Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Etsi
Uudet
Uudet viestit
Uudet mediat
Media kommentit
Uudet profiiliviestit
Viimeisin tapahtuma
Media
Uudet mediat
Uudet kommentit
Etsi medioita
Jäsenet
Rekisteröityneet käyttäjät
Kävijöitä paikalla
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Muut
Kirjaudu
Rekisteröidy
Mitä uutta
Haku
Haku
Etsi vain otsikoista
Kuka:
Uudet viestit
Etsi
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Install the app
Install
Foorumi
Taktiikka, historia ja politiikka
Turvallisuuspolitiikka
Mitä maita NATOn "kova ydin" puolustaisi todellisuudessa?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Reply to thread
Viesti
<blockquote data-quote="Tähystäjä" data-source="post: 115284" data-attributes="member: 654"><p>Liittymättä varsinaisesti aiheeseen, niin mielestäni on varsin vakuuttavaa, että 1960-luvun lopulla suunniteltu ja 1970-luvulla palveluskäyttöön otettu hävitttäjä (F-15 Eagle) täyttää edelleen täysin tehtävänsä etulinjan ilmaherruushävittäjänä (tosin modernisoituna), ja on osin jopa suorituskykyisempi kuin monet paljon uudemmat hävittäjät (esim. Gripen)!</p><p></p><p>Kyseisellä on koneella on myös täysin vertaansa vailla oleva ilmataisteluhistoria: 104-0 voittosuhde!</p><p></p><p>Lisäksi F-15:sta on myös menestyksekkäästi jatkokehitetty vihollisen syvyyteen tehtäviin ilmaiskuihin erikoistunut kaksipaikkainen rynnäkköhävittäjä F-15E Strike Eagle, joka kuitenkin säilyttää myös täyden ilmataistelukyvyn. Koneella on myös tehty useita edelleen voimassa olevia lentämisen maailmanennätyksiä, sekä sen muunnelmia on käytetty tieteelliseen tutkimukseen ja uuden lentoteknologian kehittämiseen.</p><p></p><p>Yhdysvaltain ilmavoimat (USAF) aikoo pitää 1970-luvun lopussa palveluskäyttöön otetun F-15C -mallin palveluskäytössä ainakin vuoteen 2025 asti, ja koneen modernisoituja versioita vielä tämänkin jälkeen.</p><p></p><p>Koneen eri versioita on myyty Yhdysvaltojen lisäksi Etelä-Koreaan, Israeliin, Japaniin, Saudi-Arabiaan ja Singaporeen.</p><p></p><p>F-15 uudemmat mallit ovat myös edelleen sarjatuotannossa, näillä näkymin koneen tuotanto tulee loppumaan vuonna 2019, 47 vuotta hävittäjän ensilennon jälkeen!</p><p></p><p>Boeing on myös esitetellyt koneesta täällä foorumillakin huomiota herättäneen häiveteknologiaa hyödyntävän F-15SE Silent Eagle -konseptin, joka omaa erityisesti etusektorista pienennetyn tutkapoikkipinta-alan ja muita modifikaatioita. Tämän version tulevaisuus on tilausten puuttuessa kuitenkin epävarma...</p><p></p><p>Jotain on ilmeisesti tehty oikein kyseistä konetyyppiä suunniteltaessa...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tähystäjä, post: 115284, member: 654"] Liittymättä varsinaisesti aiheeseen, niin mielestäni on varsin vakuuttavaa, että 1960-luvun lopulla suunniteltu ja 1970-luvulla palveluskäyttöön otettu hävitttäjä (F-15 Eagle) täyttää edelleen täysin tehtävänsä etulinjan ilmaherruushävittäjänä (tosin modernisoituna), ja on osin jopa suorituskykyisempi kuin monet paljon uudemmat hävittäjät (esim. Gripen)! Kyseisellä on koneella on myös täysin vertaansa vailla oleva ilmataisteluhistoria: 104-0 voittosuhde! Lisäksi F-15:sta on myös menestyksekkäästi jatkokehitetty vihollisen syvyyteen tehtäviin ilmaiskuihin erikoistunut kaksipaikkainen rynnäkköhävittäjä F-15E Strike Eagle, joka kuitenkin säilyttää myös täyden ilmataistelukyvyn. Koneella on myös tehty useita edelleen voimassa olevia lentämisen maailmanennätyksiä, sekä sen muunnelmia on käytetty tieteelliseen tutkimukseen ja uuden lentoteknologian kehittämiseen. Yhdysvaltain ilmavoimat (USAF) aikoo pitää 1970-luvun lopussa palveluskäyttöön otetun F-15C -mallin palveluskäytössä ainakin vuoteen 2025 asti, ja koneen modernisoituja versioita vielä tämänkin jälkeen. Koneen eri versioita on myyty Yhdysvaltojen lisäksi Etelä-Koreaan, Israeliin, Japaniin, Saudi-Arabiaan ja Singaporeen. F-15 uudemmat mallit ovat myös edelleen sarjatuotannossa, näillä näkymin koneen tuotanto tulee loppumaan vuonna 2019, 47 vuotta hävittäjän ensilennon jälkeen! Boeing on myös esitetellyt koneesta täällä foorumillakin huomiota herättäneen häiveteknologiaa hyödyntävän F-15SE Silent Eagle -konseptin, joka omaa erityisesti etusektorista pienennetyn tutkapoikkipinta-alan ja muita modifikaatioita. Tämän version tulevaisuus on tilausten puuttuessa kuitenkin epävarma... Jotain on ilmeisesti tehty oikein kyseistä konetyyppiä suunniteltaessa... [/QUOTE]
Lisää lainaukset…
Varmistus
Kirjoita sana takaperin: kissa
Lähetä vastaus
Foorumi
Taktiikka, historia ja politiikka
Turvallisuuspolitiikka
Mitä maita NATOn "kova ydin" puolustaisi todellisuudessa?
Top