Minkälaisia elokuvia te katotte?

Katso liite: 45333


Tää oli yllättävän 'paska'; ei siis huono, mutta lievästi pettymys edellisen katsomiskerran jälkeen (joskus vuosikymmen sitten) kuitenkin.

Aina vaan palahan siihen, että Talvisota on aika suatanan hyvä sotaelokuva (ja mikä kummallista, tässä tapauksessa, parempi kuin kirja; en pitänyt teoksesta yhtään jos rehellisiä ollaan, mutta en yleensäkään pidä minä-muodossa kirjoitetuista fiktiivistä teoksista).

Ikävä kyllä, Talvisodan TV-sarja -version negatiivit on päästetty happanemaan ja kunnostusta (restauraatio) ei ole luvassa, mutta elokuvan nauhat on kyllä kauniisti kunnostettu.

Itse jäin ikäviten kaipaamaan sitä kirjan kohtaa, jossa päähenkilön pää jäätyi maahaan kiinni ja toverit meinasivat sen kusemisella irrottaa. Oisko parempaa... 'Heh, heh'.

Huomatkaa muuten, että aika näkyy Stalingradissa: käytetyt miehistösaappaat ovat NVA:n miehistösaappaita!

Joo, ja osa teräskypäristä taitaa olla Länsi-Saksan rajavartioston sotienjälkeistä mallia.
 
Katsoin äsken tämän historiallisen draaman. Perustuu tositapaukseen. Talvella 1933 brittiläinen lehtimies pääsee matkustamaan Neuvostoliittoon. Tämä kuulee huhuja Ukrainan suuresta nälänhädästä ja loppu onkin historiaa. Hyvä elokuva. Kuvottavaa väkeä nuo ihmisiä tahallaan nälkään tappaneet bolsut.

 
Huomio, onko reserviläisveljillä tästä leffasta mitään historiallista näkemystä? Vahva näyttelijäkaarti ja erittäin ansioitunut ruotsalainen ohjaaja, mutta en voi sietää arabeja.

Kannattaako/ maksaako vaivan?


Erästä katsojarvostelua lainaten:

"Mildly amusing tale of New Age Sheikh's bizarre project devolves into sentimental rom-com"

En ole nähnyt, mutta ei kuulosta kovin hyvältä. Jos romanttisista komedioista pitää, niin se on tietysti toinen juttu.
 
Jep kiitos reserviläisveli @inscout , suunnilleen noin pitkälle pääsin ihan omin neuvoin :) .

Onko paikalle ketään joka on nähnyt kyseisen elokuvan?

Asia on minulle tärkeä.

Muhaahahahaahahahaa!!!!!

Tämän tarina on tuttu!

@Fremen yrittää vongata toosaa joltain Turskakuningattarelta ja epätoivoissaan pyrkii esittämään "herkkää puoltaan" valitsemalla naisväelle sopivan elokuvan illaksi ilman, että se aiheuttaa itselleen autogastroenterologisia reaktioita (=oksennusta).

Hyvin tiedän tuon surkean tilanteen. Taisin mainita Lost In Translationin aiemmin:sick::sick:.

No. Mikä olen minä kommentoimaan puutteessa olevan miespolon epätoivoista toimintaa. Onhan sitä itse tullut alennuttua pahemminkin. Paljon pahemmin....
 
Koska jemenissä ei todennäköisesti liiku lohikaloja, kuseessä on ilmeisesti jonkinlainen silakankaltaisen (hajuisen ;) ) metsästys:p
 
Muhaahahahaahahahaa!!!!!

Tämän tarina on tuttu!

@Fremen yrittää vongata toosaa joltain Turskakuningattarelta ja epätoivoissaan pyrkii esittämään "herkkää puoltaan" valitsemalla naisväelle sopivan elokuvan illaksi ilman, että se aiheuttaa itselleen autogastroenterologisia reaktioita (=oksennusta).

Hyvin tiedän tuon surkean tilanteen. Taisin mainita Lost In Translationin aiemmin:sick::sick:.

No. Mikä olen minä kommentoimaan puutteessa olevan miespolon epätoivoista toimintaa. Onhan sitä itse tullut alennuttua pahemminkin. Paljon pahemmin....
Jahah... "tämä tarina on tuttu", sanoo mies joka ei ole edes nähnyt kyseistä elokuvaa.
Noh, näinhän nämä hommat menevät joskus, ei sitä käy kiistäminen. Eli ihanteellisesti mitään leffaa ei tarvita.

Enkä ole epätoivonen.
Enkä miespolo.
Ja vitun suuri kiitos muuten kaikesta neuvosta :) . Tää foorumi on todellinen romanttinen rahasampo...
 
Britteinsaarten historian hillittömänä friikkinä tämä on aivan mahtava leffa,ja tämä kohtaus siitä,vaikkei elokuva olekaan historiallisesti kovinkaan totuudenmukainen,kertoo kyllä kuinka maailma pyöri ja pyörii edelleen. (Braveheart,jos jollekin ei ennestään ole tuttu.)
 
Viimeksi muokattu:
Mää olen päätynyt nuorena miehenä katsomaan teatterissa Uneton Seattlessa. Vanhemmalla ikää suostuin katsomaan jotain toista nyyhkyä jonka nimeä en nyt muista. Siellä täyteen myydyssä katsomossa oli tasan kaksi meitä miesoletettua. Se toinen oli pyörätuolissa että olin ainut mies joka oli kävellyt paikalle vapaaehtoisesti. Eikä siellä saanut edes nukuttua kun ämmät poras ympärillä.
 
Käytiin me naisystävän kanssa katsomassa Frozen (minusta Elsa on niin ihana). Taidettiin olla ainoa paikalla oleva pari jolla ei ollut lapsia mukana.

rs_600x600-140312104511-600.Elsa-Frozen-Disney.jl.0312214.jpg
 
Mää olen päätynyt nuorena miehenä katsomaan teatterissa Uneton Seattlessa. Vanhemmalla ikää suostuin katsomaan jotain toista nyyhkyä jonka nimeä en nyt muista. Siellä täyteen myydyssä katsomossa oli tasan kaksi meitä miesoletettua. Se toinen oli pyörätuolissa että olin ainut mies joka oli kävellyt paikalle vapaaehtoisesti. Eikä siellä saanut edes nukuttua kun ämmät poras ympärillä.

Pakko kertoa...

Ei ole elokuva, vaan teatteriesitys.

Käytiin katsomassa vuosia sitten vaimokkeen kanssa esitys nimeltä "luolamies". Kyseessä oli monologi jota veti kaksi eri näyttelijää vuoropäivinä. Meille sattui Martti Suosalo. En muista kuka oli toisen päivän esiintyjä.

Esityksen nimi luonnollisesti viittasi feministiseen mieshaukkumiseen. Taistelin pitkään vastaan mutta pirttihirmu osti liput ja huuto oli hirmuinen kun keksin sen viisi tekosyytä olla menemättä. Mutta tärykalvojen ja mielenterveyden takia oli pakko myöntyä ja lähteä.

Esitys pidettiin Lintsin teatterissa. Aivan täysi sali ja katselin ulkopuolella muita pariskuntia. Kaikkien miehet näyttivät suunnilleen samalta kuin minusta tuntui: Synkkiä ja epätoivoisia ilmeitä. Sen sijaan naisenpuolet olivat leuka ylöspäin ja iloisin ilmein. Olihan odotettavissa reilu 2h miestenhaukuntaa korkeakulttuurin hengessä.

En ala kertomaan sisältöä tarkemmin, mutta voin vakuuttaa, että se ei ollut todellakaan sitä, mitä odotettiin. Esitys oli aivan loistava kuvaus parisuhteista miehen näkökulmasta.

Se, mikä oli todella ratkiriemukasta oli esityksestä lähtiessä katsella miten olivat ilmeet muuttuneet. Miehet kävelivät kerrankin rinta rottingilla ja nyökkäsivät toisilleen tervehdyksiä oikein vanhan maailman tyyliin. Sen sijaan saliin ylpeänä marssineet kälkättimet olivat kerrankin hiljaa ja katselivat kengänkärkiään. Siitä ilosta olisin maksanut liput itsekkin jos olisin tiennyt mutta aina parempi kun esitys oli ilmainen.

Esitys pyörii nyt ainakin Aleksanterin teatterissa. Jos oikeasti haluatte laatuviihdettä, suosittelen voimakkaasti. Aivan loistavaa huumoria mutta myös ajatuksia herättävää. Vaikka ette olisi teatterin ystäviä, kannattaa käydä.

Alkuperäinen esitys on Rob Beckerin tekemä ja Ville Virtasen suomentama ja ohjaama.

 
Back
Top