Kyllä minä mieleni niin pahotin...

multa on katkennut kummatkin käsivarret tollasessa välikohtauksessa, ei siis yhtäaikaa vaan useampi vuosi väliä. Toiseen jäi kyllä ilkeitä liikerajoitteita. Siinä tuli vähän kinaa kirurgin kanssa kun marraskuussa sain kantotelineen pois kädestä ja erehdyin kysymään että koskas voisi kiivetä hevosen kyytiin kun varsa tarttis sisäänratsastaa. Ilmoitti tohtori suorilta että hevosnaiset on ihan sietämättömiä hoidettavia, olin toki samaa mieltä mutta tiedustelin silti että koskas sitä vois.. sano että toukokuussa aikasintaan. Joulukuussa otin a-tikkaat ja kampesin varsan selkään (siksi tikkaat kun oli niin iso hevonen ja käsi ei noussut niin ylös että olis maasta päässyt).

sama heppu sattu hoitamaan tota jalkaakin. Totes vaan että luettuaan mun murtumahistoriaa, oli vaikea uskoa ettei hevoset liittyny mitenkään tähän tälliin.

Baltriber perjantaina...

1591888065662.png

Baltriber lauantaina...

1591888091448.png

Baltriber sunnuntaina...

1591888196973.png
 
Baltriber perjantaina...

Katso liite: 41004

Baltriber lauantaina...

Katso liite: 41005

Baltriber sunnuntaina...

Katso liite: 41006

tähän voin ilokseni todetta että oma kalusto alkaa olemaan jo sellaista ettei ne ihan työnään linkoa (ei edes joka vuosi) ja muuten oon jo niin romu etten kiipeä enää muiden järkipuolikopukoiden selkään, vähän sillä asenteella että jos omistaja itse ei pysy omansa kyydissä, ei tartte kenenkään muunkaan itteään rikkoa niiden takia. Vahinkoja tottakai sattuu kaikille joskus, mutta kyllä ne kaikkein kiikkerimmät rodeoratsut kuuluu leivänpäälle
 
tähän voin ilokseni todetta että oma kalusto alkaa olemaan jo sellaista ettei ne ihan työnään linkoa (ei edes joka vuosi) ja muuten oon jo niin romu etten kiipeä enää muiden järkipuolikopukoiden selkään, vähän sillä asenteella että jos omistaja itse ei pysy omansa kyydissä, ei tartte kenenkään muunkaan itteään rikkoa niiden takia. Vahinkoja tottakai sattuu kaikille joskus, mutta kyllä ne kaikkein kiikkerimmät rodeoratsut kuuluu leivänpäälle

Ahhh... Totta.

Ainoa hevonen mitä minä uskallan lähestyä on:

1591904725391.png
 
Perkele

Päivä oli suunniteltu täydellisesti, mutta sinne meni. Päivän työnä oli lukea ja korjata "jo lähetysvalmis" kenttäraportti. Valitettavasti raportin sijasta joku jälkeenjäänyt mongoloidi-apina oli paskantanut postilaatikkooni jonkinlaisen ihmisten kieltä irvokkaasti pilkkaavan parodian raportista. Yleensä arvostan asiallista kielenkäyttöä, mutta nyt ei pysty asiallisuuteen, saatana mitä epäpätevyyttä.

Miten ihmeessä lähes jokaisessa lauseessa voi olla kirjoitusvirhe!? Pitäisi nyt edes tuurilla saada joku yhd ys s-sana oikein, mutta ei. Sisällössä on moni kohta pielessä ja kaikki kuvaajat täytyy piirtää uudestaan yhtenäisten standardien mukaisiksi. Parin tunnin homma piti olla ja nyt menee koko päivä. Ei voi lykätä myöhemmäksi, kun tänään pitää lähettää eteenpäin. Pakko korjailla kun muuten firman maine menee täysin, näin ala-arvoisella työn jäljellä ei pärjätä. Urakoitsijalle oli annettu ohjeet raportoinnista, mutta eivät olleet ilmeisesti menneet perille.

Hommahan on se, että kello neljä minun piti olla mökillä kellumassa uimapatjalla kylmä olut kädessä livettyäni töistä jo kahden aikaan. Haaveeksi jää.

Tämän takia internet on mahtava asia, tekisi mieli sanoa suorat sanat ilman pakollisia yrityskohteliaisuuksia urakoitsijalle, mutta sehän ei tietenkään käy päinsä. Foorumeilla voi taas manailla anonymiteetin turvin lounastunnilla, kunnes vitutuksen taso laskee normaalin yritystenvälisen kommunikoinnin vaatimalle tasolle.
 
Uuden emännän pukkupoika, eppuluokkalainen pelkää mennä nukkumaan, olen monesti sanonut että mörkojä ei ole, ja jos on, niin kyllä minä ne hoidan. Tänään selvisi "möröt" kun oma isi, ilmeisesti kertonut, miten fileerausveistä käytetään. Jäi kuva että pelkää, että veistä käytetään minuun, ja siksi haluaa minut viereen turvaan. Tekisi kohta mieli itse olla mörkö, mihin ei pelkkä veitsi toimi.
 
Uuden emännän pikkupoika, eppuluokkalainen pelkää mennä nukkumaan, olen monesti sanonut että mörkojä ei ole, ja jos on, niin kyllä minä ne hoidan. Tänään selvisi "möröt" kun oma isi, ilmeisesti kertonut, miten fileerausveistä käytetään. Jäi kuva että pelkää, että veistä käytetään minuun, ja siksi haluaa minut viereen turvaan. Tekisi kohta mieli itse olla mörkö, mihin ei pelkkä veitsi toimi.
 
Aivosyöpä tai vastaava kuolemantauti tulee varmasti, kun katsoo nettihuutokauppojen ilmoituksia.
Myyn auton. Tarjoa vapaasti (myyjä pidättää oikeuden hyväksyä tai hylätä korkein tarjous)! En kerro, paljonko autosta haluaisin vähintään.

Tai
Hei! Ostaisin moottorisahan. Hyvän, mutta en kallista. En kerro paljonko olen valmis maksamaan, koska haluan mahdollisimman halvalla mahdollisimman hyvän.

Sitten kun auton/traktorin/vaikka vittu pullasudin myyjälle laittaa viestin, että
Hei! Vastaavanlainen tuote on myyty viikko sitten kymppitonnilla. Keskihinta viimeisen vuoden aikana myydyillä suunnilleen vastaavilla tuotteilla on ollut noin 11.000. Tarjoan tuotteesta 10.500€ suoraan näppiin.
Niin vastaus on, että
Sori. Kato ei tyhjätaskujen kanssa ryhdytä millekään! Pitäs saada paljon enemmän ja kaveri möi tämmösen kerran 19.000:lla! Voit maksaa osamaksulla!

Tai jos sahan ostajalle laittaa viestin, että
Tarjolla on Stihl 260 FarmBoss. Käytetty, muttei paskaksi sahattu. Kolmella sadalla tuon pihaan. Jos on liian iso, niin käytetty Stihl 170 lähtee satasella ja saat kevytkäynnistimen mukaan.
Niin takaisin tulee, että
Tuosta FarmBossista voisin maksaa 90 € osamaksulla, jos mukaan tulee Stihlin viilanohjain ja pari uutta terää. Onhan se varmasti 15" laipalla?

AAAAAAAAAAAARGH!:mad:
 
V*ttu kun kaikenlaista paskaa ihmiselle myydään. Kävin ostamassa paikallisesta autotarvikeliikkeestä kaksnaamateippiä että saan vowwon kylkilistan neppailtua kiinni. No paskanmarjat, ilmeisesti nuo listateipitkin on nykyään vesiliukoisia kun saa huomenna uudestaan suorittaa aktin. Otanpa töistä sen verran kärtystä liimaa mukaan, että ei perkele lista enää repsota. Nykyään kuluttajalle myydään lähtökohtaisesti kaikki liimat ja lukitteet mallina hieman vettä ihmeempi, parempi tukeutua näköjään noihin teollisuusversioihin.
 
V*ttu kun kaikenlaista paskaa ihmiselle myydään. Kävin ostamassa paikallisesta autotarvikeliikkeestä kaksnaamateippiä että saan vowwon kylkilistan neppailtua kiinni. No paskanmarjat, ilmeisesti nuo listateipitkin on nykyään vesiliukoisia kun saa huomenna uudestaan suorittaa aktin. Otanpa töistä sen verran kärtystä liimaa mukaan, että ei perkele lista enää repsota. Nykyään kuluttajalle myydään lähtökohtaisesti kaikki liimat ja lukitteet mallina hieman vettä ihmeempi, parempi tukeutua näköjään noihin teollisuusversioihin.

koska mulla on pitkä ja kunniakas historia erilaisten korikorjausten parissa niin voin yhtyä tohon mielipiteeseen että järestään kaikki noi kaupoista saatavat ryönät on ihan paskaa eikä niistä tule muuta ku vitutus ja aukko lompsaan.

mä käytän jesaria. Sillä ehjääntyy kivasti sumarit ja kestääkin kivasti, noin joka toinen vuosi tarttee leimalle uusia teippaukset. Samoin peili pysyi pitkään kiinni sillä, nyt ilmeisesti jesari oli alkanut luovuttamaan ja tilannetta parannettu liimalla. liimasta puheenollen, parasta on se millä liimataan vessapöntöt lattiaan, sillä pysyy kaikki sellanen painavampi roju autossa kiinni mitä ei jesarilla saa enää ehjättyä, just niinku kylkilistat ja puskurit (mulla on sellanen muistikuva että mun auton takapuskuri on hyvin pitkälti matkassa mukana ton pyttyliiman ansiosta).

joskus heti sotien jälkeen askartelin sellaseen tuomiopäivän kadettiin kuskin oveen uuden alapuolen jesarista, ikkunaskraboista ja pakkelista. Tuli ihan tosi nätti. Itte sen maalasinkin. Lopulta siinä tais olla viittä eri punaisen sävyä, ei jarruja, eikä oikeen valojakaan ja pakoputkesta etupää jälellä. Tuli isän kanssa kiistaa kun mun mielestä se oli vielä ihan hyvä (isä oli toki jo siinä kohtaa massiivisten öljyvuotojen takia kieltänyt ajamasta sitä niiden pihaan), se kiista päätty sitten siihen että isä lähti autokauppaan ja ooppeli romikselle.
 
koska mulla on pitkä ja kunniakas historia erilaisten korikorjausten parissa niin voin yhtyä tohon mielipiteeseen että järestään kaikki noi kaupoista saatavat ryönät on ihan paskaa eikä niistä tule muuta ku vitutus ja aukko lompsaan.

mä käytän jesaria. Sillä ehjääntyy kivasti sumarit ja kestääkin kivasti, noin joka toinen vuosi tarttee leimalle uusia teippaukset. Samoin peili pysyi pitkään kiinni sillä, nyt ilmeisesti jesari oli alkanut luovuttamaan ja tilannetta parannettu liimalla. liimasta puheenollen, parasta on se millä liimataan vessapöntöt lattiaan, sillä pysyy kaikki sellanen painavampi roju autossa kiinni mitä ei jesarilla saa enää ehjättyä, just niinku kylkilistat ja puskurit (mulla on sellanen muistikuva että mun auton takapuskuri on hyvin pitkälti matkassa mukana ton pyttyliiman ansiosta).

joskus heti sotien jälkeen askartelin sellaseen tuomiopäivän kadettiin kuskin oveen uuden alapuolen jesarista, ikkunaskraboista ja pakkelista. Tuli ihan tosi nätti. Itte sen maalasinkin. Lopulta siinä tais olla viittä eri punaisen sävyä, ei jarruja, eikä oikeen valojakaan ja pakoputkesta etupää jälellä. Tuli isän kanssa kiistaa kun mun mielestä se oli vielä ihan hyvä (isä oli toki jo siinä kohtaa massiivisten öljyvuotojen takia kieltänyt ajamasta sitä niiden pihaan), se kiista päätty sitten siihen että isä lähti autokauppaan ja ooppeli romikselle.
Se pyttyliima on ihan hyvää ainetta, sitä itse asiassa kävin sipaseen ensiapuna, että se pirun lista ei tippuis ajamisen huumassa. Tossa on vaan pari paikkaa sellasia, että vaatii hieman tykimpää äkkiliimaa, mitä onneks on tehtaalla.
 
Perkele, just kun hauki alkas olemaan ärhäkällä päällä ja tarttuu kiinni suunnilleen ilmassa lentävään uistimeen, niin veneen edellisen omistajan tekemä, huomaamatta jäänyt muovikitillä paskan päälle tehty myyntifiksi pettää.
IMG-20200901-WA0010.jpg

Nyt se on tosin korjattu pohjatyöt kunnolla tehden ja asianmukaisin menetelmin, niin pääsee ehkä viikonloppuna kalalle kunhan tuohon vetää vielä maalin päälle.
IMG-20200902-WA0000.jpeg
 
Onko foorumilla muita jotka kärsivät yösyömisestä?
Herään käytännössä joka yö nälän tunteeseen ja pakko saada jotakin suuhunsa.
Tätä jatkunut jo ainakin toistakymmentä vuotta. Olen usealta lääkäriltä tästä kysynyt, mitään järkevää vastausta en ole saanut.
- Mitään lääkitystä ei ole. Propral satunnaisesti.
- Veriarvot aina olleet kunnossa.
- Ei fyysisiä sairauksia. Korvien välissä klappia jonkin verran.
- Erilaiset iltapalat, palattomuudet kokeiltu.
- Nukkumis ympäristö ei vaikuta asiaan.

Onko vain opittu tapa? Perinnöllistä kun isällä oli sama ongelma?

Nykyään minulla on aina pähkinä/rusina sekoitusta kulhossa yöpöydällä tai jotakin hedelmiä. Siksi että olisi edes terveellistä mitä yöllä syö. Muuten kävelee zombina jääkaapille vetämään makkaraa tai vastaavaa.

Toinen erikoinen tapa mikä ei nyt ehkä tähän liity. Olen yli 20v nukkunut korvatulpat korvissa, oli hiljaista tai ei. Mistä tämä tapa lähti onkin sitten toinen tarina.
 
Onko foorumilla muita jotka kärsivät yösyömisestä?

Minä ainakin syön silloin, kun on selvä nälkä. Joskus se sattuu yöhön ja sitten syön. Yleensä vain jukurttia, johon holvaan pikakaurahiutaleita. Toimii. Taas uni maistuu. Ylipäätään pidän nykyistä syömisvahtimisfasismia jonkinlaisena mitähän tuosta sanoisi. Kun ei syö liikaa eikä liian raskaasti eikä tavattomasti liho, niin sou vat? Syöminen on ihmisen ainoa elinkeino loppujen lopuksi.

Sanoisin: jos yöllä on nälkä haitaksi asti, niin syö veikkoset, mutta älä liikaa eikä raskaasti. Pikakaurahiutale on ollut mulle se välipala-aihio jo kymmeniä vuosia, en kirnua myslejä enkä murojakaan. Hiutale-maito-jukurtti jne. Hyvää, halpaa, kotimaista, tuskin hirmu epäterveellistäkään. Joku eivatan lisäravinnekauppias myisi varmasti tarpeeseen jonkun kuuden euron purkin jotain. Phah.
 
Samaa mieltä. Jos henkilövaaka riittää, ei kannata murehtia.
Se että nukkumisesi pätkii on tietysti huonoa. Ei se kaikilla pätki. Tunnen naisen, joka käy yöllä kaapilla suklaata syomässä, eikä aamulla "muista" mitään.
@Torni miten käy, jos et mene ja nippailet vaikka vatsaas? Jääkö nukkumisesi siihen?
Totuttu tapa, jotkut käyvät röökillä.
 
Samaa mieltä. Jos henkilövaaka riittää, ei kannata murehtia.
Se että nukkumisesi pätkii on tietysti huonoa. Ei se kaikilla pätki. Tunnen naisen, joka käy yöllä kaapilla suklaata syomässä, eikä aamulla "muista" mitään.
@Torni miten käy, jos et mene ja nippailet vaikka vatsaas? Jääkö nukkumisesi siihen?
Totuttu tapa, jotkut käyvät röökillä.

Ei nukkuminen yleensä kokonaan lopu, jos ei syö, mutta muuttuu levottomaksi. Joskus katkeaa kokonaan, niin kuin viime yönä.
Toinen mikä minulla on "pakko" olla sängyn vieressä, vesipullo. Se tapa on ollut niin kauan etten edes muista koska alkanut.

Röökillä käyntiä olen kokeillut "hoito muotona". Auttaa joskus.

Lievää ylipainoa on keskivartalossa. 188/90 taitaa olla aika lähellä tällä hetkellä.
 
Röökillä käyntiä olen kokeillut "hoito muotona". Auttaa joskus.

Lievää ylipainoa on keskivartalossa. 188/90 taitaa olla aika lähellä tällä hetkellä.
En kyllä suositellut hoitomuotona, meinasin, että kaikilla on paheensa.

Paino ei ole paha.
Hyviä unia.
 
Ja sainpa näköjään lopulta vanhan läppärin niin jumiin, ettei pysty edes Lubuntua asentamaan USB-tikulta. No, saavutus tuokin ja merkitään CV:hen sinne kärkisuoritusten joukkoon.

Onneksi tarvetta ei pahemmin ollutkaan, eli vahinko ei ole suuri.
 
Ja sainpa näköjään lopulta vanhan läppärin niin jumiin, ettei pysty edes Lubuntua asentamaan USB-tikulta. No, saavutus tuokin ja merkitään CV:hen sinne kärkisuoritusten joukkoon.

Onneksi tarvetta ei pahemmin ollutkaan, eli vahinko ei ole suuri.
Mites live-cd:llä?
Miksi ei tikulta asennu? Bios kuitenkin ok?

Tein elämäni ensimmäisen virtualisoinnin, kun siirsin Rasperryssä pyörivän Home Assistentin vanhaan työkoneeseen(win10)
 
Back
Top