Pitäisikö puolustusvoimille antaa lisää rahaa uusiin hävittäjiin?

Peiper kirjoitti:
veffeade kirjoitti:
Peiper kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Voihan niihin vaihtaa tutkat.

Vaihdetaan suunnilleen saman suorituskyvyn omaavaan hävittäjään? Mikä ihmeen logiikka tässä on?
Saadaan sama määrä kuin ennen :blush:. Alusta kyllä heikkenee, mutta suoritteet voitaneen pitää samalla tasolla kuin nyt...



Siinä vaiheessa kun Hornet happanee, se on myös ajastaan niin vahvasti jäljessä, kuten Gripenkin (mahdollisesti myös NG versio siitä), etten usko sillä määrällä olevan merkitystä. Lentokone on niin tekninen peli, että sen on pakko olla suunnilleen ajan mukainen, ei välttämättä ihan high endiä, mutta low endillä ei kai koskaan ole ilmasodassa saavutettu mitään merkittävää.

Kauhavalainen hävittäjälentäjä ampui alas I-152:lla Airacobran. Hattinen kaksi Airacobraa päivässä Moranella kesällä 1944.

I152-001.jpg


pol_i-152.gif


AiracobraBanking.jpg


596px-Bell_P-39D_Airacobra.svg.png

Mutta pääsääntöisesti kuten sanoit.
 
Sori Rinkinevan pudotus oli tällä I-153:lla !

i153-3.jpg


100% Rinkinevan pudotuksista oli Airacobria...: )

http://surfcity.kund.dalnet.se/finland_rinkineva.htm
 
Tuskin I-153:lla kannattaa enää lähteä sotaan ?

1938 design; http://en.wikipedia.org/wiki/Polikarpov_I-153

Samoin Airacobra; http://en.wikipedia.org/wiki/Bell_P-39_Airacobra

I-15 on jo kuitenkin suunniteltu 1930...eli konsepti oli 8 vuotta vanhempi.

I-153.jpg
 
Peiper kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Voihan niihin vaihtaa tutkat.

Vaihdetaan suunnilleen saman suorituskyvyn omaavaan hävittäjään? Mikä ihmeen logiikka tässä on?

Lavin kaverit tarvii uutta konetta myös ?

http://www.flightglobal.com/blogs/the-dewline/2010/07/ex-lavi-chief-calls-for-new-fi.html
 
Back
Top