Käykö tässä sittenkin loppujen lopuksi niin, että Suomi liittyy Venäjään?

AY-liikkeen syytä on myös että mulla on fanaattinen maanpuolustustahto.

Tuosta tuli mieleen, että Mauno Koivisto ja kumppanit olivat sossuista eturintamassa ehkäisemässä AY-liikkeen luisumista kommunistien haltuun sodan jälkeen.
 
Niin, jospa Suomenkin AY-liikkeessä tajuttaisiin jotakin sen suuntaista kuin mitä Saksassa ja Ruotsissa on tajuttu.

Saavutettu etu on kuitenkin pyhä ja alakohtaiset ongelmat vaikeita. Periksi ei anneta. En laita linkkiä Kansainväliseen koska jokainen halukas löytää sen itsekin.

Selvyyden vuoksi sanottakoon, että en henkilökohtaisesti kannata jyrkkää linjaa kumpaankaan suuntaan tässä riistäjäkapitalisti / työn orja - asettelussa. En kuitenkaan osaa nähdä etua kenellekään siinä, että juuri kun joku asia alkaisi sujua niin avainala vetää perseet penkkiin, mottona "meissä on voimaa". Keskustelu laittomista lakoista kiteyttää mielestäni asian:

AY-liike kannattaa käytännössä laittomien lakkojen sallimista. En ihan osta.
 
Tiina voi olla nimeltään svetlana.
Olettko muuten huomanneet, että ne miehet joiden puoliso on juurikin Tatjana, ovat vahvaa röllikansaa noin käytännön elämässäkin.

Onko se syy vai seuraus, siitä en ole päässyt selville koska en ole yrittänytkään. Enkä yritäkään. Kään.
 
Tuosta tuli mieleen, että Mauno Koivisto ja kumppanit olivat sossuista eturintamassa ehkäisemässä AY-liikkeen luisumista kommunistien haltuun sodan jälkeen.

Asevelisosialismilla oli ansionsa. Aseveljeys oli kaiketi varsin lujaa tavaraa, aika moni kykeni katsomaan ohi puoluerajojen, kun kyseessä oli aseveljeys. Jotain ihan pirun samaa toivoisin tähän päiväänkin. Toivottavasti tätä yhteiskunnan liimaa ei hankita tällä kertaa sodan keinoin. Toivottavasti pelivälineenä järki auttaisi päättäjiä löytämään "toisensa", ohittamaan päivänpolitiikan ja suitsemaan löyhää suuta. Tapellaan sitten hyvinä aikoina taas keskenämme mieluummin.
 
Itse vastustan Suomen liitymistä mihinkään liittovaltion, sama miltä suunnalta tulee.

Jos EU toteutuu muutan itse laadukkampaan liittovaltioon, Australia ehkä listan kärjessä nyt.
Britannia tulee lähtemään EU:sta ja todennäkäisesti kehittää Australian ja Kanadan kanssa commonwealthia syvemmäksi.

Suomesta tulee köyhyyden ja sisällisotien riivaama helvetti, toimihenkilö federalistit asuvat aidatuilla alueilla ja karvakädet polttavat lähiöitä.

Oikeita töitä tekevät suomalaiset, putkimiehet, sähkömiehet, hitsarit ja hoitajat muuttavat massoittain näihin EU:ta houkuttelevampiin liittovaltioihin mihin he pääsevät huippupisteillä jonon ohi.
 
Jos EU toteutuu muutan itse laadukkampaan liittovaltioon, Australia ehkä listan kärjessä nyt.
Siehän sälli oot! Pidät itseäsi kovana patrioottina (ainakin näin ymmärrän kirjoituksistasi päätellen) mutta hädän hetkellä jätät rakkaan isänmaan oman onnensa nojaan. Miksi tuo toinen liittovaltio kelpaa muttei EU missä sinulla on mahdollisuus jotain vaikuttaakin.
 
Siehän sälli oot! Pidät itseäsi kovana patrioottina (ainakin näin ymmärrän kirjoituksistasi päätellen) mutta hädän hetkellä jätät rakkaan isänmaan oman onnensa nojaan.

Isänmaata ei ole jos EU liittovaltio toteutuu, vaihtoehto on aloittaa vastarinta tai muuttaa pois.
 
Siehän sälli oot! Pidät itseäsi kovana patrioottina (ainakin näin ymmärrän kirjoituksistasi päätellen) mutta hädän hetkellä jätät rakkaan isänmaan oman onnensa nojaan. Miksi tuo toinen liittovaltio kelpaa muttei EU missä sinulla on mahdollisuus jotain vaikuttaakin.


Komppaan. Kyllä se nyt vaan on sellainen asianlaita että turha höpistä mistään"tahtoo sinne tai tänne liittoutumaan".Tai saahan sitä lämpimäkseen höpinöidä jos haluaa ämpäriään tyhjentää.

Tahtoa ja yritystä,sillä pääsee aikas pitkälle nykyjäskin.
 
EU liittovaltio ei tarjoa mitään vaikutusmahdollisuuksia yksittäiselle suomalaiselle.
Lisäksi kansalisvaltion kannattajana suhtaudun siihen vihamielisesti, en näe syytä rahoittaa sitä veroillani.
Olen valmis jopa symbolisesti polttamaan taloni, metsäni ja suolaamaan peltoni.
Asunnosta tulee rahaa niin että sillä saa mukavan elämän toisella puolen maailmaa.
 
EU liittovaltio ei tarjoa mitään vaikutusmahdollisuuksia yksittäiselle suomalaiselle.
Lisäksi kansalisvaltion kannattajana suhtaudun siihen vihamielisesti, en näe syytä rahoittaa sitä veroillani.
Olen valmis jopa symbolisesti polttamaan taloni, metsäni ja suolaamaan peltoni.
Asunnosta tulee rahaa niin että sillä saa mukavan elämän toisella puolen maailmaa.
Älä polta ihan kaikkea että saat maksettua lähtöveron :)
 
meanwhile_in_australia_car.jpg




australia_where_everything_is_trying_to_kill_you.jpg


australia.jpg

safe_image_php.jpg


Thanks but no thanks. I`d rather move to Alaska ...


edit. kojratu lukihäriö
 
Viimeksi muokattu:
Eiköhän tuo poismuutto ole signaali siitä että muuttaja pitää Suomea uskottavana osana Venäjää, eikä itsenäisenä valtiona. Tuottavan elämän aloittaminen NATO-valtiossa olisi pieni keskisormi Venäjälle. Se on kysymysmerkki olisinko valmis taistelemaan Suomen puolesta. Ensin minulla olisi oltava vakuudet siitä, että Suomella on uskottava maanpuolustus. Ymmärrän sotasalaisuuden konseptin mutta liian pitkälle vietynä se (vaikeneminen) muuttuu haitaksi, kun rivikansalaisilla ei ole enää kykyä tai energiaa arvioida maanpuolustusasioiden laitaa itse, jolloin tehdään päätös erehtyä varovaisuuden puolelle. Suomen puolesta en kuole. Tapan mieluusti, mutta kieltäydyn asettamasta itseäni vaaralle alttiiksi, sikäli kun voin vaaran arvioida omalla puutteellisella arviointikyvylläni. Ehkäpä juuri nyt tajuan mahdottomuuteni. Jotta voisin ennustaa vaaratilanteet, minulla pitäisi olla kaikki tiedustelutieto käytettävissäni (ryssien sekä omien kalustot) sodan jokaisena hetkenä, ja sehän on puolestaan mahdoton pyyntö. Improvisoidut puolustusmenetelmät ovat oma jokerinsa. Ryssien aseet ovat tarpeeksi häijyjä jos niiden etäisyydelle joutuu. Se on aika herkästi E&E minulle jos en ole taistelusuunnitelmista yhtä mieltä paikallisen johtohahmon kanssa.

Minnepä sitä pakenisi? Alankomaat? Kanada? Varmaan mikä tahansa sivistysvaltio (tai NATO-valtio) käy jos siellä on yksikin suomalaisyhteisö.

Miten olisi hyvä ansoittaa tai sabotoida koti poislähtiessä? Ei sitä nyt ehjäksi jätetä sentään. Toivoisin Suomelta kattavaa itsetuhosuunnitelmaa muutenkin. Mitään ei jätetä ryssille ja ryöstelijöille muuta kuin näkymättömiä myrkkyjä ja piilotettuja räjähteitä. Liikatavarat jätetään omille joukoille tietysti ennakkoon. Soittelen sitten Suomeen puoli vuotta sodan jälkeen ja latelen paperilta kaikki asettamani ansat, mikäli käykin niin että ryssä onnistuttiin torjumaan. Muistuttakaa että asennan varoituskylttejä.

Ehkäpä suomalaisten maanpuolustustahdosta pitäisi tehdä tarkka kartoitus. Itsehän kieltäydyn tekemästä itsemurhaa hyvinkin pitkälle mutta toki olisin valmis tappamaan etäältä ja asettamaan ansoja, valemaaleja, hoitamaan haavoittuneita jne.

Ah. Kylläpäs helpotti. Ajatukset selkiytyivät ja olo on parempi. Puhuminen helpottaa, sanoi joku viisas joskus. Thanks for listening.
 
Back
Top