Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Etsi
Uudet
Uudet viestit
Uudet mediat
Media kommentit
Uudet profiiliviestit
Viimeisin tapahtuma
Media
Uudet mediat
Uudet kommentit
Etsi medioita
Jäsenet
Rekisteröityneet käyttäjät
Kävijöitä paikalla
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Muut
Kirjaudu
Rekisteröidy
Mitä uutta
Haku
Haku
Etsi vain otsikoista
Kuka:
Uudet viestit
Etsi
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Install the app
Install
Foorumi
Taktiikka, historia ja politiikka
Turvallisuuspolitiikka
Mikä tekee suomalaisista pyörajoneuvoista niin suosittuja?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Reply to thread
Viesti
<blockquote data-quote="Bodyguard" data-source="post: 130722" data-attributes="member: 231"><p>Merenkulussa ei ole ongelma, jos yhteys esim. moottoritoimittajaan katkeaa. Maailma on täynnä erilaisia ja eritasoisia toimijoita, joilta löytyy tarvittavat osat, joko kopioina ja/tai jopa originaaleina. Tietysti nuo toimijat käyttävät hyväkseen osyajan ahdinkoa ja hinta sitten noussee. Mahdollisesti esim. Mistralien moottorikauppoihin on sisältynyt myös mittava varaosapaketti ( ikä ei olisi mitenkään ihmeellistä ). Lisäksi kaikki moottorivalmistajat, ml. Wärtsilä, kouluttavat säännöllisesti käyttäjien henkilökuntaa. Olen itsekin aikanaan osallistunut Wärtsilä 32 koulutukseen Vaasassa. Samalla kurssilla oli konepäälliköitä ja -mestareita ympäri maailmaa.</p><p>Wärtsilän käyttöohjeita on saanut jo pitkään sähköisinä ( videoina ), jolloin moottorin komponetti voidaan purkaa osakokoonpano kerrallaan "atomeiksi" videona ( ja myös kasata ). Yleensäkin merenkulussa konehenkilökunta osaa tehdä korjaustöitä hyvinkin pitkälle, ehkäpä kampiakselin vaihto tai vastaava on homma, mihin ei rahkeet riitä. Ja venäläiset ovat perinteisesti olleet erityisen hyviä tässä. OK, korjaaminen vaatii oikeat osat, mutta niitä taas on Aasia pullollaan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bodyguard, post: 130722, member: 231"] Merenkulussa ei ole ongelma, jos yhteys esim. moottoritoimittajaan katkeaa. Maailma on täynnä erilaisia ja eritasoisia toimijoita, joilta löytyy tarvittavat osat, joko kopioina ja/tai jopa originaaleina. Tietysti nuo toimijat käyttävät hyväkseen osyajan ahdinkoa ja hinta sitten noussee. Mahdollisesti esim. Mistralien moottorikauppoihin on sisältynyt myös mittava varaosapaketti ( ikä ei olisi mitenkään ihmeellistä ). Lisäksi kaikki moottorivalmistajat, ml. Wärtsilä, kouluttavat säännöllisesti käyttäjien henkilökuntaa. Olen itsekin aikanaan osallistunut Wärtsilä 32 koulutukseen Vaasassa. Samalla kurssilla oli konepäälliköitä ja -mestareita ympäri maailmaa. Wärtsilän käyttöohjeita on saanut jo pitkään sähköisinä ( videoina ), jolloin moottorin komponetti voidaan purkaa osakokoonpano kerrallaan "atomeiksi" videona ( ja myös kasata ). Yleensäkin merenkulussa konehenkilökunta osaa tehdä korjaustöitä hyvinkin pitkälle, ehkäpä kampiakselin vaihto tai vastaava on homma, mihin ei rahkeet riitä. Ja venäläiset ovat perinteisesti olleet erityisen hyviä tässä. OK, korjaaminen vaatii oikeat osat, mutta niitä taas on Aasia pullollaan. [/QUOTE]
Lisää lainaukset…
Varmistus
Kirjoita sana takaperin: kissa
Lähetä vastaus
Foorumi
Taktiikka, historia ja politiikka
Turvallisuuspolitiikka
Mikä tekee suomalaisista pyörajoneuvoista niin suosittuja?
Top