2 päästöistä parin prosentin luokkaa. Euroopalla, Amerikalla ja Aasialla on myös resurssit ongelman ratkaisuun. Jos ja kun USA:n republikaanit alkavat uskoa painovoimaan niin ratkaisut ovat mahdollisia.

Väestöräjähdykset Afrikassa ja Lähi-Idässä ovat myös todellinen ongelma ja ilmastonmuutoksen myötä kansainvaellusten todennäköisyys vaan lisääntyy. Vihreistä olen sinänsä samaa mieltä, sokeita pisteitä on. Rehellisyyden nimissä toki myös muillakin puolueilla.
 
Okei okei, uskon. Uskon. Lupaan uskoa, kuten Tekin kaikki uskotte. Uskon.

Seuraavaksi lupaan vilpittömästi tehdä samoin kuin Te ja torjua teoillani ilmastonmuutoksen.

Mitä olette tehneet ilmastonmuutoksen torjuntavoittamiseksi, kertokaa, niin teen perässä heti tänään. Teen sen ilman uskoakin, luotan siihen, että kun pääosa ihmisistä Uskoo, niin minä olen raskaasti väärässä ja seuraan Johtajaa, panen silmät kii, enkä sano sanaakaan.

Nyt siihen Uskon jatkeeksi tekojen listaa, pliis. Ihan vapaasti ranskalaisin viivoin. Tulee pitkä lista, tiedän, mutta onhan saitilla sivuja. Tekoja vaan alekkain siistiin riviin. Tekoja, unohdetaan Usko hetkeksi.
 
Tässä on siitä pannuhuoneskenaariosta lisää. Se olisi mulkkumainen tilanne. Asiassa on niin monta muuttujaa, että näinkään se tuskin menee, mutta vakava keskustelunaihe

Jos nää asiat ovat tosia, niin KESKUSTELUJEN AIKA on ohi, pitää tehdä tekoja. Kuka tekee, oikeasti? -joku- toinen? Kiinalaiset? Vihreät? Riittääkö, että Asiaan Uskovat tekevät jotain....mitä?
 
Itse olen jo aika vähäkulutuksinen. Tuskin käytän lentokonetta tai autoa kymmmenesosaakaan siitä kuin joku Sinnemäki tai Ville Niinistö, heillä kun on valiokuntamatkoja ja taksit kulkevat.

Turhat lamput sammuttelen, koska wanha kansa niin opetti.

Lähiruokaa suosin, koska se on ekologisinta.

Kaikenlaiset vegaanit ja trendiruokailijat lennättävät salaattia Hollannista ja jotain avokadoja Chilestä tai Meksikosta, missä on muutenkin vesipula ja yhden kilon kasvattamiseen tarvitaan jopa 600 litraa vettä. Meksikossa puhutaan "veriavokadoista", koska kun länsimaiset vegetrendeilijät himoavat gourmetavokadoa, mafiakartellit tappelevat osuuksista ja kaivoista, jolloin on tullut murhia.

Lähitiloilta ostan. Vaikka asun isossa kaupungissa, käytän kauppahallia ja varmistan kauppiaalta, että tavara on suomalaista ja asiallista. Minun tomaattejani ei lennätetä jostain Espanjasta tai Hoillannista. Ovat niin helvetin pahojakin.

Norjan kassilohet kauppias voi työntää hanuriinsa, savustettuna tai ilman. Eivät ne kassit ole mikään ympäristöteko. Yleensä haen itse kalani järvestä tai merestä. Ostan kotimaista.

Melkein minun syömässäni pitää olla siniristilippu. Maksan mieluimmin vaikka jonkun sentin enemmän. Jos kaikki tekisivät niin kuin minä, sekä ympäristömme että suomalainen viljelijä eläisivät.
 
Melkein minun syömässäni pitää olla siniristilippu. Maksan mieluimmin vaikka jonkun sentin enemmän. Jos kaikki tekisivät niin kuin minä, sekä ympäristömme että suomalainen viljelijä eläisivät.

Luin tarkasti kirjoittamasi. Olen kuin sinä. Minäkin maksan mieluusti siniristilipputuotteesta. Lennän harvoin, bensaa kulutan joka vuosi vähemmän ja vähemmän koska ruuhkavuodet hiipuvat. Vaatteita ostan niin harvoin, että ette uskokaan. Kierrätän jätteet ja en heittele roskia luontoon. Yhtään tupakantumppiakaan en viskaa menemään, uskoo ken haluaa. Näppään tulipesän veks ja filtteri menee pussiin tai purkkiin. Ruokaa tässä huushollissa ei mene suinkaan haaskuuseen. Mitä on ostettu, ne syödään. Jne.

Näin minä toimin ilman sitä Uskoakin. Ja tämä tapa on selvästi periytynyt myös jälkipolveen. Luulen, että tämä toimintamalli on Suomessa hyvin yleinen.

Usko ei pelasta meitä silti miltään. Minulle sopii aivan hyvin se, että -ilmastonmuutosta- torjuntavoitetaan...erityisesti, jos samalla lopetamme vesistöjen paskomisen, jätteiden syytämisen ja hulvattomimman kerskakuluttamisen.

Jos Itämeren piirin valtiot eivät voi pelastaa Itämerta, niin kyllä se ilmastonmuutoksen torjuminenkin tulee jäämään puheeksi ja uskoksi.
 
Öljylämmitteisessä omakotitalossa asuville suosittelen pientä ilmasto- ja maanpuolustustekoa. Vaihtakaa lämmitysjärjestelmä maalämpöön. Lämmityksen päästöt putoaa nollaan jos sähkö on ydin-, vesi- tai tuulisähköä. Temppu on samalla maanpuolustusteko, sillä lähes kaikki öljy tulee Suomeen Venäjältä, ja sillä teidän rahallanne Vladimir ostaa lisää panssarivaunuja. Edelleen, temppu on kansantaloudellinen teko. Työ on kotimaista, ja kotimaassa valmistetaan myös maalämpöpumppuja. Vaihtotase paranee. Kotitaloudelle ratkaisu on aika kustannusneutraali, itselläni vaihtui n. 2500 euron menoerä mikä öljyn ostoon olisi mennyt, noin 800 euron lämmityskustannuksiin ja lämmitysjärjestelmän pääomakuluihin. Saattoi siinä talon arvokin nousta.

Suomessa lienee vielä yli 200 000 öljylämmitteistä omakotitaloa. Nämä käyttänevät luokkaa 400 miljoonaa litraa lämmitysöljyä. Jos iivana saa litralta 30 senttiä, se on 120 miljoonaa vuodessa, 1,2 miljardia kymmenessä vuodessa. Sillä saa 240 uutta panssarivaunua.

Muutama vuosi vielä niin vaihtuu autokin sähköpeliksi. Ei pelkästään samoista syistä, vaan myös suorituskyvyn vuoksi.
 
Back
Top