Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Just joo, kantamaan vastuun että mahdollisimman vähän venäläissotilaita vahingoittuisi.
Ei, yllättävää kyllä, mutta ilmeisesti juuri päinvastoin! Tässä olen huhupuheiden varassa, mutta kuten Sirius Black totesi, ihmiset eivät jakaudu hyviin ja kuolonsyöjiin. En olisi sinällään yllättynyt, että Halosella olisi ollut vahvan punavärin lisäksi annos suomalaista velvollisuudentuntoa ja ehkä jokin häivähdys asevelisosialistista.
 
Ei, yllättävää kyllä, mutta ilmeisesti juuri päinvastoin! Tässä olen huhupuheiden varassa, mutta kuten Sirius Black totesi, ihmiset eivät jakaudu hyviin ja kuolonsyöjiin. En olisi sinällään yllättynyt, että Halosella olisi ollut vahvan punavärin lisäksi annos suomalaista velvollisuudentuntoa ja ehkä jokin häivähdys asevelisosialistista.

Aika vahvasti foorumilla on vallalla puusilmäinen jako isänmaalliseen oikeistoon ja maanpetokselliseen vihervasemmistoon. Totuus on tässäkin asiassa aika paljon monimutkaisempi.
 
En ole Halosen fani, mutta pikkulinnut ovat kertoilleet, että Halonen suhtautui ylipäällikön vastuisiin ja velvollisuuksiin pedantisti ja olisi ollut ilmeisen valmis myös kantamaan vastuun.

Minulle myös visersivät joskus, että Halonen oli ripittänyt ruotsalaisia huolella ja monta kertaa heidän -puolustusratkaisuistaan-. On tiettävästi käyttänyt lausetta: ettekö tosiaan tajua minkä kanssa olette tekemisissä....viitaten tietysti tuohon naapuriin. Julkisestihan hän tokaisi: ruotsalaiset piilottelevat suomalaisten selän takana puolustuskysymyksissä. En ole läheskään niin varma, että kissan vieminen oli joku -alamainen viesti- itään, se saattoi olla raskaan luokan piruilua.

Halonen on oman aikakautensa ja taustansa lapsi ja minäkään en kuulu siihen fan-clubiin. Enkä tajua miksi ihmeessä hän laahasi Erkkiä ulkoministerinä. Tosin Erkkiinkin alkoi ilmaantua paranemisen oireita, kun Ukrainan kriisi kärjistyi tunnetulla tavalla.

Enivei, tietty helpotuksen huokaus silti pääsi, kun presidentiksi valikoitui tämä nykyinen. :)
 
Aika vahvasti foorumilla on vallalla puusilmäinen jako isänmaalliseen oikeistoon ja maanpetokselliseen vihervasemmistoon. Totuus on tässäkin asiassa aika paljon monimutkaisempi.

No niinhän se on. Ja kun sillä paatoksellisella isämmmaallisuudella ei ole mitään tekoa tosiolevassa elämässä. Kuten jäsen @Hanski totesi, niin -suomalainen- velvollisuudentunto on paljon kovempi juttu kuin hurraaisämmaallisuus.

Toivottavasti nykyisellä nuorisolla riittää järki pitää mm. asevelvollisuusaikana ja sen jälkeenkin huolta siitä, että se oma joukko ei tappele keskenään samoista asioista kuin mitä mm. somessa nähdään. Suomalainen velvollisuudentunto kotimaata ja yhteisöä kohtaan on SE. Muu pöhinä olkoon alisteinen sille, kun ollaan palveluksessa.
 
Oon muuten Tannerille sukua(y):) meissä kaikissa asuu pieni bemari...
 
Ja kun sillä paatoksellisella isämmmaallisuudella ei ole mitään tekoa tosiolevassa elämässä. Kuten jäsen @Hanski totesi, niin -suomalainen- velvollisuudentunto on paljon kovempi juttu kuin hurraaisämmaallisuus.
Kyllähän se näin on! Täälläkin kruunu kutsui taas poikiaan ja reppua pakatessa miettii, että harjoitukset ovat yrittäjille taloudellisesti varsin raskaita, mutta toisaalta äärettömän tärkeää on, että naapuri joutuu jatkossakin harjoittelemaan taistelua metsämaastossa erittän vahvaa vastustajaa vasten...
 
Ei, yllättävää kyllä, mutta ilmeisesti juuri päinvastoin! Tässä olen huhupuheiden varassa, mutta kuten Sirius Black totesi, ihmiset eivät jakaudu hyviin ja kuolonsyöjiin. En olisi sinällään yllättynyt, että Halosella olisi ollut vahvan punavärin lisäksi annos suomalaista velvollisuudentuntoa ja ehkä jokin häivähdys asevelisosialistista.

Niin, mikä se onkaan tosielämä... minut on kaksi demaripresidenttiä päiväkäskyllään ylentänyt. Kun oli Halosen nimi paperissa, kaverini virnisteli: "Kyllä söisi minuakin!"
 
Back
Top