Ilmastopsykoosi -ketju

Mikä tuossa kivihiilessä nyt niin hiertää? PS:n puolueohjelmaa kun lueskelee, niin ollaan ajamassa sähköautoilua ja ties mitä ekoekoa. Ja tunnutaan myös ymmärtävän, ettei ole hyväksi päästellä rajattomasti CO-kakkosta ilmakehään.

Mutta kun kivihiilen käytön rajoittamisesta jutellaan, niin mennään neliraajajarrutukseen... :D

Lisäksi siellä todetaan, että kyllähän sitä tuulivoimaakin saa rakentaa markkinaehtoisesti.

Noni! Tulevaisuuden sukupolvet kiittää, vaikka lepakot ei tykkääkään.

edit: Siitä olen toki 100% varma, että sanoo puolueohjelma mitä sanoo, niin kaksilla raiteilla vetelemistä tullaan näkemään vielä kauan. Persuilla on pitkät perinteet ilmastodenialismin suhteen.

Perussuomalaisten julkaisun mukaan ei vaikuta neliraajajarrutukselta. No, uutinen yhden lauseen perusteella on mitä on. Olisihan tuosta saanut vähän enemmänkin ja mielenkiintoisempaa juttua, ei tosin yhtä raflaavaa ja lukijoihin vetoavaa.
Hallituksen energia- ja ilmastostrategian mukaan Suomi luopuu kivihiilen käytöstä vuoteen 2030 mennessä, ja sittemmin hallitus on päättänyt aikaistaa luopumista vuoteen 2029. Perussuomalaiset suhtautuu kivihiilikieltoon kriittisesti. Kivihiilen käytölle pitää ottaa taloudellisten vaikutusten ja korvaavien ratkaisujen kannalta realistinen aikataulu. Kivihiili on paljon helpommin varastoitavissa kuin maakaasu tai puu, eikä kiellolla saa vaarantaa toimitusvarmuutta. Kivihiiltä on pidettävä jatkossakin poikkeustilanteiden varapolttoaineena varmuusvarastoissa. Kivihiilestä luopuminen luo nostopaineita sähkön ja kaukolämmön hinnalle, mikä voi nostaa pääkaupunkiseudun vuokria 10-20 % ja siten myös veronmaksajien kustantamia asumistukia. Kivihiilen energiakäyttö on EU:n päästökaupan piirissä, joten kansallisen toimen myötä vastaava määrä päästöoikeuksia tulisi mitätöidä, koska muussa tapauksessa jokin saastuttavampi EU-maa voi lisätä päästöjään.https://www.perussuomalaiset.fi/wp-.../Ymparisto_ja_energiapolitiikka_15.1.2019.pdf
 
Helsingin kaupungin omistama Helen sanoo mitä omistaja päättää. Vastuullisesti ja monikulttuurisesti he tietysti ilmoittavat että Persut on väärässä.
 
Suomeksihan tämä PS:n ilmasto-ohjelma tarkoittaa sitä, että jos hallitukseen mennään niin ilmastokysymykset eivät ole pienimmässäkään määrin kynnysjuttu. Eli esimerkiksi Vihreiden kanssa hallituksen muodostaminen ei ole vähäisimmässäkään määrin ongelma ympäristökysymysten osalta jos muista asioista päästään jollain konstilla kompromissiin.
 
Ei omistajalta kysytty mitään. Vastuullinen henkilö tietää että kaupunki on Kokoomuksen ja Vihreitten hoitama joten haastajien väitteet ovat puppua. Muu vastaus olisi herättänyt kysymyksiä henkilön lojaalisuudesta ja työpaikan kahvitunneilla olisi ollut vaivautunut tunnelma.

Samalla tavalla on maaseudulla. Jos joku kunnan tiedotuksesta vastaava henkilö menee paheksumaan peltojen valumavesiä järvien rehevöittämisesta, niin saattaa olla kepulaiskunnassa hiljaista kahvipaussilla. Jne... Sen leipää kun syöt, niin lauluja laulat.
 
Autolirpake näemmä suljettu?? Laitan nyt kaiken uhalla tähän, taitaa käydä niin jotta me ajetaan vielä pitkään bensarosvoilla, se vaan sitten maksaa meille ilmastonpilaajille enemmän, ei valtio saa niitä pois kansalta pakolla.Tuomiota odotellessa.. Justin setä.
 
Autolirpake näemmä suljettu?? Laitan nyt kaiken uhalla tähän, taitaa käydä niin jotta me ajetaan vielä pitkään bensarosvoilla, se vaan sitten maksaa meille ilmastonpilaajille enemmän, ei valtio saa niitä pois kansalta pakolla.Tuomiota odotellessa.. Justin setä.
Itse kanssa tuota e-auto- ketjun sulkua kummastelen.. Mutta siihen lienee syynsä. Ja ehkäpä saamme aiheeseen entistä ehomman vitjan?
 
Viimeiseen lauseeseen: Nesteen energiankulutuksella ajelisi käytännössä koko Suomi. Ilman tuontiöljyä.
Kuinkas suuri osa nesteen tuotannosta jää Suomeen? Ja kuinka suuri osa henkilöautoliikenteeseen Suomeen?

Kemianteollisuus/oljyteollisuu on Suomen suurin vientiala.



Vastaan itse.

Kolmannes tuotannosta vientiin.


Ja Tästä vähän suhdetta polttoaineiden kulutukseen.

3.4-Öljytuotteiden-myynti-Öljy-ja-biopolttoaineala-ry.png
Siitä vaan suunnittelemaan nesteen alasajoa ja kaikilla on kivaa sähköautoineen.
 
Siitä vaan suunnittelemaan nesteen alasajoa ja kaikilla on kivaa sähköautoineen.

Ei kai tässä kukaan ole Nestettä alasajamassa. He kyllä näkevät missä asennossa maailma makaa nyt ja tulevaisuudessa. Reagointiaikaa firman uudelleenstrukturointiin on enemmän kuin tarpeeksi, joten voidaan sanoa, että se on nykyisestä ja tulevasta johdosta kiinni, miten Neste Oyj pärjää 20-30 vuoden aikajänteellä.
 
Mainiota. Suomesta ei tule löytymään hallitusta, joka pistäisi oikeasti tuollaisen linjan tulille. Eikä sitä löydy muiltakaan mailta. Teollisuuden kilpailukyky on jokaisella sellainen jumalpaalu, että siihen ei lovea tieten tahtoen lyödä. Kun valtiot tukevat jo muutenkin teollisuuksiaan ja verotusjärjestelmät ovat näiden osalta ammuttu reikiä täyteen, niin mitäpä lottoot: mistä lisäraha ikäänkuin taikoutuu? Aivan. Kustannuksia sosialisoidaan ja veronmaksajan karttuisa kopra saa latoa seteliä tiskiin.

Mun mielestä energia-ilmastopolitiikka on näillä näppylöillä oikea helvetinkone. Kyllä: maksajat ovat selvillä, kävi miten kävi. No, kai se jossain kohtaa kulkee raja, kun verokassan lypsämisen älyttömyys uskalletaan tunnustaa.

Viimeisin paperinjalostusvedätys kertoo kaiken: yhtiöt takovat miljardivoittoja omistajilleen, ei siinä mitään. Mutta kun valtio meinasi riistää todella epäoikeudenmukaisesti tukeaan näiltä yhtiöiltä, niin ne paljastivat, että kartonkiteollisuus loppuu, jos tukeen kajotaan.....voi vittulan väki. Ja totta moses tuki jatkui. Koska yhtiöt eivät voi tukea osatoimintoaan kartonkiteollisuutta voitoillaan vaan sitä on tuettava valtion varoista. Eihän tässä ole järjen häivääkään.

Näin se on mennyt ja menee.
 
Joo on maistunut.
Suomen liikenne on 9% maan hiilidioksidipäästöistä. Suomen hiilidioksidipäästöt maailmassa on promilleja maailman hiilidioksidipäästöistä.
Miksi suomalaisen verovelvollisen täytyy maksaa tyhjästä helvetisti?
Huoltovarmuuden ja yhteiskunnan toimivuuden kustannuksella? Miksi?

Miten suomalainen verovelvollinen maksaa (yhtään enempää kuin tähän asti)

Miten huoltovarmuus heikkenee jos siirrytään venäläisestä öljystä kotimaiseen energiantuotantoon?

Miten yhteiskunnan toimivuus heikkenee?

Mitä jos koko ihmiskunta jaetaan 5,5 miljoonan ihmisen lohkoihin ja kaikki nostaa kätensä pystyyn että meitä on niin vähän?
 
Miten suomalainen verovelvollinen maksaa (yhtään enempää kuin tähän asti)

Miten huoltovarmuus heikkenee jos siirrytään venäläisestä öljystä kotimaiseen energiantuotantoon?

Miten yhteiskunnan toimivuus heikkenee?

Mitä jos koko ihmiskunta jaetaan 5,5 miljoonan ihmisen lohkoihin ja kaikki nostaa kätensä pystyyn että meitä on niin vähän?

Mikä on se kotimainen energiantuotanto, mikä ei ole ulkomaista riippuvainen?
Voisko tuon meemin jo lopettaa?


Ymmärrät kyllä jos polttoöljyn/dieselin käyttö loppuu, tai vähenee merkittävästi niin tankkauspaikat myös katoaa.
Maaseudulla on mökissä kuin mökissä vähintään pari kuutiota lamppuöljyä/ dieseliä, kätevästi hajasijoitettuna ympäri maan.
Huoltovarmuutta on se, että kriisin aikana autot kulkee, jopa panssarit, ja hätätilanteessa voidaan jopa aggregaattilla tuottaa sähköä kun sähköverkko on tuhottu.

Edelleen suomalaisia on vain alle kuusi miljoonaa, kannataa käydä vaikkapa Kiinassa kylässä niin antaa perspektiiviä tuohon ilmastovouhutukseen.
En tosiaan käsitä miksi, kuinka ja miten Suomi ilmaston pelastaa.
Tosiaan matkustelkaa ihmiset, käykää Aasiassa ja vaikkapa Yhdysvalloissa.
Ei tarvitse olla pelkästään Hesarin tietojen varassa.
 
Mikä on se kotimainen energiantuotanto, mikä ei ole ulkomaista riippuvainen?
Voisko tuon meemin jo lopettaa?


Ymmärrät kyllä jos polttoöljyn/dieselin käyttö loppuu, tai vähenee merkittävästi niin tankkauspaikat myös katoaa.
Maaseudulla on mökissä kuin mökissä vähintään pari kuutiota lamppuöljyä/ dieseliä, kätevästi hajasijoitettuna ympäri maan.
Huoltovarmuutta on se, että kriisin aikana autot kulkee, jopa panssarit, ja hätätilanteessa voidaan jopa aggregaattilla tuottaa sähköä kun sähköverkko on tuhottu.

Edelleen suomalaisia on vain alle kuusi miljoonaa, kannataa käydä vaikkapa Kiinassa kylässä niin antaa perspektiiviä tuohon ilmastovouhutukseen.
En tosiaan käsitä miksi, kuinka ja miten Suomi ilmaston pelastaa.
Tosiaan matkustelkaa ihmiset, käykää Aasiassa ja vaikkapa Yhdysvalloissa.
Ei tarvitse olla pelkästään Hesarin tietojen varassa.

Tuuli? Vesi? Turve? Muut biomassat? Ydinvoima (aika pitkään voidaan itsenäisesti operoida)?

Ei öljytalous ole mitenkään erityisen huoltovarma. Jalostettuja jakeita ei voi säilöä kovin pitkään, siksi varmuusvarastot ovat raakaöljymuodossa. Sen jalostamiseen taas on tasan 2 paikkaa Suomessa, molemmat ovat käytännössä mahdottomia suojata sataprosenttisesti.

Ei Suomi yksin mitään ilmastoa pelasta. Se vaatii toimia ihan kaikkialla. Täällä Härmässäkään ei voi nostaa käsiä pystyyn ja todeta ettei meidän tarvitse tehdä mitään.

Kannattaa katsoa mitä esim Kiina tekee liikenteen sähköistymiselle. Se kulkee etualalla ja me tullaankin jälkijunassa. Seurauksena saattaa hyvin olla että Kiina nappaa leijonanosan maailman autoteollisuudesta itselleen.

Hesarista en osaa sanoa, luin ko. aviisin tänään ensi kertaa yli vuoteen.
 
Näyttää olevan älyttömän vaikea ymmärtää että ilmansaasteet ja kasvihuonekaasut ei noudattele kansallisvaltioiden rajoja, siksi ratkaisutkaan eivät voi olla vain kansallisia.

Suomalaisen päästöt ovat paljon suuremmat kuin kiinalaisen tai intialaisen keskimäärin. Koska tuskin haluamme että meidän elintaso putoaa kiinalaisen tai intialaisen tasolle, täytyy ratkaisun löytyä teknologiasta. Liikenteen osalta polttomoottori ei ole ratkaisu, sen kehitys on aikalailla lakipisteessään ja todelliset co2-päästöt eivät ole laskeneet aikoihin. Liikenteen sähköistäminen on helpohko tapa vähentää liikenteen päästöjä. Muille aloille kuten rakentamiseen tai maatalouteen tai energiantuotantoon tarvitaan sitten muut keinot.
 
Tuuli? Vesi? Turve? Muut biomassat? Ydinvoima (aika pitkään voidaan itsenäisesti operoida).

Fennovoima siirsi valmistumisennusteensa vuoteen 2028 eikä tuokaan epävarma kortti riitä. Tuulella ja vedellä liikenne ei taida oikein reippaasti pyöriä.

On vaikea nähdä muuta oikeaa tietä kuin kaikkeen kulutukseen ja kasvuun liittyvät globaalit toimet. Siihen ei ihminen ole valmis. Haluaako kukaan nollakasvua?

Riittäisikö vähempi?

Täällä puhutaan liikaa liikenteestä. Meiltä jää 90% hiilipäästöistä piiloon, kun höyrytään vain yhtä muotihokemaa että sähköauto sähköauto. Se teknologia tulee joka tapauksessa henkilöautopuolelle sitä mukaa kuin se hyvin toimii ihan luonnostaan ja vaiheittain.
 
Kriisin tultua olisin onnellisempi kuutiosta parivuottavanhaa dieseliä kuin mahdollisuudesta pelastaa maailma tuulivoimalla jota ei tule kun linja alhaalla joko luonnonvoimista tai vihollisuuksista.

Ymmärtääkseni kivihiili on helppo säilöä. Tehdään kasa puistoon ja laitetaan multaa ja nurmikkoa päälle. Kaupunkilaiset saavat mukavan kummun jolla olla piknikillä. Kriisin tullen kaivinkoneella hiilet esiin ja kuormurilla voimalaitokseen.

Ilmastoa on mukava pelastaa kun kaikki on kunnossa. Hädän tullen saunanpesässä palaa vaikka naapurin Audin matalaprofiilirenkaat lämmöksi.
 
Teollinen vallankumous, hevosen lanta Lontoon kaduilla, smog, Thames-joki, jne.

Perussuomalaisten puheenjohtajan mukaan Suomi kantaa jo vastuuta ilmastonmuutoksesta.

– Ilmastonmuutoskeskustelu ja ilmastonmuutosta vastaan taisteleminen keskittyy liiaksi länsimaalaisten ihmisten moraaliposeeraukseen. Tehdään symbolisia toimia, perussuomalaisten puheenjohtaja Jussi Halla-aho sanoo Ylen Ykkösaamun haastattelussa.

Kaikki eduskuntapuolueet perussuomalaisia lukuunottamatta hyväksyivät joulukuussa entistä tiukemmat päästövähennystavoitteet Suomelle ja Euroopan unionille. Halla-aho perustelee puolueensa irtautumista yhteisestä ilmastolinjauksesta sillä, että ilmastonmuutoksen torjunnassa on tärkeää muistaa mittasuhteet.

– EU tuottaa tällä hetkellä noin kaksikymmentä prosenttia maailman bruttokansantuotteesta, mutta meidän osuutemme hiilidioksipäästöistä on noin kymmenen prosenttia. Suomi tuottaa promillen verran maailman hiilidioksidipäästöistä, hän sanoo.

Jussi Halla-ahon mukaan ilmastokeskustelussa asetetaan liian paljon vaatimuksia maille, jotka ovat jo tehneet paljon omien päästöjensä vähentämiseksi. Niihin maihin hänen mukaansa lukeutuu myös Suomi.

– Ihmisille on saatu luotu tässä keskustelussa sellainen omituinen mielikuva, että Suomi olisi ilmastokysymyksissä pahantekijä ja että jäätiköiden sulaminen johtuisi pääasiassa suomalaisten kelvottomasta elämäntavasta.

Perussuomalaisten puheenjohtaja muistuttaa, että Suomi on jo viimeisten kolmenkymmenen vuoden vähentänyt omia hiilidioksidipäästöjään kaksi kertaa enemmän kuin EU-maat keskimäärin.

– Meillä esimerkiksi hiilen osuus energiantuotannosta on alle kymmenen prosenttia, kun tuulivoimamaa Tanskassa tai Saksassa se on neljäkymmentä prosenttia ja tulee kasvamaan vastuuttomien ydinvoimapäätösten takia. Kiina ja Intia, jotka ovat kaikkein suurimmat saastuttajat, on käytännössä vapautettu näistä talkoista kokonaan.

Halla-ahon mukaan Suomen pitää tehdä ilmastonmuutoksen torjunnassa osuutensa, mutta ei muiden osuutta. Halla-ahon mukaan päästöjen vähentämiseen on saatava mukaan myös ne maat, jotka saastuttavat eniten.

https://www.verkkouutiset.fi/jussi-halla-aho-ylella-on-luotu-mielikuva-etta-suomi-olisi-pahantekija/

Oma nenä indikaattorina.
 
Back
Top